Zadejte hledaný výraz...

APEK – Certifikace

U těchto certifikátů nejde o to, jaký význam mají, protože nic negarantují, nic nezaručují apod., ale jde o to, že jej často prodejce tak nějak musí mít. Je to skvělá business, udělat si certifikační firmu, dostat mezi lidi informaci, že kdo nemá tento certifikát, je pomalu podvodník a pak jen rozeslat email firmám, že provedou nějaký audit, pošlou nějakou zprávu (to v tom lepším případě) a za to si vezmou třeba 3tisíce měsíčně. Takto utáhnou 100-200-300 shopů a mají krásnou rentu s minimálními náklady. Půlku věnují médiím, aby opět psali o tom, že dobrý obchod má certifikaci XY a kolotoč se rozjel.
Většina doprovodných služeb má nulovou cenu, právní poradenství je na úrovni studenta právnické fakulty a stejně vždy kopou za spotřebitele, ne za obchodníky.
Certifikáty tohoto typu nemají žádný význam ani pro zákazníky a ani pro shopy. To samé platí i o SOS. K čemu to je, že obchodní podmínky jsou dle zákona, když je pak obchodník nedodržuje. Jsou sice pro zákazníky určité "certifikáty" které garantují služby pro zákazníky, garantují vrácení peněz apod. to pak má i význam. Jinak je to jen často určitá forma vydírání chytrými vynálezci různých certifikátů.
Daleko více tedy já osobně uznávám zákaznické hodnocení (heuréka, nově přichází k nám prestižní eKomi apod.). Tak se vyjadřují reální zákazníci, mají reálné zkušenosti a v případě, že chce někdo někoho poškodit, tak jedna negativní zpráva může být smazána stovkami a tisíci jiných zákazníků.
7. 5. 2010 16:14:29
https://webtrh.cz/diskuse/apek-certifikace/strana/3#reply294402
Mottl@nda
verified
rating uzivatele
25. 5. 2010 13:56:51
Zdravím, myslím že z marketingového hlediska jsou certifikační loga na webu velmi šikovná věc, jde právě o to odlišení se od ostatních shopů, získání puncu důvěryhodnosti.. Když zákazník hledá produkt a najde ho v 10-ti identických shopech, třeba ho právě certifikát(y) přesvědčí a nakoupí právě zde. Různé typy lidí ovlivní k nákupu různé věci - jeden dá na pěkný design, protože se mu shop prostě líbí, druhý třeba jde jen po ceně nebo po něčem zdarma a nevadí mu nakoupit v otřesném shopu dělaném na koleně před deseti lety, a třetí si nejprve pečlivě prolustruje IČ, obchodní podmínky, prověří prodejce na černých listinách atd., a tohoto člověka může přesvědčit třeba právě jen ta certifikace.
Zrovna pěkný aktuální příklad je TV show Ano šéfe, kde hospody dostávají nálepku - certifikaci - od šéfa, pokud prošli jeho hodnocením kvality.. Proč to asi dělají? Když ta hospoda tu malou nálepku na dveře získá, všichni se tam radují a šťastně poskakují... :)
25. 5. 2010 13:56:51
https://webtrh.cz/diskuse/apek-certifikace/strana/3#reply294401
Ta certifikace ale musí mít nějakou váhu, aby byla konkurenční výhodou.
25. 5. 2010 14:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/apek-certifikace/strana/3#reply294400
Ma-li ovsem certifikat uplne kazdy pak postrada jakoukoli vyhodu. To uz radeji spise hodnoceni typu nemeckeho eKomi, nez certifikaty a proste uvedeni prumerneho hodnoceni realnych zakazniku. Vysledna znamka je znamkou zakazniku a pro dalsi zakazniky ma urcite zkusenosti 5000 jinych vetsi vahu, nez nejake logo, ktere ziska kazdy, kdo nema sluzby naprosto otresne, web splnuje zakonne nalezitosti a zaplati clensky poplatek.
Obecne je certifikace shopu naprosto dokonaly business. Kdo nevi s cim zacit, at zalozi certifikacni autoritu, vvymysli si nejaky prubeh certifikace, namaluje si logo a zacne obesilat firmy. Cena 200-300 korun za jednu a verim, ze se jich chyti vice nez dost.Priejmna a bezpracna renta :)
25. 5. 2010 17:00:34
https://webtrh.cz/diskuse/apek-certifikace/strana/3#reply294399
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit