Zadejte hledaný výraz...

Časté Nevrácení poštovného u Eshopů v ČR (můj pohled)

TDS
verified
rating uzivatele
14. 8. 2015 11:21:50
Ze strany zákazníka to vidím tak, že pokud vracím zboží na základě toho, že se tak prostě rozhodnu (stalo se asi 3x za 15 let nebo kolik) že mi nevyhovuje, tak by mě ani nenapadlo uvažovat o tom, že bych chtěl vrátit od obchodníka poštovné (to co platím já, když mu to posílám).
Ale pokud bych zboží vracel z důvodu, že byla chyba u prodejce - tak pak bych očekávat, že uhradí náklady s tím spojené. Samozřejmě je pak možnost jít reklamačním řízením, když zboží neodpovídá popisu atd., ale snažím se domluvit rovnou.
Pokud jde o eshop, postupuju podobně. Chyba na mé straně - vracím zákazníkovi vše a domlouvám s ním nejvýhodnější možnost vrácení zboží (např. když je zvyklý na Uloženku nebo ZS, tak mu tam hodím prostě zpětnou zásilku a náklady jdou rovnou na mě). Pokud zákazník vrací zboží "že si to rozmyslel" tak poštovné od něj ke mně nehradím.
Co se týká poštovného za zaslání zásilky z eshopu k zákazníkovi, neřešíme a vracíme celou částku objednávky (s výjimkou případů, kdy někdo chce vrátit jen něco z objednávky). Naštěstí je takových případů minimum.
Líbil se mi např. přístup eshopu s obuví, který byl někde ke kritice (tady nebo na Lupě, teď nevím), že v zásilce je přímo štítek, abych mohl nevyhovují zboží hned poslat zpět zdarma. U toho oblečení a podobného zboží je to prostě nutnost, když se často stejná velikost liší i u jedné značky, natož mezi různými - a prodejce by s tím měl počítat a nějak to vyřešit). Ale můžeme být v klidu, eshopy jsou někdy docela napřed, třeba takový kamenný gigant jako Ahold nemá v hypermarketech (aspoň v těch co přebral od Sparu) ani zkušební kabinky a neumožňuje oblečení ani nijak vyzkoušet ale ani vrátit po vyzkoušení doma - tomu se říká "prozákaznický" přístup... taky ho asi moc prodají na rozdíl třeba od Tesca, kde (ač ho moc nemusím) zrovna tohle funguje velmi dobře a s vracení nebyl větší problém nikdy. Kdo nakupuje oblečení třeba pro děti, tak tohle ocení, vyzkoušet v klidu doma...
14. 8. 2015 11:21:50
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/strana/2/#reply1133335
kontres
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 8. 2015 13:43:05
Napsal Michal Kubíček;1217734
My postovne vracime. Puvodni. (To neni pozvanka pro zakladatele vlakna, protoze mit cca 1/4 remitendu je neco spatne)
Co mne spis mrzi, jsou ojedinele pripady, kdy zakaznik vrati zbozi nejdrazsim moznym zpusobem (treba EMS + jeste dobirkou). To trochu nazlobi. Obecne se snazime se zakazniky, kteri jsou slusni a ozvou se, ze od nich vezmeme zbozi zpet v miste osobka (zasilkovna), nebo k nim zasleme kuryra, cimz maji vraceni zbozi zdarma zcela.
Neuvedl jsem pár důvodu vracení, kde byla chyba i na straně eshopu, ale to řešit tady nechci. Upřímně který eshop by si nepřál zákazníka, který ročně utratí přes desítky tisíc a při "náhodném" návratu nevyžaduje poštovné z5 na které mám jako zákazník ze zákona právo. Jinak oceňuji že Váš eshop postupuje v tomto případě ohleduplně, i když zákazník jako zákazník se od sebe může lišit. :)
14. 8. 2015 13:43:05
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/strana/2/#reply1133334
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit