Zadejte hledaný výraz...

Jak se tvoří linkbuilding?

Budování zpětných odkazů je pro váš e-shop či blog velmi důležité. Nepouštějte se do něj ale bez jakéhokoliv rozmyslu. Je velmi důležité udělat si důkladnou přípravu a hlavně plán, jak na to. Ale k čemu je vůbec linkbuilding důležitý? Především vám slouží k tomu, abyste si vytvořili kvalitní zpětnou vazbu od vyhledávačů a také získali spoustu dalších návštěvníků.

Pozor na porušování pravidel

Čím lepší budete mít vybudovanou strukturu zpětných odkazů, tím lépe se vám bude dařit na pozicích v Google vyhledávání. Zpětné odkazy a takzvané anchor texty napomáhají Googlu přiřadit webovým stránkám příslušná klíčová slova. Už dávno neplatí, že čím více odkazů máte, tím lépe. Jde zejména o kvalitu, nikoliv o kvantitu. V žádném případě se ale nepouštějte do kupování nebo výměny odkazů. Tím porušujete pravidla Google pro linkbuilding.

V první řadě se musíte soustředit na to, abyste všechny články psali s ohledem na SEO. Jak na SEO, jsme se rozepsali v článku Co je SEO a jak vám pomůže s podnikáním. Je však nutné psát i o zajímavých tématech, která vám přitáhnou nové i stávající zákazníky, a především se zajímavými titulky. Jak napsat zajímavý text, který zaujme? Přečtěte si náš článek 10 tipů, jak napsat poutavý reklamní text.

Externí a interní linkbuilding

Každý link má jinou hodnotu. Bohužel odkaz ze stránky, kterou nikdo nenavštěvuje, nemá žádnou váhu. To samé platí o webových stránkách, které mají málo textů nebo neaktuální obsah. Webové stránky, z nichž obsah vede, by také měly být blízké obsahu vašemu webu.

Externí linkbuilding nejenže zvýší povědomí o vašem webu, ale je velmi hodnotný i pro vyhledávače a jejich algoritmy. Pokud ve svých článcích sdílíte odkazy na vaše stránky, jedná se o takzvaný interní linkbuilding. Právě interním linkbuildingem docílíte toho, že budou čtenáři lépe informovaní a zároveň jim nabídnete více témat ke čtení.

Co je linkbait?

Získání zpětných odkazů není vůbec jednoduché. Musíte své čtenáře donutit články sdílet, bez toho to rozhodně nepůjde. Je tu ale také linkbait, který představuje tvorbu obsahu, jehož cílem je získat spoustu kvalitních zpětných odkazů. Aby se vaše webové stránky nebo e-shop staly linkbaitovými, je zapotřebí:

  • publikovat kvízy, testy a soutěže, které jsou pro čtenáře vždycky velmi zajímavé
  • publikovat zajímavé a unikátní informace, nejlépe takové, které budou šokovat a překvapovat
  • zapojovat návštěvníky do tvorby samotného obsahu (musíte je donutit články komentovat)

Existuje také možnost, že se zaregistrujete do katalogů, ty ovšem nefungují tak jako v dřívějších letech. Přesto i v dnešní době se dá najít spousty článků či nabídek k registraci. Co tím ale získáte? Především silný, tedy kvalitní zpětný odkaz. Je velká šance, že si přes katalog někdo váš článek či webové stránky vyhledá. Myslete však na to, že v dnešní době mnoho katalogů už nefunguje tak, jak má, a spousta odkazů z katalogů tak bude označeno za spam.

PR agentury vám usnadní práci

Pořád si nevíte s linkbuildingem rady? Pak si také můžete zaplatit služby PR agentury, která vám s budováním kvalitního linkbuildingu pomůže. Ušetříte si tak starosti a čas, na druhou stranu se vám ale nepodaří do linkbuildingu proniknout tak, jako kdybyste si ho dělali sami. Je rovněž dobré sledovat konkurenci a učit se od ní. Nenechte se ale zmást. Má-li váš konkurent deset silných linků, nesnažte se napodobit všechny. Aby vám k něčemu byly, musíte kvalitní a silné linky ještě přidat a zároveň by měly být silnější než ty, která má vaše konkurence. Bez strategického přemýšlení to zkrátka nepůjde a váš marketing se bez něj neobejde.


Vydáno
29. 3. 2022
Kategorie
Tagy