Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Efektivní SEO a jeho cena

Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 5. 2011 16:44:01
OKdarky: je to rovnice o mnoha neznámých, a to mě na tom baví :-)
M. Kubíček: jdu Vám napsat!
czafar: neberu, a dávám si předsevzetí, že budu tyhle lidi apriori odmítat.
20. 5. 2011 16:44:01
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638030
Roman.T
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 5. 2011 23:20:05
Zdravím,
co se týká této firmy, mám jisté zkušenosti, tedy především z doslechu svých klientů.
V jednom případě dokonce GARANTOVALI na google KW, které nemá absolutně žádnou hledanost.
Skutečně doporučím, nebrat.
Za 35 je to skutečně hodně.
20. 5. 2011 23:20:05
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638029
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 5. 2011 08:13:42
Roman T.: jo, oni skutečně mají balíček, kde pozice na 1. straně garantují. Akorát to s tou garancí je už za padesát :-)
21. 5. 2011 08:13:42
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638028
xzaje01
Pozice jsou k prdu. Protože - existuje nekonečné množství pozic, stejné jako existuje nekonečné množství různorodých dotazů. Zaměříš-li se pouze na jednu, či dvě fráze, pak dříve či později s ohledem na velké náklady na jejich udržení, tvůj byznys umře.
Více jeden můj malý tvít: https://twitter.com/plavacek/status/66481953582485504
21. 5. 2011 08:35:32
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638027
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 5. 2011 12:02:55
Update:
Takže prý používají lišty, které jsou v souladu s pravidly googlu a seznamu. Na otázku, zda si to můžu přímo u seznamu či googlu ověřit jsem dostala negativní odpověď, ale prý to používají už více než 2 roky a jede to.
Ještě dostanu mailem smlouvu, tak si to projdu, zda tam ohledně tohoto dávají záruky (jsem přesvědčena o tom, že ne). Plus mě zajímají ty podmínky odstoupení a vůbec.
PS: jen pro ujasnění, rozhodnutí neměním, jen mě to celé zajímá na teoretické rovině. Jsem estét a ta lišta se mi nelíbila už na začátku :-)
24. 5. 2011 12:02:55
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638026
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
24. 5. 2011 12:26:24
xzaje01: Mohu se zeptat jakou mate vubec predstavu ohledne SEO (je to cela filozofie) a vaseho celeho webu? Ceho chcete konkretne dosahnout?
Sice nevim kolik jste investovala do tvorby webu - ale web nevypada vubec profesionalne. Fotografie nejsou profesionalni a samotna grafika je, da se rici, opravdu zakladni - tudiz zcela nevhodna na prezentaci sperku. Web musi vypadat luxusne v tomto oboru a tim i poskytovat extremni duveryhodnost pro navstevniky.
To je povidani hodne nekolika dnu. Zacal bych kompletnim predelavanim webu s tim, ze uz od zakladu se bude dbat na ergonomii ovladani, prehlednost a klast se duraz na "SEO".
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2011 v 13:28 ----------
Mimochodem, neni to firma, ktera Vam nabizela SEO? http://webtrh.cz/137323-podvodnik?p=658950#post658950
24. 5. 2011 12:26:24
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638025
xzaje01
Jo, mají eLištu (což je v podstatě automatický systém pro výměnu odkazů založený na manipulaci s algoritmy vyhledávače). Jak vypadá v praxi můžeš vidět třeba zde v patičce (až úplně dole, je to záměrně nečitelné): http://www.artokna.com/
A čistě mezi námi - stejně to mají na všech zapojených webech generováno v DIVu s id=lišta. To je fakt těžko odhalitelné a nenápadné :)
24. 5. 2011 15:42:39
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638024
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 5. 2011 17:10:24
Oleg: od účinného SEO si představuju to, že při zadání klíčového slova se web zobrazí na první stránce googlu a seznamu. Taky mě zajímá, jaký to bude mít vliv na vzhled webu, jestli se bude hýbat s jeho rozložením, budou se tam vkládat lišty se sice špatně viditelným, avšak stále pitomým textem, etc.
Co se profesionality webu týče, tak tam rezervy jsou, ale fotky mám dělané profesionálně. To, že nejsou vyphotoshopované do umření je druhá věc.
Děkuji za link na diskuzi - co na to říct :-)
Plaváčku: možná to je těžko odhalitelné, ale pořád to není kosher. Nebo je ten DIV seznamem a googlem akceptovaný?
24. 5. 2011 17:10:24
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638023
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
24. 5. 2011 17:20:34
Napsal xzaje01;659091
Oleg: od účinného SEO si představuju to, že při zadání klíčového slova se web zobrazí na první stránce googlu a seznamu. Taky mě zajímá, jaký to bude mít vliv na vzhled webu, jestli se bude hýbat s jeho rozložením, budou se tam vkládat lišty se sice špatně viditelným, avšak stále pitomým textem, etc.
Co se profesionality webu týče, tak tam rezervy jsou, ale fotky mám dělané profesionálně. To, že nejsou vyphotoshopované do umření je druhá věc.
Děkuji za link na diskuzi - co na to říct :-)
Plaváčku: možná to je těžko odhalitelné, ale pořád to není kosher. Nebo je ten DIV seznamem a googlem akceptovaný?
Doporucoval bych nacerpat inspiraci ohledne webu se sperky nekde v zahranici. v CR treba na http://www.alo.cz/cs-CZ/alo-diamonds.html
Dostat web na klicove slovo na prvni pozici v google a seznamu - jake slovo? Perly? To nebude stat 35tisic jako jednorazovy SEO balicek. Vsechny tyto preudo SEO specialisti vam vytahnou jen penize bez adekvatnich vysledku. Bud zaspamuji internet na danne slovo, coz bude mit kratkovoby efekt, ale ve vysledku nic z toho dobreho nevzejde.
Skutecne SEO je dlouhodobe a nakladne - bohuzel
Pro inspiraci staci:
http://www.ronrizzo.com/
http://brandonknasterjewelry.com/
http://eclectiquedesigns.com/
http://www.zlatarstvo-lavtizar.si/pc.asp#xpath=#xpathid=#lang=eng
24. 5. 2011 17:20:34
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638022
xzaje01
1. Každý podobný automatický systém porušuje pravidla vyhledávačů, prakticky bez výjimky, víc nemá cenu o tom diskutovat. Postih přijde dříve či později a to většinou pro všechny zapojené weby.
2. Děláš chybu, když za úspěch v SEO považuješ zobrazení na první stránce v Seznamu nebo Google. A co Yahoo? Bing? Co Facebook? Co jiné vyhledávače? Já už nemám sílu to vysvětlovat, vážně ne, ale zkusím to ještě jednou:
Úspěch SEO se měří ekonomicky, nikoliv pozicemi nebo návštěvností. Vyšší návštěvnost automaticky neznamená vyšší obrat (nebo zisk). Otázky jsou totiž jiné - jaké návštěvníky mi borec dělající SEO na web vlastně přivádí? Jsou relevantní? Vědí, co chtějí? (to je nejdůležitější - člověk, který neví, co chce, zadá do vyhledávače výraz "šperky" a pak prochází výsledky hledání. Prakticky nikdy se nevrátí. Zatímco zákazník, který zadá frázi "ručně vyrobené šperky Prdlátko" už ví, co hledá a velmi pravděpodobně se změní v zákazníka - pokud mu eshop neháže klacky pod nohy, že). Mám správně informační architekturu webu? Dostane se návštěvník na třetí klik k cíli (pravidlo "třikrát a dost).
A tak dále a tak podobně. Bez podrobné analýzy, bez zjištění toho, co vlastně svým eshopem chceš docílit, je to celé k prdu. První pozice na "šperky". No a? Udělali jsme si jednou s kolegou malý experiment. Měřili jsme si konverze (poměr návštěv versus uskutečněné nákupy) na obecný výraz za dva roky provozu jednoho elektronického obchodu. Z celého počtu objednávek, které přišly, jich necelé procento pocházelo z obecné fráze (protože obecné fráze většinou vedou na home page webu, ale tam je málokdy to, co hledající opravdu chce, a musí znovu pátrat). Jenže - náklady na její udržení, boj s konkurencí (nesmyslný) získané výnosy převýšily (bohužel nemohu být konkrétní). Totéž pozoruji i u jednoho svého malého webu, kterému jsem dělal "levné SEO bez tajných triků" :)
3. drtivá většina těchto "SEO optimalizátorů" hřeší na fakt, že o skutečné funkci vyhledávačů nic nevíš (oni ale také ne) a udělají to, co udělá každý nepříliš mravný obchodník - prodají ti suché z nosu za cenu ropného vrtu. Výsledek? Vyhozené peníze a riziko penalizace.
Shrnuto - SEO expert, kterého nezajímá, jaké zákazníky chceš oslovit, čím jsi výjimečná, jak se nejlépe se svou výjimečností prezentovat a jakým způsobem nejlépe vodit lidi přímo na konkrétní stránky (ne na home page webu, kterou všichni nabízejí a nic jiného je nezajímá) zajišťující slušnou konverzi, tak není expert, ale SEO blbec a nedouk.
24. 5. 2011 17:26:32
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638021
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
24. 5. 2011 17:30:35
... jak pise Plavacek.
24. 5. 2011 17:30:35
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638020
xzaje01
Abych ti nabídky podobných "SEO optimalizátorů" přiblížil tak nějak lidsky, zkusím YouTube (malá poznámka - dle statistik je to druhý nejpoužívanější vyhledávač na světě). Protože oni nedělají nic jiného, než že dojí kozla :)
http://www.youtube.com/watch?v=5-LQni2t3Ig&feature=youtu.be&t=1m36s
24. 5. 2011 17:40:41
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638019
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 5. 2011 18:06:43
Pánové, já se s vámi nepřu - s tím, co píšete, souhlasím. Ale není to jen o měřitelné konverzi. Nenapadlo by mě hrotit to s klíčovým slovem šperky, protože mi je jasné, že kdo hledá v ČR šperky, si z 99% pořídí něco bylštivého, nejlépe s nálepkou Svarovský. O co se snažím a v čem pokulhávám, je snadno se zviditelnit pro ty, kteří hledají perly. Jsem na ně specializovaná, nic jiného nedělám a dělat nebudu. Žena, která si chce koupit perlový náhrdelník, velmi často v googlu hledá jednoduše "perly", to je prostě fakt, vidím to na statistikách. Vím, že zdaleka ne každý, kdo si ty perly do googlu zadá a na moji stránku přijde, si je u mě koupí. Tenhle typ šperku je věc, kterou si zákazníci kupují s rozmyslem. Chodí, hledají, vracejí se a porovnávají ceny, kvalitu. Není to tak přímočaré jako u bižuterie, kde jsou pořizovací ceny jinde a ženy si je kupují tu k červenému, tu k modrému svetru, nebo zlato a diamanty, kde si každý změří karáty, gramy.. Přimět zákazníka ke koupi můžu jedině tak, že mu nabídnu něco lepšího než konkurence. Pro mě je nezanedbatelný přínos dále i to, že si na těch stránkách lidi prohlédnou, co tam je a budou vědět, že to existuje. Proto se snažím dělat to zajímavé i po obsahové stránce, doprovodné články etc.
Proč vůbec SEO řeším - často se mi stává, že mi zákazníci říkají, že hledali takové a makové perly (které já mám) a nemohli nic najít a nakonec natrefili na mě. Ne každy si všímá skliku vpravo v tom reklamním sloupečku a rozhodně to není tak, že jsem přímočaře vyhledatelná.
A ještě k Plaváčkově komentáři:
1. To já třeba nevím.
2. Centrum, Yahoo, Atlas a nevím co všechno jsou natolik marginální, že mě nezajímají - nemám na to kapacitu.
A než budu taková frajerka, že si lidi budou vyhledávat přímo perly LEOLA, to ještě uplyne hodně vody :-) Tady jde o budování značky a to je dlouhodobá záležitost. Mezitím musím holt chytat ty, kteří chtějí jen ty obecné perly.
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2011 v 18:16 ----------
A ještě pro Olega:
Kdybych byla firma se srovnatelným rozpočtem, jako Alo Diamonds nebo Halada, tak netrávím čas na Webtrhu, ale popíjím koktejly na Playa Carmen :-)
K těm linkům, co jsi poslal - krása je v očích toho, kdo se na ni dívá. Každý máme jinou představu o ideální homepage, nicméně já se inspiruju a obdivuju například Mikimoto.com, ale to je jako by se naše Škodovka srovnávala s Ferrari.. Příklad přehnaného photoshopu viz Schoeffel-pearl.com (a to mají krásné perly!).
A ještě jedna technická poznámka - fotit stříbrné či zlaté šperky a bílé perly je sakra rozdíl. Jednak se nedají postavit tak snadno jako ty prsteny a náhrdelníky, a pak - pokud se to fotí na bílém pozadí - je dost oříšek poprat se se světlem a stínem, aby na té fotce vůbec něco bylo. Já si osobně myslím, že Mikimoto a spol už na webu ani skutečné fotky nemá, je to natolik vyžehlené, že to popírá realitu.
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2011 v 18:26 ----------
Napsal Plaváček;659105
xzaje01
Abych ti nabídky podobných "SEO optimalizátorů" přiblížil tak nějak lidsky, zkusím YouTube (malá poznámka - dle statistik je to druhý nejpoužívanější vyhledávač na světě). Protože oni nedělají nic jiného, než že dojí kozla :)
http://www.youtube.com/watch?v=5-LQni2t3Ig&feature=youtu.be&t=1m36s
Ale Plaváčku, vždyť já už to díky tobě vím, pan Z. a jeho e-firma.name u mne žádné mléko nenadojí :-)
24. 5. 2011 18:06:43
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638018
xzaje01
Ne, ne a ne. Pořád přemýšlíš špatně. Tak to nefunguje. Shrnu:
Přimět zákazníka ke koupi můžu jedině tak, že mu nabídnu něco lepšího než konkurence
Ano, to je nejlepší cesta. Vždycky. A v rámci SEO to má fungovat následovně: ty vysvětlíš SEO expertovi, proč si myslíš, že jsi lepší, než konkurence. Nejen, že mu ukážeš web, ale vysvětlíš mu své motivy, svou možnost finančních investic, představíš mu svůj plánovaný marketingový mix, aby věděl, kolik peněz zbyde na efektivní propagaci na internetu. A on najde cesty, jak tvé důvody dostat do podvědomí hledajících (a tím pádem i vyhledávačů). On musí udělat analýzu tvé konkurence, najít její slabiny i silné stránky a nabídnout ti řešení, jak slabiny využít a jejich silné stránky přebít. A to vše ve stanoveném finančním limitu. To žádná SEO lišta a kdesi cosi nedokáže. SEO je v drtivě většině práce s lidmi - protože oni hledají. Jak a proč hledají to, co ty nabízíš, je první, co musí SEO expert zjistit, aby vůbec mohl začít s nějakou optimalizací.
Centrum, Yahoo, Atlas a nevím co všechno jsou natolik marginální, že mě nezajímají
A zase ne - nemůžeš ignorovat nějaký vyhledávač jenom proto, že je z tvého pohledu "marginální". I přes něj může proudit zajímavý počet zákazníků (návštěvníků). Lze navíc efektivně (zvláště v případě tak zajímavého sortimentu) využít sílu sociálních sítí a budovat dobré jméno svého obchodu, což je dlouhá cesta, ale vyplatí se mnohonásobně. Ale nelze prostě beztrestně nebrat v úvahu způsoby, jaké lidé k hledání informací na internetu používají. A že jich je.
Mezitím musím holt chytat ty, kteří chtějí jen ty obecné perly
A na závěr zase ne. Ne, nemusíš. Vlastně by se možná ukázalo, že je to zbytečné. Respektive - pokud by optimalizace na toto slovo vyšla levně (což většinou představuje pouze masivní linkbuilding), proč ne. V opačném případě je ale nutné začít přemýšlet jinak. Ptát se - kteří lidé mají zájem o perly (zkusit najít nějaké statistiky apod.). Jaká jsou cílová skupina? Jsou vybíraví? Jak mám napsat článek, nabídku, abych je upoutala? Ptát se - jak se lidé, kteří mají zájem o perly, skutečně dotazují (a věz, že lidé pokládají velmi, velmi různorodé dotazy). Když nenajdou tu pravou, co udělají? Jak zkonkretizují svůj dotaz?
Úkolem SEO experta je právě tyhle lidi najít - pokud to půjde na "perly" a bude to výdělečné, proč ne, posvětí ti expert záměr a jdete do toho (stejně ale nakonec zjistíte, že to nemá smysl), pokud ne - zkusí najít long tail (dlouhý chvost), nebo díru tam, kde ji zatím nikdo neobjevil.
To dělá SEO expert. A tak také dobrého poznáš. Protože se tě bude nejdřív ptát, a až poté nabízet.
P.S. hodně zjednodušuji, té práce kolem dobrého SEO je ve skutečnosti mnohem více.
24. 5. 2011 19:29:49
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638017
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
24. 5. 2011 19:44:22
O rozpocet nejde - zde na webrth jsou velmi dobre grafiky, kteri udelaji paradni design za dobre penize.
je treba proste zacit stavet vsechno od zakladu. Proc delat SEO kdyz za par mesicu bude chtit predelavat web od zakladu - vyvratit to nelze.
Ad SEO - Plavacek, umite delat SEO, nabizite tuto sluzbu?
24. 5. 2011 19:44:22
https://webtrh.cz/diskuse/efektivni-seo-a-jeho-cena/strana/3/#reply638016
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit