Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Články o produktu – jak nejlépe?

J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
22. 6. 2017 12:53:11
Nechápem ťa, strašne motáš. :D
Když budu psát odborné články, které mají přínos, strávím na tom hodiny. Můj záměr byl, jet na kvantitu. Bouchat denně jeden článek, který by obsahoval klíčová slova, prostě články o oknech, subjektivní dojmy, povídání, aby to bylo unikátní a bylo toho hodně. Šoupnout to do kategorie plky (obsah hlavně pro vyhledávače) a na hlavní straně vystavit články pro lidi.
na jednom projektu jsem to teď zkoušel a funguje to skvěle. Denně jeden článek a návštěvnost rapidně roste. Ale je to oblast a klíčové slovo, kde není moc konkurence.
Píšeš že ti to funguje skvelo inde, že tvoriť kvalitný content zbytočne necheš, tak potom o čom sa tu ešte bavíme? Máme ťa potľapkať po pleciach a povedať ti - do toho, je to skvelý ultra nápad? :D Proste neche sa ti ísť do kvalitného, chceš robiť kvantitu ktorá sa ti osvdčia inde, tak to vyskúšaj aj teraz. Už si mohol mať 10 plkov hotových namiesto zbytočnej diskusie. :D
Vyskúšaš to čo chceš (už si to tu 2 krát napísal :D ), uvidíš či to bude mať zmysel a keď nie, tak to budeš musieť zmeniť. A keď nie si konkrétny, tak sa tu pochopenia, konkrétnej rady a odporúčania asi nedočkáš.
Každý z diskutujúcich si podľa mňa myslí, že z dlhodobého pohľadu je dnes lepšie tvoriť kvalitu pred kvantitou. GL nech sa darí
22. 6. 2017 12:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286334
helivrt
verified
rating uzivatele
22. 6. 2017 13:40:19
OK, ale stále platí, že pro google je lepší více nekvalitních článku, než jeden kvalitní, protože zatím google nerozumí obsahu. Je jasné že nemá smysl psát článek plastové okno je skvělé protože plastová okna jsou lepší nez jiná okna a plastová okna prodává firma xyz která má s plastovými okny zkušenosti protože plastová okna výrábí...
Takový obsah asi google odignoruje. Ale jestli napíšu pohádku o červené karkulce, která všude v lese potkávala plastová okna a plastové okno ji řeklo ahoj a popřálo ji, aby na své cestě potkala spousty dalších plastových oken, tak jak google pozná, že je to článek o hovně a né o oknech? :-)
Výsledkem asi bude, že ten blog začne vybíhat na dotaz plastová okna, je to tak? A asi bude mít dost velký bounce rate :-D
22. 6. 2017 13:40:19
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286333
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
22. 6. 2017 13:54:56
Napsal helivrt;1394481
google nerozumí obsahu...tak jak google pozná, že je to článek o hovně a né o oknech? :-)
Pozná to podle chování lidí. A opět jsme u toho konkrétního slova.
Když na frázi "rozdíl mezi dřevěnými a plastovými okny" uděláš na eshopu LP, lidé ji hned zavřou, protože je nezajímají produkty, ale fakta. Google usoudí, že jim tento výsledek ve vyhledávání nic nepřináší.
Když uděláš na stejné téma na blogu článek, lidé ho budou několik minut číst. To google vyhodnotí jako přínosný obsah, který se může hodit i jiným.
22. 6. 2017 13:54:56
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286332
helivrt
verified
rating uzivatele
22. 6. 2017 14:12:14
ale já nemám na webu analytics, takže google neví, jak dlouho tam ten člověk je
22. 6. 2017 14:12:14
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286331
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
22. 6. 2017 14:47:55
A o čom to tu celé potom je mi už povieš? :D My ti hovoríme náš názor, ale ty máš svoj názor, ktorý pokladáš za pravdivý - tak konaj podľa neho nie? Veď si rozhodnutý.
My sme ti povedali ako by sme to robili my - content v prvom rade pre ľudí s ohľadom aj na vyhľadávače. Nie content pre vyhľadávače, ktorý nie je pre ľudí. :) Pozri sa na top subjekty v rôznych segmentoch, nikde tam nevidím túto stratégiu = content, ktorí uprednosťňuje mizernú kvantitu pred kvalitou.
OK, ale stále platí, že pro google je lepší více nekvalitních článku, než jeden kvalitní, protože zatím google nerozumí obsahu.
Toto ti vyvracať nebudem, pretože to je veľmi individuálne a vstupuje tam viacero faktorov (nielen kvalita textu). Môžeš mať pravdu a nemusíš. Zatiaľ čo ty napíšeš 10 sračkoidných článkov, tak ja napíšem 1 kým. A kým budeš písať 6. článok, tak si k tomu získam v tom čase ešte pár spätných odakzov, nebudem sa hanbiť to šíriť svetom, sociálnymi sieťami atď. Kto bude úspešnejší? Podľa mňa budem mať skôr lepšie výsledky ja ako ty. (neber doslova :D)
Avšak píšeš, že to robíš pre Google. Vyser sa na Google a začni robiť pre ľudí (to sa prejaví aj v tom Google, ktorý je robený pre ľudí :)).
Z mojich skúsenosti viem, že je lepšie mať 10 návštev na praktický content ako 150 návštev na sračkoidný článok, ktorí má vyšší organic traffic, ale negenruje žiadne provízie/predaje.
A čo ostatné kanály? Zabúdaš na to, že ľudia si veci odporúčajú, lajkujú, zdieľajú, posielajú, hovoria o tom čo ich zaujalo. Spoliehať sa len na organic traffic je veľmi prvoplánové a s prepáčením veľmi amatérske. Moja posledná rada - zober to vážne, radšej pridávaj menej obsahu a buduj si brand odborníka v danom segmente.
22. 6. 2017 14:47:55
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286330
helivrt
verified
rating uzivatele
22. 6. 2017 15:03:18
Já si samozřejmě nechám poradit, ale nějaký názor mám, s ním jsem tady přišel a protože vím, že nejsem na danou věc odborník, klidně si ho nechám vymluvit, pokud uznám, že dotyčný mluví rozumně a něco na tom bude.
Hodně se mi líbí myšlenka landing pages, to jsem vůbec nepoužíval, přitom to má asi na navštěvníka veliký vliv. To zapracuju do eshopu.
Co se týka blogu. Jsem člověk, který rád vidí rychlý výsledek. Takže pokud jde o to, nastartovat blog, tak ta čísla by mě motivovala. Nemám teď motivaci psát články, které mi zaberou hodiny, když mám návštěvnost 0, slovy nula lidí. Když uvidím, že mi tam leze denně 50 lidí, kteří to zavřou a odcházejí, bude mě to motivovat zapracovat na obsahu, protože uvidím, že to má smysl.
Rozumíte, jak to myslím? Když vyrobím sračkoidní blog, který bude mít denně třeba 100UIP co hned odejdou, OK. Důležité je, že se ta doména zvedne na google a že mi analytika dodá motivaci, nad tím více přemýšlet a dále na tom pracovat. Současně odkaz na můj eshop získá backlinky z webu, který nemá návštěvnost NULA a to bude mít vyšší váhu, pomůže to zvednout pozice pro můj eshop a současně pokud časem začnu tvořit kvalitní content, tak ten si rychleji najde čtenáře, než kdybych začínal na zelené louce.
Je tato má úvaha úplně špatná?
22. 6. 2017 15:03:18
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286329
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
22. 6. 2017 15:08:35
Rozumíte, jak to myslím? Když vyrobím sračkoidní blog, který bude mít denně třeba 100UIP co hned odejdou, OK. Důležité je, že se ta doména zvedne na google a že mi analytika dodá motivaci, že to má smysl. Odkaz na můj shop bude mít vyšší váhu, pomůže to zvednout pozice pro můj eshop a současně pokud začnu tvořit kvalitní content, tak si rychleji najde čtenáře.
Je tato má úvaha úplně špatná?
Nie je úpne zlá, ale sústredí sa len na jeden jediný kanál - vyhľadávače. A čo ostatné kanály? Aký máte plán tam? Veď firmy svoj content komunikujú aj prostredníctvom iných kanálov a nespoliehajú sa len na SERP. :)
A keď ide o tú motiváciu v počte čitateľov, tak ju môžete získať oveľa skôr, keď sa nebudete zameriavať od začiatku len na Google/Seznam. :)
Súststreďte svoj čas na veci, ktoré majú zmysel. Keď si dáte záležať na 1 článku, namiesto 5 plkov, tak ušetríte čas, ktorý potom mžôete investovať do šírenia obsahu vrátane linkbuldingu. S touto taktikou dosiahnete oveľa lepšie výsledky, to mi verte. :)
Myslíte si, že e-shopy sú úspešné len vďaka tomu, že skórujú dobre vo vyhľadávačoch? Prehodnoťte vaše zmýšľanie v tomto smere.
22. 6. 2017 15:08:35
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286328
helivrt
verified
rating uzivatele
22. 6. 2017 15:14:15
Já rozumím, ano, ale přijde mi, že bych mohl jiné kanály začít využívat až tam bude nějaký content. Osobně nemám rád blogy kde jsou tři články a někdo je všude spamuje. Proto si myslím, že kdyby se pak ty slabé články odsunuly do pozadí a upřednostnily by se ty kvalitní, které bych propagoval jinými kanály, mohlo by to mít lepší efekt, než napsat tři články a začít spamovat sociální sítě :-)
Samozřejmě se opět mohu plést, je to má laická úvaha a vidím to právě na tom druhém projektu, který jsem začal propagovat až když tam mám přes sto článků a najednou mi návštěvnost prudce roste, protože lidé tvoří backlinky a google to vidí. Ale odstartoval jsem to tím, že jsem každý den poctivě vložil článek, který byl unikátní, nekopíroval jsem nic a dal jsem tomu prostě čas. A ono to rostlo. Ale jak říkám, je to zábavní web, takže něco úplně jiného, než obast byznysu, kde zákazník hledá konkrétní data a když je nenajde, odchází jinam.
---------- Příspěvek doplněn 22.06.2017 v 15:15 ----------
Čeho se v tom případě bojím, že když tam budu mít sto sračkoidních článků, tak pak bude problém napravit si reputaci a udělat z toho důvěryhodný web. Ale zase je to asi o tom, na tom pracovat a nechtít to přes noc. Nesmazat to všechno, to bych se proipadl, ale začít postupně vytlačovat tím kvalitním obsahem.
22. 6. 2017 15:14:15
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286327
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
22. 6. 2017 15:16:22
Ale jak říkám, je to zábavní web, takže něco úplně jiného, než obast byznysu, kde zákazník hledá konkrétní data a když je nenajde, odchází jinam.
A tu ste si aj odpovedali. Zábavný, virálny content môže byť sračka - ale je to dobrá taktika na biznis okolo e-shopu? :)
Ja by som to nerobil už len z hľadiska brandu, ale tak je to vaša vec. Nemá to zmysel, ale prajem nech máte výsledky čo najlepšie.
22. 6. 2017 15:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286326
helivrt
verified
rating uzivatele
22. 6. 2017 15:17:04
Mě se líbí když vidím progress. Na tom jednom webu to roste, pořád. Strmě nahoru. Mám ještě jiný projekt, tam jsem dosáhl stropu a jsem na něm rok. Ať udělám co udělám, nehne se to, ani nahoru, ani dolů. To je šíleně demotivující.
---------- Příspěvek doplněn 22.06.2017 v 15:19 ----------
Napsal J.Čakloš;1394512
A tu ste si aj odpovedali. Zábavný, virálny content môže byť sračka - ale je to dobrá taktika na biznis okolo e-shopu? :)
Ja by som to nerobil už len z hľadiska brandu, ale tak je to vaša vec. Nemá to zmysel, ale prajem nech máte výsledky čo najlepšie.
To je přesně ono :-)
A všimni si, to je důvod, proč jsem to nechtěl dávat přímo na eshop. Protože bych se za to svým způsobem styděl :-) Když to bude na jiné doméně, není to semnou spojeno, kromě backlinků. Mohu vyčkávat, až z toho bude kvalitní web a teprve potom tam propagovat svůj brand. To je má úvaha. Navíc, když se to nepovede, nijak mi to nepomůže, ale ani neublíží.
22. 6. 2017 15:17:04
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286325
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
22. 6. 2017 15:26:21
A všimni si, to je důvod, proč jsem to nechtěl dávat přímo na eshop. Protože bych se za to svým způsobem styděl :-) Když to bude na jiné doméně, není to semnou spojeno, kromě backlinků. Mohu vyčkávat, až z toho bude kvalitní web a teprve potom tam propagovat svůj brand.
Troška OT otázka - a baví vás také podnikanie? Že sa neviete postaviť za svoj biznis, hanbíte sa za to a nemôžete byť naň úplne hrdý? Ja by som to napríkad nemohol. :) Naozaj je vždy dobré ukázať svoju tvár a postaviť sa za to, ľudia majú v to oveľa väčšiu dôveru. Prečo nezačať hneď od začiatku? Od začiatku môžete budovať brand, držať si ľudí a neodpudzovať ich, nakoniec vám pri budovaní pomôžu aj spokojní ľudia / čitatelia. Robiť to naopak je sakra ťažké a niektoré weby to už nedokážu alebo ak áno, tak ich to vyjde draho.
Namiesto toho riešite ako sa tomu vyhnúť, ako to urobi inkognito, ako to ohackovať. Garantujem, že to nie je cesta k úspešnému e-shopu. :D Hoc sa javí ako veľmi jednoduchá.
22. 6. 2017 15:26:21
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286324
helivrt
verified
rating uzivatele
22. 6. 2017 15:41:55
Já ten blog nepovažuju za seriózní součást byznysu, spíš takový pokus a zábavu, která když bude fungovat, tak mi přinese užitek. To je asi rozdíl mezi tím, kdo to dělá a myslí smrtelně vážně :-) Vážně dělám ten eshop a další aktivity, proto bych tam nerad experimentoval s něčím, co neumím - nechci se to učit na svém eshopu.
Chápu jak to myslíte, díváte se na to jako profík, ale já v té oblasti jsem amatér, nadšenec. Přesto, když něco dělám, dělám to tak, aby když to bude fungovat, něco to přinášelo. Prostě se rád učím na reálných věcech, nejsem takový ten teoretik, co se to na příkladech a školeních naučí a pak teprve to začne dělat.
22. 6. 2017 15:41:55
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286323
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 6. 2017 16:05:48
helivrt: hele, jestli chces nejakou inspiraci, tak mrkni treba sem. To je priklad obsahu, ktery za a) funguje (ve smyslu "vydelava penize") a za b) jeho tvorba rozhodne netrvala hodiny (celkove samozrejme ano, ale tak nejak tusim, ze resis kolik casu to zabere kazdy den). Ja osobne bych napr. nejakou pohadku na dane tema vymyslel rozhodne delsi dobu.
Dale plati, ze je to primo na e-shopu a nemyslim, ze je zapotrebi se za to stydet.
22. 6. 2017 16:05:48
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286322
helivrt
verified
rating uzivatele
23. 6. 2017 11:03:32
_Nightmare_ : Díky za okdaz, vypadá to dobře, ale tam je to hlavně o fotkách a ty něco stojí... Ten obsah je vlastně vytvořený kolem těch fotek.
23. 6. 2017 11:03:32
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286321
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
23. 6. 2017 11:51:29
Napsal helivrt;1394651
_Nightmare_ : Díky za okdaz, vypadá to dobře, ale tam je to hlavně o fotkách a ty něco stojí... Ten obsah je vlastně vytvořený kolem těch fotek.
A ty nemáš fotky tovaru? Ilustračné fotky neexistujú? Existuje milión voľne dostupných fotografií. :) Možno nie všetky v ohurújucej kvaite, ale na tieto účely predsa postačia.
23. 6. 2017 11:51:29
https://webtrh.cz/diskuse/clanky-o-produktu-jak-nejlepe/strana/2/#reply1286320
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit