Nestačím kroutit hlavou nad tím hodnocením různých věcí ve stylu "je to v USA, není to v ČR = co dělají CZ obchodníci špatně" neměla by znít otázka "co dělají obchodníci v USA špatně, že musí dávat v TOP sezoně slevy 50-80 % aby si u nich lidi nakoupili..." a odpověď je na místě - naučili lidi fungovat tak, že bez kuponu, bez akce 3za2 apod. si tam pomalu nic nekoupí. Buďme rádi, že u nás taková mánie ještě není.
Slevy apod. akce jsou samozřejmě dobrým nástrojem, ale když slouží jako sluha a ne jako pán, který to vše řídí a kolem kterého se to točí. Pokud mají u nás obchodní rozum, budou se snažit den, kdy bude takové akce dělat nezbytně, co nejvíce odložit a budou dělat co nejméně proto, aby se to ujalo.
Lze to dobře sledovat v zemích, kam se tento den dokázal protlačit a má již svůj význam. Lze krásně sledovat, na základě zákaznických dat, že se nezvyšuje ani počet zákazníků, ani se nezvyšuje spotřeba, jen se přesunuje nákup do daného dne, jelikož ti lidé dlouhodobě vědí, že ten konkrétní den budou slevy. A jelikož se do toho zapojí drtivá většina obchodníků, tak šance na přitáhnutí zákazníka konkurence je minimální.
Abych se tedy vrátil k tomu článku - mám za to, že naopak obchodníci v USA by se mohli velmi často učit, jak to lze dělat i bez podobných akcí od obchodníků z Evropy.
7. 11. 2014 10:02:51