Zadejte hledaný výraz...

Domácí síť – vhodné komponenty

Petr Holomoj
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 4. 2020 14:24:15
Dobrý den,
našel by se někdo, kdo by mi poskytl konzultaci ohledně domácí sítě.
Potřebuji pokrýt 3 parta rodinného domu wifi + kabel:
1. Patro
- WiFi
- 1x kabelové připojení
2. Patro
- WiFi
- 2x kabelové připojení
3. Patro
- WiFi
- 3x kabelové připojení
- Externí přístupový bod pro pokrytí zahrady
Mám připraveno vše na vedení kabelů. Nevím zda jsem vybral správné komponenty pro mojí představu: V technické místnosti bude umístěn rozvaděč, do kterého bude přiveden hlavní telefonní kabel, který poveden do modemu. Z modemu bude připojen switch ze kterého budou rozvedeny kabely k přístupovým bodům a pevným zařízením jako je PC nebo TV. Do celé této sítě bych chtěl připojit 8TB HDD, tak aby všechny zařízení, které budou připojeni do sítě (Wifi i přes kabel) tento disk mohly používat. Každé patro má cca 66m2. Časem bych rád do sítě přidal i kamerový systém.
Zvolené komponenty
Jsou tyto komponenty vhodné pro zamýšlenou síť?
Modem v komponentech není.
Děkuji
17. 4. 2020 14:24:15
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448875
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 4. 2020 14:45:28
kabel kupuješ cat5, který bude mít velké inference a nebude ti fungovat na delší vzdálenost s PoE, doporučuji alespoň 5e, na delší vzdálenosti (20m+) a při tažení vedle jiných rušení je za mě už vhodné koupit cat6, má vyšší odolnost proti crosstalku, dnes už jinou metaliku netahám, ale nevím jaké mají ceny a dostupnost v czc.
Netahal bych napájení zvlášť, ale použil PoE a napájel vše přes utp kabel.
Ten switch má jen 100mb/s porty, takže ti není schopný ani zásobovat wi-fi dostatečnou šířkou pásma a zbytečně to degraduješ. Skříň je pro tyhle komponenty zbytečně velká (9U), co tam vše chceš dávat?
Máš zkušenosti s mesh sítí u tp-linku? Osobně jsem s tím několikrát zápasil a asi bych to pro začátečníky nedoporučil.
Jak na to koukám, tam bych tam asi nenechal ani jednu z vybraných komponent. Wi-fi AP má anténty se zbytečně velkým ziskem, to je vhodné na exteriér nebo haly, do bytu dávat tohle znamená, že to pokrije pěkně všechny venkovní stěny, ale budeš mít blbý signál kolem AP, jediná varianta je pak ho strčit na roh domu, ale to ti nestačí jeden k pokrytí patra.
17. 4. 2020 14:45:28
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448874
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 4. 2020 14:48:35
Nechceš tady raději vypsat ty komponenty a počet ks a kde je chceš umístit? Na tom nákupním listu není jasné kolik čeho kupuješ, co budeš mít na patrech a jak to bude postavené. Koukám na to znovu a vidím, že tam máš i malou wifi TP-LINK EAP225 asi do interiéru a tu druhou máš venkovní, což je asi správně.
17. 4. 2020 14:48:35
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448873
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 4. 2020 14:50:07
pokud jde o 8TB disk, pokud to máš kam zapojit, je lepší použít 4 x 2TB a hodit do raidu, pokud do toho v budoucnu třeba napojíš kameru, může velice rychle nestíhat a více klientů najednou ostrouhají.
Konkurenční značka ubiquiti má rovnou i kamery, které do celého systému dobře zapadnou, https://www.czc.cz/unifi/hledat, zvaž to.
17. 4. 2020 14:50:07
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448872
Petr Holomoj
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 4. 2020 15:05:49
Díky za užitečné rady, kabel změním na cat. 6. Jelikož tomu příliš nerozumím hledal jsem řešení, které by tomu vyhovovalo a CZC narazil na set TP-LINK, ale nebráním se jiné značce. Určitě chci využít PoE na přístupové body i na kamery, abych právě nemusel tahat externí napájení. Co se týče komponentů, takže patro bude mít jeden přístupový bod tam sem plánoval TP-LINK EAP225 a jeden externí na fasádu domu. Externí přístupový bod stačí pouze 1 jelikož mám zahradu pouze za domem. Disk už nějakou dobu mám koupený 8TB, takže zatím použiji ten a v případě problémů ho vyměním. Jdu se podívám na ubiquiti
17. 4. 2020 15:05:49
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448871
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 4. 2020 15:18:44
nevím jak ostantí, ale já moc neholduji způsobu jak se tihle tp-linky konfigurují, ten kdo to umí, to nemusí řešit, nějaký postup se naučí, ten kdo to dělá poprvé, zbytečně u toho bude zuřit. V první řadě vyměň switch za něco co má 1GB/s porty a PoE, klidně použij dva menší switche než jeden velký, cenově to budeš mít lepší a 1GB/s ti mezi switchi bude stačit.
UTP kabel si umíš krimplovat, máš kleště a koncovky? Pokud ne, nakup si rovnou nařezené 10m, 20m, 40m. Nekupuj delší než 40m, zbytečně si budeš zadělávat na provozní komplikace, čím kratší kabel, tím menší ztráta pro přenos a napájení.
Teď nemám prostor procházet katalog czc, tak snad se někdo jiný tady objeví, případně na to v noci mrknu.
17. 4. 2020 15:18:44
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448870
Petr Holomoj
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 4. 2020 16:54:50
Tak po prostudování nabídky TP-LINK a Ubiquiti jsem změnil komponenty na Ubiquiti, zejména kvůli switchi.
Nové komponenty:
1x Ubiquiti UniFi Switch - 16x Gbit LAN - dražší, ale má 1GB/s a všechny porty podporují PoE
3x AP Ubiquiti UniFi AC Long Range
1x Venkovní AP Ubiquiti UniFi AC Mesh
Koncovky, kleště mám
17. 4. 2020 16:54:50
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448869
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 4. 2020 17:43:47
jo, to je přesně sestava, kterou do menších firem také nasazuji. Long range má 3x3 MIMO antény, takže zvládne více klientů v horších pozicích. Nastavuje se to buď z nějakého počítače s jejich SW nebo se dá použít malý usb token asi za 2tis, instalace je poměrně snadná, stačí to vše spojit dohromady a už tě tam odchytí průvodce a přidá si nové komponenty, když se něco povede, existuje HW tlačítko na reset a můžeš začít znovu. Až to budeš spojovat, je lepší to inicializovat vše na gauči, ověřit, že to funguje a pak až šroubovat.
Switch můžeš kombinovat z jiných značek, není v tomhle problém s kompatibilitou tak velký.
17. 4. 2020 17:43:47
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448868
Petr Holomoj
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 4. 2020 19:24:06
Super, děkuji za radu
17. 4. 2020 19:24:06
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448867
bayjay
verified
rating uzivatele
30. 4. 2020 09:02:53
Greetings, There's no doubt that your site could possibly be having internet browser compatibility problems. Whenever I look at your site in Safari, it looks fine however when opening in IE, it's got some overlapping issues https://elkoweb.com. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, fantastic site! Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!
30. 4. 2020 09:02:53
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448866
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
29. 1. 2022 20:36:25
Napsal TomášX;1579959
jo, to je přesně sestava, kterou do menších firem také nasazuji. Long range má 3x3 MIMO antény, takže zvládne více klientů v horších pozicích. Nastavuje se to buď z nějakého počítače s jejich SW nebo se dá použít malý usb token asi za 2tis, instalace je poměrně snadná, stačí to vše spojit dohromady a už tě tam odchytí průvodce a přidá si nové komponenty, když se něco povede, existuje HW tlačítko na reset a můžeš začít znovu. Až to budeš spojovat, je lepší to inicializovat vše na gauči, ověřit, že to funguje a pak až šroubovat.
Ten malý USB token dělá co?
---------- Post added 29.01.2022 at 21:45 ----------
Napsal TomášX;1579959
Switch můžeš kombinovat z jiných značek, není v tomhle problém s kompatibilitou tak velký.
Co ten switch musí umět, aby byl kompatibilní? Gigabitový Ethernet, Power over Ethernet, co ještě?
29. 1. 2022 20:36:25
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448865
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2022 21:00:52
Ta usb věc je Controller, tyhle Unify jednotky nemají vlastní administraci, ale potřebují externí, která je konfiguruje, sleduje a dovoluje měnit konfiguraci. Jedná se o tohle https://www.tsbohemia.cz/ubiquiti-unifi-controller-uc-ck-_d249761.html, lze tako provozovat i jako aplikaci na počítači. Aplikace na mobilu toho umí minimum, takže ta je jen jako nouzovka.
Switch může být jakýkoliv, PoE je super, Unifi se umí přes PoE napájet, čtyřportý koupíš kolem tisícovky, předpokládám, že nemáš nějaké vyšší požadavky.
29. 1. 2022 21:00:52
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448864
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
29. 1. 2022 22:39:53
Napsal TomášX;1639381
Ta usb věc je Controller, tyhle Unify jednotky nemají vlastní administraci, ale potřebují externí, která je konfiguruje, sleduje a dovoluje měnit konfiguraci. Jedná se o tohle https://www.tsbohemia.cz/ubiquiti-unifi-controller-uc-ck-_d249761.html, lze tako provozovat i jako aplikaci na počítači. Aplikace na mobilu toho umí minimum, takže ta je jen jako nouzovka.
Díky!
Koukám na popisek:
>> UBIQUITI UniFi Controller (UC-CK)
UniFi Cloud Key UniFi Controller je velmi kompaktní zařízení s předinstalovaným UniFi Controllerem s možností vzdálené správy všech Unifi AP jednotek. Díky tomuto zařízení už nemusíte instalovat UniFi Controller na stolní PC nebo servery s daleko vyšší spotřebou el.energie.
Pomocí 4-jádrového procesoru má Cloud Key velmi vysoký výkon na bezproblémový chod UniFi Controller. Dále Cloud Key obsahuje Gigabit LAN port s podporou 802.3af PoE napájení, SD slot (součástí balení je 8GB karta) a USB-C port pro alternativní napájení.
Instalace Cloud Key UniFi Controlleru je velmi jednoduchá. Cloud Key stačí připojit do Vašeho PoE switche, podporující 802.3af PoE (např.: UniFi Switch) a pomocí webového prohlížeče jednoduše zadáte IP adresu Vašeho Cloud Key zařízení. <<
To ten cloud Key (nebo na appka na PC) musí běžet v síti s Ubiquiti permanentně? Nebo ho stačí připojit, nakonfigurovat síť a poté zase odpojit?
A jak zjistím IP adresu Cloud Controlleru?
A k čemu potřebuje tu SD kartu? Pro stahování a distribuci aktualizací firmwaru pro ostatní jednotky Ubiquiti v síti?
---------- Post added 29.01.2022 at 23:44 ----------
Napsal TomášX;1639381
Switch může být jakýkoliv, PoE je super, Unifi se umí přes PoE napájet, čtyřportý koupíš kolem tisícovky, předpokládám, že nemáš nějaké vyšší požadavky.
Mám tedy chtít switch s 802.3af, nebo je v tom PoE pro Ubiquiti větší džungle?
---------- Post added 29.01.2022 at 23:57 ----------
A má smysl ten switch s PoE a Cloud Key nahradit zařízením UniFi Dream Machine?
Dream Machine – Ubiquiti Inc.
A ještě se zeptám, zda se dají světélka na zařízeních Ubiquiti automaticky vypínat na noc (TP-Link Deco to umí).
29. 1. 2022 22:39:53
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448863
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
30. 1. 2022 02:06:52
802.3af umí všichni od Unifi.
Controller nemusí běžet pořád, fakticky ho potřebuješ jen při změně, hodí se ale pro monitoring a notifikace, když ti běží pořád. SD karta je pro aktualizace, logy či jiné věci. Tohle vše jsou linux krabičky a máš tam roota…
Dream Machine neznám.
Světlo se dá vypnout úplně, nevím, jestli to lze časovat, nikdy takový požadaveki nepadl.
Stáhni si manuál, IP adresu má buď z DHCP nebo používá svoji statickou. Já dobředu vyplňují mac adresy a přiděluji IP v konfiguraci DHCP.
30. 1. 2022 02:06:52
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448862
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
30. 1. 2022 10:19:13
Napsal TomášX;1639396
Controller nemusí běžet pořád, fakticky ho potřebuješ jen při změně, hodí se ale pro monitoring a notifikace, když ti běží pořád. SD karta je pro aktualizace, logy či jiné věci. Tohle vše jsou linux krabičky a máš tam roota…
Díky!
Jaké notifikace to umí posílat a jakou formou (notifikace v appce na mobilu, e-mail, nějak jinak?)?
Jaký objem logů to udělá za den a za jak dlouho tím přepisováním zlikviduje tu flash na MicroSD?
---------- Post added 30.01.2022 at 11:23 ----------
Napsal TomášX;1639396
Světlo se dá vypnout úplně, nevím, jestli to lze časovat, nikdy takový požadaveki nepadl.
Pokud mám zařízení v ložnici, nechci, aby mi svítilo v noci, když spím.
Zejména, aby nesvítilo bíle či modře (rozhodilo by cirkadiální rytmus spícího člověka).
Wi-Fi mesh TP-Link Deco umí v administraci nastavit, že světla svítí jen od 7 do 22 hodin. A ráno v 7 mě v ložnici decentně vzbudí bílé světlo.
Teoreticky bych mohl mít Ubiquiti ve vedlejší místnosti, ale v ložnici mám druhý televizor se set-top boxem připojeným přes Wi-Fi a ve vedlejší místnosti někdy přespávají návštěvy, když se zdrží přes noc.
---------- Post added 30.01.2022 at 11:30 ----------
Napsal TomášX;1639396
Stáhni si manuál, IP adresu má buď z DHCP nebo používá svoji statickou. Já dobředu vyplňují mac adresy a přiděluji IP v konfiguraci DHCP.
To by asi moc nešlo, doma máme strašně moc zařízení připojených přes Wi-Fi (notebooky, tablety, set-top boxy, smartphony, Xbox, Nintendo 3DS, tiskárna...), to bych se z toho vyplňování MAC adres zbláznil.
Jak je to s topologií sítě? Předpokládám, že koncové stanice Ubiquiti jsou za routerem, chovají se jako access pointy bez NAT, takže kdybych ke switchi s PoE připojil kromě koncových zařízení Ubiquiti a toho Ubiquiti Cloud Key a ostatní zařízení bych připojil po Ethernetu přes stejný switch, uvidí se navzájem? Nebo si Ubiquiti dělá nějaký NAT?
Tady koukám, že NAT dělá UniFi Router, ale router mám svůj:
Security check
30. 1. 2022 10:19:13
https://webtrh.cz/diskuse/domaci-sit-vhodne-komponenty/#reply1448861
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit