logo
11.01.2021 00:04
1
Chtěl bych se zeptat těch z vás, kdo doma pravidelně cvičíte:

Stačí vám koberec? Karimatka?

Nebo máte doma nějaké náčiní, příp. posilovací vybavení, které skutečně používáte?

(myslím jen vás, co to používáte dlouhodobě - tj. používáte pravidelně a už to máte dávno po záruce :-) )


Pochlubíte se co - a jak jste s tím spokojeni?

(příp., které "systémy" cviků nebo cvičení využíváte?)

Předem moc dík!

Co se právě děje na Webtrhu?

11.01.2021 00:33
2
Ahoj,

já cvičím s vlastní vahou/doma už dlouho a mám s tím (pro mě) dobré výsledky.

Soustředím se na základní složené cviky - kliky a jejich variace, dřepy, výpady, zkracovačky, shyby (na ty je třeba hrazda).

Abys mohl pozorovat výsledky, je třeba progresivní přetížení (viz článek). Toho lze dosáhnout buď navýšením závaží, což doma lze těžko (na shyby by to mohl být třeba batoh naplněný knihami) a nebo počtem opakování.

Obecně doma lze dobře naposilovat spíše horní polovinu těla, s nohama je to doma složitější.
11.01.2021 03:55
3
Jedine "naradi" ktere pouzivam jsou resistance bands.
11.01.2021 04:43
4
Davam si doma do tela s cinkami, trosku brucho (tzv roller na psika, masina s odstredivou silou).
Nohy v pohode na lavicke, plus drepy s dlhou cinkou a keby bolo miesto tak si kupim celu stanicu.
Ide to vsak aj takto s polohovatelnou lavicou, kotucov mam habadej, jednorucky, dlhu tyc, vlnovkovu, len este ovalnu na tricepsy musim niekde splasit.
Permanentka do Fitin mi je na nic momentalne tak este mam moznost na ihrisku na Vajnorskej vyuzit stroje, plus Kuchajda a Zlate piesky, kde mas moznost cvicit s vlastnou vahou, alebo so zavaziami.
Mat doma zaklad je fajn, kedze Covid brzdi vsetky aktivity.
Plus bike k tomu a vela chodze.
11.01.2021 07:32
5
Velká osa, EZ osa, jednoručky - vše nakládací a k tomu pár kotoučů (celkem cca 100 kg). Na těžké dřepy, mrtvoly ani benche to doma není (malý byt v paneláku), ale obstojně se s tím odcvičit dá. Léta jsem měl hrazdu, ale po přestěhování ji nemám, nicméně plánuji znovu pořídit. V nouzi si jde vystačit i s málem, jen se musí chtít. A trochu improvizovat :)
11.01.2021 07:58
6
Zkoušeno x krát. Ale jak se nezavřu do posilovny, tak si na to nevzpomenu a nebo po 10 minutách odbíhám k pc a už se nevrátím...
11.01.2021 08:14
7
Ano, aspoň malé jednorucni činky se hodí
11.01.2021 08:29
8
hrazda, kruhy, 2KB, jsem s tim schopnej odjet celkem plnohodnotnej trenink.
11.01.2021 12:56
9
Já mám tuhle sestavu - ovlivněnou tím že nemám v bytě moc místa, jinak bych toho měl asi výrazně víc :-D Jsem na tom však schopný odcvičit všechno.

- Činky - plasťáky vylité betonem, plus je velmi nízká cena, kolem 2 000 Kč za 30KG set. Mám 2 sety abych nemusel pořád měnit váhy během cvičení.
- Bradla , s těmahle zatím spokojenost, dá se na to odcvičit spousta cviků.
- Zátěžová vesta - super věc na posilování s vlastní vahou, výborná kombinace s bradly. Je tam 20x1kg závaží, takže lze postupně přidávat až do těch 20kg.
- Posilovací lavice - základ pro spoustu cviků

Používám pravidelně úplně vše. Posilovna není nic pro mě, je tam sice spousta strojů, ale nikdy se dlouhodobě nedonutím tam alespoň 3-4 týdně chodit, zatímco doma mám odcvičeno za kratší dobu než je cesta do/z posilovny a hůře hledám výmluvy, když jsem hned u toho :-D

Když jsem začínal tak jsem na cviky koukal na YT, kvalitního obsahu je tam habaděj.
11.01.2021 13:36
10
Ano, TRX a vlastní váha :-)
11.01.2021 16:40
11
Původně odeslal maresj
Ahoj,

já cvičím s vlastní vahou/doma už dlouho a mám s tím (pro mě) dobré výsledky.

Soustředím se na základní složené cviky - kliky a jejich variace, dřepy, výpady, zkracovačky, shyby (na ty je třeba hrazda).

Abys mohl pozorovat výsledky, je třeba progresivní přetížení (viz článek). Toho lze dosáhnout buď navýšením závaží, což doma lze těžko (na shyby by to mohl být třeba batoh naplněný knihami) a nebo počtem opakování.

Obecně doma lze dobře naposilovat spíše horní polovinu těla, s nohama je to doma složitější.
Ten článek je úplně mimo. Rozhodně nesouhlasím s odpočinkem ani přidávání 10% každý trénink :D

K věci: já mám jednu olympijskou osu, 2x 25kg kotouče, 2x 15kg jednoručky a na nějaké to udržení svalů to stačí. Dají se dělat i mrtvoly, protože je to lehká váha a nemusíš pokládat. Plánuju si ještě koupit lavici, boxovací pytel, zátěžovou vestu a tatami na tišší angličák. Teď místo vesty používám 60L horsky batoh a vlezou se tam petlahve s celkovou hmotností 16kg takže na dlouhou chůzí ideál.

Snažím se cvičit převážně základní cviky. Kdybys chtěl s něčím poradit tak se ozvi.
11.01.2021 17:13
12
(příp., které "systémy" cviků nebo cvičení využíváte?)
Zásadní je jaký je tvůj cíl, kterého chceš cvičením dosáhnout. To tu řečeno nebylo, takže je jakákoliv rada zbytečná. Podle tvého cíle (nabrání svalové hmoty, zlepšení fyzičky, zlepšení mobility, shození váhy,...) se pak dá doporučit.

Jinak já mám momentálně jen stojan, olympijskou osu, lavici a jedu dřep, mrtvý tah a bench. Pak mám teda ještě AirBike a klasický rotoped. Pokud ti jde o nabrání svalové hmoty, tak ti bohatě stačí ty 3 základní cviky. K čemuž bych doporučil alespoň měsíc studovat techniku, než se do toho pustíš + nastudovat něco o stravě. Ideální řešení je prostě zaplatit si pár hodin s nějakým kvalitním trenérem a ten ti vysvětlí alespoň pár basics.

Ale těch funkčních přístupů je opravdu mnoho. Záleží na tom cíli, jaké jsou tvé možnosti (finanční+prostorové), zdravotní stav (úplně každému asi nebude úplně chytré doporučit mrtvý tah a dřep :D) a i na tom co tě prostě víc baví. Neexistuje jediný správný postup, každý je jiný, každý má jinou genetiku (rychlost regenerace, trávení, etc.).

Pokud Tě baví cvičení s vlastní vahou go for it. Se správnou stravou vybuduješ top postavu i bez kontaktu se železem. Jak tady někdo doporučoval resistance band, kruhy, trx,... všechno tohle má smysl.
22.01.2021 07:33
13
Zdravím. Cvičím doma už několik let, začala jsem dlouho před Covidem. Vlastně jsem trenérkou BBP, Cardiokick atd. Je jedno kde cvičíte ale jak cvičíte. Rozložte si cvičení do tři bloků: 1. zahřátí, 2. samotné posilování, 3. protažení. a1) klidně chůze na místě, zapojte ruce (pohyb obou rukou současně nahoru a dolu nastartuje lymfu (pod paží, přečtěte si co to je a proč se má nastartovat), opakujte 3 x po 20, postupně zvýšit na 30,50 kroků. Další cvik kolena, po jednom nahoru, vtažené břicho, hýždě, ruce od ramenou nahoru, spolu se zvedáním kolen. Pravidelně dýchat, s pohybem nahoru výdech, dolu nádech (polovina úspěchů správné dýchání). Zahřátí máte za sebou, Posilování: začněte buď na podložce nebo ručníku, dece (nebo naopak ve stoje). Nikdy nestřídejte cvičení na podložce a ve stoje ( myslím tím cvik na podložce, cvik ve stoje, opět na podložce, opět ve stoje) tím si naopak škodíte. Na podložce zvolte klasické posilování břicha, hýždí, obou končetin. Nejúčinnější je "prkno", začněte na 1, postupně přidávejte, dbejte na držení těla, nevystrkovat hýždě nahoru, v rovině, plyne z názvu. Přidávejte další cviky ( pokud nevíte, je jich plný youtube). Pokračujte ve stoje: hluboké podřepy, výpady vpřed, vzad, do strany a mnoho dalších. Nakonec si lehněte na podložku (deku, ručník) prodýchejte celé tělo a  přidejte pár cviků na protažení po cvičení. A takto, s obměňováním cviků a navýšením počtu každý den. Jako pomůcky na posilování použijte plné láhve s vodou (pokud nemáte činky), ručník při dřepech ( obě ruce drží ručník na šířku paží, ramena nezvedat, při dřepu chvíli zastavím, ruce do předu, za hlavu, dopředu atd.).
Za pár dnů uvidíte výsledek. Za pár týdnů si vybudujete krásnou, zdravou závislost. K tomu jezte všechno! ale v malých porcích a pravidelně, hodně pít, v této době: plátek zázvoru, špetka tymiánu, 5 hřebíčků, zalít vroucí vodou, nechat vylouhovat a vypít, zázvor, hřebíček a tymián ničí viry ( se zázvorem to nepřehánět). 
Hodně štěstí :) Liliana
25.01.2021 09:49
14
Původně odeslal Liliana Wasenmüller
Nikdy nestřídejte cvičení na podložce a ve stoje ( myslím tím cvik na podložce, cvik ve stoje, opět na podložce, opět ve stoje) tím si naopak škodíte.

proc a jak?
25.01.2021 09:56
15
Střídáním cviků ve stoje a v leže se naruší spíš jen struktura cvičení, pak to vede k nekoncentraci a ten trénink tě spíš štve než baví. Pak to začne být kontraproduktivní. Zdravotní rizika bych tam asi nehledal.
25.01.2021 10:55
16
me by vic zajimalo jak se donutit u toho zustat? Vzdycky kdyz se mi povede najet na pravidelne cviceni a opravdu vydrzet treba dva tri mesice, tak se stejne dostanu do bodu, kdy to zacnu odkladat a proste to zas nejak skonci. Porad vsichni pisou jak to zacne byt zavislost a tak, ale ja proste nic takovyho nepozoruju, nic krome me samotneho me k tomu netahne ani po tech 3 mesicich nekolikrat tydne... Co muzu delat spatne?
25.01.2021 11:02
17
Nemáš cíl, nevidíš progress, ztratíš motivaci. To je normální. Je to o nastavení nějakýho dlouhodobýho cíle a pomocí malých dílčích minicílů k němu postupně jet. Tím cvičením jsi chtěl něčeho dosáhnout. Dost lidí si třeba řekne, že půjde za rok zkusit půlmaraton. Ale udělá chybu v tom, že půl roku jedou pořád stejně, cvičí monotónně a když si mezitím nejdou odběhnout nějakou nižší metu, nevidí ten progress a vzdaj to.

Měnit cviky, stanovovat si menší mety s dlouhodobým velkým cílem. To je prostě cesta. A taky mít vůli aby ti to cvičení nevytlačila práce, prokrastinace, prostě nastavit si to cvičení jako každodenní rituál, kdy seš jen ty sám se sebou, na nic jinýho nemyslíš. Pak se na to cvičení budeš vždycky těšit a začne to být droga.
29.01.2021 08:06
18


---------- Příspěvek doplněn 29.01.2021 v 09:08 ----------

Protože střídáním cviků ve stoje a na podložce, zbytečně namáháte páteř a klouby a cvičení není tak efektivní.  Nejlepších výsledků docílíte. Cvičení na podložce bych nechala nakonec a poté plynulé přejit na protažení po cvičení.
01.02.2021 18:44
19
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Nemáš cíl, nevidíš progress, ztratíš motivaci. To je normální.
Hele, já neměl cíl snad nikdy. A stejně posiluju pravidelně už 8 let. V druhé vlně jsem to omezil, ale teď jsem si vybavil základní domácí posilovnu a jedu dál. Opět, žádnej cíl nemám. Respektive cílem je – a vždycky byla – cesta ke zdraví, údržba kondice a hlavně dobrej pocit ze sebe sama.

Mimochodem progres jde vidět i bez cíle. Když posiluješ (aspoň s minimální efektivní váhou), tak svaly prostě rostou. A kdyby náhodou ne, tak roste síla. A kdyby náhodou ne, tak pohyb sníží pocity únavy, zlepší nálady, zlepší spánek atd. Takže nějakou změnu uvidí každý, ať už cíl má nebo ne.

Původně odeslal Aleš Jiříček
me by vic zajimalo jak se donutit u toho zustat? ... Co muzu delat spatne?
No, nejspíš jsi ještě nenašel aktivitu, která by tě fakt bavila. Nebo našel, akorát sis ji něčím zprotivil, nebo "zmonotonnil", nebo si ji jen neupravil tak, aby ti sedla dlouhodobě. Musíš si tu aktivitu nějak oživit. Mimo koronu to bylo snazší, protože posilka / gym jsou takový "zdravý hospody", kde si o pauzách pokecáš, nebo naopak mlčíš a čistíš hlavu.

Během korony je to ale horší no.. Obecně záleží na tom, jakej typ aktivit ti sedne a jaký parametry aktivit ti sednou. Já třeba, díky koroně, začal chodit na delší výlety po okolí, přičemž chodím poměrně rychle (± 6–8 km/h), takže je to slušný kardio, ale zároveň objevuju přírodu a tu a tam se zastavím a něco vyfotím – protože miluju objevování a focení. Nebo chodím kolem Vltavy a čtu si za chůze. Plus teda o všední rána běhám na vyhlídku, kde čistím hlavu. Zkrátka pohyb jsem si úzce spojil s přírodou, která mě baví a uklidňuje.

A pokud jde o domácí posilování, tak s tím jsem měl taky problém, to mě nebavilo ani u filmů, ale bylo to hlavně tím, že jsem prostě náhodně vzal činky a cvičil, namísto abych to nějak promyslel. Takže od začátku ledna jsem to vzal vážně. Promyslel jsem si, kdy budu posilovat, jak změním atmosféru bytu, abych si připadal "jinak", respektive jak se co nejvíc přiblížit pocitu ve fitku. Udělal jsem si z toho komplexní rituál a hned je to o něčem jiném.

Navíc, protože mě baví to objevování, tak jsem si koupil k činkám i Kettlebelly. Vím o nich dlouho, ale netáhlo mě to. Ale teď mi to přišlo jako zajímavej způsob, jak "objevovat nové cvičení". A je to fakt velkej rozdíl oproti činkám, všechno se cvičí trochu jinak, svaly to zabírá jinak, je to úplně jiná filozofie. Kombinuju to teda s činkama, ale prioritu maj teď kettly. O volnu si vždy připravím videa, která projdu o dalším tréninku. Taky jsem si připojil na stativ kameru a na druhém monitoru se vidím z profilu a můžu ladit formu podle instrukcí na hlavním monitoru. Čímž zase ukájím mou potřebu po zdokonalování a efektivitě. A baví mě to.

Plus si po trénincích dávám protein. Nepotřebuju ho, v jídelníčku mám bílkovin spoustu, ale ta chuť mi připomíná moje začátky s posilováním, kdy jsem proteinoval několik let. Ta nostalgie je další věc, na kterou se těším a která posiluje ten celej rituál.

V každém případě tou pointou, z mého pohledu, není se do toho NUTIT. Motivace nejde udržet roky. Ani v práci, ani ve cvičení. Musíš CHTÍT. Mít chuť cvičit dál. Nebo ještě líp, musíš cítit, že POTŘEBUJEŠ cvičit. Ne protože je to dobrý, ne protože to doporučujou influenceři, ale protože víš, že když to zastavíš, tak je ti hůř zdravotně, pocitově i pracovně. Že máš méně energie, máš problém vyjít kopec, funíš při nošení nákupu. Jakmile uvidíš buďto silný benefity cvičení / posilování anebo silný negativa pasivity, tak je pak cvičení no-brainer a základní potřeba.

Nebo, tak jako já nahoře, se zamysli nad těma parametrama. Zkrátka jaký emoce chceš zažívat (třeba ta nostalgie, hrdost na progres a větší sílu), jaký hodnoty či potřeby chceš naplňovat (objevování nových míst či technik, zdokonalování) atd. A pak přemýšlej, jak tu aktivitu okořenit, aby ti to vše dávala. To by ti mělo pomoct u toho vydržet, protože to prostě nebude povinnost a další úkol na seznamu, nýbrž zážitek a rituál, na kterej se budeš těšit. :)
03.03.2021 20:12
20
Ano cvičím doma, aktuálně pravidelně přes cca 40 dní v kuse. Stačí mi jen ručník, karimatka a videa která natáčíme. Link na youtube, kde jsou zdarma pro všechny k dispozici ti sem nedám, protože by mi ho asi Tomáš Maňhal smazal podobně jako to udělal u vlákna kde jsem radil ohledně střihu. Prý je to osobní propagace a to se tu teď asi nesmí (dlouho jsem na WT nebyl a kromě designu se tu asi změnilo víc věcí k horšímu).

Takže pokud chceš ty videa vidět napiš mi zprávu, rád pošlu odkaz, nebo koukni na můj web poslední dva příspěvky jsou o cvičení, nebo jednoduše hledej na YouTube jméno mé manželky, příjmení odvodíš dle mého nicku a nápověda 2, jmenuje se Lucie ;).
03.03.2021 20:35
21
@duben Pokud si o link na ten youtube požádám takto veřejně, tak na to nemůže říct ani popel. Tak sem s ním. A dík :)
03.03.2021 20:43
22
Původně odeslal slix
@duben Pokud si o link na ten youtube požádám takto veřejně, tak na to nemůže říct ani popel. Tak sem s ním. A dík :)
No nevím, tak uvidíme jestli tu vydrží https://www.youtube.com/LucieDubnova ... za případné odebírání kanálu budeme moc rádi, za komentáře a lajky samozřejmě taky ;)
03.03.2021 20:52
23
V tomhle případě je to video naprosto v pořádku, pane duben, když chcete propírat "křivdy" veřejně :-) V tom zamítnutém případě se střihem ten kanál k diskuzi nijak nepřispíval, zbytek vědomostí však ano. Ten vložený affil, ještě s vloženým přesměrováním (tedy úmyslně maskovaný), ale no tak, to opravdu není tolerované chování nikde. A že jste v soukromé zprávě napsal, že nebudete nikde dělat blbce a radit jen tak aniž byste měl nějaký profit, to už nebudu komentovat. Každý svého štěstí strůjcem jest, ale takhle tedy ne ;-)
03.03.2021 21:26
24
Tomáši jednak mě úprava mého příspěvku vysloveně vytočila a ještě bych chápal ten affil link, který nebyl "maskovaný", ale směruje se to takhle vždy a schválně, nikoliv z důvodu schování affilu, ale hlavně pro možnost jeho měření a možnost úpravy, pokud na straně například Adobe dojde ke změně poskytovatele affilu nebo struktury odkazů. Zajištuje se tak, že i zpětně jsou historicky napsané odkazy funkční. ... problém s affilem bych bral. Ale pokud někomu radím čím editovat video a odkážu na YT kanál, který spoluvytvářím, takže tím ukážu tazateli, že vím o čem mluvím a může se sám přesvědčit, to mi rozhodně mimo téma nepřijde.

Taky ta reakce v soukromé zprávě nezněla, že bez profitu nebudu radit. Ale že mi vadí editace příppěvku. To je jedno, nebudu se hádat, mysli si o tom co chceš. Btw. na webtrhu se vždy tykalo. Jestli se teď nově i vyká, ber to tak, že jsem kromě ziskuchtivce ještě navíc nevychovaný nezdvořák. Víc k tomu nemám co dodávat.
04.03.2021 01:32
25
A co ten spam odkaz na karimatku od nove zalozeneho uctu ktery se po zverejneni prispevku ani neprihlasil? :D
04.03.2021 01:48
26
Původně odeslal Bogdan
A co ten spam odkaz na karimatku od nove zalozeneho uctu ktery se po zverejneni prispevku ani neprihlasil? :D
Pravdu máš, napraveno.