Zadejte hledaný výraz...

Chat v eshopu – jaký je přínos, minusy a náklady?

Napsal L.M.;1406007
(Je to trochu podobné jako s nejdražším jídlem na menu v restauraci – které si nikdo neobjedná, zato si s chutí dá (a zaplatí) druhé nejdražší jídlo, které by si jinak neobjednal.)
zdroj ?
21. 8. 2017 12:26:03
https://webtrh.cz/diskuse/chat-v-eshopu-jaky-je-prinos-minusy-a-naklady/strana/2#reply1296155
Ja bych moc nejake case study neresil. Kdyz vidim jak vznikaji, tak jejich vypovidaci hodnota je blizka nule uz proto, ze je slozite rici jaka byla situace a proc doslo k tak razantnimu narustu. Nekdy je to i proto, ze ta sluzba/eshop proste nebezi jak ma a tak ten narust prijde.
U bezneho a funkcniho eshopu neverim v nejaky statisticky vyznamny prinos. Ono neni slozite udelat AB test, ale pokud nekomu prida chat na eshopu s beznym zbozim statisticky vyznamny obrat, pak musi delat neco spatne.
Ano je spousta mist, kde je to super, ale jinak je to sluzba navic, ne tvoric obratu.
21. 8. 2017 13:33:31
https://webtrh.cz/diskuse/chat-v-eshopu-jaky-je-prinos-minusy-a-naklady/strana/2#reply1296154
Napsal Re4DeR;1406011
zdroj ?
S velkou pravděpodobností některá z publikací http://moraveklukas.cz/knihy.html, nejspíš z oddílu "Iracionalita" nebo "Marketing".
Různé obdoby toho také např. viz:
— "(...) Some restaurants use what researchers call decoys. For example, they may place a really expensive item at the top of the menu, so that other dishes look more reasonably priced; research shows that diners tend to order neither the most nor least expensive items, drifting toward the middle. (...)" – http://www.nytimes.com/2009/12/23/dining/23menus.html?_r=1&pagewanted=all
http://www.wired.co.uk/article/the-hidden-psychology-of-menu-design
...atd.
---------- Post added 21.08.2017 at 13:39 ----------
Napsal Mirek Novotny;1406010
Hlavně musíš si pokrýt dobu do cca 18 hod kdy se očekává že většina eshopu frčí. A to může být náročné na lidské zdroje. Málo co odradí více, než eshop který hlásí že nikdo není přítomen.
Anebo ne a můžeš to pokrýt jen do 18 hod. Jen to bude mít 'poloviční' (více nebo méně) dopad.
V době po 18 hod pak nemusí být chat vůbec zobrazen.
---------- Post added 21.08.2017 at 13:46 ----------
Napsal Radek O.;1406021
Ja bych moc nejake case study neresil. Kdyz vidim jak vznikaji, tak jejich vypovidaci hodnota je blizka nule uz proto, ze je slozite rici jaka byla situace a proc doslo k tak razantnimu narustu. Nekdy je to i proto, ze ta sluzba/eshop proste nebezi jak ma a tak ten narust prijde.
U bezneho a funkcniho eshopu neverim v nejaky statisticky vyznamny prinos. Ono neni slozite udelat AB test, ale pokud nekomu prida chat na eshopu s beznym zbozim statisticky vyznamny obrat, pak musi delat neco spatne.
Ano je spousta mist, kde je to super, ale jinak je to sluzba navic, ne tvoric obratu.
Při nejmenším některé z těch výsledků vyplývají z A/B testů, při nichž, když už nic jiného, se "jaká byla situace" rozprostře rovnoměrně mezi obě varianty.
Víra může být dobrá věc, ale v byznysu je lepší řídit se daty, než domněnkami.
21. 8. 2017 13:36:38
https://webtrh.cz/diskuse/chat-v-eshopu-jaky-je-prinos-minusy-a-naklady/strana/2#reply1296153
Napsal L.M.;1406022
Při nejmenším některé z těch výsledků vyplývají z A/B testů, při nichž, když už nic jiného, se "jaká byla situace" rozprostře rovnoměrně mezi obě varianty.
Víra může být dobrá věc, ale v byznysu je lepší řídit se daty, než domněnkami.
Ja bych na tech cislech zase tolik nestavel, pak nekdy chybi lidsky pohled. Nicmene znovu zopakuji sve presvedceni o kterem mne zatim nikdo nepresvedcil, ze je to jinak. U eshopu s beznym sortimentem co funguje dobre nebude mit chat zadny prinos. U specialnich veci a zbozi si to umim predstavit stejne jako u spousty sluzeb. Pokud eshop prodava bezny sortiment a zavedeni chatu by mu nejak statisticky vyznamne zvedlo konverzi, pak to ukazuje na to, ze ten eshop dela neco spatne, co kdyby zmenil, tak se stejny narust dostavi i bez chatu.
Ruznych AB testu jsem uz videl hromadu, skvele narusty B verze a ruznych nastroju, jen se zapomina, ze ten A stav byva casto tak spatny, ze cokoli dokaze zlepsit konverznost a vyladeni te A verze udela vice.
21. 8. 2017 14:06:12
https://webtrh.cz/diskuse/chat-v-eshopu-jaky-je-prinos-minusy-a-naklady/strana/2#reply1296152
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
21. 8. 2017 14:13:44
Souhlasím s Radkem. Osobně bych ho u klasického sortimentu využil ve chvíli, kdy vidím "Skladem" a chci si ověřit, kdy bude zboží skutečně odesláno. Když uvidím "Skladem - dnes odesíláme", není žádný důvod ho použít.
21. 8. 2017 14:13:44
https://webtrh.cz/diskuse/chat-v-eshopu-jaky-je-prinos-minusy-a-naklady/strana/2#reply1296151
Tomens
verified
rating uzivatele
26. 1. 2018 11:29:26
Napsal beraniste;1405637
Zdravím, dělal tu někdo studii chatů v eshopu opravdu do podrobna? Omlouvám se, že to téma zase otvírám, ale teď jsme udělali spoustu úprav eshopu zjednodušující život, ulehčující práci a stále uvažuji o nasazení chatu. Jenže nějak se stále obávám toho, že to přinese více práce než užitku. A já nerad ztrácím svůj čas a nebo čas kohokoliv u nás ve skladu.
Máte změřeno, o kolik se zlepší konverzní poměr, jaké to přinese tržby, zisky navíc a kolik to vlastně stojí? Nejen měsíční částka za řešení, to je to nejmenší, ale hlavně kolik to stojí na čase? Zda ty objednávky navíc a potenciální zisk nevymaže právě cena lidských zdrojů?
Existuje nějaká možnost jak odfiltrovat debilní dotazy typu opravdu si můžu objednat, skutečně tam jste, kdy to přijde, přišla vám objednávka apod? Popř. zda některé řešení umí odpovídat automaticky nasazenou logikou?
Pokud by byl zájem o unikátní řešení, které umí i hlasovou a video komunikaci, mrkněte sem AtomRTC.com
26. 1. 2018 11:29:26
https://webtrh.cz/diskuse/chat-v-eshopu-jaky-je-prinos-minusy-a-naklady/strana/2#reply1296150
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit