Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Pro jaká odvětví jsou vhodné reklamní letáky

Patříte mezi podniky, které se chtějí rychle prosadit na trhu, a přemýšlíte, jak na to? Jednou z možností je vytvořit reklamní letáky a ty potom distribuovat potenciálním zákazníkům. Přesvědčíme vás, že tištěné letáky jsou stále účinnou marketingovou strategií v mnoha odvětvích podnikání.

Reklama a propagace patří mezi základní marketingové nástroje. I když ve světě reklamy roste podíl digitálního marketingu, oslovují tištěné letáky stále širokou skupinu příznivců. Čím to je, že letáky zůstávají stále účinným a nezpochybnitelným nástrojem propagace?

Snadno a rychle k zákazníkům

Nejdůležitější výhodou reklamních letáků je jejich nenáročná distribuce. Na základě vlastního marketingového průzkumu určíte konkrétní zákaznický segment a geografickou oblast, v nichž očekáváte nejvyšší efektivitu. Samotná distribuce letáků potom může probíhat různými způsoby: neadresně přímo na ulici, v obchodě či obchodním centru, adresnou formou přímo ke konkrétním zákazníkům a podobně. Díky tomu vaše letáky nikdy neminou vaši cílovou skupinu.

Stručně a jasně

Obsahem sdělení reklamního letáku by měly být stručné a především jasně formulované informace, které zákazníkům poskytnou to nejdůležitější o podniku, konkrétním produktu, výhodné nabídce či akci. Příliš mnoho slov působí nepřehledně, zákazník se v textu ztratí. Jazyk a styl přizpůsobte vybrané cílové skupině. Budete-li oslovovat mladší generaci, zakomponujte do letáku QR kód, který odběratelé naskenují svým chytrým telefonem a získají tak více informací.

Kreativita bez hranic

Pokud chcete, aby vaše reklamní letáky oslovily co nejširší publikum, uvolněte stavidla své fantazie a kreativity. Zapojte co nejvíce lidí – víc hlav přinese víc nápadů. Kromě standardních formátů a materiálů můžete překvapit moderním řešením, které zvýrazní nejdůležitější informace na letáku. Nebojte se obrátit na odborníky, kteří vám poradí s grafickým řešením i s tiskem letáků.

Vizuální identita

Ať už váš reklamní leták zpracujete jakkoli, pamatujte, že by měl svými grafickými prvky vaši společnost jednoznačně identifikovat a na první pohled odlišit od konkurence. Jedině tak zajistíte, že se s vaším podnikem identifikují i vaši budoucí zákazníci. Součástí vizuální identity je firemní logo, vhodně zvolené barvy, typografie a další grafické prvky.

Motivace zákazníků

Podpořte zvýšení prodeje například tím, že na leták umístíte jedinečný slevový kód, který bude zákazník moci využít při zadání své objednávky. Pokud reklamním letákem informujete o nějaké nadcházející akci, požádejte odběratele, aby o tom informovali také své přátele. Silnou motivací může být i způsob oslovení. Fungují spojení jako „Navštivte nás“, „Využijte slevu“, „Přijďte ochutnat“, „Objednejte si“ nebo „Vyzkoušejte“.

Zůstat v kontaktu

Využijte možnosti personalizovaného letáku a ukažte, že svého zákazníka znáte. Oslovte jej jménem, popřejte mu k jmeninám nebo nabídněte slevu u příležitosti jeho narozenin. Důležitý je také kontakt na vás. Nezapomeňte uvést svou adresu, telefonní číslo, e-mail nebo webovou adresu. Jen tak máte jistotu, že vás zákazník skutečně najde.

Možnosti uplatnění

Obrovský potenciál reklamních letáků spočívá v kontaktní kampani. Letáky jsou nenahraditelné především v místech, kde se vyskytuje větší množství lidí a tím i potenciálních zákazníků. Osvědčí se například na nejrůznějších veletrzích a festivalech, v blízkosti velkých nákupních center, v kulturních institucích i na úřadech nebo ve strategických městských prostorách – náměstí, nádraží, frekventované ulice.

Vyplatí se

Tištěné reklamní letáky mají ve srovnání s ostatními marketingovými nástroji nižší vstupní náklady. Ve spojení s jejich dosahem a efektivitou stále patří k nejúčinnějším formám propagace, což garantuje návratnost vaší investice.


Kategorie