Zadejte hledaný výraz...

Guerrila marketing – riziko, inovace, nízké náklady a vysoký zisk

WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2009 13:44:03
Guerrila marketing je známé buzz word. Používá ho kde jaký markeťák a přitom pořádně neví co si pod ním představit. Jeho determinace by zněla asi takto:Jedná se o typ reklamy, která má výraznou a neobvyklou nosnou linku kampaně a využívá ambientní typy medií. Tato linka má potenciál k tomu stát se diskutovanou.
Prioritním cílem guerrila marketingu je získat si pozornost médií, popřípadě způsobit virální šíření (mass share). Tj. dostat těžce placený prostor a pozornost davu zadarmo.
Jak toho docílit? Vždy jde o nápad. Aby byl člověk schopný posoudit, zda tento nápad má potenciál a vymyslet jak ho realizovat, musí mít zkušenosti, chápat jak funguje psychologie davu, reaktivita medií, virální marketing a trh jako takový. Tento typ marketingu lze realizovat u menšiny podnikatelských záměrů.
Z dat dostupných k roku 2008 vyplývá, že z uskutečněných Guirella kampaní měli úspěch jen 2%.
Případová studie, SpecTab
Briefing
Cílem je dostat na trh nové tabletky, které zabraňují nevolnosti po požití alkoholu na konkurencí silně obsazený Polský trh.
Rozpočet
Dostačující na 4 odvysílání 30sec. TV reklamy v hlavním vysílacím čase.
Nápad
Vytvořme legendárního vědce a s ním spjatý příběh o nejlepších, vojáky používaných tabletkách proti nevolnosti po požití alkoholu.
Rozvoj nápadu
Nejlepší tabletky s tímto účinkem by pravděpodobně měli pocházet z Ruska. Zřejmě by měli být vyvynuty laboratoří KGB a to nějakým vědcem. Nazvěme ho třeba profesor Onovalov. Tabletky samozřejmě nejdříve sloužili jen KGB jiným ruským útvarům. Název tabletek by tedy měl znít utajeně. Nazvěme je tedy SpecTab.
Realizace
Aby jsme legendu Onovalova oživili, napíšeme o něm do wikipedie, chemist of the world a dalších. Ku pomoci příběhu o armádě, rekonstruujeme staře vypadající videa, která budou vypovídat o testech SpecTabs a hodíme to na you tube. Aby jsme legendu dostali do zpráv, vybudujeme 9ti metrovou sochu onoho vědce a na den ji umístíme na hlavní náměstí Varšavy. Jako leanding media vytvoříme microsite, kterou najdou lidé při hledání KW ve vyhledávačích.
Výsledek
49 medíí psalo a mluvilo (TV, tisk, radio, internet) o Onovalovovi a SpecTab. Lidé napsali přes 7000 článků na internet. Přes 250 000 lidí shlédlo videa o Onovalovovi a SpecTab na youtube.
SpecTab má k tomuto dni 23% polského trhu s tabletkami proti nevolnosti po požití alkoholu.
Další informace o kampani http://www.goforchange.pl/spectab/
26. 6. 2009 13:44:03
https://webtrh.cz/diskuse/guerrila-marketing-riziko-inovace-nizke-naklady-a-vysoky-zisk/#reply326646
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
26. 6. 2009 14:02:37
Napsal WuShin;311528
Z dat dostupných k roku 2008 vyplývá, že z uskutečněných Guirella kampaní měli úspěch jen 2%.
guerrilla marketing v cesku znamena nejcasteji vylepovani reklam na nedovolenych mistech vcetne dveri metra
kreativni to moc neni, ale uspech to bude mit vyssi nez 2%
26. 6. 2009 14:02:37
https://webtrh.cz/diskuse/guerrila-marketing-riziko-inovace-nizke-naklady-a-vysoky-zisk/#reply326645
WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2009 14:10:18
Důležité je říct si co je úspěch. Na začátku kampaně jsou nastaveny cíle, které chceme kamapní dosáhnout. Pokud se nesplní cíle (tj. třeba nezískáme podíl na trhu, který chceme získat), je kampaň neúspěšná. Vylepování plagátů tam kde se nesmí není Guerrila, ale vandalství a rozhodně ti nepomůže získat zajímavý podíl z trhu. Tenhle typ marketingu je často na hraně legality, nemůže si ale dovolit, kvůli penězům co přináší, ji překročit.
Napsal domain;311542
guerrilla marketing v cesku znamena nejcasteji vylepovani reklam na nedovolenych mistech vcetne dveri metra
kreativni to moc neni, ale uspech to bude mit vyssi nez 2%
26. 6. 2009 14:10:18
https://webtrh.cz/diskuse/guerrila-marketing-riziko-inovace-nizke-naklady-a-vysoky-zisk/#reply326644
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
26. 6. 2009 14:13:26
Napsal WuShin;311528
Vylepování plagátů tam kde se nesmí není Guerrila, ale vandalství
je to i g.m. i vandalstvi
jedno nevylucuje druhe
Flyposting is an advertising tactic mostly used by small businesses promoting concerts and political activist groups, but there have been occasions where international companies subcontracted local advertising agencies for flyposting jobs in order not to get caught in illegal behavior, as a form of guerrilla marketing. In 2004 Sony Music and BMG were threatened with anti-social behaviour orders by Camden Borough Council for illegal flyposting.
u g.m. neni zvlastni dostat vysoke pokuty nebo dokonce zatceni
Napsal WuShin;311544
Tenhle typ marketingu je často na hraně legality, nemůže si ale dovolit, kvůli penězům co přináší, ji překročit.
kdyz je neco na hranici
tak uz casto neni mozne s jistotou tvrdit ze ktere strany
muzes se podivat na:
http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Boston_Mooninite_Scare
Turner Broadcasting Systems and Interference Inc. agreed to pay $2 million, $1 million of this to go towards the Boston police department, and $1 million towards the United States Department of Homeland Security.
Less than a week following Turner's apology, Jim Samples stepped down from his 13 year position as head of Cartoon Network, stating that he was "compelled to step down ... in recognition of the gravity of the situation that occurred under my watch."
Berdovsky and Stevens were arrested on the day of the incident and charged with placing a hoax device to incite panic, a felony charge that carries a five-year maximum sentence, and one count of disorderly conduct, a misdemeanor
26. 6. 2009 14:13:26
https://webtrh.cz/diskuse/guerrila-marketing-riziko-inovace-nizke-naklady-a-vysoky-zisk/#reply326643
WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 6. 2009 00:02:49
Máš pravdu, zřejmě jen záleží na tom, kam až je schponá agentura zajít. Ale to v podstatě není důležité:)
Napsal domain;311549
...kdyz je neco na hranici
tak uz casto neni mozne s jistotou tvrdit ze ktere strany...
27. 6. 2009 00:02:49
https://webtrh.cz/diskuse/guerrila-marketing-riziko-inovace-nizke-naklady-a-vysoky-zisk/#reply326642
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit