Že jste sociální síti Twitter ještě nepřišli na chuť? Přitom právě zde máte největší možnost se zviditelnit, získat nové sledující a stát se, co se týče sociálních sítí, úspěšnými.
Ve světě patří k nejoblíbenějším sociálním sítím, u nás se ale bohužel Twitter neustále upozaďuje. Na Twitteru nenajdeme příliš náctiletých uživatelů, zato se zde nachází a své příspěvky publikuje mnoho odborníků z nejrůznějších oborů, ať už jde o ekonomiku, kulturu, politiku, sociologii a tak dále. Zkrátka Twitter navštěvují ti, kdo se chtějí něco zajímavého dozvědět.
Abyste ale opět nezapadli mezi další tisíce českých uživatelů této sociální sítě, musíte se, jak už to tak bývá, něčím odlišovat. Jak se tedy pohybovat na Twitteru, abyste uspěli?
1. Uživatelské jméno
Vybrat si vhodné uživatelské jméno může být někdy oříšek. Nemělo by být příliš komplikované, naopak je vítáno uživatelské jméno, které si každý hned zapamatuje. Je žádoucí, aby neobsahovalo žádná čísla. Proč? Nejenom proto, že si čísla ve vašem uživatelském jménu nikdo nezapamatuje, ale zároveň vás za to Twitter tak trochu vytrestá. Když máte normální uživatelské jméno tvořené jen písmeny, a ne s číslicemi nebo automaticky vygenerované, může vám pomoci s návštěvností. V opačném případě vás ale diskvalifikuje a návštěvnost svého profilu si hned tak nezvýšíte.
2. Design
Ze všeho nejdůležitější je udělat si Twitter hezký. Pro vás to možná nic neznamená, ale vězte, že když bude váš účet vypadat dobře, lidé ho budou navštěvovat mnohem častěji a raději. Nepoužívejte však fotku z fotobanky, snadno se může stát, že s nějakým jiným uživatelem budete mít stejnou. Proto si raději pořiďte vlastní nebo si vytvořte fotografii v grafickém programu. Fotografie samozřejmě může obsahovat i vaše logo, případně může mít formu koláže. Nezapomínejte však na to, že profilová fotka musí mít rozměry 2048 x 1900 pixelů. Jakmile budete mít svůj účet na Twitteru vytvořený, přidejte si do něj obrázek pomocí ikonky v sekci Settings, pak klikněte na Design a následně v dolní části vyberte Customize your own. Nyní klikněte na Choose file a vyberte si profilový obrázek z vašeho počítače nebo telefonu. Velikost daného souboru se ovšem musí vejít do 800 Kb.
3. Profilová fotka
Jste-li zaregistrováni na Twitteru jako firma, případně zastupujete nějaký svůj projekt, například blog či webové stránky, určitě stojí za to dát si místo klasické profilové fotky na Twitter vaše logo. Užíváte-li Twitter jako soukromá osoba, respektive máte Twitter pro své soukromé účely, můžete si tam dát fotku, jakou chcete.
4. BIO
Spoustu uživatelů ho vůbec nevyplňuje, přitom právě díky němu můžete ostatní uživatele zaujmout. Dobře si rozmyslete, co do bia napíšete, neboť k dispozici máte pouze sto šedesát znaků. Doporučujeme proto volit taková slova, která s vaším profilem souvisejí. To znamená, že nejlepší je používat klíčová slova, která charakterizují to, co na svém profilu hodláte zveřejňovat.
5. Tweety
Mají velmi omezenou délku a čím kratší tweet je, tím má větší šanci na to, že ho bude někdo sdílet. Obvyklá doporučovaná délka se pohybuje mezi sto třiceti a sto čtyřiceti znaky. Taktéž je dobré tweetovat pravidelně. Twitter funguje obdobně jako jiné sociální sítě a pravidelných publikací si Twitter cení, to znamená, že vám bude pomáhat s návštěvností profilu.
6. Retweety
Sdílejte tweety i jiných uživatelů. Tak si rozšíříte obzory nejenom vy, ale i vaši sledující a ti to jistě ocení. Čím zajímavější články, tweety, případně fotky budete sdílet, tím zajímavější děláte profil pro své sledující.
7. Diskuze
Vždycky se hodí být viděn. Sledujte uživatele, kteří vám jsou okruhem svých zájmů sympatičtí a rozvíjejte pod jejich příspěvky diskuzi. Zároveň se vyplatí odpovídat na otázky, v nichž někdo s něčím potřebuje poradit. Vaši odpověď uvidí každý uživatel, který si odpovědi pod otázkou zobrazí. Nikdy nevíte, někoho zaujmete a dotyčný vás začne sledovat.
Twitter, říká se, je sociální síť pro intelektuály. To, co si můžete dovolit na Facebooku nebo Instagramu, vám na Twitteru neprojde. Tady chtějí lidé skutečně rozumně diskutovat. Jít do hloubky tématu. S povrchním tlacháním o ničem tu neuspějete. Proto si dobře rozmyslete, o čem zrovna váš twitterový účet bude a na jaké téma máte uživatelům co říct.