Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Blacklist zákazníků

Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
11. 11. 2013 08:04:03
Odpovím na původní otázku:
Zájem bych neměl. Za prvé to přinese víc problémů než užitku (ať už dohady se zákazníky, s UOOU, v neposlední řadě odchod těch "kvalitních" zákazníků po přečtení OP - já si v obch. podmínkách přečíst, že se můžu dostat na nějaký blacklist, tak taky odejdu..) a za druhé s takovými problémy počítám již při cenotvorbě.
---------- Příspěvek doplněn 11.11.2013 v 08:07 ----------
A ještě k tomu dodám... pokud je některý zákazník s prominutím debil, a notoricky nepřebírá dobírky například, pak je téměř stoprocentní jistota, že právě on bude nejvíc vysírat kvůli vymazání z takového seznamu.. a bude používat výmluvy právě typu, že to objednal někdo jiný apod. - a já ani tvůj registr nebudeme schopni prokázat opak.
11. 11. 2013 08:04:03
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963852
Belial
verified
rating uzivatele
11. 11. 2013 08:33:37
Radek O:
- 1% z 1000 objednávek (malý eshop) je rozdíl oproti 1% 10tis. denně (alza). více malých eshopů je zajímavý seznam. jeden malý eshop nikoliv.
- zkuste nekdy provozovat napr. sexshop. vratky proti ostatnim odvetvim jsou brutalni a to posilame zbozi do 2. dne. dle meho to jiz nejde delat lip.
- sance je velka. jak rikam, nam to funguje
- bohuzel ne. jak jsem psal vyse, provozujeme to spise punkove na kamaradske urovni. nikomu nesdelujeme, ze existuje nejaky seznam a nikoho taky timto seznamem nestrasime. proste kdyz se mne v jednom z 8 eshopu objevi jmeno, ktere uz v jednom z cca. 12 eshopu nakupovalo s problemama, jen slusne zavolam, zda-li ma o zbozi opravdu zajem. priadne kdyz mam info ze zakaznik je "debil", tak mu proste sdelim, ze zbozi uz neni a slusne se omluvim (udelal jsem zatim 1x).
Ano, je mi jedno kdo je na seznamu. pokud existuji vysledky, tak proc bych to resil. osobne si myslim, ze z toho mate zbytecny stihomam. Navic jak psal nekdo vyse, podobna sluzba uz funguje a to si myslim ze je rozhodne mene propracovana nez tu predkladam ja.
inet-creative: ano, to je jasne. pokud zbozi objednavate s tim, ze si ho nevyzvednete nebo mate jine nepodstive umysly, tak proc by jste se na takovem seznamu nechaval registrovat. logicky krok je odchod, coz vlastne znamena, ze seznam splnil ucel. mozna se budete divit, ale podstivy clovek nema koprivku z toho kdyz vidi policajta.
11. 11. 2013 08:33:37
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963851
1% je stale 1% nemuzete koukat na absolutni cisla. Obema to tvori stejny podil na celkovych zasilkach, tak kdyz pomineme par drobnych rozdilu, tak to obema tvori stejne naklady (ano, alza asi bude mit nizsi ceny dopravy apod..)
Pokud nejste schopen fungovat s tim, jak ten obor funguje, tak to nedelejte. Stejne jako se kalkuluji jine naklady do ceny produktu, tak se kalkuluji tyto naklady, je to normalni.
Zaroven by mne zajimalo, jaky je pro vas, jako eshop rozdil v tom, kdyz poslete balik a ten se vam vrati (zaplatite jen postovne, dopravce po vas nebude chtit doplatit dobirku, jelikoz ji nevybral) a tim, kdyz by to zakaznik prevzal a vratil ve lhute 14 dnu (zde vracite i postovne a dobirku). Takze fakt, ze vam to nekdo neprevezme je pro vas o dobirku levnejsi, nez kdyz to prevezme a vrati v dane lhute.
Navic stale pisete o tom, jak jste male eshopy, to musi byt neskutecna nahoda, kdyz jeden clovek nakupuje v 10 malych eshopech, ktere zrovna provozujete vy a vasi znami.
Nicmene rozdil mezi tim, co jste psal nize a mezi tim co delate nyni je zasadni. Interni black listy jsou normalni, ale je rozdil vytvaret nejake oficialni a sdilene datbaze udajnych spatnych zakazniku. Jak resite treba fakt, ze dotycny se o doruceni baliku ani nedovi. Je rada pripadu, kdy to dorucovai spolecnost nedoruci, neda ani oznameni o snaze o doruceni a pak vam to vrati.
Stihomam z toho nemam, jen nechapu tyto snahy k nicemu, misto toho, aby se eshopy zabyvaly tim, co je spatne, ze maji tolik vratek.
Jen je skoda, ze neuvedete o jaky eshop se jedna.
11. 11. 2013 08:42:42
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963850
Belial
verified
rating uzivatele
11. 11. 2013 09:45:12
Blacklist neni jen o tom, ze budu evidovat vratky! Co treba zakaznik co vlastni stan cca. 10 let, objedna si novy (stejny) a posle vam stary za mesic na reklamaci? Co zakaznik, ktery objedna boty, vrati ... objedna jine, vrati ... objedna treti, vrati. o takoveho zakaznika taky nestojim. co delam spatne v techto pripadech jsem nedokazal identifikovat. pokud mne hodlate opet napsat, ze dva zakaznici nejsou moc, tak je to jen to na co jsem si aktualne vzpomnel. mame 8 eshopu a cca. 20tis. objednavek rocne. bohuzel zakazniku typu ktery uvadim vyse pribyva.
souhlas, zustane u interni databaze. proc pomahat jinym.
11. 11. 2013 09:45:12
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963849
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 11. 2013 09:55:31
proč máte moc vratek u sexshopu? mě se za 3 roky nevrátil jediný balík, jen jednou když jsem volal zákazníkovi tak o žádné objednávce nevěděl a za chvíli mi volal zpět a omlouval se že si udělali kolegové na noční směně srandu...
11. 11. 2013 09:55:31
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963848
Napsal Belial;1020017
Blacklist neni jen o tom, ze budu evidovat vratky! Co treba zakaznik co vlastni stan cca. 10 let, objedna si novy (stejny) a posle vam stary za mesic na reklamaci? Co zakaznik, ktery objedna boty, vrati ... objedna jine, vrati ... objedna treti, vrati. o takoveho zakaznika taky nestojim. co delam spatne v techto pripadech jsem nedokazal identifikovat. pokud mne hodlate opet napsat, ze dva zakaznici nejsou moc, tak je to jen to na co jsem si aktualne vzpomnel. mame 8 eshopu a cca. 20tis. objednavek rocne. bohuzel zakazniku typu ktery uvadim vyse pribyva.
souhlas, zustane u interni databaze. proc pomahat jinym.
nedelam ani ve stanech, ani v botech a ani v sexshopu takze nevim, ale mam dost informaci od mnoha hracu i v techto segmentech a nikdo takove veci nezaziva. Vratky v normalni vysi, snahy o vraceni opouzivaneho zbozi po koupi noveho taky ne. Nicmene to nevylucuji. Na druhou stranu s tim muzete udelat co? Nemuzete stejne odmitnout uskutecnit objednavku treba proto, ze zakaznik opakovane vyuziva prava odstoupit ve lhute 14 dnu. Takze budete vedet, ze toto dela a co?
11. 11. 2013 09:58:25
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963847
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 11. 2013 10:05:42
Napsal Belial;1020017
Blacklist neni jen o tom, ze budu evidovat vratky! Co treba zakaznik co vlastni stan cca. 10 let, objedna si novy (stejny) a posle vam stary za mesic na reklamaci? Co zakaznik, ktery objedna boty, vrati ... objedna jine, vrati ... objedna treti, vrati. o takoveho zakaznika taky nestojim. co delam spatne v techto pripadech jsem nedokazal identifikovat. pokud mne hodlate opet napsat, ze dva zakaznici nejsou moc, tak je to jen to na co jsem si aktualne vzpomnel. mame 8 eshopu a cca. 20tis. objednavek rocne. bohuzel zakazniku typu ktery uvadim vyse pribyva.
souhlas, zustane u interni databaze. proc pomahat jinym.
Pokud by neměl zákazník možnost si ty boty vyzkoušet tak ten eshop můžete zavřít, protože si nikdo nic neobjedná. (max nejaký vysírač co si je půjde vyzkoušet do obchodu a potom objedná o desetikorunu levněji na netu)
11. 11. 2013 10:05:42
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963846
Belial
verified
rating uzivatele
11. 11. 2013 10:11:29
Ja: ... o žádné objednávce nevěděl a za chvíli mi volal zpět a omlouval se že si udělali kolegové na noční směně srandu ... ano, toto zažíváme cca. 2x týdně. Zákazník existuje, ale někdo si z něj vystřelil. Zboží nechce. ono, ač Radek O. tvrdí, že procenta jsou pořád procenta, tak je potřeba se bavit reálně v číslech. Pokud máte 10 objednávek týdně, tak vám opravdu 1% vratek nevadí. Pokud máte 1000 objednávek týdně, tak uvažujete, že na vratky vyčleníte člověka a den, kdy to bude zpracovávat.
Radek O: vím že to dělá = omluvím se s tím, že zboží není .. vím že to není košer, ale děláme to tak. nikdo to nezažívá? okolo mně co se bavíme na setkáních prodejců z podobného oboru to zažívají v různé míře prakticky všichni. všechny větší hráče na trhu v těchto oborech znám osobně a všichni mají více či méně stejné problémy.
11. 11. 2013 10:11:29
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963845
Napsal Belial;1020033
Radek O: vím že to dělá = omluvím se s tím, že zboží není .. vím že to není košer, ale děláme to tak. nikdo to nezažívá? okolo mně co se bavíme na setkáních prodejců z podobného oboru to zažívají v různé míře prakticky všichni. všechny větší hráče na trhu v těchto oborech znám osobně a všichni mají více či méně stejné problémy.
Je to porad stejna matematika u toho 1 procenta a tvori to stejne naklady jak u toho co ma 10 objednavek tydne, tak u toho co ma 1000 objednavek tydne. Tedy vztazeno opet vuci obratu, ne v aboslutnich cislech. Protoze v absolutnich cislech to nedava smysl porovnat, protoze je logicke, ze i pri vyrazne mensi procentni vratkovosti by v aboslutnich cislech mel ten velky eshop vetsi naklady. Proste kdyz nekdo kdo ma 10 objednavek tydne a bude mit 10 % vratek tak ma ty absolutni naklady nizsi, jak ten kdo bude mit 1000 objednavek tydne a 5 % vratkovost.
mate-li 10 objednavek tydne a 1% vratek, vrati se vam balik co 10 tydnu u 1000 objednavek tydne to mate 10 baliku tydne.
Budeme-li vychazet, ze oba maji stejnou vysi objednavky treba 1000 Kc, postovne stoji 50 Kc a naklady na jednoho cloveka na vratku je treba 100 Kc tak
ten prvni za 10 tydnu udela obrat 100 000 Kc. naklady na vratku jsou 50 Kc postovne + 100 Kc na cas cloveka tzn. - naklady 0,15 %
ten druhy za 10 tydnu udela obrat 10 000 000. naklady na vratku jsou 5000 Kc postovne + 10 000 Kc na cas cloveka tzn. - naklady 0,15 %
musite to vztahovat vuci danemu obratu, ne v absolutnich cislech. Takze v takovem pripade, kdyz zvysite marzi o 0,15 % tak vam to pokryje naklady na vratky a nemusite nic resit. Vyhodou velkeho eshopu pak je, za ma nizsi naklady na dopravu a zaroven pri vetsim mnozstvi nejake cinnosti ji lze vykonavat efektivneji, takze v tomto modelovem pripade by ten vetsi mel ty procentni naklady nizsi, nez ten mensi.
Jinak ve vasem segmentu se nijak zvlast neorientuji, ale matematika plati napric.
11. 11. 2013 10:23:50
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963844
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
11. 11. 2013 12:37:58
inet-creative: ano, to je jasne. pokud zbozi objednavate s tim, ze si ho nevyzvednete nebo mate jine nepodstive umysly, tak proc by jste se na takovem seznamu nechaval registrovat. logicky krok je odchod, coz vlastne znamena, ze seznam splnil ucel. mozna se budete divit, ale podstivy clovek nema koprivku z toho kdyz vidi policajta.
Neschopnost kloudně argumentovat nahrazujete urážkami? Navíc reagujete na tu nejméně podstatnou část - můj názor na jakékoliv registrace a předávání údajů.
Tady jde o princip - pokud navštívím obchod, který bude mít v OP víc regulací, zákazů a pokut, než normálního textu, svědčí to pro mně o amatérismu provozovatele a odcházím, přestože jsem přišel s úmyslem bezproblémově nakoupit.
Proč se tu lidi ptají na názor ostatních, a pak místo akceptování odlišného názoru mají potřebu ten svůj názor těm ostatním vnutit...
11. 11. 2013 12:37:58
https://webtrh.cz/diskuse/blacklist-zakazniku/strana/2/#reply963843
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit