Zadejte hledaný výraz...

Dobírka eshop – jak to řešit

Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 9. 2012 16:19:55
Bez dobírky je to těžké, zkuste ji nastavit tak aby byla krajně nevýhodná v poměru s platbou předem. Nebo vyžadovat potvrzení objednávky. Anebo zaimplemetovat do objednávky upozornění na sankce spojené s nevyzvednutou zásilkou.
17. 9. 2012 16:19:55
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808798
logistik
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 9. 2012 16:35:20
zas tak černě bych to neviděl, pokud dobírka chybí je třeba v zákazníkovi vzbudit o to větší důvěru(všechno info o provozovateli, infolinka, kvalitní komunikace, fotky provozovny, solidní a fungující web, forma s.r.o./a.s., sídlo velké město, hodně recenzní na heurece, diskuze u produktů atd. atp.). Představa, že přijdete o 80% obratu(resp. záleží na cílovce a ceně) je trochu mimo, jen se podívejte na všechny ty slevomaty, aukro tam dobírka také není a jak jim to frčí. Nicméně u 20% vratkovosti bude chyba někde jinde...
17. 9. 2012 16:35:20
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808797
Ufonn
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 16:44:57
Když jsem měl moc nevyzvednutých dobírek tak jsem dobírku prostě zdražil. Tak aby mi to pokrylo náklady a také jsem to zákazníkům napsal proč je cena tak vysoká. Až se počet nepřevzatých dobírek snížil, snížil jsem i cenu dobírky. Měl jsem platbu předem za 80kč a dobírku 200kč (šlo o zboží do obálky a váhou 120g)
Zákazníci to většinou chápali... a ti co ne asi nakoupili jinde ale dráž
17. 9. 2012 16:44:57
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808796
Moj osobný názor je, že e-shop bez dobierky v Čechách fungovať proste nebude. Dobierka je stále najviac využívanou možnosťou platby a dlho ešte aj bude, preto vyradiť ju je veľmi riskantné.
- 20% nevyzdvihnutých zásielok je dosť, ja mám v priemere 5-7% a to sa mi zdá už dosť veľa
- e-shop s dobierkou vyzerá vždy doveryhodnejšie ako e-shop bez dobierky
- skúste zvýšiť cenu poštovného, aby ste vyrovnali straty z dobierky
- pokúste sa zistiť, prečo si ľudia zboží nevyzdihnú (posielate napríklad potrvdzovací e-mail po uskutočnení objednávky?)
- dajte výhody tým, ktorí nakúpia inak ako cez dobierku. Ja som napríklad dal zadarmo poštovné pri platbe vopred, čo mi nielen znížilo počet vrátených zásielok, ale aj zlepšilo cash-flow (nemusím čakať mesiac a pol na peniaze od pošty).
17. 9. 2012 17:17:10
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808795
Ufonn
verified
rating uzivatele
17. 9. 2012 17:19:19
Napsal chodelka;845274
Moj osobný názor je, že e-shop bez dobierky v Čechách fungovať proste nebude. Dobierka je stále najviac využívanou možnosťou platby a dlho ešte aj bude, preto vyradiť ju je veľmi riskantné.
- 20% nevyzdvihnutých zásielok je dosť, ja mám v priemere 5-7% a to sa mi zdá už dosť veľa
- e-shop s dobierkou vyzerá vždy doveryhodnejšie ako e-shop bez dobierky
- skúste zvýšiť cenu poštovného, aby ste vyrovnali straty z dobierky
- pokúste sa zistiť, prečo si ľudia zboží nevyzdihnú (posielate napríklad potrvdzovací e-mail po uskutočnení objednávky?)
- dajte výhody tým, ktorí nakúpia inak ako cez dobierku. Ja som napríklad dal zadarmo poštovné pri platbe vopred, čo mi nielen znížilo počet vrátených zásielok, ale aj zlepšilo cash-flow (nemusím čakať mesiac a pol na peniaze od pošty).
Ale to nepoužíváš cenové srovnávače že?
Protože by tě shodilo o několik pozic dolů
17. 9. 2012 17:19:19
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808794
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 9. 2012 19:22:51
Začínající e-shop bez dobírky se rovná v České republice sebevraždě. Takové procento nevyzvednutých dobírek zcela jistě není náhodné a jednalo někde o chybu v procesu vyřízení objednávky. V případě, že by se mi toto dělo na mém e-shopu nechal bych někoho známého si u mě něco objednat a standardně bych objednávku vyřídil a pak počkal na jeho reakce. Většinou je problém v pozdním dodání zboží nebo nekomunikaci se zákazníkem v průběhu objednávkového procesu.
Nejosvědčenější kombinace je:
okamžité potvrzení objednávky po jejím přijetí
nejpozději následující pracovní den, informace o přijetí objednávky a o průběhu jejího zpracování včetně všech kontqaktníh kanálů na e-shop
pokud nejsem schopen nejpozději následující den odeslat pak telefonickýá kontakt s vysvětlením a udáním závazného termínu
informace o odeslání a o tom, kdy má zákazník zásilku čekat doma
17. 9. 2012 19:22:51
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808793
Je konkurenceschopný eshop bez možnosti platby dobírkou? Děkuji
Na ceskom trhu nie. V pripade zdravej vyzivy, vyzivovych doplnkov, produktov na chudnutie, erekciu, prirodnej kozmetiky a pod. kde je velmi obtiazne uz len vzbudit doveru potencionalneho zakaznik v produkt na tak velmi saturovanom trhu 2xNIE.
17. 9. 2012 19:23:21
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808792
Samuel
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 9. 2012 12:12:24
Mám podobnou zkušenost s rozdělením dobírky a poštovného. U platby kartou pak zákazník platí pouze poštovné, které mám vyšší než dobírku. Tuto možnost si vybere 2-3 zákazníci z 10.
Vratky nemám zatím žádné, hodně zákazníkům píšu, volám. Musím zaklepat...
18. 9. 2012 12:12:24
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808791
PrintShop
verified
rating uzivatele
18. 9. 2012 12:43:50
Máme eshopy, bez možnosti nákupu na dobírku a musím potvrdit , že procento objednávek klesne vždy, když je na Nově reportáž o falešných eshopech a podvodech při platbě předem. Je to opravdu pak masakr odpovídat na maily, které dojdou s objednávkou a zákazník píše " jestli to nepošlete na dobírku tak to nechci ". Bohužel dobírka není pro náš sortiment možná (zboží s úpravou na přání zákazníka a potisk na dárkové a reklamní předměty). Takové zboží když se vrátí z důvodů nepřevzetí dobírky tak je dále neprodejné a i materiál a práce jdou do kopru. Takže bez dobírky dnes prodávat v eshopech je opravdu o nervy.
18. 9. 2012 12:43:50
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808790
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 9. 2012 18:56:26
Se zákazníky je potřeba komunikovat. E-shop je také obchod a v obchodě prodavač taky nemlčí, takže bych opravdu možná takové procento vratek zkoušel více analyzovat a zjistit, kde se stala chyba. Někdy je nejvíc špatně, když se nic nedělá. Nemám e-shopy velké a ne dlouho, ale z praxe ze zaměstnání vím, že prostě zákazník ocení, když mu zavoláte, potvrdíte objednávku a vlastně většinou řeknu, že je to pro jejich ochranu, aby někdo třeba na ně neudělal falešnou objednávku a že si takto ověřuji všechny objednávky. A světe div se, většinou slyším chválu a uznání. Samozřejmě, nemám objednávek dvacet denně, to bych hledal jiné řešení.
Ale zbavit se dobírky je i podle mě dost likvidační, názory o tom, že to je sebevražda jsou žel realistické... :-) Češi prostě mají strach a při všech podvodech kolem se jim vlastně ani nedivím.
18. 9. 2012 18:56:26
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808789
Ufonn
verified
rating uzivatele
18. 9. 2012 19:12:55
noo měl jsem najednou 20% nepřebraného zboží, každé poštovné 200kč. Přešto že jsem zákaznici volal den před tím a dodání proběhlo do 24h byla odmítnuta jako neobjednané zboží.... A jak rychle se tento nešvar objevil tak rychle zase zmyzl a už měsíců jsem žádnou vratku neměl.
18. 9. 2012 19:12:55
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808788
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
18. 9. 2012 20:34:54
Také bude hodně záležet na dopravci .. denně expedujeme cca 100 objednávek, přičemž se z nich 3-6 vrátí z pošty a 0-1 z PPL .. u soukr. dopravců mají řidiči provizi za dodané zásilky, tak zákazníky více nahání telefonicky, navíc u některých společností může zákazník platit u řidiče kartou nebo si na internetu vybrat čas dodání (PPL nabízí i večerní dodání kdy už jsou lidé doma) .. kdežto ČP i s jejich slavným Balíkem do ruky volá lidem jen občas a většinou to končí výzvou ve schránce (pokud vůbec :)).
Osvědčila se nám cesta finanční motivace k platbě předem .. převodem nebo online platbou lidi platí okolo 60-70 Kč, s dobírkou 120-140 Kč. Navíc systém máme napojen na stavy dopravců, takže jakmile se nastaví balík jako nepřevzatý, tak po 2 dnech posíláme zákazníkovi automaticky e-mail, po dalších 2 dnech SMS a po dalších 3 dnech e-mail s výňatkem z obchodních podmínek, kde hrozí smluvní pokuta, ale v případě spolupráce vyžadujeme jen náhradu ušlého poštovného. Chce to zkrátka odchytit všechny možnosti, které mohou nastat mimo to, že to zákazník skutečně nechce a trochu na něj tlačit.
18. 9. 2012 20:34:54
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808787
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 9. 2012 20:41:19
Napsal MartaH;845211
Ahoj,
chci se zeptat, co si myslíte o tom, že by eshop neměl možnost platby dobírkou. Jde mi o to, že jsem měla eshop, kde byly nevyzvednuté vratky téměř 20% (knihy) a to bylo likvidační. Chci udělat jiný eshop se zdravou výživou, ale chci eliminovat vratky dobírek. Co si o tom myslíte? Nebo máte nějaké návrhy? Děkuju za rady
Vrácené zásilky nejsou problémem dobírky, ale sortimentu. Pokud prodáváš něco co se dá koupit v každém knihkupectví a spolu s poštovným je cena podobná jako na krámě tak je riziko IMHO velké. Pokud máš speciální zboží kde to moc nehrozí tak nebývají nepřevzaté balíky problém.
Jaká je situace ve zdravé výživě nevím, ale pokud to nebude něco co se dá koupit ve stánku před Tescem tak bych očekával že to bude podstatně lepší než knížky.
18. 9. 2012 20:41:19
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808786
Napsal Ufonn;845275
Ale to nepoužíváš cenové srovnávače že?
Protože by tě shodilo o několik pozic dolů
Nie, pri tomto webe som zrovnávače nepoužíval - jeden produkt, ktorý sa nikde inde nepredáva.
18. 9. 2012 20:58:52
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808785
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 9. 2012 21:12:49
Hmm, ale Kovboj to napsal dobře. Mám dva shopíky s dost originálním sortimentem, tak mě to nenapadlo. Ale teoreticky to může být většina případů. Objednám si něco na e-shopu. Dejme tomu tu knihu. Jenže pak pojedu večer do Tesca a tam ji uvidím za cca stejnou cenu. Kdybych na to měl žaludek, koupil bych si ji a pak bych si řekl, že nevyzvednu balík a nic se mi nestane...
18. 9. 2012 21:12:49
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-eshop-jak-to-resit/strana/2#reply808784
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit