Zadejte hledaný výraz...

Daňová evidence – dotaz

psychono1
verified
rating uzivatele
15. 1. 2010 12:36:49
Dobrý den, tento první rok budu dělat daňovou evidenci (jsem student, ale mam ted vysoke naklady takze paušalně se mě to nevyplatí). Našel jsem vzory na daňovou evidenci v excelu a tak jsem vytvořil jednoduchou tabulku a když zapisuji datum přijmu/vydaju tak se uvádí datum kdy jsem vystavil fakturu nebo datum kdy jsem penize obdrzel ci poslal?
Ještě mám jeden dotaz a to vedle datumu mam sloupec doklad kde uvedu nějaké označení dokladů - mám např. na faktury napsat to číslo pro lepší přehlednost? a na doklady taky?
děkuji moc za rady
15. 1. 2010 12:36:49
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439281
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 1. 2010 13:23:47
Napsal psychono1;435610
Dobrý den, tento první rok budu dělat daňovou evidenci (jsem student, ale mam ted vysoke naklady takze paušalně se mě to nevyplatí). Našel jsem vzory na daňovou evidenci v excelu a tak jsem vytvořil jednoduchou tabulku a když zapisuji datum přijmu/vydaju tak se uvádí datum kdy jsem vystavil fakturu nebo datum kdy jsem penize obdrzel ci poslal?
Ještě mám jeden dotaz a to vedle datumu mam sloupec doklad kde uvedu nějaké označení dokladů - mám např. na faktury napsat to číslo pro lepší přehlednost? a na doklady taky?
děkuji moc za rady
Zapisuješ datum kdy jsi obdržel peníze na účet a v případě placení dáváš datum, kdy to na účtu zaúčtovali.
Přiklad:
vystavíš fakturu 5.1. a peníze ti za ní přijdou až 15.1. tak do evidence si dáš ten datum 15.1.
obdržíš fakturu od dodavatele vystavenou 5.1. a zaplatíš jí 15.1. ale na účtě ti to 15.1. strhnou ale zaúčtují třeba až 16.1., tak do evidence napíšeš datum 16.1.
Doklady si označ podle sebe jak chceš, faktury které jsi vydal ty bys měl mít v číselné řadě za sebou, můžeš si je značit P1,P2,P3 (P jako příjem) a faktury s náklady si také označuj, nejlépe tak jak si je platil , ale můžeš i zpřeházeně a znač si je třeba V1 V2, V3 (V jako výdej)
Pak si jen ve výpisu z účtu k položkám dopíšeš která platba je P1, P2,P3 a která V1,V2,V3 atd. A vyznáš se v tom ty i případná kontrola z FÚ co která platba za co byla.
Jo a piš si to normálně na ty faktury
15. 1. 2010 13:23:47
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439280
psychono1
verified
rating uzivatele
15. 1. 2010 14:17:50
Dekuji moc za cenné rady ;) a mam posledni dotaz.. musim nějak rozlišovat (poznamenat), že některé peníze byly přijaty přes bankovni účet a jiné jsem platil v hotovosti..? Vím, že si vytisknu výpis z BU a tam napišu ktera platba je ktery doklad, ale jak to řešit s hotovostí? Nebo to vubec nemusim uvádět?
Ještě jednou děkuji
15. 1. 2010 14:17:50
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439279
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 1. 2010 14:47:23
Napsal psychono1;435676
Dekuji moc za cenné rady ;) a mam posledni dotaz.. musim nějak rozlišovat (poznamenat), že některé peníze byly přijaty přes bankovni účet a jiné jsem platil v hotovosti..? Vím, že si vytisknu výpis z BU a tam napišu ktera platba je ktery doklad, ale jak to řešit s hotovostí? Nebo to vubec nemusim uvádět?
Ještě jednou děkuji
V daňové evidenci není potřeba vést banku ani pokladnu, teda aspoň mě to tak řekl účetní a nevyžaduje to po mě.
Já osobně mám faktury rozdělené na hotovost a BÚ. Dělám hromádky faktur po měsících a vždy mi to pak účetní sečte dohromady (je to pro mě levnější, než mu platit za každou položku) Takže si je dělím na hromadu vydaných za měsíc + hromada přijatých placené dobírkou nebo v hotovosti + hromada placená z účtu.
K faktuře placené z účtu mám doklad výpis z účtu. u faktur placených dobírkou mám doklad od pošty (musíš si většinou sám o něj říct, automaticky ho nedávají i když mě už jo, jsem si je vycvičila) a u faktur které platím v hotovosti dostávám stvrzenku.
Takto to mému účetnímu stačí on si s tím pak nějak poradí :-)
15. 1. 2010 14:47:23
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439278
Michal Feltl
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 1. 2010 15:16:31
Měl bych také doplňující otázku.
Pokud jsem vydal fakturu a subjekt mi odmítl zaplatit. A já to dále nehodlám řešit, musím fakturu započítat do daňové evidence? nebo mohu číslo této faktury vynechat a někam to uvést? Dík :)
15. 1. 2010 15:16:31
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439277
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 1. 2010 15:23:26
Napsal czBartolomej;435715
Měl bych také doplňující otázku.
Pokud jsem vydal fakturu a subjekt mi odmítl zaplatit. A já to dále nehodlám řešit, musím fakturu započítat do daňové evidence? nebo mohu číslo této faktury vynechat a někam to uvést? Dík :)
No fakturu bys asi neměl zahazovat, pokud ti jí nezaplatil a pravděpodobně nezapaltí, tak udělej storno fakturu na tu samou částku ale mínusovou, tím si jakoby příjem vynuluješ.
15. 1. 2010 15:23:26
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439276
Michal Feltl
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 1. 2010 15:43:48
Napsal Evelina;435720
No fakturu bys asi neměl zahazovat, pokud ti jí nezaplatil a pravděpodobně nezapaltí, tak udělej storno fakturu na tu samou částku ale mínusovou, tím si jakoby příjem vynuluješ.
Aha. Díky za informaci. Případně mohu jí uvést do podnikání i když mi fyzicky peníze na účet nepřišli a říci tedy že jsem je získal hotovostí. Jde o malou částku, nechci se tím zabývat.
15. 1. 2010 15:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439275
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 1. 2010 16:34:30
Napsal czBartolomej;435739
Aha. Díky za informaci. Případně mohu jí uvést do podnikání i když mi fyzicky peníze na účet nepřišli a říci tedy že jsem je získal hotovostí. Jde o malou částku, nechci se tím zabývat.
No to asi můžeš, ale proč to dávat do příjmů když nemáš peníze. Není složité vytisknout novou fakturu , jen místo faktura tam napíšeš Storno faktura a vše zadáš stejně jako na té původní, jen tam dáš tu částku zápornou? Pak také je možné, že finančák si vyžádá od toho tvého odběratele tu fakturu kterou ti údajně zapaltil a on žádnou mít nebude ;)
15. 1. 2010 16:34:30
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439274
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
15. 1. 2010 19:41:41
Já mám taky dotaz. Jsem plátce DPH a výdaje úplatňuji paušálem. Musím si za těchto podmínek evidovat výdaje, které jsou od neplátců DPH? Tedy faktury od neplátců? Díky.
15. 1. 2010 19:41:41
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439273
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
16. 1. 2010 20:32:29
Napsal korwin;435911
Já mám taky dotaz. Jsem plátce DPH a výdaje úplatňuji paušálem. Musím si za těchto podmínek evidovat výdaje, které jsou od neplátců DPH? Tedy faktury od neplátců? Díky.
Pro účely DE nemusíš evidovat v případě paušálu výdaje vůbec.
Pro DPH samozřejmě ano. Osobně bych ti doporučoval evidovat všechny, nikdy nevíš. Nicméně teoreticky nemusíš ty od neplátců, stejně je nebudeš nikde uplatňovat.
16. 1. 2010 20:32:29
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439272
Luke01
verified
rating uzivatele
17. 2. 2010 19:36:57
Napsal Evelina;435639
Přiklad:
vystavíš fakturu 5.1. a peníze ti za ní přijdou až 15.1. tak do evidence si dáš ten datum 15.1.
obdržíš fakturu od dodavatele vystavenou 5.1. a zaplatíš jí 15.1. ale na účtě ti to 15.1. strhnou ale zaúčtují třeba až 16.1., tak do evidence napíšeš datum 16.1.
Mnohokrát děkuji Evelino za tuto informaci. Velice mi pomohla.
Nevěděl by prosím někdo, jak vyřešit mírně zapeklitější problém? Jednomu zákazníkovy jsem v roce 2009 vystavoval fakturu a on mi ji proplácel postupně. Faktura měla dlouhou splatnost (asi tři měsíce) a on mi každý měsíc poslal třetinu. Vždy se stejným variabilním číslem, jaké bylo uvedeno na faktuře. Vážně teď nevím, jestli mám do evidence napsat první datum nebo až to poslední, kdy došlo k plnému zaplacení.
17. 2. 2010 19:36:57
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439271
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
17. 2. 2010 21:09:49
Do evidence si dáš přijetí každé té jednotlivé částky. Faktura je plně zplacená po přijetí poslední částky.
17. 2. 2010 21:09:49
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439270
Luke01
verified
rating uzivatele
19. 2. 2010 11:46:33
Aha, takže jedna faktura bude označena najednou např. P1, P3 i P5. To mě nenapadlo. Mnohokrát děkuji!
19. 2. 2010 11:46:33
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439269
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
19. 2. 2010 12:25:48
Technicky vzato je příjmová faktura jenom cár papíru a důležitý je ten příjem samostný. Samozřejmě, většinou ji proti strana vyžaduje do nákladů.
19. 2. 2010 12:25:48
https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439268
Luke01
verified
rating uzivatele
21. 2. 2010 21:19:06
Mnohokrát děkuji Václave!
Pokud bych mohl ještě jednou tebe (případně někoho jiného) otravovat, měl bych ještě jeden dotaz. Dělám svou první evidenci (začal jsem podnikat minulý rok) a říkal jsem si, že si prostě jen budu schovávat doklady a příští rok to nějak vyřeším. Bohužel jsem netušil, že jsou důležité bankovní výpisy.
Aktuálně mám kopie všech dokladů, které jsem vydal. Několik paragonů (jejich kopie), za jejichž položky jsem dostal zaplaceno hotově a několik faktur (jejich kopie), které mi byly zaplaceny na účet.
Kopie paragonů prostě nalepím na papír, přidám k nim pokladní příjmové doklady, které označím P1, P2, apod. a zapíšu je do evidence. S tím problém nemám.
Co ovšem s příjmy, které mi šli na účet a ke kterým mám kopie faktur, které jsem vydal (a které jsou dle Václava Hodeka jen cáry papíru)? Přidat k nim bankovní výpisy není problém. Problém je, že mám dva bankovní účty a využívám je, jak se mi zlíbí (dle toho, který je pro mne v tu chvíli výhodnější). Žádný z těchto účtů není pouze k podnikání, takže je na nich spousta příjmů a hlavně výdajů, které si nechci dávat do evidence. Ano, mohl bych je zařadit jako nedaňové příjmy a výdaje, ale říkám si, že je to zbytečná složitost navíc.
Ani jedna z bank (mBank, Poštovní spořitelna) mi neposílá výpisy v papírové podobě. Vidím to tedy tak, že mám tyto možnosti:
  • K evidenci vytisknu celé měsíční výpisy, na nichž označím příjmy (P1, P2...) a výdaje (V1, V2...) a ostatní položky budu ignorovat.
  • K jednotlivým fakturám (ať už ke kopiím příjmových nebo k výdajovým) vytisknu pouze filtrované výpisy - v bankovnictví si zvolím filtr tak, že mi vypíše pouze položky, které mne zajímají, tzn. vytisknu například jen výdaje za telefon a výpis (s označením V1, V2...) přiložím k fakturám za telefon nebo vytisknu např. jen příjmy od jednoho klienta, které se Váží k jediné příjmové faktuře (její kopii) a k této faktuře tento výpis přiložím.
    Mohl by mi, prosím, někdo poradit, který z těchto způsobů mám zvolit? Přehlednější je pro mne postup č. 2.
    Mnohokrát děkuji.
  • 21. 2. 2010 21:19:06
    https://webtrh.cz/diskuse/danova-evidence-dotaz#reply439267
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit