Zadejte hledaný výraz...

Google analytics – segmentování zákazníků

sik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 3. 2013 09:15:46
Zdravím všechny diskutéry. Měl bych následující problém a doufám, že zde najdu nějaké vhodné řešení.
Pracuji jako marketer pro firmu, která má několik elektronických obchodů. Zákazníci eshopů se dělí do dvou takových větších skupin. Konkrétně se jedná o klasické koncové spotřebitele a dále pro poměrně rozsáhlou síť obchodních partnerů, kteří své objednávky pouze přeobjednávají na zmiňovaých eshopech.
Právě však skupina partnerů dělá poměrně rozsáhlé statistické nepřesnosti v analýzách Google analytics a velice rád bych tyto skupiny segmentoval, tak abych si mohl v metrikách analytics zobrazit především jen koncové zákazníky. Ale jak to udělat?
Partnerů je velké množství a navíc používají různá zařízení pro přístup k webu a z různých míst (tudíž filtrace podle IP asi nebude to pravé). Zatím jediný způsob, který mě napadl je v případě objednávky na eshopu zjistit jestli se jednalo o dealerskou objednávku nebo objednávku od koncového zákazníka a za použití Kohort a menší programátorské úpravy těmto dealerům přidělovat cookies se stavem dealera a ty následně za použití vlastních proměnných v GA odstranit z analýzy... Nicméně tento způsob se mi také nejeví jako příliš efektivní. Neřešil někdo podobný problém? Za rady budu rád.
6. 3. 2013 09:15:46
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-segmentovani-zakazniku/#reply874374
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 3. 2013 08:50:06
Napadá mě řešení, aby se sami dealeři v GA zablokovali (Block Yourself From Google Analytics), ale to nevím, jestli by se jim chtělo :) Je to sice otázka minuty a Google Chrome používá už snad každý, ale ...
7. 3. 2013 08:50:06
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-segmentovani-zakazniku/#reply874373
sik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2013 08:52:30
Díky. Nooo to by stálo za zvážení... Ale nejsem si jist zda je to v lidských silách je k tomu donutit... Jakmile je zde nějaký lidský faktor, tak to nikdy není stoprocentní. Myslím, že by se mi podařilo přemluvit, tak 20% z nich a takových 5% z nich by to nastavilo správně :/
7. 3. 2013 08:52:30
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-segmentovani-zakazniku/#reply874372
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 3. 2013 09:05:07
Když už nic, tak to můžete aspoň zkusit ... pošlete jim mail a uvidíte. Pošlete jim odkaz a napíšete, kam mají odkaz na e-shop vložit, myslím, že by snad byla větší úspěšnost než 25%, pokud to nejsou úplní tupci :)
7. 3. 2013 09:05:07
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-segmentovani-zakazniku/#reply874371
Martin Šimko
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 3. 2013 18:22:04
Řešíte tu dvě možnosti:
1) Z GA zcela odstranit data od dealerů (moc nedoporučuji).
2) V GA označit ty objednávky, které dorazily od dealerů (doporučuji).
V případě 2) to lze řešit například pomocí uživatelských proměnných (Custom variables). V systému e-shopu si zjistíte, jestli jde o dealera (například podle evedenčního čísla, IČ, ...). Těmto návštěvám přidělíte proměnnou pro GA s nějakou hodnotou. V GA poté vytvoříte Advanced Segment, pomocí kterého si budete moci filtrovat standardní přehledy.
11. 3. 2013 18:22:04
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-segmentovani-zakazniku/#reply874370
sik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 3. 2013 13:48:36
Ok. Díky moc. Zkusím to tak udělat.
21. 3. 2013 13:48:36
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-segmentovani-zakazniku/#reply874369
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit