Zadejte hledaný výraz...

Doba vodíková, budeme jezdit na vodu?

cargopro
verified
rating uzivatele
23. 8. 2017 13:27:58
za jak dlouho budeme jezdit výhradně na vodík? Tedy na elektřinu generovanou palivovým článkem? Ve světe je několik projektů v pilotní fázi. V Německu má vláda zafinancovat prvních 400 vodíkových pump. Jezdili byste v autě se 700 atmosférami stlačeného vodíku pod zadkem?
A nebo je to bublina, která splaskne a dalších sto let budeme produkovat CO2 ? Protože jestli to bublina není je to nyní vhodná příležitost na nákup akcií těchto firem, např Toyoty.
23. 8. 2017 13:27:58
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296741
Patrik
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 8. 2017 13:31:36
Ta bublina uz davno splaskla a firmy prestavaju s vyvojom, pretoze aj napriek cene baterii, sa stale viac oplati vacsie mnozstvo baterii na nabijanie nez mensie mnozstvo doplnanych vodikom. A vyvoj baterii napreduje a ocakava sa pokles cien baterii a narast ich kapacity a spolahlivosti.
23. 8. 2017 13:31:36
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296740
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 8. 2017 13:31:47
Vsetky projekty zalozene na jednoprudovej elektrolyze nebudu nikdy relane pouzitelne kvoli svojej neucinnosti.
23. 8. 2017 13:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296739
hnidopich
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 8. 2017 13:47:01
Napsal cargopro;1406382
za jak dlouho budeme jezdit výhradně na vodík? Tedy na elektřinu generovanou palivovým článkem? Ve světe je několik projektů v pilotní fázi. V Německu má vláda zafinancovat prvních 400 vodíkových pump. Jezdili byste v autě se 700 atmosférami stlačeného vodíku pod zadkem?
A nebo je to bublina, která splaskne a dalších sto let budeme produkovat CO2 ? Protože jestli to bublina není je to nyní vhodná příležitost na nákup akcií těchto firem, např Toyoty.
Neumím ten článek najít, ale v horizontu 3 měsíců zpět, někde psali, že už umí za 3 min vyrobit pomocí nějakých "nano - cipovin" ekvivalen výkonu 300 KW.
Rozkladem vody na okamžitou spotřebu vodíku bez nutnosti stlačovat a uchovávat v zásobě.
23. 8. 2017 13:47:01
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296738
cargopro
verified
rating uzivatele
23. 8. 2017 13:47:14
Napsal node;1406384
Vsetky projekty zalozene na jednoprudovej elektrolyze nebudu nikdy relane pouzitelne kvoli svojej neucinnosti.
jaká je ted účinnost?
---------- Příspěvek doplněn 23.08.2017 v 13:48 ----------
Napsal Diehard;1406383
Ta bublina uz davno splaskla a firmy prestavaju s vyvojom, pretoze aj napriek cene baterii, sa stale viac oplati vacsie mnozstvo baterii na nabijanie nez mensie mnozstvo doplnanych vodikom. A vyvoj baterii napreduje a ocakava sa pokles cien baterii a narast ich kapacity a spolahlivosti.
problém je doba nabíjení a kapacita baterií -malý dojezd (neberu 1kw motor na třech kolech z bicyklu)
---------- Příspěvek doplněn 23.08.2017 v 13:50 ----------
Napsal hnidopich;1406388
Neumím ten článek najít, ale v horizontu 3 měsíců zpět, někde psali, že už umí za 3 min vyrobit pomocí nějakých "nano - cipovin" ekvivalen výkonu 300 KW.
Rozkladem vody na okamžitou spotřebu vodíku bez nutnosti stlačovat a uchovávat v zásobě.
300 kW už je zajímavý na to, aby to něco převáželo - náklad atd. Prý u nás už od roku 2009 jezdí jeden autobus na vodík. Zastavila to krize.
23. 8. 2017 13:47:14
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296737
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
24. 8. 2017 10:23:19
uz kdysi jsem tvrdil, ze vodik je praktictejsi a absolutne nechapu trend aut na baterky... Bohuzel se od te doby (a to uz je to skoro 10 let) nicmoc nezmenilo v tehle oblasti, porad jezdi spis prototypy, porad to neni moc kde tankovat, porad se vyrabi pomerne neucinnym a drahym procesem... no, snad za dalsich 10 let... Baterky jsou proste napred ve vyvoji a mam pocit ze za to muze hlavne dostupnost levnejsich technologii...
24. 8. 2017 10:23:19
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296736
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 8. 2017 10:29:41
baterky jsou dobrý byznys, money first.
ono, kdyby čtvrtina z celkových aut v usabyla na baterky, tak jim každou chvili vypadne elektrická síť.
24. 8. 2017 10:29:41
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296735
Vím že s vodíkem rozloženým pomocí hydrolýzy jsou úspěchy spíše jako s additivem pro spalovací motory. Reálně není hydrolýza na takové úrovni, aby mohla pohánět auto sama, pokud chcete mít v autě více místa než jen pro řidiče... Nádrže na vodík jako takové mě osobně děsí. Vodík je velmi reaktivní prvek a dokonce uniká přes stěny nádoby. Myslím, že budoucnost mají elektromobily. Nikoliv ovšem současné, ale založené na kondenzátorech, které by se dokázali během několika vteřin či minut nabít a dlouho by drželi napětí a proud.
24. 8. 2017 18:14:40
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296734
kolousek
verified
rating uzivatele
6. 9. 2017 21:30:57
Baterie nejdou masově vyrábět, není lithium atd.
S pohonem na vodík u nás experimentovalo už dost lidí a někteří podle všeho úspěšně vytvořili repliku Stanleyho Mayera:
Zázraky vědy-Jede to na vodu(CZdab) - YouTube
Takže v autě máte nádrž s vodou a doplňujete obyčejnou vodu a nějaký kov v malém množství jako katalyzátor (většinou hliník). Vyrábí se jen takové množství vodíku, které se hned spotřebuje. Spotřeba vody je cca 9 litrů na 100km.
Mayer tohle zařízení vyvíjel 20 let, měl už prototyp nějaké buginy, pak ho zavraždili (neví se kdo).
Samozřejmě vědci plkají cosi o zákonu zachování energie, ale v atomové bombě se tolik energie najednou veme kde?
6. 9. 2017 21:30:57
https://webtrh.cz/diskuse/doba-vodikova-budeme-jezdit-na-vodu#reply1296733
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit