Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklama zdarma? Na sociálních sítích to jde!

Teprve začínáte s podnikáním a peněz nazbyt příliš nemáte? Pak zkuste své produkty a služby propagovat zdarma na sociálních sítích.

Samozřejmě si můžete kdykoliv reklamu na sociálních sítích, jako je například Facebook a Instagram, zaplatit, ale pokud nevíte jak na to a jak oslovit relevantní publikum, raději vyčkejte na příhodnější dobu. Reklama, kterou si zaplatíte takzvaně naslepo, vám toho moc nepřinese. Všechno musíte mít do detailu promyšlené. Text reklamy, její vizuální stránku, koho budete oslovovat, jakým jazykem budete na své potenciální zákazníky mluvit, do jakých regionů a věkových kategorií budete cílit…. To vše musíte znát, než se do tvorby reklamy pustíte. O tom, jak tvořit reklamy na sociálních sítích, jsme vás již informovali v článku Jak vydělávat na Instagramu nebo Tvořte a vydělávejte na TikToku.

Nyní si přiblížíme, jaké máte možnosti, když chcete prodat své výrobky či služby, ale na klasickou reklamu nemáte peníze.

Využívejte facebookových skupin

To ovšem v žádném případě neznamená, abyste si našli jakoukoliv facebookovou skupinu a bezprostředně v ní své služby či produkty nabízeli. Vždycky si vybírejte relevantní skupinu, která s vašimi výrobky nebo službami souvisí. Jakmile si jich pár vytipujete, oslovte správce skupiny s tím, že byste rádi nenásilnou formou svůj produkt či službu členům této skupiny nabídli. Dopředu si proto navrhněte podobu příspěvku, který byste mohli ve skupině sdílet. Z toho by však na první pohled nemělo být patrné, že se jedná o reklamu. Pokud vám to správce dovolí, máte vyhráno. Může se ale stát, že vám reklamu zamítne a máte smůlu. Proto mějte skupin vždy v zásobě víc. Kdybyste reklamu ve skupině publikovali bez souhlasu jejího správce, snadno se vám může stát, že vás ze skupiny vyloučí a už nikdy se do ní nebudete moci vrátit.

Oslovte vhodné recenzenty

Určitě existuje bezpočet lidí, kteří by rádi váš produkt nebo službu zdarma vyzkoušeli. Vy jim váš výrobek nebo službu poskytnete a oni zdarma na svůj profil na sociálních sítích či webové stránky napíšou recenzi nebo natočí video, v němž váš produkt/službu zmíní. Kde ovšem recenzenty hledat? Opět na sociálních sítích. Oslovte své známé, přátele a kolegy. Na Facebooku najdete i mnoho skupin, které se přímo poskytováním recenzních produktů zabývají a sdružují se v ní ti členové, kteří o takovouto neplacenou spolupráci mají vážný zájem.

Vytvořte si skupinu

Vytvořte si na svou službu nebo produkt vlastní facebookovou skupinu nebo stránku a poproste své přátelé, aby se do ní přihlásili a zároveň se o ní zmínili i na svých profilech. Ve skupině můžete zveřejňovat fotografie, videa i recenze, případně také různé zajímavosti.

Zapojujte se do diskuzí

Tím nemáme na mysli, abyste do každé diskuze umisťovali odkaz na své výrobky a služby. Ale čím častěji se budete vhodnými příspěvky do diskuzí zapojovat, tím větší šanci máte na to, že si vás někdo všimne a začne vás sledovat. A navíc se přeci jen někdy v diskuzích objeví vlákno, které přímo vybízí k tomu, abyste na váš výrobek nebo službu odkázali. Ovšem důmyslně a vtipně.

Pořádejte soutěže

Soutěže táhnou a baví. Uspořádejte soutěž o váš produkt nebo službu a opět ji sdílejte v příslušných facebookových skupinách. I na Instagramu existuje spoustu profilů, které se soustřeďováním soutěží zabývají. Využijte je. Publikujte soutěž společně s fotkou nebo videem a opatřete ji relevantními hashtagy. Použít můžete například hashtagy typu #soutezime #soutez #ceskasoutez #vyhraj. Než se do tvorby soutěže pustíte, přečtěte si pravidla pro pořádání soutěží. Za jejich nedodržení vás může Facebook potrestat.

Připravte výzvu

Lidé mají výzvy rádi stejně jako soutěže. Nabízíte masáže? Připravte si na Instagram vhodný hashtag, který budou lidé při sdílení výzev používat, a vymyslete, co bude úkolem účastníků. Nesmí to být ale samozřejmě nic nebezpečného a zároveň musí výzva korespondovat s tím, co nabízíte, s vaší firmou, jejími cíli a principy. Můžete nechat své sledující vylívat si kýbl ledové vody na hlavu, masírovat si hlavu/ruce/záda/nohy kostkou másla, můžete je nechat běhat, vařit, číst, psát, zkrátka cokoliv, ale mělo by to být hlavně zábavné. Když pak budou lidé výzvu sdílet, čím zábavnější a zajímavější bude, tím snadněji osloví i další uživatele sociálních sítí.


Vydáno
5. 3. 2022
Kategorie
Tagy