Zadejte hledaný výraz...

Co je SEO a jak vám pomůže s podnikáním?

Už jste se někdy setkali s názorem, že SEO optimalizace vám může pomoci se zviditelnit? A brali jste ho na lehkou váhu? Je na čase to změnit. Jestli podnikáte, rozhodně byste SEO měli věnovat pozornost.

K čemu SEO slouží?

SEO je zkratkou pro Search Engine Optimization, česky optimalizace pro vyhledávače. A co tato optimalizace znamená a k čemu vám je? Správnou optimalizací stránek docílíte například toho, že vás zákazníci snadněji najdou, respektive vaše webové stránky nebo e-shop. Také na vašich stránkách zůstanou mnohem déle a to může vést ke zvýšení vašeho zisku.

Mít e-shop je sice hezké, ale když na něj nikdo nechodí, vlastně jen zbytečně platíte za jeho provoz, případně za provoz platební brány a zaměstnanců, kteří e-shop spravují. Vhodnou optimalizací to ale můžete změnit. Čím tedy začít?

Jak najít vhodná klíčová slova?

Máte-li e-shop nebo web plný slov a výrazů, které nikdo nehledá, těžko se k vám někdo dostane. Proto začněte tím, že si uděláte průzkum na konkurenčních webech a e-shopech, které fráze se na nich vyskytují nejčastěji, a všechny si je zapište do tabulky. Pro zvolení těch nejlepších klíčových slov můžete použít například Google našeptávač, Google Ads případně na Seznamu také Sklik. Výborným pomocníkem při stanovování vhodných klíčových slov vám bude také Marketing Miner. Lze využívat neplacenou, avšak dost omezenou verzi, nebo si zaplatíte za plnou verzi a můžete si dělat analýzy klíčových slov téměř donekonečna.

Vyplatí se využívat skutečně jen slova a slovní fráze, které s vaším webem nebo e-shopem souvisejí. Nerelevantní slova vám kýžený úspěch nepřinesou. Když už nějakou sadu klíčových slov vytvoříte, využijte je s rozumem. Tvořte zajímavý obsah a jednotlivá slova do něj umně a nenásilně zakomponujte.

Organická a placená návštěvnost

Říkáte si, že je to jen další práce navíc s nejistým výsledkem? To se ale pletete. Víte, co znamená organická návštěvnost? Lidé, jak je známo, nakupují už víc na internetu než osobně v obchodě. Z velké části za to může i koronavirová pandemie, kterou si už dva roky procházíme. A e-shopy teď bojují o každého nového zákazníka.

Zákazníci si do vyhledávacího pole v prohlížeči napíšou výraz související s produktem či službou, kterou hledají, a logicky nejlépe jsou na tom firmy, které se uživatelům internetu zobrazují na prvních pozicích. Je-li váš e-shop až na páté nebo desáté stránce, prokliká se k vám už jen skutečný vytrvalec. Za organickou návštěvnost neplatíte vůbec nic, přitom ji snadno můžete ovlivnit právě vhodně zvolenými klíčovými slovy, která do svých webových stránek zakomponujete.

A pak tu máme ještě placenou návštěvnost. Placená reklama neboli PPC (pay-per-click), platba za kliknutí, samozřejmě v prohlížečích vždy stojí nad organickým vyhledáváním. Na druhou stranu ale také musíte vzít v potaz, že jakmile si reklamu přestanete platit, opět vaše webové stránky nebo e-shop zmizí v internetových vodách stejně rychle, jako se dostaly do popředí díky vynaloženým penězům.

Díky SEO optimalizaci ovšem na předních příčkách zůstanete a tím pádem si zajistíte permanentní návštěvnost. A čím stálejší a větší návštěvnost budete mít, tím lépe si budete ve vyhledávačích stát.

Proč byste se tedy SEO měli začít zabývat ještě dnes?

  • zviditelní vaše stránky, které budou lépe dohledatelné
  • e-shop nebo web se bude držet na vyšších příčkách ve vyhledávačích
  • zajistí vám, aby se návštěvníci na vašich stránkách zdrželi déle

Jen SEO nestačí

SEO ovšem není jen o klíčových slovech. Aby SEO fungovalo na sto procent, je zapotřebí, abyste si vytvořili síť kvalitních odkazů a domén, které odkazují na váš web. Google zároveň vyhodnocuje, jestli uživatel na vašich stránkách našel, co potřeboval nebo hledal i na dalších webech. Kromě toho si také hlídejte, jak dlouho se vám stránky načítají. Průměrná rychlost načtení stránky jsou tři vteřiny. Čím déle se budou stránky načítat, tím větší jistotu máte, že to vašeho potenciálního zákazníka odradí a z vašich stránek rychle odejde. Kromě toho je dobré:

  • zabezpečit stránky protokolem HTTPS, jinak hrozí, že vaše stránky dostanou negativní hodnocení
  • zajistit si, že vás Google nediskriminuje za to, že obsah dostatečně často neaktualizujete (jakmile web zanedbáváte a zveřejníte něco nového jednou za měsíc nebo za půl roku, může být takový web označen za nedůvěryhodný)
  • rozproudit diskuzi na sociálních sítích, neboť Google zkoumá, jak se o vaší značce nebo firmě píše na sociálních sítích

Trpělivost růže přináší

Nečekejte ale zázraky. Máte-li za to, že najdete relevantní klíčová slova, ty do webového obsahu implementujete a za týden budete mít trojnásobnou návštěvnost, nejspíš budete zklamání. Jak se říká, trpělivost růže přináší a v tomto případě to platí dvojnásob. Nejprve začněte tím, že budete obsah pravidelně aktualizovat o nové informace, případně produkty a služby. Také je zapotřebí kontrolovat, zdali je web průchozí a žádný z odkazů nevede na chybové stránky 404. A také vaši značku propagujte na sociálních sítích.

Stále si nevíte se SEO rady a nevyznáte se v tom, proč je pro vaše marketingové aktivity přínosný? Možná se vyplatí zaplatit si SEO agenturu či SEO konzultanta, který vám se vším poradí. Počítejte ale s tím, že takové služby vás vyjdou na relativně dost peněz. Na druhou stranu to ovšem můžete brát jako smysluplnou investici do vašich podnikatelských aktivit.


Vydáno
15. 1. 2022
Kategorie
Tagy