Zadejte hledaný výraz...

§53, občanský zákoník, odst. 6 (smlouvy uzavírané pomocí komunikačních prostředků…)

dzastik
verified
rating uzivatele
12. 4. 2010 12:30:49
Chtěl bych se zeptat, jak si mám vyložit větu:
"Po uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku, nejpozději však před plněním musí být spotřebiteli písemně poskytnuty tyto informace: ...."
Jde mi o to, jak zákon předpokládá dodání těchto informací - máme dvě možnosti.
1) Automaticky generovanou e-mailovou zprávou z našeho systému (buď hned po přijetí objednávky nebo až v den, kdy se objednávka skutečně expeduje) - nevím jestli je brán e-mail jako písemná forma a navíc když se bude odesílat automaticky, nemám možnost kontroly, zda-li dotyčný uvedl správný e-mail a informace mu opravdu přišla a ještě k tomu se odeslané e-maily ze systému neukládají, tak nemám v případě sporu důkaz o tom, že onen daný e-mail opravdu odešel.
2) Vytisknout dané informace a vkládat je přímo do balíku s odesílaným zbožím (ale to zase popírá onen fakt, že ta informace musí být poskytnuta před plněním - když je zásilka na dobírku)
Děkuji za odpovědi.
12. 4. 2010 12:30:49
https://webtrh.cz/diskuse/%c2%a753-obcansky-zakonik-odst-6-smlouvy-uzavirane-pomoci-komunikacnich-prostredku/#reply490120
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 4. 2010 14:16:01
úplně stačí, když budeš na stránkách eshopu uvádět všechny idenftifikační údaje a v obchodních podmínkách neopomeneš poukázat na práva spotřebitele právě podle zmíněného odstavce. To je dostatečně písemné.
12. 4. 2010 14:16:01
https://webtrh.cz/diskuse/%c2%a753-obcansky-zakonik-odst-6-smlouvy-uzavirane-pomoci-komunikacnich-prostredku/#reply490119
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit