Zadejte hledaný výraz...

Časté Nevrácení poštovného u Eshopů v ČR (můj pohled)

kontres
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 8. 2015 18:18:56
Chci napsat zkušenost z eshopu v ČR.
Bylo jich více (nebudu jmenovat), od roku 2015 kdy platí i vrácení poštovného dle NOVÉHO občanského zákoníku (poštovné, kdy zboží bylo odesláno k zákazníkovi). Jsem pár krát odstoupil od kupní smlouvy v rámci 14 dnů. Důvody byli např.: Zboží nebylo dle popisu produktu v eshopu, apod. , nebo mi prostě nevyhovovalo.
Ani v jednom případě mi nebylo vráceno poštovné ani v tom nízkém stavu které mají v eshopech. Samozřejmě jsou to pro mě drobné, tak jsem to neřešil a neřeším doteď, ale.
Chtěl bych znát názor eshopařu, jaký mají na to pohled, jestli vracejí i ke kupní cenně to nejnižší poštovné.
Nechci všechny házet do jednoho pytle, bohužel nemám zkušenost, že by mi někdo vrátil i to poštovné, takže zatím je to u mě 100% .. :))
13. 8. 2015 18:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133350
Zizala935
verified
rating uzivatele
13. 8. 2015 18:37:30
Mně by tedy zajímalo, co nakupujete, když tak často vracíte zboží. Já nakupuji na eshopech už přes 7 let a doposud jsem vracel zboží jen jednou (výrobku chyběla dost podstatná vlastnost, což nebylo nikde uvedeno).
13. 8. 2015 18:37:30
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133349
kontres
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 8. 2015 18:38:50
Napsal Žížala;1217661
Mně by tedy zajímalo, co nakupujete, když tak často vracíte zboží. Já nakupuji na eshopech už přes 7 let a doposud jsem vracel zboží jen jednou (výrobku chyběla dost podstatná vlastnost, což nebylo nikde uvedeno).
Oblečení, mobily, PC, nábytek a další ..
13. 8. 2015 18:38:50
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133348
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
13. 8. 2015 21:54:25
U oblečení je to pochopitelné, s tím musí prodejce počítat. Ale PC, mobily?
Imho to chce rozumný přístup na obou stranách. Nenapadlo by mě vybírat např. mobil bez toho, že bych si ho předtím někde vyzkoušel.
U nás poštovné vracíme, ale samozřejmě to jsou ostatní zákazníci, kdo to zaplatí.
13. 8. 2015 21:54:25
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133347
kontres
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 8. 2015 22:25:10
Napsal Jirka.;1217701
U oblečení je to pochopitelné, s tím musí prodejce počítat. Ale PC, mobily?
Imho to chce rozumný přístup na obou stranách. Nenapadlo by mě vybírat např. mobil bez toho, že bych si ho předtím někde vyzkoušel.
U nás poštovné vracíme, ale samozřejmě to jsou ostatní zákazníci, kdo to zaplatí.
Jen jsem se nedokázal přehoupnout proč by neměli počítat s proplacením poštovného i prodejci mobilů a PC. Ale děkuji za názor. Jeden z mála prodejců, který měl odvahu odpovědět. :)
13. 8. 2015 22:25:10
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133346
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
13. 8. 2015 23:21:53
Napsal kontres;1217706
Jen jsem se nedokázal přehoupnout proč by neměli počítat s proplacením poštovného i prodejci mobilů a PC. Ale děkuji za názor. Jeden z mála prodejců, který měl odvahu odpovědět. :)
no zřejmě ti nedošlo, že ta částka, co ti vrací za poštovné je na tom telefonu třeba jejich zisk, o který přijdou a zůstane jim rozbalený použitý a za plnou cenu neprodejný kus zboží. Je to v zákoně, ale osobně bych se u spousty věcí musel stydět to vracet, tak jak to dělají i někteří moji zákazníci.
13. 8. 2015 23:21:53
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133345
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
13. 8. 2015 23:32:27
Tak oni s tím počítají. Tu cenu pak zaplatí za tebe všichni ostatní. A stejně jako je to jedno tobě, jim je jedno že jednou za čas dostanou pokutu menší, než by je vyšlo vracení poštovného.
Proto říkám, že to chce rozumný přístup na obou stranách. Vracení do 14 dní má sloužit jako ochrana zákazníka. Ne jako zapůjčka na ohmatání, nebo dokonce půjčovna. Proto říkám, že u oblečení to chápu a určitě to chápe i prodejce.
Ono kdyby se vracení peněz týkalo jen opravdu případů, kdy to má opodstatnění, tak i těch prodejců vracejících poštovné je více.
13. 8. 2015 23:32:27
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133344
Je niečo také aj v zákone na Slovensku?
13. 8. 2015 23:40:38
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133343
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 8. 2015 00:21:11
Vracím částku včetně poštovného, které reálně platil zákazník. Ne tedy nejnižší možné. Každopádně obor oblečení. A občas se stává, že zákaznice si třeba na víkend šaty vyzkouší, někde v nich zajdou a pak je vrátí. Jde to poznat, hlavně podle toho, jak jsou navoněné nějakým parfémem. Ale jsou to spíš ojedinělé případy, takže neřešíme.
14. 8. 2015 00:21:11
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133342
kontres
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 8. 2015 00:39:44
Nebylo by jednodušší dát poštovné ZDARMA, cenu dopravy započítat do ceny produktu? (Vím, nejde u levných produktech..)
Podle mě si prodejci ještě nezvykli, že se to poštovné prostě vrací at je důvod "jakýkoliv". Poslané z boží z5 k prodejci bylo u mě 7 z cca 30 objednávek z toho 1 produkt za cca 300 Kč + poštovné .. :)) který letěl rovnou do koše, protože nefungoval .. :)) Nechci tady rozjíždět válku .. :) Jen jsem napsal svůj názor za kterým si jako "zákazník" stojím.
14. 8. 2015 00:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133341
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
14. 8. 2015 06:17:32
Napsal kontres;1217724
Nebylo by jednodušší dát poštovné ZDARMA, cenu dopravy započítat do ceny produktu? (Vím, nejde u levných produktech..)
Co je na tom jednoduššího? Když si pak objednáš třeba tři produkty, ve kterých bude v každém už započítaná doprava, tak pak bys vlastně zaplatil dopravu třikrát, což se ti asi moc chtít nebude a nakoupíš jinde.
Jinak u nás třeba taky vracíme celou částku, která je na faktuře, obor nábytek. Odpočítávat z toho třeba pár korun za dobírku mi přijde celkem nesmyslné, ale samozřejmě nesmí se vracet většina objednávek, pak bychom uvažovali o změně.
14. 8. 2015 06:17:32
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133340
My postovne vracime. Puvodni. (To neni pozvanka pro zakladatele vlakna, protoze mit cca 1/4 remitendu je neco spatne)
Co mne spis mrzi, jsou ojedinele pripady, kdy zakaznik vrati zbozi nejdrazsim moznym zpusobem (treba EMS + jeste dobirkou). To trochu nazlobi. Obecne se snazime se zakazniky, kteri jsou slusni a ozvou se, ze od nich vezmeme zbozi zpet v miste osobka (zasilkovna), nebo k nim zasleme kuryra, cimz maji vraceni zbozi zdarma zcela.
14. 8. 2015 07:41:46
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133339
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 8. 2015 08:27:51
Napsal Michal Kubíček;1217734
My postovne vracime. Puvodni. (To neni pozvanka pro zakladatele vlakna, protoze mit cca 1/4 remitendu je neco spatne)
Co mne spis mrzi, jsou ojedinele pripady, kdy zakaznik vrati zbozi nejdrazsim moznym zpusobem (treba EMS + jeste dobirkou). To trochu nazlobi. Obecne se snazime se zakazniky, kteri jsou slusni a ozvou se, ze od nich vezmeme zbozi zpet v miste osobka (zasilkovna), nebo k nim zasleme kuryra, cimz maji vraceni zbozi zdarma zcela.
To je nějaký omyl, ne? Vrací se poštovné které zákazník zaplatil při dodání objednávky, nikoliv to když ho zákazník vrací zpět. Takže když si vybere nějaké super drahé řešení tak je to jeho problém. Navíc osobně bych tedy vrácení zboží na dobírku neakceptoval...
---------- Příspěvek doplněn 14.08.2015 v 08:32 ----------
Napsal kontres;1217657
Bylo jich více (nebudu jmenovat), od roku 2015 kdy platí i vrácení poštovného dle NOVÉHO občanského zákoníku (poštovné, kdy zboží bylo odesláno k zákazníkovi). Jsem pár krát odstoupil od kupní smlouvy v rámci 14 dnů. Důvody byli např.: Zboží nebylo dle popisu produktu v eshopu, apod. , nebo mi prostě nevyhovoval
Jen tak ze zvědavosti - nakupoval jsi o osvědčených známých obchodů nebo jsi šel po absolutně nejnižší ceně? Chování těch obchodníků by odpovídalo tomu druhému, aneb jakou úroveň služeb si vybereš, takovou dostaneš.
Mimochodem, v jakém oboru podnikáš? Protože ty tvé statistiky jsou fakt hodně zvláštní. Člověk by spíš čekal že když někdo sám podniká tak chápe, co to pro prodejce znamená vrácení zboží a snažil by se té zákonné možnosti využívat jen když je to nezbytné.
14. 8. 2015 08:27:51
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133338
Ne, to neni omyl. Proste to tak delame. Omyl byl, ze kolegyne prevzala dobirku, na druhou stranu kdyby tak neucinila, naklady na strane zakaznika by rostly, tim i jeho mira nastvani a pravdepodobnost, ze se nam to negativne vrati jinde, take.
14. 8. 2015 10:08:39
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133337
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 8. 2015 10:17:04
Michal Kubíček: kdybych nedělal v oboru hader, tak bych taky určitě vracel i to poštovné zpět od zákazníka k e-shopu. Zvýší to důvěryhodnost a málokdo to dělá. Pokud máte těch vratek málo, není co řešit. Bohužel jsem to chtěl nabídnout, spočítal jsem to a dovolit si to nemůžu. U mě je někdy těch vratek klidně i přes 15%. Holt co lidem nesedí, to vrátí.
Zavádím aspoň zatím výměnný balíček od DPD, kdy zákazník při výměně zboží nebude nic platit a jen vloží nepadnoucí produkt kurýrovi. na vrácení jsem dal místo 14 dnů 60. Ale bohužel, to poštovné k zákazníkovi ke mě zatím hradit nebudu.
14. 8. 2015 10:17:04
https://webtrh.cz/diskuse/caste-nevraceni-postovneho-u-eshopu-v-cr-muj-pohled/#reply1133336
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit