Zadejte hledaný výraz...

Dobírka eshop – jak to řešit

Ufonn
verified
rating uzivatele
19. 9. 2012 07:59:48
Napsal Ryuji;845868
Hmm, ale Kovboj to napsal dobře. Mám dva shopíky s dost originálním sortimentem, tak mě to nenapadlo. Ale teoreticky to může být většina případů. Objednám si něco na e-shopu. Dejme tomu tu knihu. Jenže pak pojedu večer do Tesca a tam ji uvidím za cca stejnou cenu. Kdybych na to měl žaludek, koupil bych si ji a pak bych si řekl, že nevyzvednu balík a nic se mi nestane...
No já nevím, možná jsem divnej, ale asi bych teda večer sedl k mailu a napsal eshopu že to už nechci.
---------- Příspěvek doplněn 19.09.2012 v 08:02 ----------
Napsal init.22;845835
Tpo dalších 3 dnech e-mail s výňatkem z obchodních podmínek, kde hrozí smluvní pokuta, ale v případě spolupráce vyžadujeme jen náhradu ušlého poštovného. Chce to zkrátka odchytit všechny možnosti, které mohou nastat mimo to, že to zákazník skutečně nechce a trochu na něj tlačit.
v té chvíli bych ti odepsal že pokud opravdu chcete abych to převzal tak to udělám a v zápětí ti to pošlu zpět a ještě mi zaplatíš poštovné.
19. 9. 2012 07:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808783
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 9. 2012 14:08:04
Napsal Ufonn;845988
No já nevím, možná jsem divnej, ale asi bych teda večer sedl k mailu a napsal eshopu že to už nechci.
Však jsem psal, kdybych na to měl žaludek... :-) Já bych asi dokonce asi ani nenašel odvahu to koupit, protože strašně nerad ruším smlouvy a uzavřené obchody, ale žel ze zkušeností je jasné, že jsou v naší společnosti i tací, kterým je úplně jedno, že prodejci zvyšují náklady a přidělávají práci.
19. 9. 2012 14:08:04
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808782
Bathory
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 18:34:49
Napsal Ufonn;845988
v té chvíli bych ti odepsal že pokud opravdu chcete abych to převzal tak to udělám a v zápětí ti to pošlu zpět a ještě mi zaplatíš poštovné.
A ty jemu náklady spojené s vrácením zboží, které klidně mohou překročit i výši tvého poštovného ;-)
21. 9. 2012 18:34:49
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808781
Ufonn
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 18:43:28
Napsal Bathory;847353
A ty jemu náklady spojené s vrácením zboží, které klidně mohou překročit i výši tvého poštovného ;-)
Tak to by si mohl zkusit. Pokud není zboží používáno nemá prodejce nárok na žádné odečítání nákladů na poslání zboží.
Ne že by se mi to líbilo, ale prostě to tak je. Takže nikoho nenutím a rozhodně nehrozím nereálnými pokutami a prostě se smířím s tím že v průměru vyhodím 300Kč za poštovné každý měsíc
21. 9. 2012 18:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808780
Bathory
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 19:01:01
Samozřejmě, že by si to zkusil a vyhrál. Pokud by bylo zboží poškozené, tak bys platil ještě víc.
21. 9. 2012 19:01:01
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808779
Ufonn
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 19:05:52
Napsal Bathory;847360
Samozřejmě, že by si to zkusil a vyhrál. Pokud by bylo zboží poškozené, tak bys platil ještě víc.
čoika by mu to velmi rychle vysvětlila.
21. 9. 2012 19:05:52
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808778
Bathory
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 19:49:13
Pokud bys zboží, které jsi závazně objednal, převzal a pak vrátil na základě odstoupení od smlouvy do 14 dnů, tak má prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží a to může být i to, že si pro vrácený balík musí zajet na poštu, platí k tomuto účelu čas člověka/benzín/amortizace auta/atd., zboží musí rozbalit, překontrolovat, zařadit zpět do skladu, ošetřit po účetní i evidenční stránce. V případě poškozeného zboží se ještě započítává uvedení zboží do původního stavu, což v některých případech může být i vyšší částka než kolik zboží stálo ;-)
A co se týče ČOI, tak ta nezasahuje do sporu prodávajícího vs kupujícího. Může na základě podnětu zákazníka udělat kontrolu, ale ovlivnit probíhající spor nemůže/nesmí.
21. 9. 2012 19:49:13
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808777
Ufonn
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 19:58:37
Napsal Bathory;847379
Pokud bys zboží, které jsi závazně objednal, převzal a pak vrátil na základě odstoupení od smlouvy do 14 dnů, tak má prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží a to může být i to, že si pro vrácený balík musí zajet na poštu, platí k tomuto účelu čas člověka/benzín/amortizace auta/atd., zboží musí rozbalit, překontrolovat, zařadit zpět do skladu, ošetřit po účetní i evidenční stránce. V případě poškozeného zboží se ještě započítává uvedení zboží do původního stavu, což v některých případech může být i vyšší částka než kolik zboží stálo ;-)
A co se týče ČOI, tak ta nezasahuje do sporu prodávajícího vs kupujícího. Může na základě podnětu zákazníka udělat kontrolu, ale ovlivnit probíhající spor nemůže/nesmí.
Ano to je pouze tvůj výklad zákona. Už to čoika řešila několikrát.
Čoika nebude řešit tento spor ale dá ti pokutu za to že jsi to udělal špatně.
jak tu bylo nedávno řečeno v jiném vlákně s tou motorovou pilou, po deseti dnech byla pil ve stavu velmi opotřebovaném a náklady na uvedení pily do původního stavu vyšlo na 80%cen nového zboží.
To je OK
Ovšem pokud si koupím např paměťovou kartu zalisovanou v blistru, obal rozstřihnu a vložím do PC tak ti ji můžu vrátit přesto že má znehodnocený obal a na pinech je známka po vkládání do čtečky karet.
a ještě mi zaplatíš poštovné :-)
21. 9. 2012 19:58:37
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808776
Bathory
verified
rating uzivatele
21. 9. 2012 20:31:27
Pokud budu jednat v souladu se zákonem, tak žádnou pokutu nedostanu. Neřeším poškozený obal, ale poškozené zboží a náklady spojené s vrácením zboží a to vše je v souladu se zákonem. Takže poštovné ti sice zaplatím, ale pouze to, které jsi platil za to, že jsem ti zboží poslal a pak ti naúčtuji zase svoje náklady na vrácení zboží. Znám dost podobných případů, kdy si zákazník i po stížnosti na ČOI ani neškrtl. Jestli ale nemáš v obchodních podmínkách vše, co je ze zákona požadováno (vše co tam mám být pro dobro a ochranu zákazníka), tak se nediv, že dopadneš špatně. Není třeba zákon ohýbat a různě si vykládat, jen se řídit tím, co uvádí a co komu povoluje či nařizuje.
21. 9. 2012 20:31:27
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808775
HonzaD
verified
rating uzivatele
27. 9. 2012 08:06:07
Napsal init.22;845835
a po dalších 3 dnech e-mail s výňatkem z obchodních podmínek, kde hrozí smluvní pokuta, ale v případě spolupráce vyžadujeme jen náhradu ušlého poštovného.
Osobně zásadně nenakupuji v e-shopech, které mají v podmínkách různé smluvní pokuty za neodebranou zásilku. Z pozice zákazníka mi to připadně jako vyhrožování od e-shopu už dopředu a to není dobrý začátek pro úspěšný obchod. Z tohoto důvodu mimo jiné v našich e-shopech nic takového nemáme. Navíc, jelikož neprovozuji e-shop pouze v ČR, by to v řadě jiných zemí bylo i nezákonné (u prodeje spotřebiteli).
27. 9. 2012 08:06:07
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808774
superprodejce007
verified
rating uzivatele
12. 12. 2012 14:37:12
Napsal Ondřej Martinek;845222
A řešila jste, proč bylo tolik nevyzdvednutých zásilek? Expedovala jste hned po přijetí zásilky?
Češi jsou nedůvěřiví k e-shopům, takže dobírka jen tak nezmizí. Kdybych si měl vybrat mezi e-shopem, který nabízí více možností zaplacení (dobírka, převodem, kartou) a nebo jen převodem, kartou, tak nakoupím u toho prvního - nemít dobírku je podezřelé.
Ano, Češi stále žijí v domnění, že je dobírka nějaká bezpečnější forma nákupu. O nesmyslech o kontrole zásilky před vedoucí pošty před zaplacením zásilky atp. jsem toho četl na netu už mraky. Naopak si myslím, že třeba platba kartou je bezpečnější, protože u banky lze zažádat o refundování v případě nějakého problému, podvodu. U cihly na dobírku vám nikdo nic nevrátí.
12. 12. 2012 14:37:12
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808773
Tomas Symersky
verified
rating uzivatele
12. 12. 2012 15:13:47
Napsal superprodejce007;881543
Ano, Češi stále žijí v domnění, že je dobírka nějaká bezpečnější forma nákupu. O nesmyslech o kontrole zásilky před vedoucí pošty před zaplacením zásilky atp. jsem toho četl na netu už mraky. Naopak si myslím, že třeba platba kartou je bezpečnější, protože u banky lze zažádat o refundování v případě nějakého problému, podvodu. U cihly na dobírku vám nikdo nic nevrátí.
Mozna jste cetl mraky, ale ja si bezne na poste kontroluju obsah zasilky a nepotrebuju k tomu vedouci.
12. 12. 2012 15:13:47
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808772
Jan Kroupa
verified
rating uzivatele
(120 hodnocení)
12. 12. 2012 15:15:48
Napsal Tomas Symersky;881555
Mozna jste cetl mraky, ale ja si bezne na poste kontroluju obsah zasilky a nepotrebuju k tomu vedouci.
Jo, ale po přebrání zásilky, tedy po zaplacení dobírkové částky, ne? Jinak by mě moc zajímala konkrétní pošta, nechal bych si tam posílat všechny zásilky, jen tak, pro jistotu (za cca 10 let nakupování v e-shopech (téměř JEN v e-shopech) žádný problém, ale prevence je prevence)...
:)
12. 12. 2012 15:15:48
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808771
Napsal Tomas Symersky;881555
Mozna jste cetl mraky, ale ja si bezne na poste kontroluju obsah zasilky a nepotrebuju k tomu vedouci.
Takze na poste vam vydaji balik, vy si jej prohlednete a pote jej zaplatite?
12. 12. 2012 15:16:16
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808770
superprodejce007
verified
rating uzivatele
12. 12. 2012 15:18:45
Poté, co si zásilku zaplatíte a otevřete, tak už máte smůlu a pošta vám ze zákona nemůže vrátit peníze.
Pokud to na vaší poště funguje jinak, tak to funguje blbě a v rozporu se zákonem.
12. 12. 2012 15:18:45
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/3#reply808769
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit