Zadejte hledaný výraz...

Guerilla marketing – viral, buzz, ambush, "ilegální" akce…

Tomáš Bučina
verified
rating uzivatele
1. 2. 2011 17:13:31
Ohledně toho Chrome, považuju tu kampaň za opravdu hloupou z mnoha důvodů (řada z nich byla pojmenována už v tom článku - mimochodem Daniel Köppl mi přijde, že když se ho zeptají "Je to super reklama?", tak řekne "Jasně, je to super reklama proto a proto" a když za ním přijdou s "To je ale hloupá reklama, co?", tak řekne "No úplně strašná proto a proto..").
1) Targeting je zcela ujetý - pokud se budeme bavit obecně o internetové populaci (5,5 milionu lidí, nebo kolik), tak drtivá většina z nich nemá ani ponětí o tom, že existují nějaké prohlížeče. Pro ně je "internet" čudlík na ploše windows. Proto si myslím, že používat na tohle outdoor, který naopak má velmi dobrý zásah do obecné populace je nesmysl.
2) Argumentace - v rámci nějaké teorie působení reklamy a komunikace by komunikát měl v určité fází "přesvědčit". A přesvědčení znamená reagovat a řešit nějaký problém (nedostatek), kterým příjemce trpí. A bohužel, pokud si na reklamě přečtu, že už nebudete muset objednávat lístky do kina, aby vám řadu 15, 16 a 17 prodali a že nebudete muset čekat na první poločas hokeje tak ppppoooommmmaaaalllluuuuu, tak vážně pochybuju, jestli to je a) problém většiny populace (viz bod 1) a b) zda je to problém internetového prohlížeče a ne spíš rychlosti internetu. Protože přece každý, kdo má pomalý internet, takže něco nestihne (tzn. má problém/nedostatek) tak z toho obviňuje pomalé připojení a ne prohlížeč, čili tohle považuji za totální úlet.
3) Volba komunikačního kanálu - naprosto mi uniká, proč Google řeší takové hlouposti jako outdoorovou reklamu a nezaměří se na to, kde lze přímo a přesně zjistit zákazníka, který dělá z jeho pohledu něco špatně: na internetu. Z hlavičky HTTP requestu lze snadno zjistit, že někdo třeba na google.cz přistupuje s internet explorerem, tak proč takovému zákazníkovi nevysokčí pop-up okno, že by měl zkusit Chrome, nejrychlejší prohlížeč ve vesmíru?. Když dá "zavřít", tak se mu (podle cookies, se kterými google velmi pracuje), už nikdy tohle neobjeví. Stálo by to zlomek proti tomu polepit metro.
4) Komunikace/vizuály - Při vší úctě ke Googlu a jeho agentuře, ale např. komunikát "Rychlost je dozvědět se o zpoždění vlaku bez zpoždění. Chrome. Rychlý prohlížeč od google.cz/chrome" sračka z mnoha ohledů. Argumentace naprd (opravdu vás tíží to, že se o hodinovém zpoždění vlaku dozvíte o 2 sekundy později???), slogan ubohý "Chrome. Rychlý prohlížeč od Google" - co to je? prohlížeč čeho? fotek? - srovnejte to prosím se slogany normálních firem "Audi - Náskok díky technice", "Hammerite - Made for Metal", "Sony - make.believe" atd. To něco znamená, můžete o tom přemýšlet, jaký to má význam a nese to nějakou hlubší hodnotu. Co nese "Rychlý prohlížeč od Google" vážně netuším.
Google už měl několik ne-online reklam a všechny byly děsné (např. úplně bílá CLVčka s vyhledávacím polem??? WTF?), na druhou stranu kampaň "Život je hledání" včetně těch videí i celého konceptu byla naprosto skvělá a oproti všemu, co je na online běžného to působilo jako zjevení. Zejména ta 45'' nebo 60'' verze, co běžela v kinech byla super. Vedle toho ale člověk vidí tohle a nestačí se divit, co z firmy, kde musí být opravdu davy schopných lidí a markeťáků vypadne. Zajímalo by mě, zda lidem uvnitř Googlu, kteří mají aspoň ponětí o marketingu, o spotřebitelském chování, o působení komunikace atd. se to jako líbí...
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2011 v 17:16 ----------
A jen jednu větu jako reakci na ty pytle s Dexterem - v rámci určitě společenské zodpovědnosti by lidé z marketingu měli vždycky přemýšlet, jaký dopad jejich akce bude mít na lidi a na prostředí. Pokud si ta reklamka do budgetu nezahrnula také odklizení těch pytlů z veřejných prostranství (stejně jako na tuhle věc "pozapomněla" reklamka, co oblékala po Praze sochy, a O2, když se nechalo rozvěsit krabičky s diodkama - viz výše), tak to považuji za prasárnu stejně, jako když se vám cizí pes vysere před vchod.
1. 2. 2011 17:13:31
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439493
Jiří
verified
rating uzivatele
1. 2. 2011 23:02:10
k google: otazka je zda si to dela google sam, nebo na to najmul nekoho externe... (videl bych to spis na b)
me taky prislo divne, ze to zkousi prorazit timhle smerem, nechci rict hloupe, treba jim to neco prinese, ikdyz zrovna tady se navratnost snad ani merit neda... ( "ty vole, co to je vlastne ten gugl? to musim pohledat na seznamu az dojdu dom" :-))) ber s nadlhledem ) urcite to bude ale pro chrome - pro ktere to je primarne urceno, ze, skoro nula, nula, nic...
avsak zrovna google ma "penize i na ty experimenty", takze kdyz tak premyslim, tak je to urcite bolet nebude...
k dexterovi, nevim jak to meli vyreseno s uklizenim, vim o tom jen z toho clanku, jen mi to prislo jako docela zajimavy napad jak zaujmout, navic jsem to tu hodil, protoze ten serial se mi fakt libil (snad ho nezmrvili dabingem, tak jak to umi :-) )
edit:
Kreativní stránku české kampaně včetně lokalizace měla na starosti agentura BBH Londýn.
tak jsem si odpovedel sam... no...
1. 2. 2011 23:02:10
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439492
Jiří
verified
rating uzivatele
2. 3. 2011 10:00:46
tak co rikate na "unik" z nataceni reklamy na magnesiu s Machackem a Budarem? :-)
dobry napad jak dostat produkt do vsech internetovych deniku, televize a do konce i na freevideo.cz :-)
a pritom stacilo zaplatit jen par kacek tem dvoum at ze sebe udelaji cuniky ... :-)
dobry viral
2. 3. 2011 10:00:46
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439491
Jiří
verified
rating uzivatele
14. 3. 2011 09:51:05
http://blaznivy.chlivek.com/img/re2.php?old=73&dir=20&image=/landmine_stickers.&token=iidO/5kJQPdR.
http://www.youtube.com/watch?v=ax_bwyaho0M&feature=player_embedded#at=78
taky zajimave napady...
14. 3. 2011 09:51:05
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439490
Dodi555
verified
rating uzivatele
20. 3. 2011 01:36:59
? http://zlatyrucicky.cz/
20. 3. 2011 01:36:59
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439489
Drahomír Hron
verified
rating uzivatele
26. 3. 2011 21:17:30
Zdar,
guerilla není těžká. Rozhodující je nějaký brutální, dobrý a vtipný nápad :-) a aby si tě nespojovali s firmou kam je reklama mířená. Zkušenosti by byli, ale raději bych je probral soukromně na mailu, jelikož lidi se rádi chytají různých věcí, kterým vůbec nerozumí.
26. 3. 2011 21:17:30
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439488
CherryAnn
verified
rating uzivatele
17. 5. 2011 23:02:03
Co se týče viral marketingu, chybí mi tady lokální stránka typu http://www.buzzfeed.com/, to by na podobnou propagaci vůbec nebylo špatné. Nebo myslíte, že na videa a pod. stačí social bookmarking stránky?
_____________________________________________
Vzdělávací kurzy pro Brno - marketing, účetnictví, organizační management...
17. 5. 2011 23:02:03
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439487
Jiří
verified
rating uzivatele
21. 5. 2011 08:48:57
akce albertu:
http://strategie.e15.cz/zpravy/albert-to-roztocil-u-zeleniny
21. 5. 2011 08:48:57
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439486
Čau, já odpovím krátce:
ano, GM jsem zkoušel na vlastní triko, dva výsledky zde: http://www.mariankabele.com/index.php/ukazky-realizaci/guerrillove-kampane
O Guerrillas bloguju tady: http://www.mariankabele.com/index.php/blog/guerrillas
Na FB jsem založil: http://www.facebook.com/pages/Bloguerrilla-Czech/300267249985107
Rád s Tebou budu v rámci informací o guerrillových kampaních v kontaktu, klidně napiš e-mail.
MaK.
P.S. snaž se být stručný, dlouhé texty dnes nikdo nechce číst
15. 2. 2012 10:30:25
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/3#reply439485
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit