Zadejte hledaný výraz...

ČOI kontrola a reklamace

darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 7. 2012 14:56:01
Dobry den,
nespokojeny zakaznik, ktery reklamoval zbozi, na mne po tydnu od ubehnuti 30ti denni lhuty poslal COIku, protoze se mi nedovolal na pevnou linku a proto se rozhodl ihned jednat.
Minuly tyden jsem mel kontrolu odhledne te reklamace a chteli po mne vyjadreni, ktere mam dodat, protoze mne vini z toho, ze jsem reklamaci nevyridil do 30ti dnu. Se zakaznikem jsem se dohodl na vraceni penez za zbozi, ale co ted s kontrolou? Lze za vyrizeni reklamace povazovat email, ktery jsem zakaznikovi odeslal s tim, ze mu vratim penize?
Ukonci COI rizeni bez pokuty? resp. ani nezahaji spravni rizeni, ktere by stalo 1000 kc?
Diky,
Petr
30. 7. 2012 14:56:01
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790947
CwalkKemp
verified
rating uzivatele
30. 7. 2012 14:59:49
Zavolej na infolinku a zeptej se v jaké je to fázi a vysvětli co a jak je. :) Určitě ti poradí, od toho tam jsou.
30. 7. 2012 14:59:49
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790946
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 7. 2012 15:14:22
1000 Kč za správní řízení je ještě pohodička.Důležité je co pokuta. Já dostal 10 + 1.
Za vyřízení reklamace lze považovat email, pakliže nedělá zákazník problémy a je to tedy průkazné.
30. 7. 2012 15:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790945
Až zákazníkovi vrátíš peníze, tak bude teprve reklamace vyřízena. E-mail nic neřeší. Správně bys pokutu dostat měl, protože jsi porušil zákon. Ale třeba přivřou obě oči.
30. 7. 2012 15:24:27
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790944
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 7. 2012 15:25:07
Ty brdo... hezkyyy. A pokud zakaznik ma v ruce pouze emaily a podaci cislo baliku, pak je to tvrzeni proti tvrzeni? Zakonna povinnost splnena a pokud dolozim vypisem z uctu zaslane penize, budou to zahajovat, nebo nechaji plavat?
Diky za info,
Petr
Napsal strihac;825426
1000 Kč za správní řízení je ještě pohodička.Důležité je co pokuta. Já dostal 10 + 1.
Za vyřízení reklamace lze považovat email, pakliže nedělá zákazník problémy a je to tedy průkazné.
30. 7. 2012 15:25:07
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790943
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 7. 2012 15:34:32
Napsal Ondřej Veřtát;825435
Až zákazníkovi vrátíš peníze, tak bude teprve reklamace vyřízena. E-mail nic neřeší. Správně bys pokutu dostat měl, protože jsi porušil zákon. Ale třeba přivřou obě oči.
pan účetní a právník. heleď nech toho už.
reklamace je pro ČOI vyřízena tím, že reklamaci vyřídíš ty. Tzn. uznáš či zamítneš reklamaci. To, že zamítneš nebo nepošleš peníze a ten spotřebitel s tím nesouhlasí, je věcí v občanskoprávním řízení.
Jen se tě zeptám, ty jsi v rámci těch 30 dní kontaktoval zákazníka? nebo on tebe? Ty totiž nemáš vůbec povinnost oznamovat zákazníkovi ukončení reklamačního řízení z vlastní iniciativy. Zákazník/spotřebitel se sám musí ozvat v dané lhůtě....
30. 7. 2012 15:34:32
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790942
Napsal strihac;825444
T totiž nemáš vůbec povinnost oznamovat zákazníkovi ukončení reklamačního řízení z vlastní iniciativy. Zákazník/spotřebitel se sám musí ozvat v dané lhůtě....
v tomto ovsem nemate pravdu a rozhodoval v tom i nejvyssi soud a plati to jiz pomerne dlouho, ze prodejce tu informacni povinnost ma.
Kazdopadne pokud nebyla reklamace vyrizena v terminu, resp. o tom zakaznik informovan, pak doslo k poruseni zakona a spravni rizeni muze byt zahajeno i kdyz uz je vse v poradku.
30. 7. 2012 15:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790941
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
30. 7. 2012 15:38:28
Stačí vyhotovenej reklamační protokol, na kterém musí být uvedeno datum přijetí a datum ukončení reklamace. To je pro ČOI dostačující. Reklamace nemusí být zpět u zákazníka ani do posledního dne reklamace, jak se mnozí domnívají.
Jinak pozor na ústní dohody např. o prodloužení reklamace z důvodu delší čekací lhůty na díly atp., jednou jsme na to dojeli, protože pokud to není písemně, ČOI si na tom ráda smlsne.
30. 7. 2012 15:38:28
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790940
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 7. 2012 15:39:25
se správním řízením jsem za jedno, rozhodnutí bych si rád přečetl, nemáte ho někde s odkazem?
takto totiž rozhodovali kontroloři ČOI ještě nedávno (vlastní zkušenost)
30. 7. 2012 15:39:25
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790939
On prvni rozsudek od ustavniho soudtu tu byl tusim uz v roce 2006 a COI u nas naopak toto vyzadovala. Jnak ten NS je 33 Cdo 3228/2009
a podstatne v tom rozsudku je: "Pojmu vyřídit použitému ve zkoumaném ustanovení odpovídají významově slova urovnat , uspořádat , popř. vybavit . Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset vyřízenou věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu vyřídit lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamce dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat
a
Lze uzavřít, že stanoví-li zákon lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; tím zabrání vzniku nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.
ale samozrejme ja nejsem pravnik
30. 7. 2012 15:47:43
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790938
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 7. 2012 15:52:24
to strihac : to co pises jsem cetl.. proto se tady prave ptam, protoze sice na mnoha mistech netu se uvadi, ze reklamace je vyrizena az pripsanim castky na ucet, resp. vracenim veci, ale cetl jsem take, ze nezaslani penez neni v kompetenci COI, ale soudu. Cili rozhodnutim a vyrizenim by opravdu mel byt i jen dopis, nebo email, ale chci se ujistit. Protoze email muze, ale take nemusi dorazit nicmene to by na stavu veci, ze jsem jako prodejce ucinil tenhle krok nemelo nic menit.
Nechci omlouvat sve jednani, ano, prosvihl jsem zakonem dany termin, kdy zbozi mam na firme a zakaznik jeste nema penize na uctu, ale verim, ze je tady dost lidi, kteri podnikaji a vedi, ze ne vzdy je snadne vyjit zakaznikovi vstric a nezlomit si pritom vaz s dodavatelem, ktery ma na reseni zaruky take mesic, atd... Proto doufam, ze si nebudete hrat na moralisty.
Cili kopie emailu, ve ktere zakaznikovi sdeluji, ze mu penize zaslu by mela byt dostacujici? Ten totiz jiz pri reklamaci, i kdyz slo o prvni reklamaci, zadal vratit penize. vypis z uctu o provedene platbe by pak mel byt pro kontrolory dostatecnym dukazem, ze k vyrizeni reklamace skutecne doslo? zadny zakon totiz neuvadi, do kdy ma prodejce castku odeslat - pise se co nejdrive.
30. 7. 2012 15:52:24
https://webtrh.cz/diskuse/coi-kontrola-a-reklamace/#reply790937
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit