Zadejte hledaný výraz...

E-shop v bydlišti + povinnost osobního jednání

avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
19. 1. 2012 17:56:53
Dobrý den,
má živnostník provozující e-shop bez provozovny a místa pro osobní odběr povinost umožnist zákazníkům osobní jednání? Například trvají -li na osobním předání reklamovaného zboží? Odmítají zaslat přepravní službou.
Ať již z důvodu nevhodného místa v místě bydliště či nedostatku času (podnikání jako vedejší činnost). Zákazník požaduje pouze osobní setkání, je v právu?
19. 1. 2012 17:56:53
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-v-bydlisti-povinnost-osobniho-jednani/#reply720364
jiri.konecny
verified
rating uzivatele
29. 1. 2012 20:51:40
Dobrý den,
zákon o ochraně spotřebitele (§19) to vidí takto: "S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání." Přitom je dána i povinnost vydat písemné potvrzení o převzetí reklamace. to vše pokud je zákazníkem spotřebitel.
Živnostenský zákon ani občanský zákoník nic moc specifičtějšího neříkají.
Není tedy vůbec jasně upraveno, za jakých podmínek je nutné reklamaci v místě podnikání přijmout. Doporučoval bych sdělit zákazníkovi, že se jedná jen o místo podnikání a nikoli o provozovnu, kde by bylo možné přijímat zákazníky; pokud bude trvat na doručení zboží osobně, je možné mu sdělit jiné místo, kde je osobní předání možné, anebo že na místě podnikání převezme zboží jiná osoba.
Osobní setkání přímo s podnikatelem zákazník požadovat nemůže.
Na druhou stranu je podnikatel povinen mít místo podnikání ve "skutečném" místě podnikání, tj. pokud se zákazníkovi nějak nevyhoví, je možné, že bude posílat různá udání na živnostenský úřad apod.
JK
29. 1. 2012 20:51:40
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-v-bydlisti-povinnost-osobniho-jednani/#reply720363
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit