Zadejte hledaný výraz...

Jak vydělávat z domu

V dnešní době najdete nepřeberné množství způsobů, jak si můžete vydělávat prostřednictvím internetu z jakéhokoliv místa na světě. Záleží na tom, co vás baví, co umíte a čemu jste ochotni věnovat své úsilí a čas. Které způsoby vydělávání online jsou v současnosti nejpopulárnější?

Rozmyslete si, co vás baví a naplňuje

Stačí vám jen počítač, kvalitní připojení k internetu a touha učit se novým věcem. Samozřejmě nic nejde hned a žádný učený z nebe nespadl, všechno chce svůj čas. Zároveň je ovšem žádoucí vybrat si takovou činnost, která vás bude bavit, naplňovat a především existuje reálná šance, že vám za ni někdo zaplatí. Jinak hrozí, že se svou `vysněnou` prací skončíte dřív, než vůbec začnete vydělávat.

Jaké jsou hlavní výhody freelancera?

  • pracuje z domova nebo kavárny či odkudkoliv chce
  • ušetříte spoustu času a může si ho plánovat podle svého
  • vybírá si své své klienty

Níže najdete sedm hlavních a především nejoblíbenějších činností, kterými se v současnosti freelanceři živí. Inspirujte se jimi a vyberte si svou práci snů.

1. Prodejte to, co umíte

Online workshopy a semináře jsou v současnosti, zejména po koronavirové pandemii, čím dál oblíbenější. Umíte se sociálními sítěmi nebo praktikujete jógu? Či dokonale ovládáte cizí jazyky nebo psaní? Na internetu najdete spoustu platforem, například Seduo.cz nebo Naucmese.cz, kde své dovednosti můžete nabídnout.

Vypíšete kurz, napíšete něco málo o sobě a své činnosti a čekáte, kolik lidí se vám přihlásí. Pochopitelně je žádoucí vypsaný kurz sdílet i na sociálních sítích, aby se nabídka dostala mezi co nejvíce lidí. Pak už jen stačí prostřednictvím nejrůznějších komunikačních aplikací nebo sociálních sítí uskutečnit online video seminář.

Nejde ale jen o služby, prodávat můžete i fotografie nebo videa. Hodně cestujete? Oslovte cestovatelské portály. Fotíte svatby? Založte si profil na sociálních sítích a blog a nabízejte své služby online.

2. Založte si vlastní blog

Pište o tom, co vás baví, nejlépe na téma, které dokonale znáte a dokážete o něm mluvit hodiny a hodiny. Nezáleží na tom, zdali je o automobilech, kosmetice nebo například filmech či hudbě. Bude-li po obsahové stránce zajímavý a jazykové i stylistické stránce kvalitní, své čtenáře si dozajista najde. Jakmile si získáte stálou skupinu čtenářů, můžete svůj blog nabídnout potenciálním inzerentům nebo například sponzorům a klientům, kteří vám mohou platit za to, že zveřejníte nějakou recenzi, zmíníte jejich výrobek nebo službu.

Založení blogu vás příliš peněz nestojí, platí se většinou za hosting, který vás vyjde na pár set korun měsíčně, a také za prostor na internetu, který využíváte. Mezi nejvyužívanější redakční systémy patří WordPress.com, Wix.com či Joomla.org. Doménu a hosting si můžete pořídit například na Forpsi.com či Domena.cz.

3. Zřiďte si vlastní e-shop

Vyrábíte svíčky, šijete oblečení nebo malujete? Zveřejněte své výrobky na internetu a prodávejte je. Jistě všichni znají rčení, že každé zboží má svého kupce a nikdy nevíte, koho vaše produkty zaujmou. Stejně tak si můžete založit e-shop, pokud chcete prodávat například produkty někoho jiného.

Zajímáte se o udržitelnost? Zařiďte si e-shop s produkty, které přispívají k lepšímu životnímu prostředí. Hrajete tenis nebo dbáte na zdravou výživu? Vybudujte si e-shop se zahraničními nebo českými produkty z této oblasti. Na internetu během pár minut najdete spoustu firem, které poskytují technické řešení e-shopu, například Shoptet.cz, Shopty.cz nebo ByznysWeb.cz. Například u zmíněného Shoptetu si během pár dní zvládnete postavit e-shop úplně sami bez toho, aniž byste k tomu potřebovali odborné znalosti. Pokud nevyužijete nadstandardní služby e-shopu, například rozesílání hromadných e-mailů či například možnost více správců e-shopu, většinou nic neplatíte.

Chcete-li mít na svém e-shopu platební bránu, je dobré si nejprve rozmyslet a zhodnotit, kolik plateb měsíčně přes platební bránu očekáváte. Pak se teprve rozhodnete, zdali platební bránu využijete, či nikoliv. Za platební bránu totiž měsíčně zaplatíte několik set korun a to i v případě, že ji vaši zákazníci daný měsíc vůbec nevyužijí.

4. Pište pro někoho jiného

Umíte psát a víte, co je copywriting? Říká vám něco PPC a SEO? Pak si najděte v příslušných skupinách na Facebooku nebo jinde na internetu, například na Webtrh.cz, nabídku, která vás zaujme a poptávajícího oslovte. Ovládáte-li gramatiku a stylistiku na jedničku a jste schopni vystavět zajímavý příběh nebo dokážete napsat smysluplný text na daná klíčová slova, nic vám nebrání v tom stát se freelancerem na plný úvazek a psát odkudkoliv, třeba z Karibiku.

5. Dělejte od všeho něco

Ne každý se chce jako freelancer zabývat jen jednou činností. Mnoho úspěšných podnikatelů na volné noze se živí například správou sociálních sítí svých oblíbených firem a značek, nebo například vytvářením grafiky, focením, psaním nebo tvorbou webových stránek. V neposlední řadě také poskytují odborné poradenství v oblasti, na kterou se specializují.

6. Staňte se online marketérem

Jste na sociálních sítích jako doma a víte, co lidé chtějí? Umíte zaujmout a být zapálení pro věc? Marketing na sociálních sítích v posledních letech hraje velmi důležitou roli. Právě na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, Twitter, TikTok a další máte největší příležitost zasáhnout potenciální zákazníky. Nepotřebujete mít vystudovanou žádnou vysokou školu, a přesto můžete patřit mezi nejlepší markeťáky. Je ovšem zapotřebí vědět, jak fungují algoritmy a v čem tkví kouzlo úspěšných marketingových kampaní.

7. Staňte se programátorem

Trend vzdálené práce neustále zrychluje a s příchodem koronaviru nabral na ještě větších obrátkách. V technologických a onlinových firmách je dnes už zcela běžný hybridní nebo zcela remote model. Do kanceláře se tedy podíváte jen výjimečně a většinu času můžete pracovat z pohodlí svého domova. To platí jak pro programátory a etické hackery, tak i například pro správce linuxových serverů.

8. Buďte influencerem

Utvářet názory ostatních, být vidět a mít velkou základnu sledovatelů ovšem není vůbec nic jednoduchého. Je to mnohem těžší než se stát copywriterem nebo si založit vlastní e-shop. Chce to mít dostatečnou vůli, odhodlání a hlavně trpělivost. Ale když se vám poštěstí najít dostatečně velkou skupinu sledovatelů či fanoušků (v praxi firmy slyší na 5000 a více sledujících), pak můžete začít oslovovat firmy s nabídkou spolupráce. Ale je důležité vědět, které společnosti a značky vám dávají smysl. Uzavírat spolupráce bezhlavě a bez konceptu se většinou nevyplácí. Nikdy ze svých sociálních sítí nedělejte reklamní portál.

Bojíte se, že se jako freelancer neuživíte? Začněte si přivydělávat online při klasickém zaměstnání. Bude-li vás to bavit a budete-li úspěšní, pak máte alespoň částečnou jistotu, že i když opustíte zaměstnání, bez peněz určitě nezůstanete.


Vydáno
5. 10. 2021
Kategorie
Tagy