Zadejte hledaný výraz...

E-shop s výpočetní technikou

Ahoj,
ve svém volném čase jsem dělal pro jednoho webtržníka návrh pro jeho eshop, který si sice nevybral, ale snažil jsem se ho dokončit a nyní ho dávám ke zhodnocení..
Děkuji za kritiku a nápady na vylepšení.
ODKAZ
Jsem si vědom toho, že ikonky v navigaci jsou každá jinak velká, budu si s nimi ještě muset trochu pohrát :)
3. 2. 2013 11:20:47
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861383
Slanecek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2013 11:24:17
V nákupním košíku, jak je napsáno "K objednávce" - tím je myšleno "Zaplatit"?
3. 2. 2013 11:24:17
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861382
Napsal Slanecek;903820
V nákupním košíku, jak je napsáno "K objednávce" - tím je myšleno "Zaplatit"?
dá se říci, přemýšlel jsem nad tím, co tam dát. "Zaplatit" může být zavádějící. Takové věci snad není třeba kritizovat, dokud to není někde nahozené a v provozu :)
3. 2. 2013 11:27:05
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861381
Martin
verified
rating uzivatele
3. 2. 2013 11:56:29
je to takové strohé, neoriginální
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2013 v 12:06 ----------
Ještě bych tu napsal jednu radu pro všechny webdesignéry, mluvil o tom i Kriesi (vydělal na prodeji šablon 1 mil. USD asi za 2-3 roky), proč netrávíte čas tím, že sledujete konkurenci, třeba na http://themeforest.net/, jakmile člověk uvidí 1.000 designů ostatních, tak může přijít sám s něčím unikátním, co doslova nadchne.
Mě se například nelíbí na spoustě designů - i tom tvém, že se používají malé nevýrazné prvky, jako tlačítka apod... Design musí být takový, že se na něj podívám a hned si řeknu "jo, přesně tohle jsem hledal, to je ono", pak člověk neřeší ani cenu - alespoň já ne.
3. 2. 2013 11:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861380
Napsal markoniuss;903824
…jakmile člověk uvidí 1.000 designů ostatních, tak může přijít sám s něčím unikátním, co doslova nadchne.
Ano, přesně takhle to funguje.
3. 2. 2013 12:27:23
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861379
Ja340
verified
rating uzivatele
3. 2. 2013 12:38:59
Mě se to docela líbí, je to takové jednoduché a přehledné. Ale to co se líbí mě většinou zdejší grafici pěkně pomluví...
Prostě jako základní šablona pronájmu eshopu za 100kč měsíčně.
3. 2. 2013 12:38:59
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861378
K designu:
Grafické zpracování mi nevadí, poměrně se mi líbí barvy. Mrzí mě ale že jsi šel cestou třísloupcového layoutu, který je u e-shopů zastaralý a nevhodný, protože dělí pozornost návštěvníka. U hlavní strany je ideální mít maximálně jeden sloupec pro navigaci, ideálně žádný a řešit nabídky produktů, novinky nebo výhody e-shopu, věci co zajímají potenciální zákazníky co skončí na hlavní straně (případně vracející se zákazníky), narozdíl od detailu produktu přes porovnávač.
Tipy na zlepšení konkrétně: Košík má zbytečně moc prostoru. Lidi nepotřebují mít neustále připomenuto co mají v košíku tímto způsobem, postačí počet produktů a cena. Díky tomu můžeš košík dát do hlavičky a ušetříš místo. Sekundární menu je zbytečně výrazné, hlavní jsou kategorie. Pokud by jich bylo takhle málo, jednoznačně bych je dal vodorovně namísto aktuálních odkazů. Když se zbavíš sloupců a namísto toho použiješ bannery nebo jinak zpracované informace, můžeš si taky dovolit prezentovat o něco větší obrázky produktů. A k nim bych dodal, že naprostá většina lidí si přímo z hlavní strany nic nekoupí, tudíž tlačítko koupit je naprosto zbytečná věc, která nejen zabírá místo, ale je dost výrazná. A ikonka skladem vypadá jako checkbox, to není zapotřebí.
Napsal markoniuss;903824
Ještě bych tu napsal jednu radu pro všechny webdesignéry, mluvil o tom i Kriesi (vydělal na prodeji šablon 1 mil. USD asi za 2-3 roky), proč netrávíte čas tím, že sledujete konkurenci, třeba na http://themeforest.net/, jakmile člověk uvidí 1.000 designů ostatních, tak může přijít sám s něčím unikátním, co doslova nadchne.
Mě se například nelíbí na spoustě designů - i tom tvém, že se používají malé nevýrazné prvky, jako tlačítka apod... Design musí být takový, že se na něj podívám a hned si řeknu "jo, přesně tohle jsem hledal, to je ono", pak člověk neřeší ani cenu - alespoň já ne.
Dáváš rady, ale přitom nechápeš naprosto základní účel designu a jeho smysl. Design musí řešit nějakou potřebu, v tomto případě jde o potřebu prodávat. Nejde o potřebu vypadat originálně, což se u e-shopů dělá poměrně těžko na úkor použitelnosti, která je speciálně zde napojena na tradiční využívání obchodů (tedy ověřené prvky se dále vyvíjí, ale obecně se příliš neexperimentuje, protože to jen škodí a mate uživatele).
Dělat šablonový design je něco úplně jiného než dělat design pro konkrétní web. Ačkoliv profesionální šablony jsou výrazně kvalitnější, jde povětšinou čistě o řemeslnou stránku věci. Aby se totiž šablona dobře prodávala, musí být co nejuniverzálnější. U prodeje se ale vždycky člověk musí nějakým způsobem specializovat, zkrátka základní šablony jsou nepraktické. Speciálně u e-shopů (kde mám dobrý přehled, protože se pravidelně chodím inspirovat), kde to paradoxně řada majitelů e-shopů vůbec nevidí, protože se absolutně nezajímají o to, co u nich vlastně zákazníci dělají, řeší jen čísla, ale nechápou příčiny.
Ještě jedna věc, kvůli které tvoji radu považuji za naprosto bezcennou a škodlivou - z výše zmíněných důvodů ty nejlépe prodávané šablony jsou paradoxně ty nejvíc profláklé a nejstereotypnější, protože dokážou obsáhnout nejuniverzálnější oblast a toho se nedosahuje originalitou (která je sama o sobě přinejmenším sporná, protože tam vždycky vznikají problémy s použitelností a funkčností). Rozhodně bych nikomu nedoporučoval se jen tak učit z šablon. To není reálná konkurence (jakkoliv mohou být úspěšní tvůrci). Je třeba se učit od studií nebo jednotlivců, kteří nejsou svázáni šablonami a mohou tvořit kvalitní věci na míru, kanálů k tomu je víc než dost. (DA, dribbble, webové galerie, awwwards apod.)
Neber mě špatně. Tvorba šablon může být zajímavý způsob obživy (nebo přivýdělku), ale nedá se podle toho generalizovat, jde o specifický trh která má vlastní pravidla, která nejsou aplikovatelná jinde. Jako člověk co má ve webdesignu dlouholeté zkušenosti (byť se přímo prodejem šablon neživím) bych nikomu to co jsi napsal nedoporučoval, naopak bych mu doporučoval pravý opak, jako první se zaměřit na funkčnost a neřešit originalitu (v mnoha případech originalita znamená, že ten kdo něco ohodnotil jako originální to ještě neviděl, přitom takových designů mohou existovat desítky), což je to co nedokáže i řada pokročilých designérů, kteří se tvorbou třeba i živí. A mrzí mě když pak vidím lidi jako jsi ty, co vybízí jiné aby se zaměřili na špatné věci.
3. 2. 2013 21:52:21
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861377
Díky za kritiku, až si udělám čas, určitě to překopu a dám zde nově na posouzení ; )
3. 2. 2013 21:55:43
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861376
Neskodna, relativne dobre remeselne spracovana sablona e-shopu. Ako trening je to pozivatelne avsak ja taketo designy radim do kategorie zbytocne.
Nie je dovod vytavrat podobne designy pretoze existuje mnozstvo kvalitnejsich hotvoych rovanko neosobnych rieseni, ktorych cena sa pohybuje na urovni odmeny za 2-3 hodinovu pracu webdesignera.
Viac sa k tomu moc konstruktivneho povedat neda, pretoze kvalita designu e-shopu sa velmi tazko posudzuje podla uvodnej stranky, bez poznania biznisu hlavne cielov pre ktore bol vytvoreny a bez zadania :)
3. 2. 2013 22:31:28
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-s-vypocetni-technikou/#reply861375
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit