Zadejte hledaný výraz...

Dobírka eshop – jak to řešit

MartaH
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 14:55:00
Ahoj,
chci se zeptat, co si myslíte o tom, že by eshop neměl možnost platby dobírkou. Jde mi o to, že jsem měla eshop, kde byly nevyzvednuté vratky téměř 20% (knihy) a to bylo likvidační. Chci udělat jiný eshop se zdravou výživou, ale chci eliminovat vratky dobírek. Co si o tom myslíte? Nebo máte nějaké návrhy? Děkuju za rady
17. 9. 2012 14:55:00
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808813
Pokud budete mít i kamennou prodejnu v metropolitním městě, firma bude mít nějakou historii mimo tento segment, tak nic špatného na platbě předem nevidím. Uvedete plné kontaktní informace a zákazník to bude akceptovat lépe, než u defakto anonymního eshopu na free systému.
17. 9. 2012 14:59:53
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808812
A řešila jste, proč bylo tolik nevyzdvednutých zásilek? Expedovala jste hned po přijetí zásilky?
Češi jsou nedůvěřiví k e-shopům, takže dobírka jen tak nezmizí. Kdybych si měl vybrat mezi e-shopem, který nabízí více možností zaplacení (dobírka, převodem, kartou) a nebo jen převodem, kartou, tak nakoupím u toho prvního - nemít dobírku je podezřelé.
17. 9. 2012 15:04:23
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808811
PetrS
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
17. 9. 2012 15:04:36
To je dost složité. Někde jsem kdysi četl, že například Alza má ročně náklady na nevyzvednuté dobírky 250.000,- Kč.
Někdo to řeší smluvní pokutou a následným přeprodáním pohledávek nějaké inkasní společnosti. Sice z toho nikdy nebude 100% návratnosti, ale alespoň část nákladů se eliminuje.
17. 9. 2012 15:04:36
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808810
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
17. 9. 2012 15:05:06
20% je opravdu hodně velké číslo a určitě to celé nebude vytvořeno z rozmaru zákazníků. Takže bych nejdřív zpětně analyzoval možné důvody nevyzvednutí zásilek a poučil se z toho. Bohužel nelze odpovědět konkrétně. Nevíme nic o tom, jak jste provozovala Váš e-shop.
17. 9. 2012 15:05:06
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808809
MartaH
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 15:05:45
Napsal Ondřej Martinek;845222
A řešila jste, proč bylo tolik nevyzdvednutých zásilek? Expedovala jste hned po přijetí zásilky?
Češi jsou nedůvěřiví k e-shopům, takže dobírka jen tak nezmizí. Kdybych si měl vybrat mezi e-shopem, který nabízí více možností zaplacení (dobírka, převodem, kartou) a nebo jen převodem, kartou, tak nakoupím u toho prvního - nemít dobírku je podezřelé.
Expedovala jsem podle obchodních podmínek. Bylo období, kdy se vrátila jen každá 10, ale pak kdy každá 4 zásilka. To je finančně náročné a hlavně zcela demotivující. Jinak s tou dobírku a nedůvěrou mám podobný pocit, proto jsem se zde zeptala....
17. 9. 2012 15:05:45
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808808
Napsal zabza;845223
To je dost složité. Někde jsem kdysi četl, že například Alza má ročně náklady na nevyzvednuté dobírky 250.000,- Kč.
Někdo to řeší smluvní pokutou a následným přeprodáním pohledávek nějaké inkasní společnosti. Sice z toho nikdy nebude 100% návratnosti, ale alespoň část nákladů se eliminuje.
Prosim a kdo to resi smluvni pokutou a predavanim inkasni spolecnosti? Rad bych si tam neco objednal a nevyzvednul. Zajimalo by mne, jak prokazou, kdo u nich realne objedanval...
17. 9. 2012 15:09:49
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808807
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
17. 9. 2012 15:16:05
Napsal MartaH;845226
Expedovala jsem podle obchodních podmínek.
Obchodní podmínky nikdo nečte. Pokud v kartě produktu máte napsané např. skladem, zákazník očekává odeslání nejpozději příští den a dodání den poté. Hotovo. Obchodní podmínky jsou jen pro ČOI a řešení případných sporů.
17. 9. 2012 15:16:05
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808806
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 9. 2012 15:19:14
Napsal Radek O.;845228
Prosim a kdo to resi smluvni pokutou a predavanim inkasni spolecnosti? Rad bych si tam neco objednal a nevyzvednul. Zajimalo by mne, jak prokazou, kdo u nich realne objedanval...
Za 1 bych chtěl podotknout že falešné objednávky na cizí jméno tvoří zlomek nevyzvednutých zásilek.
a za 2)neznám člověka, který když vnitřně ví že si to objednal ale vykašlal se na to raději nezaplatí tu stovku než aby šel k soudu s vědomím že na něj má prodávající nějakou páku.
17. 9. 2012 15:19:14
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808805
Napsal dkoudela;845230
a za 2)neznám člověka, který když vnitřně ví že si to objednal ale vykašlal se na to raději nezaplatí tu stovku než aby šel k soudu s vědomím že na něj má prodávající nějakou páku.
Nechme tech pohadek o nahaneni neplaticu dobirek, ja se omlouvam za OT, ale nedalo mi na to nereagovat. Neumim si predstavit prokazani konkretnimu cloveku, ze tu objednavku udelal pokud se sam neprizna. Ale je to kazdeho vec, jak si resi "neplatice"
17. 9. 2012 15:24:32
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808804
MartaH
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 15:27:10
Je to zajímavé čtení, ale merit věci stále zůstává bez reakce, až asi na jednu, dvě reakce. Je konkurenceschopný eshop bez možnosti platby dobírkou? Děkuji
17. 9. 2012 15:27:10
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808803
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 9. 2012 15:32:59
Napsal MartaH;845235
Je to zajímavé čtení, ale merit věci stále zůstává bez reakce, až asi na jednu, dvě reakce. Je konkurenceschopný eshop bez možnosti platby dobírkou? Děkuji
Ne pokud nemáte kamenou pobočku nebo nejste kolos tak se připravíte o 80% objednávek.
17. 9. 2012 15:32:59
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808802
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
17. 9. 2012 15:33:10
E-shop bez dobírky by musel být zacílený na mladé lidi, kteří jsou zvyklí používat online platby. Bohužel v ČR má většina lidí zcestnou představu, že dobírka je bezpečný způsob platby a pokud jim dáte na výběr, většinou volí dobírku. Já mám zkušenosti, že z celkového objemu objednávek bývá 50% dobírka, 25% osobně a 25% platba předem. Já osobně bych dobírku rozhodně nezrušil.
17. 9. 2012 15:33:10
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808801
Marta: nebudete konkurencni, pokud nebudete mit v nasem prostredi dobirku. Urcite si u vas nekdo objedna, ale s ohledem na vsemozne afery o tom, jak byly falesne eshopy, dke se posilaly jen penize predem a s ohledem na neduveru lidi, ze sluzby co pisete tak budou probihat, aby nedoslo k tomu, ze pak misto skladem budou cekat 14 dnu apod., tak budete dost ztracet.
Zkuste lidi motivovat dobirku nevyuzivat a mit ji. Napr. tim, ze proste dobirku primo zpoplatnite extra. takze zauctujete postovne ponizene o dobirku a dobirku extra. Tim budeou platby predem cenove zvyhodneny a cast lidi si to vybere i kdyz chteli dobirku a zaroven nebudete vypadat jako ten, co chce penize za kazdou cenu predem.
17. 9. 2012 15:33:59
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808800
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
17. 9. 2012 15:36:56
Vzdávat se dobírky je blbost. To by jste musela mít nějaké opravdu zajímavé, jinde nedostupné zboží. JInak přijdete o dost objednávek. Procento nevyzvednutých zásilek se dá jistě řešit různými způsoby, ale chce to někoho, kdo tomu rozumí a zkontroluje to.
17. 9. 2012 15:36:56
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/#reply808799
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit