PártyObličej.cz - malování na obličej • Prodej celého projektu vč. kompletního vybavení • Možnost okamžitě začít s podnikáním
Zobrazují se odpovědi 1 až 26 z 26

Vratka zakouřeného zboží ve 14-ti denní lhůtě.

  1. Dobrý den,
    po delší době bych zase rád slyšel názor ostatních (pokud budete ochotni).

    V minulosti jsem řešil
    Reklamace záměny zboží po dvou měsících od obdržení z E-shopu

    Výsledek byl takový, že zákazník odmítl zboží vydat k reklamaci a já kontaktoval ČOI o radu. Ta mi sdělila že není oprávněna moje dotazy prodejce řešit, ale mimoto mi napsala, že bez zboží nejsem povinen reklamaci zahajovat (mám uvedeno i v OP) - přeposlal jsem zákazníkovi a od té doby mám klid a už nechce proplatit rozdíl, už nevyhrožuje ...


    Teď řeším zase jinou specialitku, jde sice zase o zboží za pár tisíc (cca 8)...ale jak by jste to řešili Vy ? Zákazník - jak jinak spotřebitel vracel zboží 13-tý den, kdy tvrdil, že zboží nefunguje, termínově těsně ale ok. Zboží však přišlo doslova páchnoucí cigaretovým kouřem a po rozbalení to bylo skoro až nesnesitelné. Otevřel jsem proto děrovaný kryt rekordéru, kam se instaluje pevný disk a uvnitř je to v rozích zažloutlé, smradlavé a lehounce zaprášené prach/popíllek? . Ofoukal jsem sprayem se stlačeným vzduchem na elektroniku, nicméně zažloutlé kraje a průduchy od větracích otvorů zůstaly a navíc zboží neskutečně smrdí po cigaretách. Kontaktoval jsem zákazníka - asi tušíte - klasika poslal mi do háje, že to není možné a že si zajistí svědky a bla bla výhružky ČOI, že mi bude žalovat, ČOI taky, ...
    Upřímně odhaduju, že to běželo ty dva týdny v nějaké totálně zakouřené hospodě/soukromém klubu ...

    Přikládám prinscreen anonymizované komunikace a fotkyNázev:  1574080920631.JPEG
Zobrazení: 852
Velikost:  66,1 KBNázev:  komunikace.jpg
Zobrazení: 825
Velikost:  388,5 KB... jak by jste se k tomu postavili vy ?

    Jinak jsme zase u toho, že nejsem schopen prokázat(krom toho, že nikdo u nás nekouří), že zboží nebylo poslané nezakouřené a zažloutlé ... a od výrobce aby byl poslán zakouřený kus je také prakticky nemožné...
    Doufám, že se nedozvím jako u předchozí dotazu, mám vést čichovou databázi zboží při naskladnění a dále při expedici... ;-) :-) ... ne...teď opravdu, setkali jste se někdy ? A jak jste řešili ?

    Samozřejmě u ustanovení o nákladech na uvedení zboží do původního stavu vím
    Naposledy upravil vena.vaclav : 19.11.2019 v 14:22

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. to zlte je od cigariet. kto doma fajci tak vie ze mu to zaserie vsetok nabytok. radit sa tu nema moc vyznam. toto su pravne zalezitosti takze jedine za pravnikom. avsak tovar sa posielal v krabici takze nejak neviem ako chce zakaznik argumetnovat ze on to na svedomi nema....

  4. Naúčtovat odčouzení (3000?) a uznat vrácení (pokud tam není jiná vada).

  5. Sedí sériová/výrobní čísla? Třeba zákazník měl stejný kus v provozu a zatoužil po jeho výměně za nový.

  6. čísla sedí ... jiná "vada" není... ostatně toto také není vada funkčnosti ale jen že neskutečně smrdí ... a když by se to mělo prodávat dál, bude se muset dát s velkou slevou

  7. Dle meho nazoru muzete pozadovat naklady na uvedeni do puvodniho stavu a odstraneni spiny a zapachu by do toho mohlo spadat. Nejsem si jisty jak nicmene odkoureni prokazete, mozna by slo prodat vyrobek jako zanovni/pouzite a zakaznikovi nauctovat rozdil.

    Nejsem pravnik, nikdo z nas tady. Takze je tezke radit nejak jiste, muzu si jen po svem vykladat zakony.

  8. Je jasné, že prokazování zde bude velmi obtížné. Zákazník bude tvrdit, že poškození vzniko u Vás, Vy, že u něj. S takovým jednáním zákazníků aby si prodejce fotil každý kus ze všech stran, i zevnitř...což v případě že je to třeba zanýtované, zaplombované nelze. Zajímalo by mě jak by to obstálo někde u soudu. Na kom je vlastně dokazování v takovém případě, na prodejci, nebo na zákazníkovi?

  9. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Dle meho nazoru muzete pozadovat naklady na uvedeni do puvodniho stavu a odstraneni spiny a zapachu by do toho mohlo spadat. Nejsem si jisty jak nicmene odkoureni prokazete, mozna by slo prodat vyrobek jako zanovni/pouzite a zakaznikovi nauctovat rozdil.

    Nejsem pravnik, nikdo z nas tady. Takze je tezke radit nejak jiste, muzu si jen po svem vykladat zakony.
    Dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku má prodávající povinnost vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které. Prodávající může částku ponížit pouze v případě § 1833, kdy odpovídáte za snížení hodnoty zboží, pokud byste zboží používal nebo poškodil.
    Takže žádné uvedení do původního stavu neexistuje a jmenuje se to ted odpovědnost za snížení hodnoty. Samozřejmě neměl by odstupovat s tím, že výrobek má vadu, ale reklamovat, ale to jsme zase zpátky, že prvních6 měsíců... Mimo téma, ono to jde fakt za 14 dnů tak zakouřit? Nejsem si jist zda je výrobek určen pro provoz v takto zakouřeném prostředí, zkusil bych to po této stránce.

    ---------- Příspěvek doplněn 18.11.2019 v 22:12 ----------

    Citace Původně odeslal vena.vaclav Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,
    po delší době bych zase rád slyšel názor ostatních (pokud budete ochotni).

    V minulosti jsem řešil
    Reklamace záměny zboží po dvou měsících od obdržení z E-shopu

    Výsledek byl takový, že zákazník odmítl zboží vydat k reklamaci a já kontaktoval ČOI o radu. Ta mi sdělila že není oprávněna moje dotazy prodejce řešit, ale mimoto mi napsala, že bez zboží nejsem povinen reklamaci zahajovat (mám uvedeno i v OP) - přeposlal jsem zákazníkovi a od té doby mám klid a už nechce proplatit rozdíl, už nevyhrožuje ...


    Teď řeším zase jinou specialitku, jde sice zase o zboží za pár tisíc (cca 8)...ale jak by jste to řešili Vy ? Zákazník - jak jinak spotřebitel vracel zboží 13-tý den, kdy tvrdil, že zboží nefunguje, termínově těsně ale ok. Zboží však přišlo doslova páchnoucí cigaretovým kouřem a po rozbalení to bylo skoro až nesnesitelné. Otevřel jsem proto děrovaný kryt rekordéru, kam se instaluje pevný disk a uvnitř je to v rozích zažloutlé, smradlavé a lehounce zaprášené prach/popíllek? . Ofoukal jsem sprayem se stlačeným vzduchem na elektroniku, nicméně zažloutlé kraje a průduchy od větracích otvorů zůstaly a navíc zboží neskutečně smrdí po cigaretách. Kontaktoval jsem zákazníka - asi tušíte - klasika poslal mi do háje, že to není možné a že si zajistí svědky a bla bla výhružky ČOI, recenze, ...
    Upřímně odhaduju, že to běželo ty dva týdny v nějaké totálně zakouřené hospodě/soukromém klubu ...

    Přikládám prinscreen anonymizované komunikace a fotkyPříloha 30195Příloha 30196... jak by jste se k tomu postavili vy ?

    Jinak jsme zase u toho, že nejsem schopen prokázat(krom toho, že nikdo u nás nekouří), že zboží nebylo poslané nezakouřené a zažloutlé ... a od výrobce aby byl poslán zakouřený kus je také prakticky nemožné...
    Doufám, že se nedozvím jako u předchozí dotazu, mám vést čichovou databázi zboží při naskladnění a dále při expedici... ;-) :-) ... ne...teď opravdu, setkali jste se někdy ? A jak jste řešili ?

    Samozřejmě u ustanovení o nákladech na uvedení zboží do původního stavu vím, ale jak to budu prokazovat, když vše bude zapírat?
    Nediv se reakce zákazníka, pokud posíláš opravdu hloupé emaily, že předložíš zboží ke kontrole ČOI, tím jenom ukazuješ, čemu všemu nerozumíš.

  10. Zakaznik to muze jet 336 hodin a jeste v spinavym provozu??

    A ja naivne myslel, ze si to muze vyzkouset pouze v podobnem rozsahu, jako by si to nechaval predvadet na prodejne...

  11. Samozřejmě nemůže, akorát je třeba doufat, že toto vyjádření ČOI znají všechny inspektoráty a jejich pracovníci. Takže snížení hodnoty je jasné a docela se dá tvrdit, že to je neprodejné, nebot nekuřák určitě nebude chtít smradlavý výrobek a i kuřák bude chtít slevu. V každém případě případné soudní jednání je s nejistým výsledkem, ale pokud snížíš vracenou částku z důvodů nadměrného zkoušení, bude na kupujícím aby podal žalobu.

  12. Název:  scv_15741626453391394159663928967957.jpg
Zobrazení: 415
Velikost:  78,2 KBtak pán je velice aktivní a jede si svojí...viz dnešní dopis, který musel ještě včera rychle po e-mailu posílat... proč asi ? ... asi moc dobře tuší že jede levou...tedy jede na maximum co umí... nabírá to docela strmý gradient... :-) názory/rady ?

    Že je to nějaký mladý vyčůraný hajzlík/parchant už vím, má ale status spotřebitele ...

    Pro Lada 1979 : ano, ten rekordér byl zcela nový, nerozbalený a prakticky ho ani neměl kdo jak rozbalit, tedy ano, za 13 dní provozu ho vrátil takhle zasviněný a smradlavý jako dobytek...
    Naposledy upravil vena.vaclav : 19.11.2019 v 14:18


  13. Neporadím přesně, ale podobný případ řešel i náš korporát, kdy zákazník vrátil zboží vyhulené, dokonce tam byl popel s ovladačích.
    Korporát ho tenkrát totálně vyfakoval s jakýmsi posudkem od zdravotního ústavu (ten už měli na podobný případ z minulosti) nebo čeho, že zařízení je chemicky znečištěné, zdravotně závadné a nejen že mu nic nevrátili, ale ještě naněj podali žalobu za vyhrožování ženské, se kterou to řešil.

    ---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 13:20 ----------

    Osobně bych zařízení prohlásil za zničené a poslal míč na jeho stranu. Elektronika není auto, aby se dala po kuřákovi uvést jednodušše do normálního stavu.

  14. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Neporadím přesně, ale podobný případ řešel i náš korporát, kdy zákazník vrátil zboží vyhulené, dokonce tam byl popel s ovladačích.
    Korporát ho tenkrát totálně vyfakoval s jakýmsi posudkem od zdravotního ústavu nebo čeho, že zařízení je chemicky znečištěné, zdravotně závadné a nejen že mu nic nevrátili, ale ještě naněj podali žalobu za vyhrožování ženské, se kterou to řešil.

    ---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 13:20 ----------

    Osobně bych zařízení prohlásil za zničené a poslal míč na jeho stranu. Elektronika není auto, aby se dala po kuřákovi uvést jednodušše do normálního stavu.
    to zní zajímavě....náhodou nějaký kontakt jak se ten ústav má jmenovat...nebo co hledat.. ? :-)

  15. To bohužel neporadím. Zdravotní ústav si pamatuji, ale kde přesně to řešili nevím. Je to už tak cca 4 roky a ve firmě se vyměnili lidi.

  16. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    To bohužel neporadím. Zdravotní ústav si pamatuji, ale kde přesně to řešili nevím. Je to už tak cca 4 roky a ve firmě se vyměnili lidi.
    napsal jsem SZ, ten posudek mi za to stojí, už jen kvůli zvědavosti jak to budou zkoumat a co vlastně najdou

    Jinak zboží nechám pro jistotu v krabici ve které nám vše poslal, aby to bylo při případným řešení možný předložit, tak jak to poslal a vlastně to mít jako důkaz... a rada (bez odpovědnosti) tedy peníze vracet/ nevracet / vracet ponížené, poslat zboží zpět, neposílat zpět a vracet plnou částku nebo poníženou ?

  17. Podívej asi tak, jsi za hranou, jelikož jsi mu nedal návod, možná i tedy záruční list. Já měl nějaké elektroniky zánik záruky při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají kancelářskému prostředí, nebo parametrům v dokumentaci (chemicky agresivní prostředí, prašné prostředí, vlhké prostředí, prostředí se silným elektromagnetickým polem, prostředí, kde se ve vzduchu pohybuje popílek, z cigaretového kouře, atd.).

    Takže pokud tomu chceš věnovat čas a energii, vrať mu část nebo nic s tím, že je poškozeno kouřem a tím dostaneš míček na jeho stranu, on bude muset požádat o mimosoudní řešení, ale to nerozhodne nikdo, jelikož to nebudou schopni řešit. Jediné co mohou je to, že pokud to nemáš v obchodních podmínkách, že vrátíš částku poníženou o poškození, tak že jsi byl povinen mu vrátit celou částku a to poškození po něm následně vymáhat. Nicméně na mimosoudní řešení nemusíš přistoupit a zase je na tahu kupující aby podal žalobu, takže v tomto okamžiku, když ji podá bud vyměkneš a nebo si zadáš někde posudek. A dle výsledku půjdeš nebo nepůjdeš k soudu. Jinak z mé zkušenosti zkušenosti, třeba pojištovna zboží, které bylo po požáru cítit kouřem označila za zničené, ale mezi cigaretami a kouřovými zplodinami při požáru je asi dost rozdíl.

  18. O návod mohl požádat, což neudělal. To mu nijak nepomůže. Kdyby dal zboží po rozbalení zpět do krabice, tak nebude takhle zakouřené. Kdyby bylo zakouřené od výrobce, tak si bude stěžovat i na to, což neudělal, takže dle mě by musel soud uznat, že to udělal on. Zřejmě podá žalobu i když dostane část peněz, takže se stejně bude dělat znalecký posudek. Vy tedy musíte jen dokázat, že je zboží znovu neprodejné a zákazník ho nechtěl zpět. Tím jste v patové situaci.

  19. Kdepak prodejce je povinen dodat písemný či srozumitelný obrázkový návod v češtině pokud nejde o zboží s obecně známém používáním. Toto je velice oblíbená záminka pro reklamaci. A neuspěješ ani s odkazem, že návod je na internetu, jelikož někdo nemusí mít internet.

  20. Návod je ke stažení přímo na e-shopu a přímo v popisu je je odkaz na "CZ návod ke stažení ZDE", stejně také jako "Obsah CD ke stažení ZDE", návod rozporuje až poté co se nám nelíbí stav zboží jak ho vrátil. Chybějící návod nereklamoval. Kdysi mi ČOI sdělila, že CZ návod musí být ke zboží k dispozici, a jen tak mimoděk mi naznačila, že je to šedá zóna, a že nikde není určeno, že v papírové podobě ...

    Jinak v úvodu návodu je uvedeno (CTRL+C->CTRL+V)

    Bezpečnostníupozornění
    Instalaci přístroje smí provádět pouze kvalifikovaný odborník.Instalacemusí splňovatplatnébezpečnostní aelektrotechnické normy apředpisy.
    Rekordérnapájejtepouzezpřiloženéhonapájec íhozdroje.Připoužitínesprávnéhonapájecího zdrojehrozínebezpečípoškozeníjednotky,úrazue lektrickýmproudemnebopožáru.Pokudsinejstenapáj ením přístroje jisti, kontaktujte svého prodejce.
    Pokudnenírekordérdlouhopoužíván,odpojtejej odnapájení.Rekordér je určen pouze pro provoz ve vnitřnímprostředí. Zabraňte vniknutí kapaliny do rekordéru.Chraňte rekordér před vlhkostí.
    Pokuddojdekvniknutíkapalinynebocizíhopředmětud orekordéru,přístrojihnedvypněteakontaktujte autorizovaný servis.
    Opravupřístrojesmíprovádětpouzeautorizovan ýservis.Uvnitř přístroje vzniká teplo. Zajistěte dostatečné proudění vzduchu vokolí rekordéru.Neinstalujte rekordér do prostředí svysokouvlhkostíneboprašností.
    Neinstalujte rekordér do blízkosti zdrojů tepla (radiátor apod.).Chraňte rekordér před nárazy a vibracemi.

    Upozornění
    1.Výrobce /prodejce neodpovídá za škody způsobené ztrátou zaznamenanýchdatvdůsledku chybnéfunkcetétojednotky.Doporučujesepravideln zálohovatdůležitézáznamy.Případněsedoporu čuje, aby se uživatel pojistil proti případným problémům aškodám spojeným se ztrátouzaznamenaných dat.
    2.Pokuddojdeběhemnahrávánínebopřehráváníkn esystémovémuvypnutípřístroje,kvýpadkudodávk yelektrickéenergie,výpadkujističenebovytažení síťovéšňůryzezásuvky,můžetozpůsobitneči telnostnahranýchdatnebonevratnépoškozenípevné hodisku(HDD).Propředcházenítěmtoproblémůmsep rotodoporučujepoužítsystémzálohovanéhonapáj ení(UPSapod.)
    3.Pevnýdisk (HDD) jevelmicitlivéajemnézařízení.Spevnýmdiskem asrekordéremproto zacházejteopatrně. Chraňte rekordér před vibracemi anárazy. Při manipulaci srekordéremběhem nahrávání nebo přehrávánímůžedojítkeztrátězaznamenaných dataktrvalémupoškozenípřístrojeneboHDD
    4.Když vyměníte nahraný pevný disk za jiný apak nainstalujete do přístroje zpět původní disk, nemusíbýtzáznamnatomtopůvodnímdisku čitelný.
    5.Pevnýdiskaventilátorseběhemprovozuopotřebov vají.Provčasnoudetekcimožnýchzávadsedoporuč uje 1x ročně provést servisní prohlídku rekordéru
    6.Výrobce/prodejceneodpovídázaškodyzpůsobenéneodbornoui nstalací,zacházenímneboobsluhou, používánímzbožívpodmínkách jiných než určených vnávodukobsluze(extrémníteplota,vlhkost,prašno stapod.)azaškodyzpůsobenépřírodnímiživly(bo uřka,povodeň,zamětřesení apod.)
    7.Nepoužívejte detekční, alarmové asignalizační funkce této jednotkykposuzováníkritických situací,ani pro účely vztahující se klidskýmživotům
    8.Mohousevyskytnoutpřípady,kdyvlivemexterníchpo dmínek,vstupníhovideosignálučijinýchfaktorůn efungujesprávněvestavěný detektor pohybu.
    9.Výrobce /prodejce neodpovídá za škody vyplývající zpoužití této jednotky vrozporuseZákonemoochraně osobních údajů

    ---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 18:11 ----------

    analogicky a podobně
    Papírové návody k obsluze aut jsou definitivně mrtvé, už i EU povolila…
    rozumím ale že se jedná o auta, tady to může být možná jinak

    ---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 18:13 ----------

    Lada1979- aby si zboží koupil a mohl vybrat, musí zákazník na internet a musí si přečíst co kupuje ...logicky...

  21. Já ti nevím o čem je ten odkaz, ale ta směrnice řeší něco úplně jiného viz. https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...4L0108&from=CS nebo jinou jsem nenašel. Logika u ČOI neplatí, taky jsem dostal pokutu u elektronické databanky propojitelné s PC s návodem na CD. Nevím proč diskutuješ o logice, nikdo z justice se nebude řídit logikou, ale zákonným zněním viz. níže případně jinými soudními rozhodnutími. Jinak řešili jsme reklamaci plastikové stavebnice, který byl obrázkový a na naši odpověď, na reklamaci, že není český návod, nás ČOI upozornila, že nemáme přeloženy značky a piktogramy, ale o to zákazník ani nežádal a naší povinností je mu to na žádost vysvětlit. A myslím, že jsme měli reklamaci i na LEGO a Rubikovu kostku. Ale to neřeš, řeš kolik mu strhneš, ale pokud trefíš na voal soudce, tak ten chybějící návod ti přitíží, kolega tak projel soud o autodráhu, že v návodu nebylo uvedeno, že před zatáčkou máš brzdit, tak jak to měl vědět.

    Informační povinnosti
    § 9

    (1) Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných
    výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku
    a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku
    souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku,
    způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy
    v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.

    (2) Povinností uvedených v odstavci 1 se nemůže prodávající zprostit poukazem
    na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo
    dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně
    známé skutečnosti.

    § 11

    (1) Prodávající musí zajistit, aby informace uvedené v § 9, 10, 13 a 19, jsou-li
    poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.

  22. Na mňa to pôsobí tak, že zákazník to niekomu dodal ako podnikateľ, klient mu to vrátil a teraz ti to vracia. Preto to od teba nakúpil ako FO, lebo ako bežný spotrebiteľ je viac chránený a je to vychcálek. Preklepni si ho na nete, či nepodniká bez oprávnenia.

  23. ...tak jsem ho proklepával a krom toho, že jsem zjistil, že je to notorický stěžovatel v recenzích, častý PC hráč WOW s vrstevníky, kdy tam každý mluví jako světák a je také homosexuál (aktivní profil na nakluky.cz) kde uvádí, že má již přítele, takže nic moc google nenajde. Na linkedin je jen, že je nějaký programátor a podle absolvování školy mu je cca 24-25 let... Advokát jehož služby občas využíváme a kterému jsem napsal mi v krátkosti napsal:

    Podle mého je nejlepší zvolit postup, že zákazníkovi vrátíte cenu zboží sníženou v důsledku vrácení zjevně použitého zboží. Snížit můžete o kolik uznáte za vhodné. Ve VOP máte výslovně uvedeno: Kupující odpovídá za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání se Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti

    To přesně odpovídá § 1833 občanského zákoníku, takže to uplatnit můžete.

    Bude pak na zákazníkovi, aby vymáhal sníženou částku. Podle mého to sice ještě bude chvíli zkoušet s různými výzvami, ale žalobu si určitě rozmyslí, protože ho to bude stát náklady s nejistým výsledkem úspěchu.



    Tedy zbývá si rozmyslet, jestli takový los s homokládou koupím nebo nebudu zbytečně riskovat, byť je šance na úspěch asi velká ... už jsme dostali i "hustou" recenzi... :-) ...jedu příští týden do Prahy, uvažuju se za ním po cestě podívat osobně ...

  24. Ber to ale tak, že pokud dojde k soudu budeš muset nějak prokázat to snížení hodnoty a nemusíš být na sto procent úspěšný, takže ti soudce nemusí přiznat náklady se soudem v plné výši. Pokud nebudeš chtít dělat posudek, hod to někde na bazar s cenou dohodou a dohodni si s nějakým známým potřebnou cenu.

  25. Je to o tom, kdo stáhne ocas jako první. Dal bych mu na výběr, buď si nechá ten vyhulenej krám nebo 50% dolů. Ale napsat mu to pěkně tvrdě, ať se hned po****.

  26. to má náznak nátlaku:)

Hostujeme u Server powered by TELE3