Zadejte hledaný výraz...

Adwords Agenutra – Financna odmena?

Ivan
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
30. 8. 2020 14:07:38
Zdravim Vas,
dlhsi cas spolupracujeme s jednou malou firmou ktora nam spravuje Google Ads (Adwords). Riesili sme to interne ale tato externa spolupraca nam zatial vyhovuje viac.
Rastieme a riesime zmenu financneho ohodnotenia. Doteraz to bol proste mesacny fix. Je plne fer ze sa to ma zmenit ale nevieme na aky model.
Neviete prosim Vas nieco navrhnut? Nejaky fer-model ohodnocovania pri sprave Google Ads?
Riesime rozne veci, napr.:
- podla poctu aktivnych kampani/reklam
- na zaklade minuteho kreditu
- nejako skusit pocitat realne hodinovku
Ak mate akekolvek skusenosti ako fer pocitat odmenu pre agenutru/cloveka co spravuje Google ads, budem vdacny!
Peter
30. 8. 2020 14:07:38
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461649
Výkonnostní odměna?
30. 8. 2020 14:34:39
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461648
Ivan
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
30. 8. 2020 15:05:52
Teda ohodnotenie na zaklade realneho ROI? Podiel na "cistom zisku" ktory Google Ads vygeneruje? Len ci to chapem spravne, dakujem.
30. 8. 2020 15:05:52
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461647
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
30. 8. 2020 15:13:22
Z osobní zkušenosti, protože jsme to jednu dobu poměrně často používali - výkonnostní model je hroznej oser, protože:
- každý výpadek/technický problém nese na triku PPC správce
- když se kampaním začne moc dařit a odměna příliš vzroste, každý klient (nezávisle na tom, jak byly předchozí vztahy přátelské) začne hledat kličky, jak to snižovat
- mít výkon jen z jednoho kanálu na last click je asi nejhorší varianta, protože ty kanály spolupracují a správce nutně o nějaké přivedené tržby přijde
Takže za mě hodinovka. A ani to není nutné nějak hlídat - prostě vám řeknou "uděláme X, bude to trvat tolik, stát vás to bude Y" a je tak nějak samozřejmé, že vám zisk z jejich práce musí zaplatit náklady na reklamu i na ně a zároveň bude odpovídat spendu (nebudu dělat 20h měsíčně na kampani, co utratí 1 000 €).
Napsal PeterPa;1595384
- podla poctu aktivnych kampani/reklam
- na zaklade minuteho kreditu
Tyhle body jsou úplně mimo a nepoužitelné btw.
30. 8. 2020 15:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461646
Ivan
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
30. 8. 2020 15:26:03
Napsal OndrejDyrka;1595389
- každý výpadek/technický problém nese na triku PPC správce
Toto je presny dovod preco sme toto ani nenavrhovali. To ze niektore kampane/projekty nejdu nemusi byt zrovna chyba agentury. Svoju robotu mohli spravit najlepsie ako mohli. Minut na to cas aj energiu a nedostanu za to zaplatene, len preto ze ten "projekt bola chyba" (z akehokolvek dovodu).
Ja si tu hodinovku neviem nejako predstavit. Riesime dost vela veci, nejako sa obavam ze len spisovat co vsetko stale ta agentura robi a nasledne od nas to "kontrolovat", bude mesacne extremne narocne.
Rozmyslame stale nad tym % z minuteho kreditu. Preco pisete ze je to absolutne nepouzitelne?
- cim viac kampani/projektov pridavame, tym viac sa zvysuje spending = aj ich odmena
- nemozu to umelo tlacit do prehnaneho spendingu, pokazil by sa ROI, kampene by sa vypli = prisli by o proviziu
- jedny problem ktory tu vidim je ze pri tvorbe novych kampani je viac prace ako pri ich naslednej sprave (predpokladam) a ohodnotenie bude rovnake
- plus ked sa dostaneme na skutocne vysoke cisla spendingu (vyssie desiatky tisic eur) tak ta odmena bude asi prisli vysoka?
Tu by som bol velmi vdacny za Vas nazor, verim ze mi nieco zasadne unika, vopred dakujem.
30. 8. 2020 15:26:03
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461645
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 8. 2020 20:56:23
Napsal OndrejDyrka;1595389
Z osobní zkušenosti, protože jsme to jednu dobu poměrně často používali - výkonnostní model je hroznej oser, protože:
- každý výpadek/technický problém nese na triku PPC správce
- když se kampaním začne moc dařit a odměna příliš vzroste, každý klient (nezávisle na tom, jak byly předchozí vztahy přátelské) začne hledat kličky, jak to snižovat
- mít výkon jen z jednoho kanálu na last click je asi nejhorší varianta, protože ty kanály spolupracují a správce nutně o nějaké přivedené tržby přijde
Takže za mě hodinovka. A ani to není nutné nějak hlídat - prostě vám řeknou "uděláme X, bude to trvat tolik, stát vás to bude Y" a je tak nějak samozřejmé, že vám zisk z jejich práce musí zaplatit náklady na reklamu i na ně a zároveň bude odpovídat spendu (nebudu dělat 20h měsíčně na kampani, co utratí 1 000 €).
Tyhle body jsou úplně mimo a nepoužitelné btw.
Jenže takhle veškeré riziko nese klient..... a dle mě by to tak být nemělo. Správce PPC by dle mě měl mít rozhodně nějakou základní hodinovku a potom dle stanovených cílů. Jen pak je to férově.
30. 8. 2020 20:56:23
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461644
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 8. 2020 00:57:36
Co konkretne dela "kvalitni" PPC specialista?
31. 8. 2020 00:57:36
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461643
Doporučuju přečíst tenhle (můj) článek: https://www.zaklik.cz/zadavatel/obchodni-modely-v-ppc/, hlavní modely jsou tam rozebrané.
Počet kampaní je nonsense, protože to neříká nic o jejich výkonu a počet kampaní je věc, která je absolutně v ruce každého správce. To zadání jinými slovy říká (kdyby ho chtěl člověk na maximum využít) "vymysli co nejvíc klíčových slov a pro každé udělej samostatnou kampaň, ideálně udělej samostatnou kampaň i pro jednotlivé geografické lokality, zařízení, atd.". To samé podle kreditu, motivuje to k co největšímu utrácení, ale zásadní prací PPCčkaře je taky peníze šetřit tam, kde nedává smysl je utrácet (a to by se mu tady jaksi dost nevyplatilo - víc práce za míň peněz).
Pozor i na tu hodinovku, ať vám nenavrhnou nesmyslný počet hodin (dobré zkonzultovat s někým dalším). Někdo automatizuje a je rychlejší, někdo je zkušenější a je rychlejší, někdo nadhodnocuje a napočítá mraky hodin.
31. 8. 2020 17:26:06
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461642
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 9. 2020 18:42:56
Napsal Bogdan;1595432
Co konkretne dela "kvalitni" PPC specialista?
Vydelava penize.
Napsal Petra;1595522
Doporučuju přečíst tenhle (můj) článek: https://www.zaklik.cz/zadavatel/obchodni-modely-v-ppc/, hlavní modely jsou tam rozebrané.
Počet kampaní je nonsense, protože to neříká nic o jejich výkonu a počet kampaní je věc, která je absolutně v ruce každého správce. To zadání jinými slovy říká (kdyby ho chtěl člověk na maximum využít) "vymysli co nejvíc klíčových slov a pro každé udělej samostatnou kampaň, ideálně udělej samostatnou kampaň i pro jednotlivé geografické lokality, zařízení, atd.". To samé podle kreditu, motivuje to k co největšímu utrácení, ale zásadní prací PPCčkaře je taky peníze šetřit tam, kde nedává smysl je utrácet (a to by se mu tady jaksi dost nevyplatilo - víc práce za míň peněz).
Pozor i na tu hodinovku, ať vám nenavrhnou nesmyslný počet hodin (dobré zkonzultovat s někým dalším). Někdo automatizuje a je rychlejší, někdo je zkušenější a je rychlejší, někdo nadhodnocuje a napočítá mraky hodin.
Konzultovat to s nekym jinym je nebezpecne, razem reknou, ze to udelaji rychleji a levneji :D
Jasne, proto je tam ta podminka, ze cena za spravu musi davat smysl vzhledem ke spendu a hlavne generovanemu zisku.
4. 9. 2020 18:42:56
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-agenutra-financna-odmena/#reply1461641
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit