Zadejte hledaný výraz...

Google nákupy – nastavení svépomocí

RMA
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 3. 2022 07:12:42
Dobrý den, je tomu dávno co jsem se věnoval tvorbě webů v HTML/CSS, ASP, MySQL. Google tehdy začínal, vrcholem optimalizace pro Seznam bylo zahltit titulní stránku klíčovým slovem. Ta doba už je dávno pryč a stejně tak já už obor sledoval v průběhu času jen z povzdáli. Můj "webový katalog" sloužící donedávna spíše jako znalostní databáze jsem musel vzhledem k vývoji mojí hlavní práce, resp. jejímu dramatickému poklesu (zapříčiněným globálními změnami) povýšit na e-shop postavený na Shoptet řešení. Prodej s cílením na celé ČR však bez webu a reklamy nefunguje. A tak jsem začal sledovat videa na YouTube o nastavení kampaně v Google Nákupy a obecně se zabývat PPC reklamou. Docela jsem si na to věřil vzhledem k mým zkušenostem s web v průběhu života. Popravdě se ale v procesu nastavování docela ztrácím a mám spoustu nezodpovězených otázek. Rád bych si kampaně spravoval sám neboť mě dosavadní práce bavila a láká mě si s tím hrát, ladit obsah e-shopu, sledovat jak Google kladně akceptuje provedené změny v obsahu atd. Založil jsem si nyní první kampaň. Nevím zda je zcela vhodné do kampaně zahrnout kompletní sortiment nebo jenom část. Případně zda na vybrané kategorie zboží tvořit samostatné kampaně. Nastavil jsem pro účely otestování rozpočet 50,- Kč/den a navrhnul 5,- Kč/kliknutí. Kampaň běží několik dní, ale v přehledu nevidím žádná kliknutí ani zobrazení. Nevím jak postupovat dál a také jak nastavit měření konverzí. Rozumím tomu správně, že konverze je to, že člověk, který přišel díky reklamě se dostane na poslední krok v košíku, tedy dokončení objednávky? Doporučili byste mi případně nějakou literaturu, blog, YouTube kanál, na co se zaměřit, abych se trochu odpíchnul ode dna? Pokud byste měl někdo chuť a čas, mohu zpřístupnit vstup do rozhraní k nějaké lepší identifikaci kroků, které jsem udělal špatně. Díky moc a skvělým výsledkům zdar.35502
11. 3. 2022 07:12:42
https://webtrh.cz/diskuse/google-nakupy-nastaveni-svepomoci/#reply1499489
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
11. 3. 2022 11:35:10
- Docela jsem si na to věřil
Já si na PPC taky docela věřím, ale protože to dělám 9 let.
- Popravdě se ale v procesu nastavování docela ztrácím a mám spoustu nezodpovězených otázek
Pokud nebude precizně nastavené samotné Merchant centrum, dřív nebo později přijde blokace kvůli předstírání identity. Je potřeba vyplnit celou sekci informace o firmě, ověřit telefon, nastavit dopravu a namačkat metodiku vrácení zboží.
- Nevím zda je zcela vhodné do kampaně zahrnout kompletní sortiment nebo jenom část
Mít všechno v jedné kampani vede k tzv. ležákům, tj. Google si plní cíle pár produkty a zbytek bez užitku leží. Samozřejmě v případě používaní performance max, smartky nebo ROAS, CPC funguje trochu jinak (a vůbec ji nedoporučuju používat).
- Nastavil jsem pro účely otestování rozpočet 50,- Kč/den a navrhnul 5,- Kč/kliknutí
Spíš tak 500 (neznamená, že to utratí), CPC závisí na oboru. Jak říkám, CPC používat jen na test rozjezdu, pak přejít na jeden z typů kampaní výše.
- Nevím jak postupovat dál
Někoho si na to najmout.
- jak nastavit měření konverzí
https://podpora.shoptet.cz/hc/cs/articles/360003160811-Google-Ads
- k nějaké lepší identifikaci kroků, které jsem udělal špatně
Víceméně všechno.
Kdyby fungovala správa halabala svépomocí, neexistuje poměrně rozsáhlý trh profesionálních PPCčkařů.
11. 3. 2022 11:35:10
https://webtrh.cz/diskuse/google-nakupy-nastaveni-svepomoci/#reply1499488
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 3. 2022 14:08:49
- Docela jsem si na to věřil
google se takovým jako vy snaží pomoci jak může, automatizace funguje stále lépe, takže proč to nedělat sám. Podstatné je vědět co dělat a co ne. Pokud vůbec nevíte, tak začněte google nákupy (nejlepší poměr tržeb/čas,peníze). Poté bych pokračoval přes klasickou vyhledávačku a s ostatním bych si hrál za malé rozpočty až teprve, jak se chytnete v nákupech.
- Nevím zda je zcela vhodné do kampaně zahrnout kompletní sortiment nebo jenom část
Pokud víte, že máte hodně neprodejného sortimentu, nepoužívejte SMART kampaně, nebo Performance. Pokud víte, že máte sortiment pročištěný a že je většina produktů prodejných, dejte to tam všechno a zapněte klasické nákupy. Nákupy musí jet, pokud neprodáváte nesmysly. Tak 20 procentům shopům to jede ať udělají cokoliv. Větší část eshopů se s tím pere, protože jim špatně prodejné produkty stahují kampaně dolů. Rozpočty se rozutrácí na produktech, které konverze nepřináší a nezbývá na ten zbytek. Takže tam se to dá pročistit a ty shopy buď vystřelí do nebe, nebo to můžete překlopit do dlouhodobého růstového stavu. Pak jsou shopy, kterými nic nepomůže.
- Nastavil jsem pro účely otestování rozpočet 50,- Kč/den a navrhnul 5,- Kč/kliknutí
Jak píše Ondrejdyrka, 50Kč např. na nákupy je málo, zbytečně málo. Zase u takových kampaní jako je např. "discovery" to je dobrý začátek. Tam se dá testovat i s takovým pidi rozpočtem. U nákupů bych to ale nelimitoval. Prostě tam dejte pětistovku, tisícovku a hrajte si s max CPC. Až nasbíráte dostatečný počet konverzí, můžete zkusit třeba ROAS.
- Nevím jak postupovat dál
No a jak vám fungují ty nákupy?
- jak nastavit měření konverzí
Shoptet nastavíte jednoduše, zadáte kódy a je to. Nyní si tam dejte bacha na cookies lišty a možné ztráty dat. Zjistit si, k jak velkým ztrátám dochází a počítat s tím se stanovením cílů. Dál si dejte bacha na Merchant center viz. výše, nyní vídám nejen blokace feedu, ale i celých účtů, občas i některých funkcionalit uvnitř Ads (např. používání vlastních publik z nahraných kontaktů) apod.
- k nějaké lepší identifikaci kroků, které jsem udělal špatně
Těžko říct, začněte Nákupy, nastavte měření konverzí, pusťte to tam a pak nám napište, co to udělalo. Nejlepší je to tam pustit z kraje všechno na prasáka a uvidíte. Třeba zjistíte, že máte takový sortiment, že to pojede samo. Ale s větší pravděpodobností zjistíte, že něco drhne a pak už stačí jen identifikovat problém a řešit ho. I když těch proměnných je tolik, že to je většinou to nejtěžší. A když na to nepřijdete sám, vždycky můžete zkusit někoho najmout a pak to svést na něj :-))
Jinak bacha na sortiment. Každý totiž říká, že on má ten nejlepší sortiment a ty nejlepší služby. Ale když vám byť 1-2 produkty nepůjdou, nebudou se prodávat vůbec a nebo se prodají s PNO 100 procent a vy to necháte v google Nákupech a budete tam ty peníze stále posílat, je to problém. Takový jeden produkt vám z celkového PNO 10 procent prostě udělá PNO 20 procent. A to je jeden blbě prodejný produkt, u většiny shopů je takových produktů, které tam roky pálí peníze mohem více. Prostě tam nahulí sortiment nějakým feedem, nebo to tam napráskají hlava nehlava a pak se s tím strašně blbě něco dělá. Pokud bych si na jednu ze všech věcí dal pozor, tak je to to, co vlastně prodávám.
13. 3. 2022 14:08:49
https://webtrh.cz/diskuse/google-nakupy-nastaveni-svepomoci/#reply1499487
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit