Zadejte hledaný výraz...

300 tisíc měsíční obrat a nulový zisk

Jan K.
verified
rating uzivatele
15. 9. 2013 16:55:02
Provozuji kvalitní eshop na dobré úrovni v běžně konkurenčním segmentu.
Když nepočítám první dva pilostní měsíce, tak nyní 4 měsíce s obratem v průměru 300 tisíc měsíc.
Moje marže v mém segmentu jsou většinou 70-100% (resp. 50% z částky bez DPH, každý tomu říká jinak, ale řekněme kupuji za 300 a prodávám za 450-600 plus DPH). Takže si myslím, podle toho co tak v diskuzích pročítám, že marže mám veliké.
Vydělám 300K, 60 je DPH, zbývá 240, a z toho je cca 100K můj měsíční profit.
Ale téměř veškerý můj profit sežere reklama (ppc sklik, adwords, bannery, facebook).
Obrat má vzestupnou tendenci, ale ruku v ruce s reklamou. Za rok by to tedy mohlo dělat roční obrat kolem 5 milionů, ze kterých to ale vypadá, že nebudu mít kromě nonstop dřiny a pár šlupek (jak v hodně blbém zaměstnání) vůbec nic.
Je první rok normální, že s eshopem vyděláte miliony za zboží, ale z těch 8 hodin co mimu tu řeholy denně zbývá, musíte ještě sem tam na brigády, aby bylo vůbec na jídlo? :-)
Do plusu se dá asi dostat vracejícími zákazníky a zmírněním růstu nákladů na marketing..., ale moje vracející jsou asi 5%, což to nevytrhne. Přitom chyba není ani v nekvalitě zboží, ani ve špatném servisu. Zboží je kvalitní, skladem, odesláno vždy do druhého dne až pod nos, téměř bez reklamací, lidi jsou spokojeni, ale stejně se vrací málo.
A co se týče snížení nebo aspoň zmražení výdajů, zkoušel jsem, ale vedlo to spíš k sestupné tendenci celkově, než k navýšení zisku.
Má někdo podobnou zkušenost a případně nějaký nápad, jak všechny vydělané peníze neodevzdat jako výpalné pro Seznam, Google a Facebook, a něco málo z nich mít také pro sebe? Proto to přece mimo jiné všichni děláme:-)
15. 9. 2013 16:55:02
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply945001
Zkuste investovat do jiných forem reklamy...
15. 9. 2013 16:58:22
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply945000
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
15. 9. 2013 17:00:32
Reklamní kampaně spravujete sám, nebo máte najmutého člověka/firmu?
15. 9. 2013 17:00:32
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944999
Tomas Underwood
verified
rating uzivatele
15. 9. 2013 17:00:32
Jistě by bylo dobře napsat alespoň náznak toho, co prodáváte, pak by třeba bylo snažší poradit, také by mohlo být prospěšné napsat Vaše průměrné výdaje za marketing (reklamu), a Váš průměrný čistý zisk.
15. 9. 2013 17:00:32
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944998
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 9. 2013 17:00:52
Podle me je vcelku normalni, ze treba i 2 roky clovek muze delat prakticky "zdarma" - samozrejme to musi mit smysl. Vsak predpokladam, ze ziskavas kontakty a objem zakazniku se zvysuje (tim nasledne mozna prace s nimi) takze by se to melo jednou dostat do faze, kdy preskocis ten schodek, ne?
Grafika a pristupnost muze treba hodne delat... reklama jde taky urcite krotit... takhle obecne se vic rict neda, muze to byt cokoliv.
15. 9. 2013 17:00:52
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944997
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 9. 2013 17:13:51
ak mas mesacny zisk 100k a davas 100k na reklamu tak je niekde chyba
15. 9. 2013 17:13:51
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944996
60.000Kč DPH odvádíte celé? Možná by stálo za zvážení nakupovat aktiva, kterými si ponížíte DPH a zároveň navýšíte zisk.
15. 9. 2013 17:15:19
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944995
Jan K.
verified
rating uzivatele
15. 9. 2013 17:26:39
Je to samozřejmě lehce zjednodušeně popsáno.
Reklamní kampaně spravuji sám, ale byly ve svém základu nastaveny profesionálem... lépe řečeno ne amatérem.
Prodávám drobné věci do domácnosti. Ne uplně spotřební zboží, pro které se každý druhý pravidelně vrací, ale zase ani ne typ zboží, které si někdo koupí jednou za x let. Konkurence v oboru je veliká (asi jako v každém), ale prodejnost je obecně dobrá a marže velké.
Kontakty používám, klasicky formou newsletterů. V tomto ale nemám úplně vychytané měření úspěšnosti.
Celá částka DPH odváděna samozřejmě není, je to napsáno jen tak zjednodušenně pro představu, jsou tam i náklady a také na balení jednorázové brigády na dohodu. Což zhruba tak nějak pokrývá celkově ten rozdíl... ale hrubý zisk 100K a náklady na reklamu a marketing přes 90K je reálná věc.
Mimo online jsem zkoušel nějaké živé promo akce doma v Brně, ale téměř bez efektu. Navíc 60% kupujících je z Prahy...
15. 9. 2013 17:26:39
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944994
RaHu
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
15. 9. 2013 17:26:46
Doporučil bych provést analýzu toho proč tomu tak je. Začal bych od toho "nejjednoduššího" a ppc kampaně bych nechal zhodnotit někoho kdo se opravdu vyzná.
Poté bych to samé udělal s UX eshopu a tím jak lidé nakupují případně proč nenakupují. Poslední možností je také začít uvažovat nad zdrojem "neplacené" návstěvnosti a analyzovat konkurenci v oblasti SEO.
15. 9. 2013 17:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944993
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 9. 2013 17:46:02
dělat analýzu ppc teď je nesmysl. v první řadě vyladit to, co zákazník vidí jako první = grafika, přehlednost eshopu. ta může zabíjet ppc etc., takže základem je jak je dnes populární "přístupnost" a až hodně za ní je ppc a další...
Napsal RaHu;998614
Doporučil bych provést analýzu toho proč tomu tak je. Začal bych od toho "nejjednoduššího" a ppc kampaně bych nechal zhodnotit někoho kdo se opravdu vyzná.
Poté bych to samé udělal s UX eshopu a tím jak lidé nakupují případně proč nenakupují. Poslední možností je také začít uvažovat nad zdrojem "neplacené" návstěvnosti a analyzovat konkurenci v oblasti SEO.
15. 9. 2013 17:46:02
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944992
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
15. 9. 2013 18:32:47
Jestliže k tobě téměř všichni zákazníci chodí přes PPC zkus navýšit poměr zákazníků z vyhledávačů. O tvém eshopu nikdo neví, což je na začátku pochopitelné ale chce to do budoucna změnit. Zaplnit eshop origálními texty, dělat minisite, zaměřít se na budování přirozených linků a zvyšování povědomí o značcce na oborových forech a FB.
15. 9. 2013 18:32:47
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944991
kamild
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 9. 2013 18:39:39
Můžeš mi prosímtě vysvětlit za jakou reklamu dáváš 100.000kč měsíčně?
Jestli se ptáš kde je problém, tak právě v tomto je problém. 100.000kč na "normální eshop" je šílená částka.
15. 9. 2013 18:39:39
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944990
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 9. 2013 19:08:52
Pre inspiraciu: http://www.podnikanivusa.com/2013/08/25/naklady-na-ziskani-jednoho-zakaznika/
15. 9. 2013 19:08:52
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944989
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
15. 9. 2013 19:09:16
To je fakt brutální. Já se seo teprve začínám a rok a půl jsem jel asi podobně jako ty - jen PPC. Tu reklamu jsem měl ale více uškrcenou. U nespotřebního zboží jsem si spočítal průměrný zisk na objednávce a do PPC jsem byl ochoten dát max. 1/2 - 2/3 tohoto zisku. Co čtu tvůj článek, hodně mi to připomíná mne, jen jsi trochu větší divoch. Jsou produkty, které se prodávají sami. Poptávka velká, konkurence malá, cena reklamy téměř nulová ... tak proč do toho bušit u produktů, kde to drhne a spíš se neohlídnout po jiném zboží. Toho je na světě takové množství, stačí jen hledat.
Já si vždy říkám toto "Neblbni, do důchodu ti zbývá 42 let, není kam spěchat. Čím víc budeš tlačit na pilu, tím dražší ta reklama bude".
15. 9. 2013 19:09:16
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944988
» xxqq
Mam pre vas ponuku. Nechate mi po dobu troch mesiacov 90% z rozdielu pri utracani 100tis mesacne pokial znizim cenu konverzii o 30-50% pri rovnakom vykone kampani (Pocet objkedbavok, trzby, alebo navysim priemernu objednavku a konverzny pomer z kampani ?
Vy neriskujete nic v najhorsom pripade to zostane tak ako to je som ale presvedceny ze ziskame obaja. Na dalsom postupe sa dohodneme. PPC kampane nejde nastavit o ti sa treba starat denno denne, pokial by vam toskurocne robil profesional a anlyzoval vykon, nakupne spravanie nielen to co sa deje do prekliku ale aj po nom a nasledne sledoval navstevu na strankach tak vykon kampani musi izt hore. Pokial stagnuej a je to konverzne i ked roi je len 100% tak to profesional nie je ani nebol.
---------- Příspěvek doplněn 15.09.2013 v 19:12 ----------
Napsal kamild;998671
Můžeš mi prosímtě vysvětlit za jakou reklamu dáváš 100.000kč měsíčně?
Jestli se ptáš kde je problém, tak právě v tomto je problém. 100.000kč na "normální eshop" je šílená částka.
100tis nie je niajaka zavratna suma na PPC miname omnoho viac a nasi klienti nemaju mega velke e-shopy a nie su najvacsi hraci na trhu.
15. 9. 2013 19:11:31
https://webtrh.cz/diskuse/300-tisic-mesicni-obrat-a-nulovy-zisk/#reply944987
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit