Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Heuréka chce vaše zákazníky

tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 5. 2009 15:10:55
Napsal davidn;285871
Tohle mě pobavilo, tak budeme mít 8000 recenzí a 4 záporný, vzhledem k tomu, že jich denně přibude několik desítek je mi to celkem jedno... a abyste jich poslali třeba 2000, tak tě to bude stát 2000x vyplnit objednávku s jiným emailem, to už si imho rozmyslíš... hlavně to je takový to typicky český jednání - nemusím být nejlepší - hlavně že někoho poškodím:-) Možná by bylo lepší se snažit být lepší než konkurence něčím poctivým... tedy konkurenci dohánět, ne se jí snažit "zkopnout" na svou úroveň.
Jinak třeba u nás předáme Heurece email jen pokud se při objednávce registrujete i pro odběr newsletteru, pak je jasné, že Vám nějaké newslettery budou chodit, protože je chcete... takže proto můžete očekávat i takovýto dotazník. Zajímavé, že cca 80% lidí si newslettery zaregistruje.
Já eshop nemám a snad ani nebu plánovat, ale jaksi řekl, je to typický český jednání. Ono když někdo bude chtít zničit tvůj eshop, tak si na to najde finance a nemusí to být jen jeden člověk.
S těmi newslettery to je teda jiný. Pokud dáš email heurece jen když si zakázník nechá poslat newsletter, tak s tím souhlasím. Měl jsem ale namyslí, že provozovatel dá heurece mail bez jeho vědomý. (Osobně si nenechávám zásilat newsletter - krom 2 eshopů a to jsem za rok udělal zisk asi 10 eshopům, celkově přes 20k kč, jsem jen koncovník)
---------- Post was amended at 15:22 ----------
Napsal TH;285893
Určitě vám takovýto postoj neberu, je mi jasné, že někteří lidé se na to takto dívají. Ale v rozhovoru jsem řekl, že dotazník vyplní více než každý třetí zákazník. To mi přijde jako vysoké číslo. Spolu s tím, jak jsme četli, že obchody nemají prakticky žádné negativní reakce (maximálně v řádu promile), je vidět, že lidé dotazníky vyplňují.
A ono je to i přirozené chování, pokud jsem spokojen s nákupem v internetovém obchodě, obchod mi přinesl nějakou službu, proč já bych jim za to nevěnoval dvě minutky a neohodnotil jejich služby. A pokud náhodou spokojen nejsem, tím spíš se ozvu. Na recenzích je často dokonce vidět, že se mínění těchto zákazníků dokonce zlepší, pokud se obchod ozve sám od sebe.
Já jsem asi moc staréj :D. Pro mě email, který dám eshopu znamená, že bude v případě potřeby se mnou komunikovat. Eventuálně si nechám zaslat newsletter, avšak dotazníky přes email není pro mě. Kdo to má stahovat na pc, ukládát, dát do přílohy a poslat - předpokládám, že dotazník je ve wordu, excelu. Tím spíš je pro mě lepší naklikat to a napsat na webovém dotazníku.
Pokud je to kvalitní eshop jako czechcomputer.cz, alza.cz, tak opakovaně u nich nakupují a to se mě zdá dost hodnotnější, když u nich utrátí jeden kocovník víc jak 15k kč ročně. A pokud nejsem spokojen, tak do 14 dnů můžu vrátit zboží bez udání důvodu a už tam nekoupím nic. Nebo zablogují na blogu - síla blogu je větší než síla jakékoliv formě na heurece, protože stížnost na eshop na blogu si přečtou ti co tam nakupujou, kdež to na heurece musím eshop hledat - navíc chybí zásadní funkce jako hledat nebo jsem slepéj.
14. 5. 2009 15:10:55
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303354
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
14. 5. 2009 15:26:51
Bohužel s těmi newslettery je to tak, že hodně provozovatelů eshopů ve snaze získání hodně recenzí postupuje tak, jak říkáš ty, tedy předá Heurece email úplně každého... což je diskutabilní (má to rozhodně svá pro, ale rozhodně i proti)...
U nás třeba ty výsledky z Heureky dále zpracováváme (kvůli napárování atd.), takže pokud by během dne přišlo třeba přes 50% zaporných, tak si toho hnedle všimneme a budeme řešit, podobný "útok" bychom tedy asi zachytili rychle.
Nicméně souhlasím s tím, že obchod s třeba 50-100 recenzema by se dal výrazně poškodit poměrně jednodušše. Ale to jde už teď třeba na konkurečních HledejCeny.cz nebo NejlepsiCeny.cz a daleko snáze - bez nutnosti naklikávat objednávky, kam může napsat kdokoliv cokoliv a nedohledáš nic... a taky to nikomu nepřijde tak divné a všichni tam feedy posílají.
Dotazník je online - nic nestahuješ, neposíláš atd... je to cca 10 kliknutí v prohlížeči na unikátním linku, jež ti příjde emailem.
Právě, že výhoda tohoto dotazníku oproti blogování je v tom, že ji vyplní i spokojení lidé (asi všichni víme, že blogují hlavně ti nespokojení) a hlavně i ti, kteří žádný blog nemají a vůbec si s internetem až tak "netykají", což je dost často z odpovědí v dotazníku znát, viz. odpovědi typu "jsem důchodce - 65 let - ale tenhle nákup byl můj první po internetu a snadný" - takový člověk prostě blog nemá a tohle je i pro něj lehké a jasné...
14. 5. 2009 15:26:51
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303353
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 5. 2009 15:40:22
Já hlavně zbrojím proti tomu, aby někdo komu jsem udělal zisk poslal heurece můj mail, připádně i ostatní údaje, bez mého vědomí.
14. 5. 2009 15:40:22
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303352
Tomve, tvoje myšlenkový pochody jsou mi záhadou...
14. 5. 2009 15:42:22
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303351
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 5. 2009 15:46:36
Proč? Že properu všechny možnosti?
14. 5. 2009 15:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303350
Petr Svoboda
verified
rating uzivatele
14. 5. 2009 17:21:30
Napsal Tomve;285860
Poslat mi eshop dotazník, končím s ním. Bude to mít v podmínkách, není problém najít jiný eshop.
Pohled provozovatele e-shopu:
Promysli jaký máš efektivní nástroj k tomu, abys mohl shromažďovat názory zákazníků a ponaučit se z toho. Pokud jsou pozitivní jaký je důvod aby nebyly veřejné?
Sami nabízíme oblíbený modul do e-shopu, který také nabídne dotazník zákazníkovi po odeslání objednávky. Je nenásilný, dobrovolný. Divil by ses kolik se z nich nasbírá podnětných věcí pro provozovatele.
Heureka nemá tak dokonalý dotazník, na druhou stranu má tyto komentáře veřejné.
Z pohledu zákazníka:
Pokud mi přijde jakýkoliv dotazník, tak si pomyslím "aha snaží se, třeba je zajímá můj názor ... (třeba je to jen automat a nezajímá je to, ale kdo ví)". No a pokud mi to vadí, tak to hold ignoruji. Jako spam to nepovažuji.
Ale každý má svůj pohled na věc, nikomu ho neberu. Diskutujících je tu málo. Jak zde padlo, chvály je vždycky mnohem méně než rýpalů :-D
14. 5. 2009 17:21:30
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303349
Azu
verified
rating uzivatele
14. 5. 2009 23:43:48
Dotazníky jsou věc dobrá to je bez debaty a Heureka je tady jen v roli technického zprostředkovatele protože eshop si je není schopen zajistit sám a zákazník vlastně ani neví, že mu ten email nezasílá eshop ale někdo jiný a tak jsou všichni spokojeni. Co by mně ovšem jako zákazníka štvalo je fakt, že tyto informace budou dále zobrazeny na heurece a nejsou určeny čistě jen pro potřeby shopu. Osobně bych ten dotazník pojal trochu jinak a to tak, že na konci by byl dotaz zda chce zákazník jím vyplněné informace poskytnout k veřejnému zveřejnění (i případně s vyjmenováním míst kde to bude) a nebo zda bude určeno jen pro interní potřebu obchodu. Na heurece je naprosto minimální informovanost o tom jak vůbec tato služba s dotazníky funguje, nejsou tam napsané informace jak má člověk postupovat, že je potřeba podepsat smlouva atd. Recenze jsou zde v podstatě výsměchem protože se v nich toho člověk moc nedočte, ale to je v českých podmínkách naprosto normální věc, stačí se podívat například ve většině obchodech na diskuse pod zbožím, kde místo rozumné diskuse jsou jen dotazy od lidí zda je zboží skladem, kdy bude k dodání a podobně, ale v podstatě žádné hodnocení a zkušenosti od uživatelů což je největší a zcela zásadní odlišnost od zahraničních obchodů a vyhledávačů. V těch dotazníkách je to také ve většině případů dost podobně ubohé, sláva čestným vyjimkám, kteří se rádi podělí o názor. Heureka je podle většiny lidí co ji viděli uživatelsky naprosto nepoužitelný nepřehledný web, ukázka toho jak udělat web pro vyhledávače a ne pro lidi.
14. 5. 2009 23:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303348
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 5. 2009 23:46:26
Azu... proboha... dělej odstavce... kdo to po tobě má pořád editovat
14. 5. 2009 23:46:26
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303347
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 5. 2009 07:20:18
Napsal Tomve;285703
Tak to už bych tuplem nebral. Třetí strana pošle tvým jménem přes tvůj mail mail zákazníkovi. Ty voe, tak seš dobréj, že sis to nechal líbit. Ono stačí, aby někdo došel do práce ožraléj, napsal pár mailů tvým zákazníkům, přes tvůj mail a tvý jméno a můžeš zavřít krám.
Napsat pár mailů může mým jménem napsat přes můj mail kdokoliv a kdykoliv a je jedno, jestli to jsou zákazníci nebo ne...
15. 5. 2009 07:20:18
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303346
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 5. 2009 11:00:09
Napsal meloun;286299
Napsat pár mailů může mým jménem napsat přes můj mail kdokoliv a kdykoliv a je jedno, jestli to jsou zákazníci nebo ne...
Tak to nechápu. Jakože každý může napsat mail pod hlavičkou tvýho eshopu a z mailové adresy neco@tvujeshop.cz?
15. 5. 2009 11:00:09
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303345
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 5. 2009 11:01:58
Napsal Tomve;286355
Tak to nechápu. Jakože každý může napsat mail pod hlavičkou tvýho eshopu a z mailové adresy neco@tvujeshop.cz?
Ano.
Nicméně Heuréka k tomu má ještě seznam zákazníků.
15. 5. 2009 11:01:58
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303344
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 5. 2009 11:05:39
Já vůbec nevím, proč tady pořád řešíte, že se Heuréce bez souhlasu zákazníka předávají maily?! Tak dám na stránku s výsledkem objednávky dotaz, zdali můžete zaslat zákazníkovi dotazník ohledně spokojenosti, který je spojen s webem Heuréka.cz - pokud souhlasí, mail předáte, pokud ne, konec.
Řeší to víc věcí, nad kterými tu tak diskutujete:
1) Nenakládáte se zákazníkovou e-mailovou adresou bez jeho vědomí,
2) neobtěžujete zákazníka dotazníkem, když ho nechce,
3) Heuréka se tak nedozví téměř nic ani o počtu vašich objednávek, protože jí pošlete jen některé.
Ano, mám dojem, že v podmínkách služby "Ověřeno zákazníky" je (nebo alespoň bylo), že obchod je povinný předávat maily ze všech objednávek (zřejmě kvůli objektivitě), nicméně:
1) Heuréka nezjistí, že nepředáváte vše, pokud u vás neudělá objednávku,
2) především si myslím, že takovéto řešení by bylo možné bez problémů s provozovatelem domluvit.
Tak místo vymýšlení, co všechno je na té službě špatné, zkuste přemýšlet nad tím, že se to dá celkem jednoduše řešit...
---------- Post was amended at 11:06 ----------
Napsal Tomve;286355
Tak to nechápu. Jakože každý může napsat mail pod hlavičkou tvýho eshopu a z mailové adresy neco@tvujeshop.cz?
No samozřejmě, co třeba funkce v PHP mail()?
---------- Post was amended at 11:10 ----------
Napsal Souki;286357
Ano.
Nicméně Heuréka k tomu má ještě seznam zákazníků.
Ale proč to zase takhle hrozně řešíte? Většina e-shopů nemá vlastní server a myslíte, že hostingový provider nemá přístup k databázím? Samozřejmě, že má a jak tu někdo napsal, pokud by přišel ožralej a napsal vašim zákazníkům, byl by to stejnej průser, jako kdyby to udělal někdo z Heuréky...
15. 5. 2009 11:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303343
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 5. 2009 11:10:40
Napsal petrsv;285984
Pohled provozovatele e-shopu:
Promysli jaký máš efektivní nástroj k tomu, abys mohl shromažďovat názory zákazníků a ponaučit se z toho. Pokud jsou pozitivní jaký je důvod aby nebyly veřejné?
Třeba mít vlastní dotazník na vlastním eshopu. Ono když máš úspěšný eshop, dáš tam veřejný dotazník ohledně eshopu - co chybí - produkty, jak co zlepšit. Tak můžeš čekat konkurenci.
Podívej se tu. Někdo prodává web, dá k tomu čísla a hned je aspoň jedna kopie.
Sami nabízíme oblíbený modul do e-shopu, který také nabídne dotazník zákazníkovi po odeslání objednávky. Je nenásilný, dobrovolný. Divil by ses kolik se z nich nasbírá podnětných věcí pro provozovatele.
Je rozdíl jestli to nabízí třetí strana nebo poskytovatel eshopu, od kterého si pronajímám služby.
Nicméně Heuréka k tomu má ještě seznam zákazníků.
au
15. 5. 2009 11:10:40
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303342
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 5. 2009 11:12:14
No, podívejte se, jak jste mě rozčílili :o)))) Neříkám, že Heuréka je něco dokonalého, sám jsem psal, že zřejmě budu končit, protože anonymní dotazníky pro mě již nemají takovou hodnotu, ale myslím, že tady diskutujete o něčem úplně OT...
---------- Post was amended at 11:14 ----------
Napsal Tomve;286363
Třeba mít vlastní dotazník na vlastním eshopu. Ono když máš úspěšný eshop, dáš tam veřejný dotazník ohledně eshopu - co chybí - produkty, jak co zlepšit. Tak můžeš čekat konkurenci.
Ano, to jednozačně, nicméně Heuréka má k prodejci zákazníky přivést a zkušenosti zákazníků tomu mají napomáhat. Ale pokud jsou dotazníky přímo na webu, ten uživatel už musel mít nějaký důvod tam přijít.
15. 5. 2009 11:12:14
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303341
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 5. 2009 11:14:38
Já se jen držím tohoto a hájím si svůj názor:)
Co si o tom myslíte? Nechali byste jako provozovatel e-shopu vstoupit cizí stránku do vaší komunikace se zákazníkem? Myslíte si, že to může být užitečné? Nebo by to naopak poškozovalo váš byznys?
---------- Post was amended at 11:16 ----------
Napsal meloun;286364
Ano, to jednozačně, nicméně Heuréka má k prodejci zákazníky přivést a zkušenosti zákazníků tomu mají napomáhat. Ale pokud jsou dotazníky přímo na webu, ten uživatel už musel mít nějaký důvod tam přijít.
Tjn, ale jaký důvod je, abych příšel na heureku? Já až do včerejška nevěděl, že existuje.
15. 5. 2009 11:14:38
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/3/#reply303340
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit