Zadejte hledaný výraz...

EET a eshopy – Odfláklý, neprofesionální a zbytečný paskvil

Marcelmarcel
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 09:06:12
Napsal trx2010;1366647
§8 chápu, ale opět jde o to jak si ho který právník a soudce vyloží. Tak jak si ho vykládáte vy, by do něj zřejmě spadal i ostatní platební brány.
02.02.2017 jste se ještě vydával za majitele malého eshopu, kterému v poště skončila nabídka "jakési" platební brány, která vám dává smysl. Dnes už tady za ní normálně mluvíte. Tak jak to mám brát? Ostatně ty příspěvky si může každý dohledat ve vašem profilu. Druhý nahrávací nick je OLUPE, založen náhodou ve stejný den jako ten váš a věnující se náhodou stejnému tématu. Mohu se mýlit. Ať si to každý přebere po svém, hezký večer.
Sice jsme se neshodli jak píšeš, protože jsem psal něco jiného než jak jsi to pochopil, ale tvůj názor respektuji a nebudu ho tedy dál komentovat. V jedné věci jsi mě ale po pravdě překvapil a to:"Tím že tlačíte na pilu mám na mysli tu formu propagace, kdy nejdřív píšete jako klienti Vikipidu, následně jako někdo kdo je s ním spřízněný a z několika nicků zároveň." Já jsem při prvním dotazu ve vztahu spojení mezi mnou a VIKIPIDEM na rovinu hned napsal, že ano, že spolupracuji já osobně, takže nechápu to tvoje množné číslo, a na další opakovaný dotaz tohoto typu jsem dokonce odpověděl že spolupracuji úzce. Nechápu, co je na mé jasné odpovědi na konkrétní otázku neseriózního. Na rovinu ale nerozumím tomu, co jsi myslel tím, že snad komunikuji z několika nicků zároveň. Vždy se vyjadřuji jen jako Marcelmarcel a snažím se řešit vždy pouze fakta, které si umím obhájit. Tohle nařčení je opět jedno z těch, na které nemá ani smysl reagovat, protože po jednom výmyslu přijde zase druhý, atd. Budu komentovat pouze fakta, nikoli účelové domněnky. Kdyby jsme byli schopni komentovat fakta, tak to může být možná pro mnohé přínosem. Ale pokud mě někdo nutí vyvracet domněnky-výmysly tak by to bylo asi stejné, jako kdybych ti teď začal tvrdit, že ty pracuješ pro nějakou jinou platební bránu, které je VIKIPID trnem v oku. Já to ale samozřejmě nikdy tvrdit nebudu, protože bych si musel vymýšlet a to nedělám. Tvé názory respektuji a pevně věřím, že se budeme schopni bavit pouze k věci.
Malý e-shop stále mám a e-mail od VIKIPIDU mi přišel stejně jako dalším tisícům. Registroval jsem se kvůli EET po přijetí e-mailu od VIKIPIDU a v tomto čase a z těchto důvodů to mohlo udělat X uživatelů. Jak se ale zdá, pokud se zde k VIKIPIDU kdokoli vyjádří nedejbože kladně, tak jde o propagandu. No nic, asi to patří ke koloritu.
Ze tvých předchozích příspěvků jsem pochopil, že zásadní je znění zákona, nikoli metodický pokyn. §8 v tomto ohledu je naprosto jasný a pochopí ho každý, včetně soudce. Žádná jiná platební brána do tohoto § zákona spadat nemůže, protože nejedná svým jménem. Zajišťuje totiž transfér peněz od zákazníka k e-shopu. Platební brána nijak neovlivňuje zda peníze půjdou e-shopu, nebo se vrátí zákazníkovi. Pokud se zákazníkovi vrátí, tak to jsou peníze, které e-shopu přišly a na základě pokynu e-shopu se mohou vrátit spět zákazníkovi. K tomu ale dochází dávno po evidenci příchozí platby v EET. VIKIPID přijímá platby na garanční účet a proto eviduje VIKIPID, protože jedná svým jménem. Na platbu na garančním účtu nemá e-shop žádný vliv. Pokud totiž e-shop zásilku nevyskladní, nebo si zásilku zákazník nepřevezme, tak systém VIKIPID automaticky vrací peníze na účet Zákazníka a to bez pokynu e-shopu a bez urgence zákazníka. Peníze na garančním účtu VIKIPIDU nejsou rozhodným příjmem e-shopu, proto neeviduje. Vikipid následně e-shopu posílá peníze z účtu na účet, což je způsob úhrady, který nepodléhá evidenci EET. Ať si to ale opravdu každý přebere po svém.
24. 2. 2017 09:06:12
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231487
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 2. 2017 09:14:01
nic proti, ale vikipidu nikdo do teď neznal a teď se najednou na několika fórech objeví okouzlení uživatelé a rvou se do krve za tuhle službu aniž by s ní měli reálné zkušenosti, argumentují jednotlivými paragrafy aniž by měli jakékoliv právnické vzdělání a zkušenosti s výkladem práva. Právo není logické.
Ukažte právní rozbor od advokátní kanceláře, která vám tenhle postup schválila, MF není schopné vydat potvrzení třetí straně, pouze koncovému subjektu, takže tam si nelze nechat svůj obchodní záměr schválit.
24. 2. 2017 09:14:01
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231486
Marcelmarcel
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 10:04:52
Loni, jak všichni víme, ukončil činnost jeden z největších e-shopů s miliardovými obraty u nás. Stát mu obstavil účty a majetek. Nemohl tedy vyskladnit zboží, které již bylo zaplaceno zákazníkem kartou, nebo převodem z účtu na účet. Takže smutný zákazník nemá ani peníze, ani zboží. Pokud zaplatil kartou může u poskytovatele své karty využít chargeback a žádat vrácení peněz(obdoba paypalu). Prokázat oprávněnost nároku na vrácení peněz je na zákazníkovi a pokud se s penězi shledá, tak to trvá i několik měsíců a to nemluvím o administrativě. Zákazník, který zaplatil převodem z účtu na účet, tak má úplného smolíka, protože se může pouze se svým nárokem obrátit na konkurzního správce. Protože se ale jedná o pohledávku vzniklou z obchodního styku ta to bude mít zákazník s největší pravděpodobností za NULU. Pokud by ale zákazníci zaplatili prostřednictvím garanční brány VIKIPID, tak peníze nejsou e-shopu a stát je nezablokuje, protože nejsou připsány na účet e-shopu, ale na garanční účet VIKIPIDU, tedy třetího subjektu, který stojí mimo e-shop. To znamená že e-shop je paralyzovaný a nefunguje. Systém VIKIPIDU tedy v průběhu 14 dnů nezaeviduje vyskladnění zásilky od e-shopu směrem k zákazníkovi a proto bez pokynu zákazníka, nebo e-shopu automaticky vrací peníze zpět na účet zákazníka, který je samozřejmě šťastný, že o své prachy nepřišel. Už doufám chápeš proč VIKIPID jednoznačně jedná svým jménem a spadá pod §8 ze kterého vyplývá, že to je pouze VIKIPID, který eviduje a e-shop evidovat nemusí. Standardní platební brána do celého procesu na rozdíl od VIKIPIDU nevstupuje z povahy své činnosti-služby jako prostředník, proto v jejich případě musí evidovat e-shop, tedy poplatník, s veškerými povinnostmi, které z toho plynou.
24. 2. 2017 10:04:52
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231485
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 2. 2017 11:08:29
Ahoj,
v rychlosti se zeptam. Slysel jsem ze pokud na ZL listu mám velkoobchod. A ikdyz platbu v hotovosti / kartou a td nebudu pouzivat mám povinost se registrovat k EET, ikdyz ho pouzivat nebudu. Jen z duvodu ze jedna z zivnosti je Velkoobchom a maloobchod. Je to tak?
Předem diky
24. 2. 2017 11:08:29
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231484
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 2. 2017 11:33:00
Osobou povinnou evidovat tržby je poplatník daně z příjmů fyzických nebo právnických osob, pokud mu plynou evidované tržby.
Evidovane trzby su prave tie karty a hotovost. Cize ak tieto metody vyuzivat nebudes a teda nebudes mat evidovane trzby tak EET nie je povinne.
Ked si si neni isty, pozri sa na etrzby.cz. Je to dobre prepracovany a prehladny zdroj informacii.
24. 2. 2017 11:33:00
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231483
PanMichal
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 11:45:03
Napsal Marcelmarcel;1366725
Standardní platební brána do celého procesu na rozdíl od VIKIPIDU nevstupuje z povahy své činnosti-služby jako prostředník...
Kdysi jsme měli e-shop s bránou GoPay, zákazník koupil zboží, zaplatil, a po několika dnech psal e-mailem dotaz, že mu zboží stále nebylo doručeno. Protože jsme nereagovali na jeho dotaz ihned, do cca 2 hodin, volal na GoPay a stěžoval si. GoPay nám okamžitě zmrazilo obchodní účet do té doby, než jsme nekontaktovali Gopay a zákazníka a situaci nevysvětlili. Předpokládám, že pokud bysme nekomunikovali, velice rádi by zákazníkovi peníze vrátili zpátky (pokud by stále byly na účtě Gopay a nebyly námi vybrány). Z toho plyne, že každá platební brány je jakýmsi prostředníkem a pokud by pro VIKIPID platilo co se tu snažíte obhájit, platí to i pro ostatní brány.
Dle mého názoru se riziko pokuty při ignoraci EET a použití VIKIPIDu rovná.
24. 2. 2017 11:45:03
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231482
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 2. 2017 11:49:02
Marcelmarcel: tím jsi popsal třeba fungování paypalu nebo indiega/kickstarteru, které do evidence jmenovitě spadají. Přistupuješ k zákonu příliš logicky, což soudy a MF ne vždy dělá také.
Venturi: registrovat se nemusíš, není za to pokuta, pokuta je pouze za nezaevidovování podléhající tržby. Pokud není velkoobchod tvojí hlavní činností (a hlavní činnost nespadá do nadcházející vlny EET), nemáš povinnost evidovat a můžeš vše začít až s hlavní činnosti příští rok.
24. 2. 2017 11:49:02
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231481
Marcelmarcel
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 12:23:46
Napsal PanMichal;1366775
Kdysi jsme měli e-shop s bránou GoPay, zákazník koupil zboží, zaplatil, a po několika dnech psal e-mailem dotaz, že mu zboží stále nebylo doručeno. Protože jsme nereagovali na jeho dotaz ihned, do cca 2 hodin, volal na GoPay a stěžoval si. GoPay nám okamžitě zmrazilo obchodní účet do té doby, než jsme nekontaktovali Gopay a zákazníka a situaci nevysvětlili. Předpokládám, že pokud bysme nekomunikovali, velice rádi by zákazníkovi peníze vrátili zpátky (pokud by stále byly na účtě Gopay a nebyly námi vybrány). Z toho plyne, že každá platební brány je jakýmsi prostředníkem a pokud by pro VIKIPID platilo co se tu snažíte obhájit, platí to i pro ostatní brány.
Dle mého názoru se riziko pokuty při ignoraci EET a použití VIKIPIDu rovná.
EET je o evidenci platby ve chvíli, kdy vzniká. To co jsi popsal je už ale proces po přijetí platby e-shopem, který v případě standardní brány jedná svým jménem a musí evidovat. Proč se tady bavíme o tom, že Vám Go-pay zablokoval účet na základě něčí urgence a to až po přijetí platby na straně e-shopu, tedy platby kterou již musel zaevidovat. Jestli Vám Go-pay něco zablokoval, tak maximálně prostředky z jiných transakcí. To je už ale jiný příběh, protože ve chvíli kdy Vám platba, tedy rozhodný příjem vznikl, který od 1.3 budete muset evidovat, tak si nikdo nestěžoval, protože logicky e-shop nejdřív přijme platbu kartou, zaeviduje do EET a až potom vyskladňuje, takže ke stížnosti - jakési blokaci ze strany Go-paye dochází až po zaevidování platby. . Když dáte dohromady hrušky a jablka, bude z toho kompot. Proto je nutné si vydefinovat jak chutná jablko-§ zákona vztahující se na nějaký subjekt-poplatníka, a jak chutná hruška-jiný § zákona, který se vztahuje zase na jiný subjekt-poplatníka.
24. 2. 2017 12:23:46
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231480
trx2010
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 12:32:50
Ty peníze které přijdou na garanční účet nepatří vikipidu (aspoň tedy předpokládám). Bylo by tedy dost divné, aby o nich účtoval jako o svém příjmu. Tahle debata měla smysl asi ve chvíli kdy se nevědělo jak EET bude fungovat. Dnes, když už máme brány které nabízejí zdarma automatický systém evidování do EET je to pro mě jako zákazníka asi už zbytečné, protože vlastně nemám důvod se EET vyhýbat.
Napsal Marcelmarcel;1366795
EET je o evidenci platby ve chvíli, kdy vzniká. To co jsi popsal je už ale proces po přijetí platby e-shopem, který v případě standardní brány jedná svým jménem a musí evidovat. Proč se tady bavíme o tom, že Vám Go-pay zablokoval účet na základě něčí urgence a to až po přijetí platby na straně e-shopu, tedy platby kterou již musel zaevidovat. Jestli Vám Go-pay něco zablokoval, tak maximálně prostředky z jiných transakcí. To je už ale jiný příběh, protože ve chvíli kdy Vám platba, tedy rozhodný příjem vznikl, který od 1.3 budete muset evidovat, tak si nikdo nestěžoval, protože logicky e-shop nejdřív přijme platbu kartou, zaeviduje do EET a až potom vyskladňuje, takže ke stížnosti - jakési blokaci ze strany Go-paye dochází až po zaevidování platby. . Když dáte dohromady hrušky a jablka, bude z toho kompot. Proto je nutné si vydefinovat jak chutná jablko-§ zákona vztahující se na nějaký subjekt-poplatníka, a jak chutná hruška-jiný § zákona, který se vztahuje zase na jiný subjekt-poplatníka.
24. 2. 2017 12:32:50
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231479
Capsle
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 13:32:05
PayPal se částečně vyhne EET - Elektronická evidence tržeb od A do Z
24. 2. 2017 13:32:05
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231478
tola
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 14:09:40
E-shopy zbystřete, finanční správa vydala další metodiku k dobírce u #EET…
Dokážete to někdo rozklíčovat? Já z toho nepochopil asi nic...
24. 2. 2017 14:09:40
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231477
trx2010
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 14:14:09
Musím říct že se to spíše čím dál více komplikuje. Zejména ty body 1-3 ve spodu článku přece fungují úplně jinak než je popisováno.
Napsal Capsle;1366808
PayPal se částečně vyhne EET - Elektronická evidence tržeb od A do Z
24. 2. 2017 14:14:09
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231476
HonzaD
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 14:19:07
My jsme dobírky vyřešili tak, že do EET jdou všechny a hotovo. Řešit kdy ano a kdy ne, na to nemám chuť, čas ani nervy.
24. 2. 2017 14:19:07
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231475
tola
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 14:24:51
Napsal HonzaD;1366828
My jsme dobírky vyřešili tak, že do EET jdou všechny a hotovo. Řešit kdy ano a kdy ne, na to nemám chuť, čas ani nervy.
Tak ale treba ja EET nemam, kdyz ho nepotrebuju (teda to sem si doted myslel) a odted netusim, protoze to nechapu :-)
24. 2. 2017 14:24:51
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231474
HonzaD
verified
rating uzivatele
24. 2. 2017 14:30:09
Napsal tola;1366829
Tak ale treba ja EET nemam, kdyz ho nepotrebuju (teda to sem si doted myslel) a odted netusim, protoze to nechapu :-)
Já jsem na tom byl stejně a jelikož náš účetní program EET podporuje, tak to byla jenom otázka toho přidat do importu dat o fakturách z e-shopu tři položky a zaregistrovat se, tak jsem to vyřešil takto.
24. 2. 2017 14:30:09
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/40#reply1231473
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit