Zadejte hledaný výraz...

Inzerent odmítá zaplatit fakturu

Baroch
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 13:44:54
Ahoj, prosím o konzultaci. Inzerent vyhrál v aukci reklamní prostor na našem webu. Plochu získal na měsíc, dodal ale banner bez prolinku. Ten byl nasazen v den, na kterém jsme se domluvili, a upozornili jsme zadavatele, že musí dodat soubor na linkování (asi to píšu zmateně, ale nejsem technik a vůbec tomu nerozumím), zkrátka ho dodal ve stavu, kdy se banner sice zobrazuje, ale nejde z něj linkovat na jeho stránky. Po upozornění napsal, že mu to tvůrce banneru odmítá spravit a že nám fakturu neuhradí a chce to celé stornovat. Jenže tím máme měsíc plonkovou reklamní pozici, protože jsme odmítli jiné uchazeče, o jiných přihazujících v aukci ani nemluvě. Máme vůbec nějakou možnost se proti takovému chování bránit? Předem moc díky za odpovědi. Jsem dost na mrtvici.
23. 2. 2011 13:44:54
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612499
Leda soudne. Kazdopadne pravo je spise na tve strane. Neni tvuj problem, ze banner nefunguje jak ma. To je jak kdyby nekdo rekl reklamce, ze jim nezaplati za billboard, protoze zbozi ktere na nem inzeruji jejich dodavatel nedodal.
Zkusil bych to vyresit nejakym kompromisem. Napriklad ze mu nabidnes dalsi mesic s nejakou slevou.
23. 2. 2011 13:48:28
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612498
ano, smlouva byla uzavrena, pokud od ni odstoupil, coz se tak stalo a vina je na jeho strane bude se vse ridit podminkami ve smlouve. ta bude zrejme zadna, resp. nejaka ustni nebo korespondence emailem, kde nejaky podminky pro zruseni definovany nebudou. Pak bych pozadoval plneni v plne vysi a pokud jej nedoda, tak samozrejme k soudu.
23. 2. 2011 13:49:54
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612497
Baroch
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 13:52:23
Díky moc za odpověď. Mě to taky přijde jako naprosto absurdní argumentace, jenže vzhledem k tomu, že jde o patnáct stovek, myslím, že mu dost jasné, že se soudit nepůjdeme a s ním je domluva na dvě věci. Ale asi tím právníkem zkusím alespoň pohrozit. Každopádně díky moc za názor!
---------- Post added 23.2.2011 at 13:56 ----------
Díky moc, mě se to taky zdá logické. Smlouvu sice skutečně nemáme, protože šlo o vydražení v aukci, ale mailová korespondence je jasná, i s tím, že píše, že mu to nechtějí opravit a jestli bychom to nemohli udělat my (skutečně nemohli). Navíc v aukci přihazovalo víc lidí a přišli jsme tak o další potenciálně kupující.
23. 2. 2011 13:52:23
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612496
Jqa bych to zkusil nejdrive pohrozit a kdyby to nezabralo, tak bych uz z principu nechal od enjakeho pravnika poslat dopis - samozrejme s navysenim castky o odmenu pravnika :) Idealne kdybys mel nejakyho znamyho. Toto uz docela pomaha a lidi to zacnou brat vazne.
23. 2. 2011 13:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612495
Baroch
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 14:02:29
To je bezvadnej nápad, díky moc. Sice jde o pár stovek, ale přesně jak píšeš, už z principu nad tím nechci mávnout rukou.
23. 2. 2011 14:02:29
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612494
To je problém kontaktovat výherce v aukci pod ním? Bylo by to vyřešený okamžitě.
Vím, že aukro má v podmínkách prodeje/nákupu, že do 14 dní lze podle XX zákoníku od smlouvy odstoupit, to tady nefunguje?
23. 2. 2011 14:08:11
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612493
Baroch
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 14:19:13
Ne, v obchodních podmínkách nic takového není, je tam naopak napsáno, že pokud kupující ztratí o předmět aukce zájem, musí prodejci uhradit náklady a ušlý zisk, což je v tomto případě cena za celý měsíc (pokud by se nám nepodařilo sehnat nikoho jiného). Jiného výherce určitě můžeme zkusit zkontaktovat, pokud by souhlasil, bylo by to elegantní řešení, s tím souhlasím. Děkuju za názor.
23. 2. 2011 14:19:13
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612492
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
23. 2. 2011 14:19:18
No, hlavně by sis měl uvědomit, že jde o pár stovek. Takže právník a soud, to je opravdu nesmysl a každýmu je jasný, že kvůli této sumě to realizovat nebudeš. S tímhle ti nikdo nepomůže, dát mu negativní hodnocení, napsat slušně co si o něm myslíš a hold se obrnit klidem a neničit si žaludek nervama. To je tak vše, co asi můžeš dělat...
23. 2. 2011 14:19:18
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612491
Baroch
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 14:21:17
Je to bohužel asi pravda, ale točí mě to neskutečně...
23. 2. 2011 14:21:17
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612490
duben
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
23. 2. 2011 14:22:24
Je to poučení pro příště (i vzhledem k obvyklé platební morálce v ČR), pro pár stovek bych to neřešil, čas co tě to bude stát má asi větší hodnotu.
Jinak já to řeším takhle:
1. Pokud někdo chce reklamní prostory, tak nejdřív platba, pak nasazení reklamy. (Pokud nejde o velké reklamní agentury, kde ale taky figurují jiné částky a smlouvní vztahy)
2. Pokud tam není exkluzivní plocha, vyvažuje se to Google Adsense, Sklikem apod. Není tak problém jednu reklamu zastavit a další kampaně to vybalancují.
3. Pokud prodáváš v aukci, máš další zájemce co prohráli, přesně jak psal vodička, kontaktuj další v pořadí jestli mají zájem za cenu kterou dávali do aukce.
Maximálně můžeš danému člověku dát zápornou reputaci, nebo komentář o nesolidnosti. Protože to že někdo neumí dodat banner který by měl ClickTag není tvůj problém, ale objednatele.
23. 2. 2011 14:22:24
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612489
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
23. 2. 2011 14:22:40
vy toho nadelate kvuli par stovkam, me uz lidi dluzi an nezaplacenych fakturach v tisicich az desetitisicich, problem je ze ani takova castka nestoji za to pac je to rozlozeny mezi vic subjektu a ty se proste k placeni nemaj
23. 2. 2011 14:22:40
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612488
Napsal Baroch;628757
Ne, v obchodních podmínkách nic takového není, je tam naopak napsáno, že pokud kupující ztratí o předmět aukce zájem, musí prodejci uhradit náklady a ušlý zisk, což je v tomto případě cena za celý měsíc (pokud by se nám nepodařilo sehnat nikoho jiného). Jiného výherce určitě můžeme zkusit zkontaktovat, pokud by souhlasil, bylo by to elegantní řešení, s tím souhlasím. Děkuju za názor.
Nemyslím v obchodních podmínkách u tebe, ale celkově, dané zákonem:
http://webtrh.cz/43071-odstoupeni-kupni-smlouvy
Nejsem odborník, takže nevím, zda se to vztahuje i na tuto situaci.
23. 2. 2011 14:22:44
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612487
Baroch
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 14:27:16
Všem děkuju za názory a rady. Já vím, že v podstatě o nic nejde, ale je to první takový případ, který řeším, tak mě to nadzvedlo ze židle. Zkusím zkontaktovat kupujícího o pozici pod ním, pohrozím právníkem (ačkoli to asi k ničemu nebude) a pro příště se pokusím být chytřejší. Ještě jednou vám děkuju!
23. 2. 2011 14:27:16
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612486
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
23. 2. 2011 16:15:42
S tym sudom by ste to nemali az take jednoduche, pokial by mal dobreho pravnika. Mnozstvo veci, ktore su normalnemu cloveku zrejme, vyzera na sude uplne inac. Kto to zazil, vie o com hovorim.
Odporucam preto skor nejaku dohodu.
23. 2. 2011 16:15:42
https://webtrh.cz/diskuse/inzerent-odmita-zaplatit-fakturu/#reply612485
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit