Zadejte hledaný výraz...

GA – průměrná doba návštěvy 0:00:00

Lukáš Uher
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
9. 5. 2014 11:44:50
Ahoj,
GA počítá dobu návštěvy jako rozdíl interakcí mezi prvním a posledním kliknutím, takže pokud uživatel přijde z organického vyhledávání, na stránce stráví na ni třeba 3 minuty a najde na ni to co hledal, tak "je spokojený" a stránku opustí. Přesto GA zobrazí průměrný čas návštěvy jako 0:00:00.
Vždyť to "odporuje" samotnému přístupu Googlu, který chce, aby se návštěvník nemusel nikam proklikávat a hned na první stránce z vyhledávání našel odpověď na svůj dotaz.
Jde toto nějak ošetřit? (java script nebo něco podobného?).
9. 5. 2014 11:44:50
https://webtrh.cz/diskuse/ga-prumerna-doba-navstevy-00000/#reply1021849
Ano, je to tak jak píšeš... pokud uživatel přijde na stránku A a stráví tam 3 minuty, tak v GA to je opravdu jako 0:00:00. Je to díky tomu, že GA počítají dobu návštěvy až od druhé stránky. Tedy stránka A bude mít 0:00:00 vždy, i kdyby tam byl déle. Pokud se proklikne dál, na stránku B, čas se již započítá. Takto je to u klasických GA, nevím jak u universal analytics, tam by to mělo být možná již ošetřeno.. kdysi jsem se díval na přednášku honzy tichého, tak se zkus kouknout a třeba to tam je zmíněné (už si to nepamatuji):
Medio webinář: Universal Analytics - YouTube
ošetřit to ve starých GA nijak nejde.. v universal analytics je to myslím nějak ošetřeno.. viz ta přednáška no..
10. 5. 2014 12:50:14
https://webtrh.cz/diskuse/ga-prumerna-doba-navstevy-00000/#reply1021848
Martin Šimko
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
10. 5. 2014 14:47:58
Proč by toto mělo odporovat přístupu Googlu? Takhle je prostě definovaný bounce rate a hotovo. Můžeš samozřejmě vymyslet něco, abys měl přesnější data, když to ale nebude uděláno systematicky (tj. napříč celý web a stejně), tak se hrozně pomíchají data a metriky jako bounce rate nebo délka session budou zcela mimo. BR je definovaný v UA stejně jako v asychronní verzi.
Když si uvědomíš, že bounce rate není jen jedno zobrazení stránky, ale jedna interakce uživatele s měřeným webem, tak z toho zjistíš, jak to udělat. Tj. když uživatel přijde na tvoji stránku a ty víš, že je pro tebe užitečné měřit dobu na stránce, tak vyvolej další interakci (nebo přesvědči uživatele, aby ji udělal on). Tzn. vyvolej událost nebo virtuální stránku - třeba když doscrolluje až na samotný konec stránky.
---------- Post added 12.05.2014 at 13:21 ----------
Zde je případně jednoduché řešení pomocí Google Tag Manageru - http://marketingland.com/using-google-tag-manager-listener-get-real-bounce-rate-81400
10. 5. 2014 14:47:58
https://webtrh.cz/diskuse/ga-prumerna-doba-navstevy-00000/#reply1021847
Takže jestli tomu dobře rozumím, tak když pomocí GTM nebo třeba tohoto WP pluginu vynutím interakci třeba každých 10 vteřin, tak se mi díky tomu zpřesní statistiky. Ok. Ale zpět na začátek, co opravdové bouncové návštěvy (0sec a 100% bounce). Například od robotů služeb jako webpagetest.org nebo browsershots.org atd. Ty přeci GA taky počítá, že. Nebo je už umí ignorovat?
22. 5. 2014 04:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/ga-prumerna-doba-navstevy-00000/#reply1021846
Martin Šimko
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
25. 5. 2014 09:30:05
Roboti většinou nespouští JavaScript pomocí kterého probíhá měření v GA.
25. 5. 2014 09:30:05
https://webtrh.cz/diskuse/ga-prumerna-doba-navstevy-00000/#reply1021845
Tak jsem na to ještě koukal v GA a poslední test z oblíbeného webpagetest.org znamenal 35 návštěv z Irska. Ale je to chytrej robot :) prošel vždy dvě stránky, takže bounce rate 0%. Jen doba na stránku 00:00:01, škoda. Konkrétně na našem webu atinstudio.cz, máme málo ale velmi cílených návštěv. Takže nám to se statistikama docela zahýbe, tedy škoda, že to nejde nijak filtrovat.
26. 5. 2014 09:35:01
https://webtrh.cz/diskuse/ga-prumerna-doba-navstevy-00000/#reply1021844
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit