Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Heuréka chce vaše zákazníky

tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
13. 5. 2009 21:53:27
nebyl smazat příspěvek? - peace
13. 5. 2009 21:53:27
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303369
Ano, Azu smazal svůj zajímavý příspěvek o zkušenosti s Heurékou.
13. 5. 2009 22:06:21
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303368
Napsal Tomve;285515
nebyl smazat příspěvek? - peace
Byl, od Azu
13. 5. 2009 22:06:25
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303367
Azu
verified
rating uzivatele
13. 5. 2009 23:48:12
Nějak mně to blblo a omylem sem to pak při úpravě smazal, zítra to napíšu znovu
13. 5. 2009 23:48:12
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303366
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 5. 2009 00:29:29
Klientům to nedoporučuji. On už samotný základ té myšlenky - dávat údaje o prodejích třetí osobě je trochu pochybný. Spokojenost zákazníků si zkoumáme vlastními dotazníky a je klid. Mě jako zákazníka by nějaký prapodivný certifikát asi nepřesvědčil. Ale je to dobrý námět na menší výzkum. Aspoň vyzkoušíme naše nové dotazníčky :D
14. 5. 2009 00:29:29
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303365
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 5. 2009 07:41:57
Napsal VlastimilVa;285441
ze si muzou treba sami otevrit podobny byznys...to je paranoia...
Naopak, vzhledem k šíři záběru Mitonu to je docela možné.
14. 5. 2009 07:41:57
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303364
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 5. 2009 08:27:43
Já jejich certifikát využívám již od začátku této služby na jednom z e-shopů, nicméně to plánuji ukončit, protože od doby, kdy jsou odpovědi i pro majitele e-shopu anonymní, je to bez významu. Dokud jsem administraci viděl, od koho to přišlo, mohl jsem těm, kteří měli zajímavý námět, napsat, poděkovat za názor a za nějaký dárek to s nimi prodiskutovat. Takhle tam spousta lidí napíše "nepřehledný design" nebo cokoliv jiného a já nevím a nezjistím, co mají na mysli...
Je fakt, že Heuréka začíná být docela používaná a nějaké ty zákazníky také přivádí, ale už tam mám odpovědí dost, hodnocení dobré, tak je asi na čase to odstříhnout.
Mimochodem, smlouvu mi také posílali, ale nikdy jsem ji nevyplňoval...
Co se týče e-mailů s dotazníky, posílají je z e-mailové adresy prodávajícího a taktéž jménem prodávajícího, takže zákazník netuší, že byla předána jeho e-mailová adresa. Proto jsem na to za celou dobu nedostal jedinou stížnost.
14. 5. 2009 08:27:43
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303363
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 5. 2009 09:55:30
Napsal meloun;285669
Co se týče e-mailů s dotazníky, posílají je z e-mailové adresy prodávajícího a taktéž jménem prodávajícího, takže zákazník netuší, že byla předána jeho e-mailová adresa. Proto jsem na to za celou dobu nedostal jedinou stížnost.
Tak to už bych tuplem nebral. Třetí strana pošle tvým jménem přes tvůj mail mail zákazníkovi. Ty voe, tak seš dobréj, že sis to nechal líbit. Ono stačí, aby někdo došel do práce ožraléj, napsal pár mailů tvým zákazníkům, přes tvůj mail a tvý jméno a můžeš zavřít krám.
14. 5. 2009 09:55:30
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303362
Petr Svoboda
verified
rating uzivatele
14. 5. 2009 10:37:49
Je to bezesporu výborná strategie heureky. Službou ověřeno zákazníky může dostat podvědomí o heurece k obrovskému množství lidí a ty nalákat do svého systému.
Na druhou stranu bych to určitě nezatracoval. Všichni provozovatelé e-shopů, kteří heureky hojně využívají určitě nejsou hloupí a ví proč to dělají. Komunita na heurece roste a tedy i její potenciál.
Bohužel nevím jak výhodný je či není jejich PPC (z pohledu konverzí). Díky google analytics a jeho e-commerce by se to dalo ale přesně zhodnotit a pak se rozhodnout zda z heureky utéct či setrvat.
My s heurekou zrovna zahájili spolupráci - našim zákazníkům dáváme modul exportu feedu a ověřeno zákazníky zdarma, oni našim klientům kredit 300,- na PPC. Více na ShopSys.cz: Spolupráce ShopSys a Heuréky.
14. 5. 2009 10:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303361
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
14. 5. 2009 10:43:33
Ahoj všichni, budu psát za jeden z největších obchodů, který tuto službu využívá (aktuálně již několik tisíc recenzí)...
1) Mitonu se předává jen email (jak tu už někdo psal), takže žádné přehledy o výši objednávky, jménu zákazníka, takže jediné, co z toho může Miton vysledovat je to, že uživatel emailu X@X.CZ nakoupil u nás, pak u shopu B a po 3 měsících u shopu C,
2) ten dotazník dorazí opravdu z emailu dotaznik@prodavajici.cz a je v něm logo prodávajícího... je to hlavně z důvodu, že mnoho lidí jej nevyplní, ale na email odpoví:-), ze začátku se to zasílalo z emailu heureky, ale když jim pak lidé odepisovali ve stylu "dodávka super, můžu si k tomu koupit ještě příslušenství?", tak to změnili...
3) jak je ošetřeno nezneužití informací ze strany mitonu? smluvně... zajímavé pokuty atd... smlouvu jsme museli samozřejmě trochu upravit od základní poslané verze,
4) Heureka.cz nám vodí aktuálně kolem 2000 lidí denně na obchod s velmi dobrou konverzí, který využívá tuto službu, v řazení obchodů to samozřejmě přidává na relevantnosti a tudíž se zobrazujeme často v těch 3 vypíchnutých obchodech... na ostatních obchodech o něco méně, ale stále je to po Zboží.cz druhý nejvýznamnější zdroj ze srovnávačů,
5) proč si neudělat průzkum a data mít jen pro sebe? no právě proto, že je pak neuvidí ostatní potencionální zákazníci, narozdíl od různých diskuzí, kam většinou píší jen ti nespokojení a ještě většinou anonymně, tady píšou jen zákazníci, kteří skutečně udělali objednávku, lze na to reagovat, ale hlavně - vidí to všichni ostatní, když z Xtisíc recenzí vyjde, že nám X% dá 5/5, tak to už může někoho přesvědčit, a pokud nepřesvědčí, tak to určitě nenaštve,
6) že nelze dohledat, kdo napsal, kterou konkrétní reakci není pravda - my to párujeme přes timestamp objednávky, zas je to jen o jednání, jak Vám má Heureka.cz zasílat výsledek dotazníku zpět (je pravda, že jelikož jim platíme za všechny shopy dost přes 100tisíc měsíčně, tak nám asi vyjdou dost vstříc v individuálních věcech),
za těch Xtisíc recenzí nám přislo možná jen 5-10 emailů, že jako co si to dovolujeme jim posílat dotazník... tedy dost zanedbatelné procento
hlavní důvod, proč tuto službu využíváme je, že Heureka.cz opravdu roste, roste její návštěvnost, roste její komunita, roste aktivita její komunity, tento "program" zvyšuje naší pozici při vyhledávání, a proto je to pro nás dobré, nicméně samozřejmě vidím i mnoho věcí proti, ale to se holt nedá nic dělat...
přijde mi toto lepší než třeba audit SOS, kde si jen někdo přečte Vaše obchodní podmínky, tady se hodnotí reálná zkušenost s nákupem/reklamací/vrácením, tedy nikoliv jen psaný text, ale reálné chování...
14. 5. 2009 10:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303360
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 5. 2009 11:20:05
Napsal VlastimilVa;285441
Heurece se posila jenom email zakaznika. Nic dalsiho se posilat nemusi. Volitelne se muzou uvest nakoupene produkty.
Hmm, takže jenom někomu posíláš funkční kontakt na klienta a informaci co nakupuje (i pokud ji neuvedeš, tak se ten nákup dá odvodit od zaměření obchodu). To je skutečně 'naprosto bezcenná informace' pro jakéhokoliv obchodníka...:censored:
Osobně odmítám něco takového na shopu provozovat, představa že bych komukoliv posílal takové údaje o klientech je pro mě nepředstavitelná. A jako klient si dokážu představit, že by mě to dokonce odradilo od nákupu na shopu kde tento systém funguje. Konkurence je velká tak proč bych měl nakupovat někde, kde se moje objednávky 'hlásí' někomu, koho neznám a komu je po mých soukromých objednávkách prdlajs?
No ta to už radši nemluvím o tom, že nechci spolupracovat s firmou neustále parazitující na vyhledávání slova 'recenze' ve vyhledávačích, kde se v 99% případů nakonec dozvím krásně optimalizovaný velmi užitečný text typu:
'Bohužel zde zatím není žádná recenze produktu XXXX. Máte tak obrovskou možnost napsat vlastní recenzi s Vašimi zkušenostmi s produktem XXXX. Ovlivníte tak rozhodující se uživatele, proto prosím buďte objektivní. Uživatelé mohou hodnotit přínosnost Vaši recenze a z Vás se tak může stát guru v daném oboru!'
14. 5. 2009 11:20:05
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303359
TH
verified
rating uzivatele
14. 5. 2009 13:49:56
Ahoj, díky za zajímavou diskusi. Pokusím se k tomu přidat pohled z naší strany.
1) Ověřeno zákazníky
Podle zákona o ochraně osobních údajů je Heureka technickým správcem služby, podle definice zákona se nejedná o předávání údajů třetí osobě. Z tohoto pohledu je to v pořádku i po konzultaci s ÚOOÚ.
Mnozí z vás mají námitky spíše ve smyslu nebezpečí zneužití dat, které jsou určitě pochopitelné. Pokusím se vysvětlit, proč jsou ale zbytečné?
a) Po odeslání dotazníku máme email už v pouze zahashovaném tvaru a nejsme schopni tedy zjistit autora - ve finále je to nevýhoda pro eshop, jak píše meloun, nejsme schopni obchodu dát zpětně kontakt na autora konkrétní recenze. (To ale obchod může zjistit sám - podle konkrétního data a času objednávky, kdy byla provedena si sám může tuto informaci u sebe dohledat - my to ale nezjistíme.)
b) V zahashovaném tvaru to máme jen proto abychom, neposílali zákazníkům dotazník vícekrát, pokud k tomu dají nesouhlas.
c) Jak už bylo také řečeno, emaily chodí z adresy eshopu, zákazník si tam heureky povětšinou ani nevšimne.
d) Z našeho pohledu je nepředstavitelné udělat jakýkoliv pochybný krok vůči zapojeným obchodům. Naprosto bychom ztratili jejich důvěru, na které je prakticky založená.
e) Nesporná výhoda v tomto přístupu je v tom, že recenze zákazníků jsou zaštítěny nezávislou službou. Když si dáte na web pozitivní ohlasy zákazníků, tak to nemá takovou vypovídající hodnotu, jako když řeknete, že se nebojíte veřejné zpětně vazby a necháváte si ohodnotit vaše služby vašimi zákazníky. (V blízké době chystáme pro obchody možnost si všechny recenze vygenerovat a načítat přímo na stránky.)
f) Poskytujeme výbornou zpětnou vazbu od zákazníků. Jak již také zaznělo, obchody, které s tím umí pracovat, z toho mohou jen těžit.
h) A v poslední řadě prozradím, že v blízké době chystáme na základě tohoto certifikátu speciální službu, která dá reálnou hmatatelnou výhodu nejen eshopům ale i zákazníkům, kteří nakupují v ověřeném obchodě.
2) Význam Heureky
Ano, nejsme největší co do počtu přivedených uživatelů. V některých odvětvích se ke Zboží přibližujeme rychleji, v nepokrytých segmentech je to horší. V takovém případě se snažíme obchodům nabízet další důvody.
U shopů, které mají dobře nastavené zobrazování, mají certifikát atd. má Heureka největší konverzní poměr. Zakládáme si na tom, že investované prostředky se ihned vrací a přímo je to vidět ve statistikách. A to do toho nejsou započítávány výhody, které Heureka přináší dlouhodobě a přímo nemusí být pozorovatelné.
Každopádně díky za váš pohled, je to pro mě důležité vidět i z druhé strany.
14. 5. 2009 13:49:56
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303358
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 5. 2009 14:07:11
1) Ok, tak podle zákona se nejedná o předávání údajů. Ale když už u eshopu kupují věci, tak očekávám jen produkt a žádné dotazníky skrz mail. Upozornění na slevy a new produkty bych ještě brál. Divíte se proč hodně lidí neodešle dotazník zpět. Proč asi, protože o to nestojí. Chcete dát dotazník na vyplnění spotřebitelům? Dejte si ho na web, slibte nějaký menší produkt zdarma při vyplnění a objednávce a je to. Tudíž nevidím smysl využít heureku. Sám si to udělám líp, mám lepší přehled a nikdo mi do toho nevidí - kdo co vyplnil.
Poslat mi eshop dotazník, končím s ním. Bude to mít v podmínkách, není problém najít jiný eshop.
2) Heureku nevidím z mého hlediska jako moc velký přinos. Domluvím se s Frantou, Honzou a s jinýma a zneškodním konkurenční obchod díky heurece, recenzi a hlasy.
Pokud fakt chcete mít žebříček kvalitních eshopů, tak to dělejte jinak. Jde to.
14. 5. 2009 14:07:11
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303357
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
14. 5. 2009 14:21:24
Napsal Tomve;285860
2) Heureku nevidím z mého hlediska jako moc velký přinos. Domluvím se s Frantou, Honzou a s jinýma a zneškodním konkurenční obchod díky heurece, recenzi a hlasy.
Tohle mě pobavilo, tak budeme mít 8000 recenzí a 4 záporný, vzhledem k tomu, že jich denně přibude několik desítek je mi to celkem jedno... a abyste jich poslali třeba 2000, tak tě to bude stát 2000x vyplnit objednávku s jiným emailem, to už si imho rozmyslíš... hlavně to je takový to typicky český jednání - nemusím být nejlepší - hlavně že někoho poškodím:-) Možná by bylo lepší se snažit být lepší než konkurence něčím poctivým... tedy konkurenci dohánět, ne se jí snažit "zkopnout" na svou úroveň.
Jinak třeba u nás předáme Heurece email jen pokud se při objednávce registrujete i pro odběr newsletteru, pak je jasné, že Vám nějaké newslettery budou chodit, protože je chcete... takže proto můžete očekávat i takovýto dotazník. Zajímavé, že cca 80% lidí si newslettery zaregistruje.
14. 5. 2009 14:21:24
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303356
TH
verified
rating uzivatele
14. 5. 2009 14:50:43
Napsal Tomve;285860
Divíte se proč hodně lidí neodešle dotazník zpět. Proč asi, protože o to nestojí.
Určitě vám takovýto postoj neberu, je mi jasné, že někteří lidé se na to takto dívají. Ale v rozhovoru jsem řekl, že dotazník vyplní více než každý třetí zákazník. To mi přijde jako vysoké číslo. Spolu s tím, jak jsme četli, že obchody nemají prakticky žádné negativní reakce (maximálně v řádu promile), je vidět, že lidé dotazníky vyplňují.
A ono je to i přirozené chování, pokud jsem spokojen s nákupem v internetovém obchodě, obchod mi přinesl nějakou službu, proč já bych jim za to nevěnoval dvě minutky a neohodnotil jejich služby. A pokud náhodou spokojen nejsem, tím spíš se ozvu. Na recenzích je často dokonce vidět, že se mínění těchto zákazníků dokonce zlepší, pokud se obchod ozve sám od sebe.
14. 5. 2009 14:50:43
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-chce-vase-zakazniky/strana/2/#reply303355
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit