CRM software často vnímáme jako synonymum pro celou oblast custmer relationship managementu – a byť je takový pohled poněkud krátkozraký (a v podstatě nesprávný), pravdou je, že bez vhodně zvolené platformy se řízení vztahů se zákazníky stává zbytečně složité a v určitých směrech i nemožné. A protože je tady nový rok a s ním i spousta nových příležitostí k rozvoji podnikání, zopakujme si, jak ho můžete posunout kupředu právě pomocí CRM systému.
Vybudujete lepší vztahy
Oborů, které na vytváření užších vazeb mezi prodejcem či poskytovatelem služby a zákazníkem nestojí, je stále méně. A je to právě CRM software, díky kterému snadno získáte všechny potřebné a důležité informace, bez nichž byste svou klientelu nastudovat nedokázali. Z „noname“ zákazníka se stává člověk s konkrétními potřebami – a na vás je, abyste je uspokojili a přetavili náhodný nákup na dlouhodobou spolupráci.
Řád a pořádek
Obrovským benefitem používání CRM softwaru je centralizace dat. Pokud máte kontakty, záznamy komunikace a další cenné informace rozházené po všech čertech, bude pro vás implementace CRM spásou. Systém vám usnadní vyhledávání konverzací či historie nákupů a ušetří vám drahocenný čas.
Zlepšení retence zákazníků
Spokojený zákazník rád nakoupí znovu. CRM systémy jsou koncipovány tak, aby v konečném důsledku výrazně snížily riziko odchodu ke konkurenci. Vysoká míra udržení zákazníků samozřejmě úzce souvisí s příjmy. Vracející se zákazník je pro firmu násobně výhodnější než „jednorázovka“. Kromě toho, že utratí mnohem více, šetří náklady na reklamu (akvizice nových zákazníků obvykle vychází mnohem dráž než udržovací procesy).
Efektivnější projektové řízení
Moderní CRM systémy jsou sofistikované aplikace s přesahem do různých oblastí. Za zmínku stojí především prostředí pro projektové řízení – možnost nastavení odlišných pracovních postupů s ohledem na specifické potřeby konkrétní skupiny zákazníků, jednoduché sdílení informace napříč týmem a další „vychytávky“ pro úsporu času.