Zadejte hledaný výraz...

Existuje nějaká pomoc proti vlastní hlouposti?

Daveevo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 11. 2012 14:32:23
Zdravím Vás,
kamáradka udělala opravdu hloupý nákup a rád bych ji pomohl, je to vůbec možné? Níže vkládám její problém:
přes server bazos.cz jsem si podala inzerát, že sháním knihy od Jiřího Kulhánka, uvedla jsem i konkrétní částku - 4000 Kč (prodávají se i okolo 70000). Na to mi zareagovala jistá žena, že tyto knihy má a že je ochotná mi je prodat. Poprosila jsem ji o fotku knížek, abych mohla posoudit stav, načež mi ona odpověděla, že nemá možnost mi knihy nafotit, ale že jsou ve vynikajícím stavu. Knížky jsem opravdu hodně chtěla, tak jsem se zeptala, zda je může poslat na dobírku. Se známým jsme se bavili i o tom, že když dostáváte balík přes PPL, můžete jej otevřít a zkontrolovat obsah, popř. jej potom odeslat zpět, říkala jsem si, že přinejhorším je prostě pošlu zpět. Když knihy přišly, doručovatel mi dost nevybíravě sdělil, že to v žádném případě nejde a že si mám balík převzít, že zase musí jet. Zásilku jsem převzala, jemu podepsala převzetí, načež mi on ale nepředal žádný doklad (!!!), následně jsem ji opatrně otevřela a samozřejmě to byl podvrh, přesně jak jsem se obávala. Neprodleně (cca do 15 min) jsem se dostavila na pobočku české pošty a žádala storno, ale bylo mi sděleno, že již nemohu nic dělat, že nyní je vše mezi mnou a odesílatelem, že mám balík poslat zpět. Je jasné, že pokud to udělám, ona si dobírku nepřevezme, pokud vůbec napsala správnou a platnou adresu. Pak jsem se dozvěděla od manažera české pošty pro daný region i to, že pokud dostatečně rychle zajdu na policii, mohli by celou věc pozastavit - tudíž by se jí peníze ani neodeslali (následně mi tato informace byla potvrzena i celorepublikovou centrálou české pošty), ovšem na policii o tomto ani nevěděli a tvrdili mi, že toto spíš nejde, že to musí ještě prověřit. Sepsali se mnou oznámení a odešla jsem. Nevím jestli to začali nějak řešit nebo ne. Každopádně mi to nedalo a po sérii neúspěšných pokusů jsem se dovolala na policii, kde mě přepojili na člověka, který podobný případ řešil a ten říkal, že by to mělo jít, že ale rozhodující bude v tomto případě čas. Vše jsem řešila v rozsahu max 5 - 6 hod od převzetí zásilky. Bohužel na paní jsem měla pouze emailovou adresu, žádný jiný kontakt.
Budeme rádi za jakoukoliv pomoc, ono 4 tis. Kč za dvě knížky není málo :-/
23. 11. 2012 14:32:23
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834788
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 11. 2012 14:42:31
pošlete mi do soukromé zprávy email té odesílající a případně adresu která je na balíku jako odesílatel, něco zkusím...
jinak pošta není ppl, u čp nejde se podívat do balíku před převzetím, u ppl nevím
23. 11. 2012 14:42:31
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834787
unlucky
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
23. 11. 2012 14:43:39
Ten lek existuje a uz si ho za 4 tisice koupila.
Jinak opravdu nema cenu se tim zabyvat, penize nedostane. A i kdyby jo, potrva to dlouho a straveny cas za to opravdu nestoji
23. 11. 2012 14:43:39
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834786
Jutro
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
23. 11. 2012 15:16:42
Existuje, odstříhněte jí internet a je to.
23. 11. 2012 15:16:42
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834785
Martin N
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 11. 2012 15:24:49
A co jméno a adresa odesílatele? Dobírková částka, kterou zaplatila přece musí přijít té prodávající, takže falešná by neměla být, pokud jí šlo o peníze a né o to vás jen nas*at:)
23. 11. 2012 15:24:49
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834784
Tomáš Míka
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 11. 2012 15:31:11
Dopravce si může říkat co chce, ty máš právo to před ním otevřít a v případě, že bude zboží poškozeno/zaměněno ihned můžeš sepsat reklamaci (nevím přesně jak se to nazývá, ale dopravce už bude vědět co a jak). Když tenhle případ nastane, dopravce je tvůj svědek.
23. 11. 2012 15:31:11
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834783
Napsal bsteeer;873888
Dopravce si může říkat co chce, ty máš právo to před ním otevřít a v případě, že bude zboží poškozeno/zaměněno ihned můžeš sepsat reklamaci (nevím přesně jak se to nazývá, ale dopravce už bude vědět co a jak). Když tenhle případ nastane, dopravce je tvůj svědek.
zlaty voci... takovy Fedex prijme reklamci a po mesici ti posle info, ze u nich problem nevznikl...
23. 11. 2012 16:10:37
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834782
Michal Mrňa
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 11. 2012 16:12:57
Jednou jsem si vyzvedával balík na poště a byl poškozený, tak jsem musel říct zda ho vezmu nebo ne, podívat mě do něj nenechali.
Ale když jsem jednou stál ve frontě tak někdo rozdělával balík před vedoucí z pošty aby řekl zda si ho vezme nebo ne. Tak nevím. Tohle by mě opravdu zajímalo jak to je, všude čtu jen vlastní zkušenosti. ale nikde jsem nenašel kde je psáno jak to tedy je.
23. 11. 2012 16:12:57
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834781
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
23. 11. 2012 16:20:58
Napsal bsteeer;873888
Dopravce si může říkat co chce, ty máš právo to před ním otevřít a v případě, že bude zboží poškozeno/zaměněno ihned můžeš sepsat reklamaci (nevím přesně jak se to nazývá, ale dopravce už bude vědět co a jak). Když tenhle případ nastane, dopravce je tvůj svědek.
Pochybuju, že máš právo to otevřít. To se smí, jen když je balík poškozený, aby jsi zjistila stav poškození a případně to nepřevzala.
23. 11. 2012 16:20:58
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834780
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 11. 2012 16:21:24
Napsal bsteeer;873888
Dopravce si může říkat co chce, ty máš právo to před ním otevřít a v případě, že bude zboží poškozeno/zaměněno ihned můžeš sepsat reklamaci (nevím přesně jak se to nazývá, ale dopravce už bude vědět co a jak). Když tenhle případ nastane, dopravce je tvůj svědek.
Nejdřív musíš zaplatit - co by pošta nebo PPL dělala s rozdělaným balíkem, u nějž navíc nemůžou být schopni posoudit obsah? Zaplatit a pak doručovatele požádat aby počkal a byl svědek můžeš, ale jsou Vánoce a oni nevědí kam dřív skočit. Takže ti nejspíš řekne bohužel. Jedna věc je "že máš právo" ho požádat, druhá věc je jestli on má povinnost tak učinit.
Jediný případ kdy se dá balík rozbalit před zaplacením je jasné poškození balíku, pak se dá nejdřív prozkoumat a až potom říct zda ho převezmeš nebo ne.
23. 11. 2012 16:21:24
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834779
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
23. 11. 2012 16:50:36
priste si proklepni prodejce tim, ze budes chtit osobni prevzeti i kdyby to bylo 300km od tebe, tak rict ze zrovna mas k nemu cestu a jakmile se bude vykrucovat, uz neco nebude hrat, jinak prave kam penize odesly nebo kdo si je vybral musi byt zaznamenane... otazkou je jak bude schopna plnit sve zavazky podvedenym az ji dopadnou
23. 11. 2012 16:50:36
https://webtrh.cz/diskuse/existuje-nejaka-pomoc-proti-vlastni-hlouposti/#reply834778
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit