Zadejte hledaný výraz...

Jak chránit svou značku?

Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2013 10:30:33
Ahoj, poslední dobou sleduji trend zneužívání kombinace slov Cestuj+levně, ti co mě znají ví, že mám za sebou portál cestujlevne.com, který toto spojení vytvořil a tak trochu na české scéně naučil lidi vyhledávat.
Dost mě mrzí, že se zde najdou tací, kteří toho zneužívají aniž by k tomu měli jakýkoliv důvod. Dávat si do titlu toto spojení nebo hůř, dělat na něj kampaň v adsense mi nepřijde fér a beru to jako parazitování.
Mám nějakou možnost vůči tomuto trendu zakročit? V případě registrování ochr. známky - je možné i zpětně na tyto krvechtivce něco vytáhnout? Řešil někdo něco podobného? Díky.
15. 8. 2013 10:30:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934053
Michal Haltuf
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 8. 2013 10:42:40
Jednou z podmínek registrace OZ je rozlišovací způsobilost, což v tomhle případě je hodně na hraně a dost bych se divil, pokud by Vám to ÚPV zaregistroval jako slovní ochrannou známku (u kombinované by nejspíš nebyl problém)
Tak jako tak platí právo předchozího uživatele, pokud označení již někdo před registrací užíval, jeho právo zůstane i po registraci.
Tam byste jedině musel dokázat, že označení používá podle vás (nejspíš nekalosoutěžní jednání), jedná v rozporu s dobrými mravy a snaží se tím způsobit vám škodu.
Slovní spojení "cestuj levně" používá podle Nástroje pro návrh klíčových slov 140 lidí měsíčně. Oni se klidně můžou bránit, že vás ani neznají a inzerují na běžné slovní spojení z lidské řeči. Nejsem právník, takže nemám tušení, jakou šanci by něco takového mělo u soudu. Ale jestli mluvíte o té reklamě, která na mě vyskakuje z Adwords, tak můj primární dojem z toho je, že jste si z hlediska ochrany vybral dost blbý název...
15. 8. 2013 10:42:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934052
Z pohledu AdWords je možné zakázat používání brandu v textu reklamy (nikoliv v klíčových slovech), pokud jste majitelem textové ochranné známky pro danou geografickou oblast, v tomhle případě ČR. V případě "Cestuj levně" nevím, jestli je možné textovou vůbec získat nebo půjde jen kombinovaná.
15. 8. 2013 11:37:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934051
Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2013 12:12:01
Díky za názory :) nezbývá než fungovat dál ve starých kolejí.
Jinak mě GKW ukazuje 1600 hledání / měsíc jen na "cestuj levně", při sečtení kombinací je toho víc.
15. 8. 2013 12:12:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934050
luve88
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
15. 8. 2013 13:35:07
Dost navštěvníka ti může ubírat ta tvoje .com doména, vlastník cestujlevne.cz má tak traffic zdarma.
Pro český trh to chce vždy cz. doménu. Protože dost BFU pak do zadává cestujlevne.cz
15. 8. 2013 13:35:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934049
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 8. 2013 13:42:14
Dav: tvrzení, že tvůj "portál" cestujlevne.com (doména založena v roce 2012) vytvořil spojení "cestuj levně", je nesmysl. O levné cestování stáli lidé vždy a vyhledávali ho v různých formách už odjakživa. Navíc nemít k tomu českou doménu a její obměny je taktéž velká prohra, důvod už ti napsal luve88. Osobně bych brand na této možnosti stavět nezačal, protože to ani nejde. Pojmenoval bych to celé úplně jinak, zaregistroval si domény s různými obměnami (minimálně pomlčky), hlavně .cz, případně .sk, a tu doménu, kterou máš teď, bych používal na minisite, případně jen na přesměrování. Reklamu bych jí nedělal žádnou, protože skutečně bez přímého prokliku zákazníci spíše dojdou k té české konkurenci
15. 8. 2013 13:42:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934048
acidclick
verified
rating uzivatele
15. 8. 2013 13:47:34
jen tak namatkou:
http://www.whois.com/whois/cestujlevne.com - reg 03-2012
http://www.nic.cz/whois/?d=cestuj-levne.cz - reg 03-2011
http://www.nic.cz/whois/?d=cestujlevne.cz - reg 03-2006
15. 8. 2013 13:47:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934047
Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2013 13:49:02
vytvořil asi nebylo nejlepší zvolené slovo, uznávám. Nicméně opravdu nebylo hledané ještě před půl rokem.
15. 8. 2013 13:49:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934046
No nevim jak moc hledane to slovni spojeni je, ale dle meho to bude bida s nouzi: http://search.seznam.cz/stats?collocation=cestuj+levn%C4%9B a takovy google trends radeji mlci uplne. Jinak cestuj levně na google má 110 hledání měsíčně v průměru za posledních 12 měsíců dle GA
15. 8. 2013 13:55:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934045
Asi je to hledané a asi to je hledané skutečně jako brand, ne že by to lidi napadlo, když hledají levné cestování. Ale dost bych byla opatrná s tvrzením, jestli jsi to vyhledávání spustil ty nebo Firo Tour, který ten brand www.cestujlevne.cz využívá.
15. 8. 2013 14:55:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934044
Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2013 15:01:30
firotour nijak doménu neprezentuje ani nevyužívá. O to víc mě mrzí, že jí mají :)
15. 8. 2013 15:01:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934043
acidclick
verified
rating uzivatele
26. 6. 2014 12:55:40
Peknej vyvoj :)
Svět můžete objevovat i bez miliónů, říká “letenkář” David Eiselt | Reflex.cz
26. 6. 2014 12:55:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-chranit-svou-znacku/#reply934042
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit