logo
04.03.2020 11:57
1
Ahoj,

jsem začátečník co se týká oslovování firem. Rád bych oslovil telefonicky firmy s nabídkou mého vlastního softwaru, který řeší jejich konkrétní problém. Zabírá mi ale spoustu času najít kontakty na internetu.

Nejtěžší je asi najít telefon přímo na kompetentní osobu - např. jednatele. Např. na merk.cz se krásně dají najít firmy, vč. jmen jednatelů, ale bez přímého tel. čísla na jednatele - takže nakonec se člověk dovolá někam na recepci a tím to končí.

Možná kombinace Merk.cz a Linkedin, kdy na Merk vyfiltuji firmy a na Linkedin konkrétní osobu podle jména, se kterou se spojím? Na Linkedin je ale dost málo lidí.

Uvítám jakékoli zkušenosti a nápady.

Děkuji,
Vláďa
04.03.2020 12:03
2
A čo si od toho sľubuješ? U mňa sú takéto hovory vyriešené do 15-20 sekúnd, lebo mi nikdy nič nepriniesli.
04.03.2020 12:11
3
Tak slibuji si od toho domluvení schůzky, kde budu moci vysvětlit víc... Jde mi teď o úplně první krok: Jak efektivně získávat kontakty na lidi (zákazníky), kterým můžu vůbec zavolat a něco říci?
04.03.2020 12:12
4
Asi ztrácíš čas, na nabídky po telefonu pokud to nepoloží hned se tak nanejvýš odpovídá, dejte mi to do emailu.
04.03.2020 12:18
5
Tak zase spousta lidi z oboru rika, ze cold calling porad vyuzivaji. Pro me je ted hlavni otazka jak efektivně získávat kontakty na lidi (zákazníky), kterým můžu vůbec zavolat a něco říci? Nebo jakou metodu oslovovani pouzit (linkedin)?
04.03.2020 12:26
6
Asi tak, přímá čísla, pokud je firma neudává sama, se už dnes nedávají, prostě se musíš prokousat přes recepci či asistentku a nebo si emailem snažit domluvit schůzku či termín zavolání, což je logicky ale značně neefektivní. Žádný telefonní seznam jednatelů/ osob s rozhodující pravomocí apod. neexistuje ani nikdy neexistoval, takže pokud chceš něco pro tebe efektivního zadej to nějakému call centru s platbou za domluvenou schůzku.
04.03.2020 12:28
7
Původně odeslal p_sw
Tak zase spousta lidi z oboru rika, ze cold calling porad vyuzivaji.
A řekl ti to někdo důvěryhodný? Jen se ptám, když říkáš, že to spousta lidí z oboru využívá. Jasně, spousta společností zkouší své služby nabízet tímto způsobem, ale právě proto je na to každý, koho už nějakou dobu podobné hovory oblažovaly, značně vysazený a nebude poslouchat dalšího náhodného obejdu, co mu něco nabízí po telefonu.

Kdysi jsem četl článek o člověku, který fyzicky obcházel různé firmy (bez domluvené schůzky) a prý tak udělal spoustu zakázek na tvorbu webů, ale to bylo před 15 lety, kdy se daly weby prodat úplně jinak. To asi nebude tvůj případ.

Ale klidně to zkus, jediné, co na tohle potřebuješ je být splachovací, mít hroší kůži a doufat, že nikoho nenaštveš, aby sis hned neudělal špatné jméno. Spíš bych to ale viděl na e-mail a hlavně to opravdu cílit na konkrétní subjekty, neposílat hromadné nesmysly, ale něco si o dané společnosti zjistit a oslovit je konkrétně.
04.03.2020 12:50
8
no on je ale cold calling taky už nějakou dobu v EU i jinde ve světě zakázaný, takže ta informace o využívání asi taky nebude čerstvá.

viz. Směrnice 2002/58 / ES o ochraně osobních údajů v Evropské unii vyžaduje, aby vlády jejích členských států do června 2007 vydávaly zákony, které zakazují obecné volání za studena. Směrnice však umožňuje model „opt-in“ nebo „opt-out“, tj. Vyžaduje vnitrostátní registr pro telefonní čísla, která buď (opt-in) nebo ne (opt-out) vítají studená volání.
04.03.2020 12:58
9
Virtuální asistentky pro firmy a podnikatelé navolávají takové firmy, z zivefirmy.cz . Sama pracuji jako externí asistentka, e tato činnost je mou pracovní činností denně aspoň ze 70%.
04.03.2020 13:14
10
Původně odeslal veronikaasistentka
Virtuální asistentky pro firmy a podnikatelé navolávají takové firmy, z zivefirmy.cz . Sama pracuji jako externí asistentka, e tato činnost je mou pracovní činností denně aspoň ze 70%.
A kolik hovoru konci alespon nadeji, tzn. ze telefonistu neposlou hned do haje?
04.03.2020 13:44
11
Původně odeslal musil.david
A kolik hovoru konci alespon nadeji, tzn. ze telefonistu neposlou hned do haje?
Ono je důležité je na něco oslovit, ale na to něco příjdete po třeba 10-tém volání kdy sem tam se překecnete ale uvidíte ze to překecnutí je jakoby nalákalo.
04.03.2020 14:19
12
Původně odeslal veronikaasistentka
Ono je důležité je na něco oslovit, ale na to něco příjdete po třeba 10-tém volání kdy sem tam se překecnete ale uvidíte ze to překecnutí je jakoby nalákalo.
Jak se dostanete ke kompetentní osobě? Na zivefirmy nejsou prima cisla. Musíte stejně přes "ústřednu" a vymluvit z asistentky přímý telefon na jednatele? Ptám se jen obecně. Pokud to tak je, tak pak jestli se člověk nedostane jen k "horším" firmám, které jsou hodně pozadu a ještě vlastně ani nepotřebovali řešit jestli se může dávat číslo na majitele.
04.03.2020 14:23
13
Původně odeslal p_sw
Jak se dostanete ke kompetentní osobě? Na zivefirmy nejsou prima cisla. Musíte stejně přes "ústřednu" a vymluvit z asistentky přímý telefon na jednatele? Ptám se jen obecně. Pokud to tak je, tak pak jestli se člověk nedostane jen k "horším" firmám, které jsou hodně pozadu a ještě vlastně ani nepotřebovali řešit jestli se může dávat číslo na majitele.
Ano kde čísla nejsou uvedena na majitele nebo manažera společnosti, si musíte kontakt získat z čísel uvedených.
04.03.2020 14:24
14
Původně odeslal Petr Široký
Ale klidně to zkus, jediné, co na tohle potřebuješ je být splachovací, mít hroší kůži a doufat, že nikoho nenaštveš, aby sis hned neudělal špatné jméno. Spíš bych to ale viděl na e-mail a hlavně to opravdu cílit na konkrétní subjekty, neposílat hromadné nesmysly, ale něco si o dané společnosti zjistit a oslovit je konkrétně.
V tom je asi zakopanej pes, že i když chce člověk dělat cold call/mailing, tak vlastně stejně musí každému jednomu telefonátu věnovat spoustu času, aby to vlastně nebyl cold call...

Jinak jasně, také bych to raději dělal jinak a hledám jak.
04.03.2020 14:33
15
Původně odeslal p_sw
Tak slibuji si od toho domluvení schůzky, kde budu moci vysvětlit víc... Jde mi teď o úplně první krok: Jak efektivně získávat kontakty na lidi (zákazníky), kterým můžu vůbec zavolat a něco říci?
Kľudne to skús, ale nevidím to ružovo. Buď máš niečo, čo presne potrebujem (ešte sa mi nestalo), alebo máš niečo čo si myslíš, že by som mohol potrebovať (štandard). Keďže si obvykle v druhej kategórii, tak šancu dostaneš len ak už máte nejaké renomé ako firma, je tam niekto o kom som presvedčený, že je hviezda, alebo ťa niekto odporučil. My pracujeme s veľkými firmami (banky, IT, retail, ...) a tam cold calling je úplne márny. Ak máš znalosti, ktoré sú super, tak urob workshop, narvi sa na konferencie, ... a potom už tie dvere sú aspoň pootvorené.

Praktický príklad. My riešime veci okolo ML/AI a spracovania dát - nie sme úplne lacní, takže cieliť na malé firmy nedáva zmysel. Aby sme rozšírili ľudí, ktorí nám zdvihnú telefón budeme na konferencii (relatívne malá konfera, kam sú na časť pozvaní ľudia, čo rozhodujú -- na základe osobných kontaktov iných - www.powerbrief.sk). Okrem toho budeme mať workshop na najlepšej ML konferencii v strednej európe (www.mlprague.com) a pretože už je vypredaný, tak sa firmy ozývajú aj samé. Toto je imho najreálnejšia cesta ako získať tie správne kontakty.
04.03.2020 15:07
16
aneb těžký život obchoďáka. Ano, tohle je zrovna práce, z které se obrovsky cenní konkrétní lidi, kteří jsou komunikativní a mají kontakty v oboru, pak jsou placeni zlatem. On čas není neomezený a být někde jednatelem přece neznamená, že budu denně zvedat desítky telefonů s nabídkami, v téhle situaci si jednatelé začali měnit čísla, protože to je neúnosné a ta doba je již pryč.

Efektivně obvolávat to moc nejde, musíš si dát práci s vytvořením databáze potenciálních firem (či si jí někde koupit), dát práci s personalizovanými nabídkami, dát práci s s evidencí, někdy je lepší to prostě dát firmě, která se tím zabývá, ale nelze čekat nějak velké množství zakázek.

O jaký obor se jedná? Osobně styky jsou pořád velice efektivní, konference jako MLprague vlastně vznikly jen jako obrovské PR pro hledání kontaktů a zakázek, ani sama Šárka S. to netají, marně tam hledám někoho, kdo jen nejde ulovit partnery/zaměstnance a přednášky se těžce vaří z vody jen, aby bylo co říct, ale právě udělání eventu, kde se lidé setkají oborově je ten hlavní přínos. Podobné konference, výstavy a sektávání jsou snad v každém oboru, musíš zabrousit těhle skupin a tam komunikovat.

Kdysi dávno jsem třeba musel chodit po konferencích kolem výzkumu rostlin a jejich růstu jen proto, že jsem v ruce měl systém a SW pro jejich skenování a zpracování. Představa, že budu telefonovat na univerzity a firmy, které se zabývají šlechtěním rostlin mě jako dobrá strategie nepřišla, takhle jsem byl schopný najít pár partnerů a v té době SW prodat.
04.03.2020 16:29
17
Osobně na tyto telefonáty s nabídkami reaguji následovně. Nejdříve slušně odpovím, že nemám zájem a v klidu jeden z nás vypne hovor. Pokud to slušně nefunguje a volající mele a mele tak to prostě položím. Taky už jsem začal dělat to, že ho nechám vyžvanit s telefonem v kapse. No a pak číslo blokuji, věšinou pak volají z dalšího čísla a to taky blokuji atd..

Ale je zase otázka co nabízíš a jestli to ty firmy bude zajímat. Pokud mi volá obchoďák z jiné, třeba nějaké nové prodejny materiálu co běžně odebírám a nabízí mi schůzku tak si ho vyslechnu, ale to už poznám podle začátku hovoru jestli mi někdo vnucuje akcie a různé zaručené procenta z investic a podobné zázraky atd..

Nevím co nabízíš, ale co to třeba zkusit u menších firem, pár jich object, když už tam budeš a řekneš, že představení produktu nezabere 5 minut tak tě s největší pravděpodobností nevyhodí.
04.03.2020 21:40
18
Čas a peníze bych raději investoval do reklamy, než abych otravoval lidi s hovorem, který si nepřejí.
04.03.2020 22:47
19
Mě by celkem zajímala ta služba / produkt. Zkus jí ve dvou krátkých větách prodat :)