Zadejte hledaný výraz...

Copywriteři nejsou otroci

Prostě je jen nutné znát svou cenu: http://webtrh.cz/236021-profesionalni-texty-190-neni-preklep Tomuhle buřiči docela fandím.
Václav Bartoš
30. 8. 2013 17:20:38
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930046
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
30. 8. 2013 20:14:08
Mirator: pokud budes psat neco pro klienty, kteri chteji texty za par korun, tak te to neposune nikdy nikam - uz jen kvuli tomu, ze oni sami o psani vedi houby (coz mimochodem docela casto plati i pro ty klienty, kteri jsou ochotni zaplatit mnohem vic... proc asi). Ja mluvim o vypsani se "pod nekym", kdo ti dava potrebnou (a kvalitni) zpetnou vazbu.
30. 8. 2013 20:14:08
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930045
Cela tato diskuzem mi prijde trapna, povrchni a honicska. Ten kdo je ochoten platit nejakou castku za text, vi proc tak dela a vi kolik se mu vyplatit zaplatit (navratnost investice).
Textari se deli na dve skupiny:
1. Skupina pochopila, ze je to remeslo jako jakekoliv jine. A jejich prace ma takovou cenu, jakou jsou ochotni kupujici zaplatit.
2. Skupina si v diskuzich leci svuj komplex z neuspesnosti v tomto remeslu haterskyma recma o kvalite, bozskosti a dalsich kecech.
Disclaimer: jsem druhej nejhorsi textar na webtrhu
31. 8. 2013 00:14:21
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930044
jersywoo
Nemyslím si, že celá tato diskuse je trapná. Možná z tvého pohledu.
Nevím, koho řadíš do skupiny číslo dvě, ale pokud jde o první skupinu, pak souhlasím s drobnou výhradou. Copywriting totiž není pouhé řemeslo. Copywriter hodný svého jména musí především zvládat mluvnici. To jest pravidla mateřského jazyka. Gramatiku, chceš-li. Ostatně tohle cizí slovo pochází z řeckého grammatikē a v překladu znamená umění psát.
Shrnuto, podtrženo - špičkový copywriter, který dokáže lidem prodat suché z nosu a přesvědčit je přitom, že si kupují diamant, musí být tak trochu umělec. :)
31. 8. 2013 07:55:40
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930043
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
31. 8. 2013 08:20:47
Napsal Plaváček;992523
jersywoo
Nemyslím si, že celá tato diskuse je trapná. Možná z tvého pohledu.
Nevím, koho řadíš do skupiny číslo dvě, ale pokud jde o první skupinu, pak souhlasím s drobnou výhradou. Copywriting totiž není pouhé řemeslo. Copywriter hodný svého jména musí především zvládat mluvnici. To jest pravidla mateřského jazyka. Gramatiku, chceš-li. Ostatně tohle cizí slovo pochází z řeckého grammatikē a v překladu znamená umění psát.
Shrnuto, podtrženo - špičkový copywriter, který dokáže lidem prodat suché z nosu a přesvědčit je přitom, že si kupují diamant, musí být tak trochu umělec. :)
Jen pár vět. Opět oživím, to co jsem psal na začátku. Je to bulení nad rozlitým mlékem. Nic víc. Zde na webtrhu, jsme pro své klienty občas poptával nějaké to psaní textů na weby. Podotýkám, že cca 60 % lidí, byli pouze honiči ega, jak jsou dobří. Práci jsme byl ochoten zaplatit tak, za kolik si sám copywriter napíše. Úmyslně jsem dal poptávku, že preferuji kvalitu. Podotýkám, že pouze 2 osoby zde z WT byli toho hodny. Jeden neměl čas a ta druhá osoba (ženského pohlaví) uměla sepsat opravdu kvalitní text, měla zájem něco ze sebe vydat a také dostala zaplaceno to, co si řekla.
Na rozdíl od, s prominutím MOULŮ, kterým se nabídne práce, za jejich stanovené ceny a ještě si toho neváží a měl jsem plný mail výmluv jak nestíhá a podobně. Podotýkám, že dotyčný psal 32 dní jednu polovinu stránku A4. Ani po 32 dnech nebyl schopen dodat ani 1/2 textů. Když jsem slušně naznačil, že takto tedy ne, že bohužel musím spolupráci ukončit, měl ještě tu drzost, říci si o část peněz, že přeci hrozně makal. To mě namíchl ještě víc, že napíšu, to co napíšu. A huba mě rozhodně bolet nebude. Na sepsání textů měl 20 dní od poptávky. Podotýkám 1x A4 a následně celý produktový web, kde bylo cca 20 produktů. Od každého bylo nutno sepsat min 1xA4. Tak je zřejmé, že přišel o celkem solidní prácičku.
Následná náhradnice byla pružná, do 3 dnů jsem měl v mailu první texty, které byli logické a čtivé. Klient byl nad míru spokojen a nechal si sepsat texty na X webů. Takže i takový přístup zde nacházím.
A teď tady dotyční, podotýkám ne všichni, ale jistí jedinci bulí, jací jsou chudáci, když si ani práce neváží? Sorry to je na pováženou. Jsou to rozcapený smradi, který jen natahují ruce. Je to hnusný ode mě já vím, ale realita je bohužel taková, jaká je.
Tímto se omlouvám všem slušným jedincům, kteří svou práci berou trochu vážně, ne jen jako rychlý prachy.
31. 8. 2013 08:20:47
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930042
marcoo
Omluva přijata :)
31. 8. 2013 08:28:18
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930041
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
31. 8. 2013 08:32:42
Napsal Plaváček;992529
marcoo
Omluva přijata :)
:-) Fajn. Zapoměl jsme podotknout ten pravý záměr příspěvku. Že částečně souhlasím s trapností diskuse. Protože ti, kterých se to týká, pak řvou nejvíc.
31. 8. 2013 08:32:42
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930040
Jan Pokorný
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
31. 8. 2013 13:27:30
Četl jsem tvůj předchozí dotaz na KupClanek a chtěl jsem ti nabídnout spolupráci, protože já weby mám, tak bys mohl nabízet nejen sepsání, ale i publikaci.
Ale tohle vlákno mě odradilo.
Je snad správné, když mám možnost získat článek za 15,- Kč, tak abych autorovi nutil více? Podle mě je to hloupost. Je to jako když prodávám zboží a zákazník rozhořčeně prohlásí, že je sprosťárna to prodávat dráže než našel u konkurence.
Kvalitu za cenu 15,- Kč nehledám, přesto mě často mile překvapí. Také mi píší lidé zadarmo, jen že je to baví nebo za referenci. Efekt potom články mají, rozhodně mi vyjde v trojčlence lépe článek levný než dražší. Nemyslím si, že bych byl naiva. Nezapomeň, že ptáci dodo již vymřeli, takže chybu hledej spíše u sebe.
Napsal losdodos;981501
Všiml jsem si především zde na WT, a vlastně i jinde shnilého trendu: bereme pisatele dle ceny...na takové poptávky samozřejmě většinou neodpovídám. Ale sakra ptám se, je to správné? Je důstojné nabízet 30 kč, někdy i méně za NS textu? Těším se na odpovědi copywriterů a také oněch naivů, co si myslí, že v masivitě a nízké ceně se skrývá kvalita, nebo efekt. Samozřejmě tito spekulanti využívají také tu skutečnost, že lidé jsou nezkušení, naivní a chytí se hned první návnady, a hlavně nemají práci. Pevně věřím, že tito zadavatelé si uvědomí, že jakýkoliv text pod 50 za NS je tak trochu zlodějina. Děkuji, naštvaný copík. Dodo
31. 8. 2013 13:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930039
Plaváček
V tom se i neshodneme :-)
Textarinu povazuji za remeslo jako treba klempirinu, zednicinu, truhlarinu.
31. 8. 2013 19:10:38
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930038
Jan Pokorný
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
31. 8. 2013 19:36:10
Řemeslo ano, ale spíše nejstarší řemeslo. :-) Ušetříš, budeš mít cos chtěl, ale ...
Napsal jersywoo;992740
Plaváček
V tom se i neshodneme :-)
Textarinu povazuji za remeslo jako treba klempirinu, zednicinu, truhlarinu.
31. 8. 2013 19:36:10
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930037
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
31. 8. 2013 23:47:22
Napsal jersywoo;992740
Plaváček
V tom se i neshodneme :-)
Textarinu povazuji za remeslo jako treba klempirinu, zednicinu, truhlarinu.
Musis na to mit bunky. To mas stejne jako s webdesignem. Nejaky graficky navrh dokaze udelat kazdy. Ale nejspis to nebude mistrovske dilo. Protoze prave na to potrebujes mit talent, graficky cit a taky know-how. Se psanim je to stejne. Ne kazdy umi napsat clanek, ktery pritahne napr. 100 000 ctenaru. Protoze ani nevi, jak na to (casto ani nevi, jak prodat sami sebe a nebo chteji prehnane castky za praci, ktera tomu neodpovida).
Mozna se ti podari napsat jeden takovy clanek, mozna dva. Az jich napises stovky, lide to zacnou povazovat za umeni.
31. 8. 2013 23:47:22
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930036
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 9. 2013 10:29:53
Copywriter a gramatika? Velmi často úporní nepřátelé na život a na smrt. Na gramatiku je tu korektor, copywriter přináší nápady ;)
Napsal Plaváček;992523
jersywoo
Nemyslím si, že celá tato diskuse je trapná. Možná z tvého pohledu.
Nevím, koho řadíš do skupiny číslo dvě, ale pokud jde o první skupinu, pak souhlasím s drobnou výhradou. Copywriting totiž není pouhé řemeslo. Copywriter hodný svého jména musí především zvládat mluvnici. To jest pravidla mateřského jazyka. Gramatiku, chceš-li. Ostatně tohle cizí slovo pochází z řeckého grammatikē a v překladu znamená umění psát.
Shrnuto, podtrženo - špičkový copywriter, který dokáže lidem prodat suché z nosu a přesvědčit je přitom, že si kupují diamant, musí být tak trochu umělec. :)
1. 9. 2013 10:29:53
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930035
Marcel Kupka
Copywriter, který neovládá gramatiku, nemůže přinést zajímavý nápad. Protože ho kvůli základní neznalosti pravidel daného jazyka nedokáže správně formulovat. A pozor - gramatika není totéž, co pravopis!
1. 9. 2013 10:37:24
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930034
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 9. 2013 10:45:29
Plaváčku, často s tebou souhlasím, tady ale nemáš pravdu. Jako psavec víš, kolik spisovatelů má fantastické nápady, které ale dostanou ten správný tvar až poté, co je dostane do ruky zručný redaktor. Za tvrzení "copywriter, který neovládá gramatiku, nemůže přinést zajímavý nápad" nechť ti ruka upadne! ;)
Napsal Plaváček;992892
Marcel Kupka
Copywriter, který neovládá gramatiku, nemůže přinést zajímavý nápad. Protože ho kvůli základní neznalosti pravidel daného jazyka nedokáže správně formulovat. A pozor - gramatika není totéž, co pravopis!
1. 9. 2013 10:45:29
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930033
Marcel Kupka
Nápad sám o sobě není nic, co by stálo za řeč. To zase víš ty. Mívám denně dvě tři stovky nápadů. Plus mínus. Aby ale fungovaly, musím je umět zformulovat. Převést do psaného projevu, který cílovka pochopí a které zabrnkám na emoce. To ale bez perfektní znalosti zákonitostí mateřského jazyka nedokážu. Nebo možná ano - jenže pak nejsem copywriter, ale jenom prostý a malý dodavatel nápadů, které zpracuje někdo jiný. Což mi přijde jako kravina, nic ve zlém. :)
1. 9. 2013 10:50:18
https://webtrh.cz/diskuse/copywriteri-nejsou-otroci/strana/11#reply930032
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit