logo
12.06.2019 13:31
1
Zdravíčko,

dorazila mi reklamace na kabelku, kde je utržené poutko. Prodej se uskutečnil 17.12.18, takže týden do uplynutí půl roku. Osobně pochybuji, že by se poutko ihned utrhlo, určitě by tam byly nejdříve známky praskání a postupně by ses poutko trhalo. Bohužel reklamuje až ve stádiu, kdy je úplně vyrvané.

Novou kabelku již nemám, je to stará kolekce. Moc se mi to uznávat nechce, ale mám obavy vyhrožování čoikou a případnou pokutou, přeci-jen jsem malý obchodníček.

Máte nějaký tip postupu nebo směr jak byste postupovali vy?

Děkuji za diskuzi :-)
12.06.2019 14:00
2
Spocital bych si, zda me vraceni casti penez vyjde levnejc, nez cas stravenej s coi, financakem a zivnostakem.
12.06.2019 14:24
3
vrat peníze a zkus to prodat jako použité zboží aspoň za nákupku :)
12.06.2019 21:23
4
Nevim kolik kabela stala, ale je to smutny... pak mej eshop
12.06.2019 22:13
5
Původně odeslal Hybryd
Zdravíčko,

dorazila mi reklamace na kabelku, kde je utržené poutko. Prodej se uskutečnil 17.12.18, takže týden do uplynutí půl roku. Osobně pochybuji, že by se poutko ihned utrhlo, určitě by tam byly nejdříve známky praskání a postupně by ses poutko trhalo. Bohužel reklamuje až ve stádiu, kdy je úplně vyrvané.

Novou kabelku již nemám, je to stará kolekce. Moc se mi to uznávat nechce, ale mám obavy vyhrožování čoikou a případnou pokutou, přeci-jen jsem malý obchodníček.

Máte nějaký tip postupu nebo směr jak byste postupovali vy?

Děkuji za diskuzi :-)
No já být tebou, tak odevzdám živnostenský list a zavřu to. Kdy už konečně všichni připosraní pochopí, že ČOI za správně papírově provedenou reklamaci a to i neoprávněně zamítnutou žádnou pokutu dát nemůže. Samozřejmě pokud by to pak kupující dal k soudu, tak to projedeš. Jinak to klidně zamítni, jelikož jak sám píšeš mohlo se to trhat postupně a reklamovat se má ihned po zjištění, což by mělo být v okamžiku, kdy se to začalo trhat. Na druhou stranu ani tento postup není morálně v pořádku jelikož to nejsi stejně schopen v okamžiku natržení opravit. Jinak pokud to není z Číny, tak by ti to měl tvůj dodavatel také uznat ne?
13.06.2019 11:12
6
Spis jde o to, ze ztrati cas kontrolou a coi si vzdycky dokaze neco najit za ten litr pokuty, ne?
13.06.2019 15:01
7
Původně odeslal Hybryd
Zdravíčko,

dorazila mi reklamace na kabelku, kde je utržené poutko. Prodej se uskutečnil 17.12.18, takže týden do uplynutí půl roku. Osobně pochybuji, že by se poutko ihned utrhlo, určitě by tam byly nejdříve známky praskání a postupně by ses poutko trhalo. Bohužel reklamuje až ve stádiu, kdy je úplně vyrvané.

Novou kabelku již nemám, je to stará kolekce. Moc se mi to uznávat nechce, ale mám obavy vyhrožování čoikou a případnou pokutou, přeci-jen jsem malý obchodníček.

Máte nějaký tip postupu nebo směr jak byste postupovali vy?

Děkuji za diskuzi :-)
Jaký je rozdíl mezi reklamací natrženého poutka a utrženého poutka? Má to zákazník v záruce? Má. Tak nad čím sakra spekuluješ?
13.06.2019 15:44
8
Ze je to vada vznikla opotrebenim, na kterou se zaruka nemusi vztahovat? Proslapany boty ti taky nikdo nevyreklamuje.
13.06.2019 16:05
9
Původně odeslal vodička
Ze je to vada vznikla opotrebenim, na kterou se zaruka nemusi vztahovat? Proslapany boty ti taky nikdo nevyreklamuje.
To by ses divil. Já jsem reklamoval prošlapaný boty již několikrát. Je pravda že na první reklamaci to neuznal prakticky nikdo, nicméně vždy jsem jim to vrátil k opětovnému posouzení a to již prošlo. Je pravda že v jenom případě bylo třeba trošku pohrozit DASkou (kterou ani nemám :-D).
13.06.2019 16:45
10
Původně odeslal Toliceek
To by ses divil. Já jsem reklamoval prošlapaný boty již několikrát. Je pravda že na první reklamaci to neuznal prakticky nikdo, nicméně vždy jsem jim to vrátil k opětovnému posouzení a to již prošlo. Je pravda že v jenom případě bylo třeba trošku pohrozit DASkou (kterou ani nemám :-D).
Dosud jsem za nové věci utrácel svoje peníze. Díky za nakopnutí správným směrem.
14.06.2019 10:03
11
Původně odeslal boolk
Dosud jsem za nové věci utrácel svoje peníze. Díky za nakopnutí správným směrem.
Tak ono co máš dělat když ti po půl až roce odejdou boty za pár tisíc. Většina těchto značkových "designových" bot prostě není dělána na to aby v nich mohl člověk lítat celej den několik měsíců v kuse, většinou to nevydržela klenba/podrážka a to jsem byl za mlada extra hubený. Od tý doby co mám auto mi stejné boty vydřží podstatně déle a netřeba reklamac :-D Myslím si že s tím výrobci tak nějak počítají, nedivil bych se kdyby výrobní cena byla jen zlomek prodejní (u značkových bot).
14.06.2019 10:06
12
Původně odeslal Toliceek
Myslím si že s tím výrobci tak nějak počítají, nedivil bych se kdyby výrobní cena byla jen zlomek prodejní (u značkových bot).
Však to není žádný tajemství, že se to všechno dělá ve stejný fabrice, jen na jiným patře.
14.06.2019 11:55
13
Původně odeslal Toliceek
Tak ono co máš dělat když ti po půl až roce odejdou boty za pár tisíc. Většina těchto značkových "designových" bot prostě není dělána na to aby v nich mohl člověk lítat celej den několik měsíců v kuse, většinou to nevydržela klenba/podrážka a to jsem byl za mlada extra hubený. Od tý doby co mám auto mi stejné boty vydřží podstatně déle a netřeba reklamac :-D Myslím si že s tím výrobci tak nějak počítají, nedivil bych se kdyby výrobní cena byla jen zlomek prodejní (u značkových bot).
Problém není v kvalitě bot, problém je že těch bot máš proti západu málo. Někde jsem viděl statistiku, že muž na západě má v průměru najednou asi 8 párů obuvi a žena třináct, v ČR je prý průměr u mužů do 2 párů, takže o tom to je.
14.06.2019 12:01
14
Původně odeslal láďa1979
Problém není v kvalitě bot, problém je že těch bot máš proti západu málo. Někde jsem viděl statistiku, že muž na západě má v průměru najednou asi 8 párů obuvi a žena třináct, v ČR je prý průměr u mužů do 2 párů, takže o tom to je.
Já ani nevím proč bych toho měl mít víc. Kdyby nebylo praní jedné věci v pračce každý den totální plýtvání, tak mám pro mě za mě klidně jednu košily :D
14.06.2019 12:51
15
...a nadával by jsi, že ti nevydrží ani 2 roky:)
14.06.2019 12:57
16
Původně odeslal láďa1979
...a nadával by jsi, že ti nevydrží ani 2 roky:)
hmmm, ne... :P
14.06.2019 13:22
17
Boty samo o sebe jsou dnes na dve veci a nezalezi zda jsou za 300,- mokasiny z latky nebo boty kozene za 3k, vsechny jsou v prdeli a paty se seslapnou, navic podrazky delaji tak, ze se nedaji podrazit nebo neda se vymenit pata - taky mne to stve, drive mi boty vydrzely fakt hodne a dalo se i opravit za par kil, ted uz ne.

A popravde jsme nevedel, ze se takto daji boty vyreklamovat, takze jsem za posledni leta vyhodil par destitek tisic? :D

Co se tyce kabelky, pokud mas nejakou Cinu nebo Turecko, tak se nediv. Moji manzelce se taky z kozene kabelky z nicheho nic se proste vyskublo poutko a to nebyl ani naznak, ze to nevydrzi, proste stane se a pokud je v zaruce je rozumne to se zakaznikem vyresit. Vem ji zpet, dej to nejakemu opravari a mas to opravene za par stovek.
14.06.2019 13:41
18
Tou reklamací bot bych si nebyl tak jist. Co je mimosoudní řešen í sporů, tak většina obchodů pokud nesouhlasíš se zamítnutou reklamací tak tě místo opětovného posouzení odkážou někam. Zase na druhou stranu po využití ČOI k mimosoudnímu řešení najednou reklamaci uznali, ale spíše tam byly procesní vady, že třeba nemohli dokázat, že nás informovali o vyřízení reklamace
14.06.2019 14:16
19
Já jsem takto reklamoval v Deichmannu a ještě jednom podobném, už si nevybavím název (červené logo, ale baťa to nebyl). Je to už docela dost let zpátky, tak je možný že se to již změnilo. Boty také vždy vypadaly ještě dobře, materiál nebyl nějak výrazně opotřebován, ale vždy se mi podařilo prošlápnout patu.
15.06.2019 16:54
20
Původně odeslal vodička
Ze je to vada vznikla opotrebenim, na kterou se zaruka nemusi vztahovat? Proslapany boty ti taky nikdo nevyreklamuje.
Jenže on spekuluje nad tím, že to měl zákazník reklamovat dříve.... Proč?
Hele já chápu, že se snaží eliminovat vychcánky, kteří to zničí a pár dní před koncem záruky reklamují - navíc když už se daný model nevyrábí, a měl by vrátit peníze.

Ale:
1) to nikdy neeliminuješ úplně, je potřeba s tím statisticky počítat v marži
2) správný postup (už to není v prvním půlroce záruky) - převzít, zahájit reklamační řízení, nechat posoudit výrobcem/dodavatelem, informovat zákazníka o výsledku
pokud prodávám brak z číny, pak mám dost vysokou marži na pokrytí takových ztrát ne?

Mě prostě zaráží, že každý chce "podnikat" a prodávat, ale nechce řešit takovéhle důsledky - vždyť i to je součást podnikání.... reklamace byly, jsou a budou...
17.06.2019 13:22
21
Původně odeslal Toliceek
Tak ono co máš dělat když ti po půl až roce odejdou boty za pár tisíc. Většina těchto značkových "designových" bot prostě není dělána na to aby v nich mohl člověk lítat celej den několik měsíců v kuse, většinou to nevydržela klenba/podrážka a to jsem byl za mlada extra hubený. Od tý doby co mám auto mi stejné boty vydřží podstatně déle a netřeba reklamac :-D Myslím si že s tím výrobci tak nějak počítají, nedivil bych se kdyby výrobní cena byla jen zlomek prodejní (u značkových bot).
Taky jsem si radeji kupovaval "boty", nez ty dnesni nevim-jak-to-nazvat. (ozdoba na nohy? imitace boty? papuč do společnosti?)

Bohuzel, "boty" uz skoro nikdo nevyrabi a hlavne neni jasne rozliseno nazvem, co jsou boty na chozeni a co sr***y. :-(

Pritom chuze je to nejlepsi, co clovek muze pro sebe delat ( nejen pro telo)
19.09.2019 15:41
22
Jak byste se stavěl k reklamaci poškozeného napájecího kabelu ? Podle mého jde o mechanickou závadu, nikoli vadu výrobku. Spíš si myslím, že si to dotyčný způsobil sám manipulací (čerpadlo ve vodě vytahoval za kabel, po dvou sezonách se to takto může projevit). Výrobek víceméně jede-nejede. Stačí trochu pohnout kabelem a už nejede. Problém je v místě napojení k trafu, ne někde uprostřed. Věc je neopravitelná. Zákazník pro jistotu ani nenapsal, co požaduje a co tomu je...
19.09.2019 16:12
23
pokud nepopsal vadu, tak se ho dotázat co tím myslel a pokud je to po 6 měsících od koupě zamítnou.
24.09.2019 12:14
24
Původně odeslal dave67
Jak byste se stavěl k reklamaci poškozeného napájecího kabelu ? Podle mého jde o mechanickou závadu, nikoli vadu výrobku. Spíš si myslím, že si to dotyčný způsobil sám manipulací (čerpadlo ve vodě vytahoval za kabel, po dvou sezonách se to takto může projevit). Výrobek víceméně jede-nejede. Stačí trochu pohnout kabelem a už nejede. Problém je v místě napojení k trafu, ne někde uprostřed. Věc je neopravitelná. Zákazník pro jistotu ani nenapsal, co požaduje a co tomu je...
Zrovna u čerpadla by to mohly být například vibrace, rozdíly teplot apod... Problém je, že dokazovat nesprávnou manipulaci musíte vy, nikoliv zákazník.
24.09.2019 19:07
25
Po 6 měsících musí výrobní vadu v okamžiku prodeje prokazovat zákazník.