Zadejte hledaný výraz...

Chyba e-shopu v muj prospech

GeorgeMK
verified
rating uzivatele
8. 9. 2010 19:06:45
Zdravim vsechny, kdo by mel nejaky rady/zkusenosti byl bych rad za komentar. Dekuju
Bratranec ze zahranici si chtel koupit notebook a nabidnul jsem mu ze mu ho muzu koupit z cech, protoze je tady levnejsi.
Udelal jsem objednavku prez internet a pro notebook jsem si sel osobne. Notebook jsem zaplatil a prevzal. Notebook jsem neoteviral, protoze neni muj, takze jsem nemohl zjistit ze jde o jiny. Na fakture byl notebook, ktery si objednal, takze pro me vse souhlasilo. Za 2 dny jsem mu ho poslal a kdyz ho dostal tak mi vola ze dostal jinej, o 8 tisic drazsi notebook. Byl jsem prekvapenej, ale kdyz jsem zkontroloval model co dostal a model co jsem objednal byla to pravda.
Behem dalsiho tydne mi obchod vola, ze se stala chyba a ze notebook chteji zpatky nebo doplatek. Bohuzel ale notebook uz byl pouzivany a behem dalsiho mesice mel odjizdet do anglie, takze se vraceni zbozi naprosto zkomplikovalo.
Po mesici me obchod znovu kontaktoval a rekl ze budto mam doplatit rozdil, nebo vratit notebook. Notebook je ale momentalne v anglii a majitel jiny pocitac ani nema. Obchod vyhrozuje ze pripad preda na pravni oddeleni.
Chci se zeptat jestli jsem v pravu, nebo po me obchod opravdu muze vyzadovat nahradu, kdyz jde o jejich chybu a doplatek ani vraceni neni mozny.
8. 9. 2010 19:06:45
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554822
RayBan
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
8. 9. 2010 19:31:24
Stalo se mi to 2x - jednou to člověk za 14 dnů doplatil ( cca 600 Kč ), podruhé nekomunikoval ( cca 6.000 Kč ).
Jestli jsi v právu nevím, odepsal jsem to jako mimořádný výdaj, ale být to obráceně ... že ?
Doplatek a vrácení je možné vždy - stačí zadat příkaz nebo z Anglie poslat poštou ...
RayBan
8. 9. 2010 19:31:24
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554821
Chyba byla, že jsi jim připustil, že ti dali jiný notebook. Měl jsi hned říkat, že to není možné, bla, bla, bla, že máš doma stejný notebook, co je na faktuře a i ten, že jsi dostal a sami ti ho dali. Po týdnu už bych se jim fakt jen vysmál.
8. 9. 2010 19:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554820
GeorgeMK
verified
rating uzivatele
8. 9. 2010 20:03:42
Rayban:
Doplacet to ze svyho nebudu. Bratranec zase dalsich 8 tisic nema, protoze vsechny volne penize dal za samotny notebook. Vraceni je taky dost spatna moznost protoze on notebook potrebuje k praci. A zustat tak asi mesic bez pocitace je nemozny.
Premek :
Ja jsem po prvnim zavolani ani nevedel ze sme dostali jiny, protoze mi volali hodne brzy. Navic popirat to kdyz to maji v systemu je dost tezky.
Dekuju za zpravy ale zatim bez odpovedi jeslti jsem/nejsem v pravu.
PS : On si ho uz bratranec prihlasil u SONY aby mel zaruku na sebe.
8. 9. 2010 20:03:42
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554819
Maras
verified
rating uzivatele
8. 9. 2010 20:16:40
Je dost nelogické, aby jsi měl za jejich chybu platit ty...
8. 9. 2010 20:16:40
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554818
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 9. 2010 21:08:13
zverejni o jaky eshop se jedna a treba te pak nechaji na pokoji vymenou za dobrou karmu zde na webtrhu.
Nevim to na 100%, ale pravdepodobne jsou v pravu oni, ty jsi prevzetim nefakturovaneho zbozi nedodrzel kupni smlouvu.
8. 9. 2010 21:08:13
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554817
Valerian
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
8. 9. 2010 22:46:30
Možno je to ich obchodná taktika a teraz dúfajú, že to preplatíš...
8. 9. 2010 22:46:30
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554816
Jan Kroupa
verified
rating uzivatele
(120 hodnocení)
9. 9. 2010 00:56:34
Ať se vám to bude líbit nebo ne, v právu je 99% e-shop. Na straně příjemce došlo k bezdůvodnému obohacení (což je trestný čin). Jako důkaz v pohodě postačí ona registrace notebooku, kterou příbuzný udělal na webu výrobce. Pokud by tato registrace nebyla, možná by se to dalo ukecat (=e-shop by pravděpodobně neunesl důkazní břemeno; neměl by jak dokázat, jaký notebook vám odeslal). Jinak by mě také zajímalo o jaký e-shop se jedná...
9. 9. 2010 00:56:34
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554815
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 9. 2010 02:05:07
Myslím že nejlepší bude když se s eshopem domluvíte na vrácení, ale musí vám ihned dodat původně objednaný notebook a uhradit všechny nutné výdaje, což může znamenat i pojištěnou expresní zásilku z anglie do čr + to samé opačným směrem (původně objednaný notebook). Vy jste chybu neudělal, byl jste v dobré víře, takže vešeké náklady nese strana eshopu. Rozhodně bych nic nedoplácel. Ať eshop navrhne jak máte notebook z anglie zaslat + požadujte přiměřenou náhradu za promarněný čas.
9. 9. 2010 02:05:07
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554814
GeorgeMK
verified
rating uzivatele
9. 9. 2010 21:10:21
Dekuju za odpovedi, dalsi nazory?
9. 9. 2010 21:10:21
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554813
nechat si jej samozrejme nemuze. kupni smlouva byla uzavrena na jiny produkt a pokud bylo neco dodano spatne, pak je to jednak rozpor s kupni smlouvou (byt zde opacny, nez obvykle) a druhak by se mohlo jednat i o bezduvodne obohaceni.
zadrzovat vec a uzivat ji take nejde s tim, ze notebook nekdo pouziva a potrebuje jej. obchod by vam mel dodat novy a vyjim vratit tento a samozrejme dohodnutou cestou. otazkou jsou pak naklady s tim spojene. ono chybu udelaly obe strany, obchod, ze dal neco co nemel a i kupujici, ze to prebral.
jine rady proste nejsou. nechat si to nemuze a hadky o nahradu nakladu tezko rici, jak by se k tomu pripadny soud obratil.
co mne sokuje je spise postoj Premka. na jedne strane je zde mnoho obchodniku a bojujeme proti levotam zakazniku a na druhe strane doporucovat takoveho chovani? chybu mohou udelat obe strany a bylo by spise zahodno bojovat za to, aby ani na jedne strane nevzniklay levarny. Tudiz obchod udelal chybu a ta se ma napravit. samozrejme nejakou formou domluvy. ale zatajovat neco? lhat? to je cesta kterou nekdo muze obhajovat a doporucovat?
9. 9. 2010 23:06:57
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554812
GeorgeMK
verified
rating uzivatele
10. 9. 2010 00:19:04
Uz jsem rekl bratrancovi at se pripravi na to aby to poslal.
Ale co by se stalo kdybych misto noteoboku za 30 tisic dostal notebook za 20 tisic a zjistil to az o tyden pozdeji? Pripusti obchod ze doslo k chybe a vymeni mi to? Pochybuju
10. 9. 2010 00:19:04
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554811
George: tam by se dalo vyuzit rozporu s kupni smlouvou, kdy je dukazni bremeno na strane eshopu, ze dodal to, co mel a ne neco jineho.
10. 9. 2010 08:48:33
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554810
Napsal Radek O.;567025
co mne sokuje je spise postoj Premka. na jedne strane je zde mnoho obchodniku a bojujeme proti levotam zakazniku a na druhe strane doporucovat takoveho chovani? chybu mohou udelat obe strany a bylo by spise zahodno bojovat za to, aby ani na jedne strane nevzniklay levarny. Tudiz obchod udelal chybu a ta se ma napravit. samozrejme nejakou formou domluvy. ale zatajovat neco? lhat? to je cesta kterou nekdo muze obhajovat a doporucovat?
Radku,možná tě to šokuje, ale je to můj postoj. Jsem obchodník již 10 let a denně se setkávám s hovádky, kteří se snaží odrbat mě. Proto jsem se již naučil, že se musím chovat také tak. Ke zmrdovi se musíš chovat jako zmrd. V tomto případě mají podepsáno převzetí levnějšího typu notebooku a že si na něco vzpomenou za týden? Den, dva, to bych bez řečí noťas vrátil, ale týden a s důkazem někde v jejich systému? Vždyť si to mohli sami zfalšovat a na mě to teď zkoušet. Ať jim škodu nahradí levák, který ten špatný notebook vydal.
10. 9. 2010 09:22:55
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554809
Premek: toto je casty argument, kdy jedna strana plive na druhou, ze oni jsou jeste horsi, proto ja jsem taky takovy, jen se branim a zacali oni. Ruzni vykukove jsou na obou stranach, vim-li ze jsem udelal chybu nebudu ji zatajovat. Tvuj postoj bych pochopil, pokud bys byl vnitrne presvedcen, ze zbozi bylo vydano jak melo. Pokud bys ovsem vedel o opaku, pak je to levarna pekne nepekna. Navic stale zde bude rozpor s kupni smlouvou. Zalezi vzdy na tom, jakou mel kupujici moznost se presvedcit o obsahu apod. Ale to je docela vedlejsi, jde tu vubec o postoj.
Misto korektniho prostredi, ktere by vyhovovalo obema stranam tu je vzdy valka. O to horsi, ze mnozi prodejci se pak sami stavaji spotrebiteli a to co sami delaji vuci spotrebitelum v rovine prodejce pak hlasite odsuzuji v okamziku, kdy se stavaji spotrebitelem u jineho prodejce (a naopak).
10. 9. 2010 10:16:41
https://webtrh.cz/diskuse/chyba-e-shopu-v-muj-prospech/#reply554808
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit