Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Black Friday po česku – markeťáci co vrací DPH ho žerou

HonzaD
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 16:48:21
Napsal Radek O.;1342717
roubalik: u nas probihal black friday v duchu, ktery "kritizujete" on tak proste funguje, tak proc se tomu branit. A jen zopakuji co jsem jiz psal. Uplne stejne to funguje i v USA, odkud treba BF k nam prisel. Naopak bych jeste rekl, ze ta snaha udelat ze zakaznika hlupaka je tu o nekolik radu mensi. Mi tyto veci proste nevadi, nerikam lhat, to zase ne, ale proste kdyz bude BF tyden, tak co. Kdyz to firme privede zakazniky, tak cemu to vadi?
Myslím, že jsi to vystihl přesně. Snaha udělat ze zákazníka hlupáka. Chápu, je spousta lidí, kterým to nevadí, hlavně když mají pocit, že nakoupili levně a dobře. Mně to ale bohužel vadí. Tož tak.
29. 11. 2016 16:48:21
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239504
Honza: vite vezmu treba opet to USA... prodavali jsme produkt za 50. Konkurence za 60, ale daval na nej slevu 8, takze si ho koupil zakaznik za 52. Porad jsme byli levneji. Lide nam psali, zda davame kupony. My jim odpovedeli, ze ne, ze to mame za 50. Oni, ze konkurence jim da kupon na 8. My jim na to, ze ano, ze davaji, ale i po uplatneni kuponu to budou mit za 52 a my i bez kuponu to mame za 50. Oni na to, ze je to fajn, ale ze chteji kupon, jinak nekoupi. Tak jsme zvedli ceny na 55 a plosne rozdavali kupon na 5. A zacali jsme prodavat a lide byli spokojeni...
Takze mohli jsme jit hlavou proti zdi. Nebo porozumet spotrebiteli, jeho chovani a prizpusobit se mu. A dobry marketak by mel pochopit spotrebitele, jeho mysleni, jeho chovani a vuci tomu stavet onu komunikaci. Samo je dobre, do toho davat i neco dalsiho, ale proste pres neco nejede vlak.
A obchod byl od nepameti o vyvolani pocitu. Podstatne je, aby zakaznik odchazel spokojeny a mel dobry pocit, ze nakoupil. Samozrejme tim nerikam, ze se mu ma lhat, to vubec.
Treba kdysi jsem byl takovy, ze kdyz nekdo prisel a rekl, jak si neco koupil a ja se v tom vyznal a vedel, ze koupil spatne, nebo draho, tak jsem mu to hned rekl. On byl do te doby nadseny a spokojeny a ja mu to znicil. Ted... ted mu reknu, ze super. Protoze proc mu kazit ten super pocit... bavime se o zbytnych vecech, ne o zivotne dulezitych a tam ten pocit hraje velkou roli.
29. 11. 2016 17:02:34
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239503
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
29. 11. 2016 23:15:36
Též lidem neříkám, že něco udělali špatně, nebo že teď to mají někde levněji. Sám nemám rád taková zjištění a jsem raději v nevědomosti, protože většinou se dá vždycky někde koupit všechno levněji, ale nikdy člověk neví, jestli za nízkou cenou není např. služba ošizená ... tak nad tím nemá smysl přemýšlet. Jednu věc nedělám, jakože bych asi měl. Já jsem ale zásadně proti takovým věcem, i když dle Radkova názoru je to v pořádku. Mezi firmami běžná věc ... odběratel chce slevu, nakonec ji nějakým způsobem získá, ale nakonec zjišťuje, že si tu slevu dodavatel/výrobce připočetl někde jinde. To je přesně ten případ co Radek popisuje. U koncáků se to nikdy neděje tak často jako u vztahu firma/firma a také to nebývá děláno tak skrytě, ale já tohle fakt nesnáším. Tak buď ať mi na rovinu dodavatel řekne, že se na slevy nehraje a nebo ať ji teda dá. Ale vymýšlet takového obezličky ... opravdu si říkají o to, že mi jednou rupnou nervy.
29. 11. 2016 23:15:36
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239502
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 11. 2016 09:04:15
Napsal Radek O.;1342732
Tak jsme zvedli ceny na 55 a plosne rozdavali kupon na 5. A zacali jsme prodavat a lide byli spokojeni...
Takze mohli jsme jit hlavou proti zdi. Nebo porozumet spotrebiteli, jeho chovani a prizpusobit se mu. A dobry marketak by mel pochopit spotrebitele, jeho mysleni, jeho chovani a vuci tomu stavet onu komunikaci. Samo je dobre, do toho davat i neco dalsiho, ale proste pres neco nejede vlak.
Sice toto co jste popsal není o lhaní zákazníkům jen o jiné obchodní strategii ( chceš kupon = máš kupon ), ale paušálně chápu Váš pohled. Prostě vše co dělají ostatní musíme dělat taky i když to vlastně nedává smysl. Pak je tu týdenní black friday bez reálných byť kusových slev.
To co chce zákazník se vytrácí, protože všichni dělají jen to co ostatní.
30. 11. 2016 09:04:15
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239501
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 11. 2016 09:34:22
...
30. 11. 2016 09:34:22
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239500
Napsal rouballik;1342859
Sice toto co jste popsal není o lhaní zákazníkům jen o jiné obchodní strategii ( chceš kupon = máš kupon ), ale paušálně chápu Váš pohled. Prostě vše co dělají ostatní musíme dělat taky i když to vlastně nedává smysl. Pak je tu týdenní black friday bez reálných byť kusových slev.
To co chce zákazník se vytrácí, protože všichni dělají jen to co ostatní.
to zdrazeni + kupon je to same, jako BF bez realnych slev. taky to neni zadna realna sleva. Jen se tim dostane na puvodni cenu, ale on to chce. On chce slevu a bez ni to proste nekoupi. Tak ji dostane. Ja tomu netleskam a rad bych se tomu vyhnul, jenze tomu se vyhnout nejde.
30. 11. 2016 10:07:07
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239499
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 12. 2016 09:37:25
Napsal Jiří Šubr;1342868
Jak už tu bylo napsáno, někdy je prostě mnohem jednodušší okopírovat funkční model ať je sebepitomější, když to někdo otestoval a funguje to, proč to ignorovat? Jak už jsem psal, pokud marketér vymyslí něco originálního, co nikoho nezaujme, tak k čemu to je? Kreativita se zbytečně přeceňuje hlavně v prodeji pro masy lidí. Tam se sází na funkční modely a občas se vymýšlí něco nového, ale to zkrátka většinou takový úspěch nemá. Navíc v těch firmách pracují taky jenom lidé a nikdo si nechce lejsknout pracovat 2 měsíce nad něčím originálním, propálí několik mega bez výsledku. To se pak většinou = vyhazov.
Celé toto téma je o úrovni marketingu. Čertíte se že mýlím a dovětkem to potvzujete. Napsal jste, že je nemožné z hlediska pracovníka něco takového ignorovat. Napsal jste že je z hlediska pracovníka jednodušší něco okopírovat a na prezentaci vedení říci: " dělá to každý, tak to funguje ". Prosím nepřevracujte celé téma v to, že někdo ignoruje nebo zatracuje black friday. Toto téma o tom není !
Tady naprosto uniká nějaká tužba zákazníka. Je tu jednoduchá motivace... Black friady dělá každý - neudělat ho bych si neobhájil... Sice na to nemáme sortiment ani podmínky, ale nějak to spíchnem. To, že se to nějak spíchlo je vidět na úrovni jak se to spíchlo a na základě toho vzniklo tohle téma.
Napsal Jiří Šubr;1342868
rouballik: Ale tyhle blbosti se dělají HLAVNĚ PROTO, ŽE JE CHCE ZÁKAZNÍK. Prostě je rozdíl mezi tím, jak se chováte Vy a jak se chová většina. Pochopte, že eshop se nebude patlat s Black Friday pokud z toho nic nemá. To není akce pro zákazníky (i když to tak vypadá), ale pro eshopy, které mají velkou šanci z toho dost vytřískat. Kdo to ignoruje, tak se sám připravuje o tržby.
Tak zákazník nebo eshopy? Nebo strach o vyhazov?
Black friday je skvělý nástroj o tom se tu nikdo nepře. Celé téma je o úrovni marketingových pracovníků.
Ve Vašich odpovědích jsou odpovědi na všechny otázky. Ja myslím, že je to celé krásně vysvětlené.
---------- Příspěvek doplněn 02.12.2016 v 09:51 ----------
Napsal Radek O.;1342873
to zdrazeni + kupon je to same, jako BF bez realnych slev. taky to neni zadna realna sleva. Jen se tim dostane na puvodni cenu, ale on to chce. On chce slevu a bez ni to proste nekoupi. Tak ji dostane. Ja tomu netleskam a rad bych se tomu vyhnul, jenze tomu se vyhnout nejde.
To je k diskuzi. Chce-li člověk kupón, tak mu dám kupón. Nikde jste nepsal o slevě, protože o cenu jim podle Vašeho popisu vůbec nešlo. Byly ochotni kupovat dráž jinde. Celý problém byl pouze v kuponu. To že kvůli tomu musím předělat obchodní strategii je nějaké interní martirium. Nikomu nelžete jen se přizpůsobíte, aby zákazník dostal kupón. Celé tajemství.
Když by chtěli reálnou slevu tak je situace jiná. Oni ale přeci cenu neřešili a nakupovali dráž. Lidé chtěli pouze nakupovat jinak což jste správně pochopili.
Samozřejmě chápu kam tím celým směřujete. Nikoho kdo by požadoval black friday jsem nepotkal. Poptávka by tento rok musela být extrémě masová. Na to jsme si zřejmě odpověděli výše - dělá to každý bez poptávky zákazníka. To nás zase vrací na začátek k tomu co jsem napsal.
2. 12. 2016 09:37:25
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239498
Napsal rouballik;1343364
To je k diskuzi. Chce-li člověk kupón, tak mu dám kupón. Nikde jste nepsal o slevě, protože o cenu jim podle Vašeho popisu vůbec nešlo. Byly ochotni kupovat dráž jinde. Celý problém byl pouze v kuponu. To že kvůli tomu musím předělat obchodní strategii je nějaké interní martirium. Nikomu nelžete jen se přizpůsobíte, aby zákazník dostal kupón. Celé tajemství.
Když by chtěli reálnou slevu tak je situace jiná. Oni ale přeci cenu neřešili a nakupovali dráž. Lidé chtěli pouze nakupovat jinak což jste správně pochopili.
Jaký je rozdíl v tom, když se udělá akce "sleva až 50%" s tím, že této slevy dosáhne jeden produkt aby byl zákon naplněn a zbylé produkty mají 3% a komunikuji akci jako "sleva až 50 %" proti tomu, kdy chci prodávat za 50, ale udělám divadlo, že to dám za 55 s tím, že ti dám 5 slevu. Rozdíl není žádný. Jsou zvyklí nakoupit se slevou a ve finále se po slevě dostávají na ceny, za které by to firmy prodávaly, kdyby lidé slevy nechtěli.
A tady nejde o to, zda chtlěi nakupovat jinak, tu jde o to divadlo obchodníka, co musí udělat, aby to prodal. A to divadlo je stejné jako u nás.
To je jaké můj US kolega. Nechápe, proč má v pizerri platit 10 Kč za krabičku, když ji dostane v USA vždy zdarma. Jenže v USA ta pizza nestojí 100, ale 110 a krabičku má zdarma. Jenže pak ji zaplatí v ceně pizzy i když si ji sní na místě a jednak si jí zaplatí, jen to nevidí na první pohled.
Samozřejmě chápu kam tím celým směřujete. Nikoho kdo by požadoval black friday jsem nepotkal. Poptávka by tento rok musela být extrémě masová. Na to jsme si zřejmě odpověděli výše - dělá to každý bez poptávky zákazníka. To nás zase vrací na začátek k tomu co jsem napsal.
souhlasím, že jsem nezaznamenal průvody městy, které by vyzývaly k black friday či nějakému výprodeji. Nicméně jde o to, že spotřebitelé se nějak chovají a vůči tomu chování obchod reaguje. Prostě pokud lidé chtějí slevy, tak trh vytvoří obchodní model se slevami. Pokud to či ono, tak vznikne něco. Ano někde bude prapůvod, který to rozjede a většinou to vymyslí obchodníci a postupně se to stane jakýmsi standardem a převezmou to jiní a používá se to.
Je to stejné jako říkat, že ti, co používají TV k reklamě jsou neschopní markeťáci, protože používají to, co jiní a nic extra nepřinesou.
Ve finalé to vidím prostě jinak. To je vše :)
2. 12. 2016 12:14:10
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239497
pentakill879
verified
rating uzivatele
8. 12. 2016 14:16:03
Jenže lidi na to slyší. Média do nich BF hustí ze všech stran a čekají, že všechny obchody budou dávat slevy
8. 12. 2016 14:16:03
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239496
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 12. 2016 11:06:04
Napsal Radek O.;1343408
Jaký je rozdíl v tom, když se udělá akce "sleva až 50%" s tím, že této slevy dosáhne jeden produkt aby byl zákon naplněn a zbylé produkty mají 3% a komunikuji akci jako "sleva až 50 %" proti tomu, kdy chci prodávat za 50, ale udělám divadlo, že to dám za 55 s tím, že ti dám 5 slevu. Rozdíl není žádný. Jsou zvyklí nakoupit se slevou a ve finále se po slevě dostávají na ceny, za které by to firmy prodávaly, kdyby lidé slevy nechtěli.
A tady nejde o to, zda chtlěi nakupovat jinak, tu jde o to divadlo obchodníka, co musí udělat, aby to prodal. A to divadlo je stejné jako u nás.
Nekomplikujte to. Chceli někdo poukazy a dostane je, tak je to oka. Chce někdo v ceně krabici tak mu to dám s krabicí v ceně za cenu i s krabicí. Zase mluvíte o tom, že Váš kolega cenu neřeší. Chce prosté krabici v ceně. Když to neudělám jsem prostě jen firma co nepochopila trh.
Druhé co jste popsal...Chce-li někdo slevu na vše 50% a vy mu dáte 3% a tvrdíte, že má 50% tak je to špatná vizitka markeťáka. Mluvíme o chtíči. Chce-li někdo black friday a vy mu dáte 3 týdny slev bez slev tak je to jen zpachtěná práce. Chápu, že je problém o tom takto přemýšlet.
Růst v letošním listopadu máme také a bez slev.
Napsal Radek O.;1343408
To je jaké můj US kolega. Nechápe, proč má v pizerri platit 10 Kč za krabičku, když ji dostane v USA vždy zdarma. Jenže v USA ta pizza nestojí 100, ale 110 a krabičku má zdarma. Jenže pak ji zaplatí v ceně pizzy i když si ji sní na místě a jednak si jí zaplatí, jen to nevidí na první pohled.
To je jako na trhu kde figurujeme my. Konkurence dala poštovné zdama nad 5000 Kč. Tedy na vše. Zlevnili tedy o cca 110 Kč. My jsme zlevnili o 15 Kč a poštovné dali na 130 Kč ze 120 Kč. Jsme levnější - máme více prodejů a jsme -5Kč - konkurence -110 Kč. To je ale obchodní strategie.. Nikoho nikdo neklame..
Napsal Radek O.;1343408
souhlasím, že jsem nezaznamenal průvody městy, které by vyzývaly k black friday či nějakému výprodeji. Nicméně jde o to, že spotřebitelé se nějak chovají a vůči tomu chování obchod reaguje. Prostě pokud lidé chtějí slevy, tak trh vytvoří obchodní model se slevami. Pokud to či ono, tak vznikne něco. Ano někde bude prapůvod, který to rozjede a většinou to vymyslí obchodníci a postupně se to stane jakýmsi standardem a převezmou to jiní a používá se to.
To jste ale zaznamenat měl. Black friday je o průvodech. Při otevření Au parku v HK prodejce Apple udělal takovouto slevu a museli to rozhánět policisti - tak by měl vypadat black friday, kdyby to bylo v pátek den po díkuvzdání. O tom to celé téma je. Markeťáci slyší z USA black friday - nic o tom neví a aplikují na to tu svoji 3% slevovou strategii díky nějakému korporátnímu strachu. S black friday to nemá nic společného a tom to celé téma je.
Že spotřebitelé chtějí nakupovat bez DPH, tak jim to dáme? Budeme veřejně tvrdit, že prodáváme bez DPH. Tedy že krademe daň z přidané hodnoty ale abych splnil zákon DPH mu naúčtuju.
Můj zaměstnanec kouká do garáže po podobném ponku co má v práci. Že bychom udělali akci pro zaměstnance "ukradni si ponk" a strhli bychom mu ho z platu? To je přeci celkem běžné že lidi v práci kradou a každej si rád něco odnese.
Nebo že bychom v restauraci hlásali nakupuj bez účtenky o 21% levněji. Něco jako " Nás se EET netýká - nakupuj bez účtenky? " Tu účtenku bychom mu pak dali, ale veřejně bychom křičeli pojďte k nám krást. Ta logika je stejná a vymyšlená někým kdo padl ze schodů a hodně vysokých.
Napsal Radek O.;1343408
Je to stejné jako říkat, že ti, co používají TV k reklamě jsou neschopní markeťáci, protože používají to, co jiní a nic extra nepřinesou.
Ve finalé to vidím prostě jinak. To je vše :)
TV je kanál. Nikdo neřekl že je nesmysl jezdit autem. Je nesmysl jezdit autem po vednici 80km/h.
9. 12. 2016 11:06:04
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239495
proste to vidime oba jinak.
9. 12. 2016 11:14:42
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239494
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
9. 12. 2016 11:23:00
Napsal rouballik;1344956
To jste ale zaznamenat měl. Black friday je o průvodech. Při otevření Au parku v HK prodejce Apple udělal takovouto slevu a museli to rozhánět policisti - tak by měl vypadat black friday, kdyby to bylo v pátek den po díkuvzdání.
Ano, tak by vypadat měl. A to ve stylu - kdo dřív přijde, ten dřív kupuje. Že se lidi ušlapou při vpádu do prodejny, je jejich věc... Konkrétně v tom HK to vše dopadlo tak, že díky "organizaci" slušnější zájemci odešli s prázdnou, a dobytek co nikoho neposlechl, odcházel s Macbookem.
9. 12. 2016 11:23:00
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239493
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 2. 2017 17:43:31
Do sbírky unikátních českých marketingových šlágrů zařazují nový marketingový hit: "Aby reklama byla účelná musí jí posluchač slyšet třikrát". Kdo toto neřekne ve svém draze koupeném mediálním čase v rádiu jako by nebyl... jako by nebyl ... jako by nebyl.. Aneb když nevím co do té reklamy dát, tak to řeknu 3 x a když to ani tak nestačí, tak ještě řeknu, že to říkám třikrát.
Asi zas někdo dal na kvalifikovaný průzkum, kde 9 z 10 gynekologů doporučuje dělat reklamy tímto způsobem.
16. 2. 2017 17:43:31
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239492
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
16. 2. 2017 19:11:15
To nakupte "bez DPH" je fakt divočina ... takhle propagovat slevy :-) To je jako bych si zaplatil spot a nechal tam 3x zaznít ... sociálku, zdrávku a daně tento měsíc ne státu, ale našim zákazníkům. .... No a samozřejmě se odvede jako vždycky vše co se odvézt má, ale zákazníci se nechají v domnění, že ta sleva vznikla právě tak. Nepřipadá vám to jako klamání zákazníků? Tvrdit jim takové nesmysly jako dnes nakoupíte bez DPH?
16. 2. 2017 19:11:15
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239491
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
16. 2. 2017 19:27:36
Jako plátce taky automaticky říkám, že si něco koupím bez DPH. Nebo mám říkat "Budu to mít výhodněji, jelikož teď zaplatím plnou cenu a v souvislosti s podaným daňovým přiznáním mi finanční úřad vrátí zaplacené DPH ve výši 21 procent"?
Z pohledu zákazníka - Ve svém okolí neznám nikoho, kdo by si myslel cokoliv jiného, než že nakoupí o 21 % levněji. To máš stejně, jako 1 + 1. Každý ví, že automaticky zaplatí ten dražší produkt. Neznám nikoho, kdo by to chtěl naopak. A i když v obou případech někdo na pár blbců narazí, je to specifikované v podmínkách.
16. 2. 2017 19:27:36
https://webtrh.cz/diskuse/black-friday-po-cesku-marketaci-co-vraci-dph-ho-zerou/strana/3/#reply1239490
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit