13.05.2009 18:37
1
[P]ráce eshopu by neměla skončit poskytnutím datového souboru. Podle zkušeností od eshopů víme, že konverzní poměr na objednávku je velice závislý na tom, jak obchod pracuje se svým zobrazováním a jak komunikuje s uživateli už na nákupním rádci. Pokud nedáte zákazníkovi všechny potřebné informace o nákupu předem, je následná konverze výrazně nižší.
Z rozhovoru s Tomášem Hodboděm o webu Heuréka.cz. T. Hodboď si myslí, že pro e-shop je užitečné, když s návštěvníky komunikuje na jiných webech (jmenovitě na Heuréce).

Některé e-shopy využívají službu Ověřeno zákazníky a dobrovolně provozovateli Heuréky odevzdávají informace o svých zákaznících (e-mail, velikost objednávky...).

Co si o tom myslíte? Nechali byste jako provozovatel e-shopu vstoupit cizí stránku do vaší komunikace se zákazníkem? Myslíte si, že to může být užitečné? Nebo by to naopak poškozovalo váš byznys?
13.05.2009 19:03
2
Poskytovat třetí osobě údaje o objednávce od zákazníka je docela k ničemu. Můžete mít úspěšný eshop a tím jen odkryjete karty a můžete čekat konkurenci.

Pokud jde o ten projekt Ověřeno zákazníky, tak z určitého hlediska to nemá smysl. Pokud bych vážně chtěl mít eshop,ke kterému by lidí měli mít důvěru, tak bych chtěl certifikáty od kvalitních společnosti - něco jako http://www.spotrebitele.info/audit/ .

Podle mě je to celé snaha zviditelnit heureku.cz a jeji vyhledávač cen. Někteří lidé ho můžou používat, ale myslím, že většina zná dostatečné množství eshopu ze kterých lze porovnávat ceny.
13.05.2009 19:04
3
Najlepsie je si zabezpecit vlastny podporny web so sluzbou " Ověřeno zákazníky "... Na druhej strane jedna zla skusenost zakaznika moze odradit tisicky dalsich a pri tom nemusi ist o chybu prevadzkovatela eshopu!
Jednoznacne ale rychly a kvalitny support je obrovska vyhoda v akejkolvek oblasti...
13.05.2009 19:04
4
Vyuzivame ich sluzby, ale ziaden realny prinos v CR a uz vobec nie v SR nevidime. Vysledky su uplne zanedbatelne (pocet objednavok radovo v jednotkach ks).

Nejaka komunikacia so zakaznikom cez ich server teda neprichadza do uvahy. Pokial by bol realny objemny prinos konvertujucich zakaznikov zo strany Heureky, dalo by sa o tom uvazovat (ale len u zakaznikov prislych cez Heureku).
13.05.2009 19:07
5
No certifikát ověřeno zákazníky podle mne poškozuje byznys shopu. Nejen, jak už bylo zmíněno, jde o odkrývání svých karet konkurenci, ale především je to ztráta důvěry klientů, kteří najednou zjistí, že jsou jejich osobní údaje (e-mail je dle mne v době spamu osobní údaj), předávány třetí straně bez jejich souhlasu. Kdo zaručí, že Miton nebude takto vytvořenou databázi e-mailů využívat pro své účely?
13.05.2009 19:16
6
Taky se mi ten projekt "Ověřeno zákazníky" moc nezdá. Kdyby mi po nákupu v nějakém e-shopu přišel emailem dotazník (zvláště od někoho jiného, než je sám e-shop) jak jsem byl spokojený s nákupem, tak bych ho velice pravděpodobně nevyplnil a ještě bych se divil tomu jak se dozvěděli, že jsem právě v daném obchodu nakoupil.
13.05.2009 19:22
7
Jen doplnim, ze z vlastni zkusenosti Heureku pouziva napriklad Megapixel.cz trosku me to zarazilo jako zakaznika, ze jsem dostal email z Heureka.

Pokud jde o shop kvalitni, tak si na heureka udela dobrou reklamu. Nicmene je otazkou, jestli se projektu Heureka jako takovemu da sverit informace o vsech objednavkach...

Jako spravny paranoik bych toho nevyuzil (pokud bych eshop provozoval).
13.05.2009 19:28
8
Eshopy ktoré sa nezapoja do tejto spovede budú na Heureke penalizované ?
Predpokladám že dotazník dostáva aj zákazník ktorý nepríde cez Heureku. Tzn, že tá zhromaždí kompletné údaje o eshope: počet zákazníkov, ich návratnosť, odhadované tržby... už mi chýba len prepojenie na daňový úrad ;)
13.05.2009 20:36
9
Ajaj...

Tak se mi zda, ze vetsina lidi, co o "Overeno zakazniky" mluvi s tim v praxi nepracovala.

Pouzivame to na svych eshopech a je to vyborna zpetna vazba od zakazniku. Delat vlastni podpurny webu kvuli recenzim, jak tady nekdo driv napsal, je pitomost.

Heurece se posila jenom email zakaznika. Nic dalsiho se posilat nemusi. Volitelne se muzou uvest nakoupene produkty. Jaka data tim sdelujeme konkurenci? Heureka pouze vi, ze clovek s nejakym emailem nakupuje na tom a tom serveru. Jak by toho mohla zneuzit nevim. Jasne...paranoici muzou rict, ze muzou prodat emaily nekomu...ze si muzou treba sami otevrit podobny byznys...to je paranoia...
13.05.2009 20:50
10
Původně odeslal VlastimilVa
Ajaj...

Tak se mi zda, ze vetsina lidi, co o "Overeno zakazniky" mluvi s tim v praxi nepracovala.

Pouzivame to na svych eshopech a je to vyborna zpetna vazba od zakazniku. Delat vlastni podpurny webu kvuli recenzim, jak tady nekdo driv napsal, je pitomost.

Heurece se posila jenom email zakaznika. Nic dalsiho se posilat nemusi. Volitelne se muzou uvest nakoupene produkty. Jaka data tim sdelujeme konkurenci? Heureka pouze vi, ze clovek s nejakym emailem nakupuje na tom a tom serveru. Jak by toho mohla zneuzit nevim. Jasne...paranoici muzou rict, ze muzou prodat emaily nekomu...ze si muzou treba sami otevrit podobny byznys...to je paranoia...
Ano, nepracovala. Svých zákazníků si vážím nehodlám předávat třetí straně o nich informace, které by mohly ve výsledku vést k jeho obtěžování (tímto neobviňuji heureku resp. miton z nekalých úmyslů).
13.05.2009 20:51
11
no,

- ako zákazníkovi by sa mi to rozhodne nepáčilo (nepáči sa mi ani to, keď mi na môj mobil vyvolávajú reklamní partneri Orangeu a ponúkajú mi svoje služby - nezveril som im telefónne číslo, nechcem aby mi volali)

- ako prevádzkovateľovi eshopu sa mi takáto služba tiež nepáči - súhlasím s názorom, že e-mail je dosť osobná záležitosť a informácie o svojich zákazníkoch skrátka nepustím z ruky.

Nejde pritom o strach, že by boli zneužité konkurenciou.

Ide proste o normálnu ľudskú slušnosť - zákazníci mi ich zanechali preto, aby som s nimi mohol komunikovať ja (majiteľ eshopu), a tým mi taktiež zverili dôveru, že ich nebudem ďalej šíriť...
13.05.2009 20:52
12
No jo, ale to, že email posíláš heurece musíš mít uvedeno v podmínkách, protože teoretický by tě mohli žalovat za šíření osobního údaje nebo za nedovolené šíření. Sice hodně lidí asi nečte podmínky, ale osobně bych nenakupoval někde, kde pošlou můj email třetí osobě, když si najdu jiný eshop.
13.05.2009 21:04
13
z môjho pohľadu je dokonca úplne jedno, či je to pred zákonom čisté, alebo nie (ergo, či to je v podmienkach uvedené, alebo nie). Presne ako vraví Tomve - pôjdem nabudúce ako zákazník nakupovať inam, pretože tento eshop ma podrazil...
13.05.2009 21:50
14
Původně odeslal VlastimilVa
Tak se mi zda, ze vetsina lidi, co o "Overeno zakazniky" mluvi s tim v praxi nepracovala.

Pouzivame to na svych eshopech a je to vyborna zpetna vazba od zakazniku.
Proč nepoužíváš profesionální online dotazníkovou službu, třeba www.surveymonkey.com (kterou jsem nedávno využil k sociodemografickému průzkumu mezi návštěvníky Webtrhu)?

Data jsou jen tvá a jejich nástroje ti umožní dělat pokročilé analýzy.

Doprogramovat do e-shopu rozesílání pozvánek je asi tak složité jako zabudovat kód od Heuréky.
14.05.2009 00:29
15
Klientům to nedoporučuji. On už samotný základ té myšlenky - dávat údaje o prodejích třetí osobě je trochu pochybný. Spokojenost zákazníků si zkoumáme vlastními dotazníky a je klid. Mě jako zákazníka by nějaký prapodivný certifikát asi nepřesvědčil. Ale je to dobrý námět na menší výzkum. Aspoň vyzkoušíme naše nové dotazníčky :D
14.05.2009 07:41
16
Původně odeslal VlastimilVa
ze si muzou treba sami otevrit podobny byznys...to je paranoia...
Naopak, vzhledem k šíři záběru Mitonu to je docela možné.
14.05.2009 08:27
17
Já jejich certifikát využívám již od začátku této služby na jednom z e-shopů, nicméně to plánuji ukončit, protože od doby, kdy jsou odpovědi i pro majitele e-shopu anonymní, je to bez významu. Dokud jsem administraci viděl, od koho to přišlo, mohl jsem těm, kteří měli zajímavý námět, napsat, poděkovat za názor a za nějaký dárek to s nimi prodiskutovat. Takhle tam spousta lidí napíše "nepřehledný design" nebo cokoliv jiného a já nevím a nezjistím, co mají na mysli...

Je fakt, že Heuréka začíná být docela používaná a nějaké ty zákazníky také přivádí, ale už tam mám odpovědí dost, hodnocení dobré, tak je asi na čase to odstříhnout.

Mimochodem, smlouvu mi také posílali, ale nikdy jsem ji nevyplňoval...

Co se týče e-mailů s dotazníky, posílají je z e-mailové adresy prodávajícího a taktéž jménem prodávajícího, takže zákazník netuší, že byla předána jeho e-mailová adresa. Proto jsem na to za celou dobu nedostal jedinou stížnost.
14.05.2009 10:37
18
Je to bezesporu výborná strategie heureky. Službou ověřeno zákazníky může dostat podvědomí o heurece k obrovskému množství lidí a ty nalákat do svého systému.

Na druhou stranu bych to určitě nezatracoval. Všichni provozovatelé e-shopů, kteří heureky hojně využívají určitě nejsou hloupí a ví proč to dělají. Komunita na heurece roste a tedy i její potenciál.

Bohužel nevím jak výhodný je či není jejich PPC (z pohledu konverzí). Díky google analytics a jeho e-commerce by se to dalo ale přesně zhodnotit a pak se rozhodnout zda z heureky utéct či setrvat.

My s heurekou zrovna zahájili spolupráci - našim zákazníkům dáváme modul exportu feedu a ověřeno zákazníky zdarma, oni našim klientům kredit 300,- na PPC. Více na ShopSys.cz: Spolupráce ShopSys a Heuréky.
14.05.2009 10:43
19
Ahoj všichni, budu psát za jeden z největších obchodů, který tuto službu využívá (aktuálně již několik tisíc recenzí)...

1) Mitonu se předává jen email (jak tu už někdo psal), takže žádné přehledy o výši objednávky, jménu zákazníka, takže jediné, co z toho může Miton vysledovat je to, že uživatel emailu X@X.CZ nakoupil u nás, pak u shopu B a po 3 měsících u shopu C,
2) ten dotazník dorazí opravdu z emailu dotaznik@prodavajici.cz a je v něm logo prodávajícího... je to hlavně z důvodu, že mnoho lidí jej nevyplní, ale na email odpoví:-), ze začátku se to zasílalo z emailu heureky, ale když jim pak lidé odepisovali ve stylu "dodávka super, můžu si k tomu koupit ještě příslušenství?", tak to změnili...
3) jak je ošetřeno nezneužití informací ze strany mitonu? smluvně... zajímavé pokuty atd... smlouvu jsme museli samozřejmě trochu upravit od základní poslané verze,
4) Heureka.cz nám vodí aktuálně kolem 2000 lidí denně na obchod s velmi dobrou konverzí, který využívá tuto službu, v řazení obchodů to samozřejmě přidává na relevantnosti a tudíž se zobrazujeme často v těch 3 vypíchnutých obchodech... na ostatních obchodech o něco méně, ale stále je to po Zboží.cz druhý nejvýznamnější zdroj ze srovnávačů,
5) proč si neudělat průzkum a data mít jen pro sebe? no právě proto, že je pak neuvidí ostatní potencionální zákazníci, narozdíl od různých diskuzí, kam většinou píší jen ti nespokojení a ještě většinou anonymně, tady píšou jen zákazníci, kteří skutečně udělali objednávku, lze na to reagovat, ale hlavně - vidí to všichni ostatní, když z Xtisíc recenzí vyjde, že nám X% dá 5/5, tak to už může někoho přesvědčit, a pokud nepřesvědčí, tak to určitě nenaštve,
6) že nelze dohledat, kdo napsal, kterou konkrétní reakci není pravda - my to párujeme přes timestamp objednávky, zas je to jen o jednání, jak Vám má Heureka.cz zasílat výsledek dotazníku zpět (je pravda, že jelikož jim platíme za všechny shopy dost přes 100tisíc měsíčně, tak nám asi vyjdou dost vstříc v individuálních věcech),

za těch Xtisíc recenzí nám přislo možná jen 5-10 emailů, že jako co si to dovolujeme jim posílat dotazník... tedy dost zanedbatelné procento

hlavní důvod, proč tuto službu využíváme je, že Heureka.cz opravdu roste, roste její návštěvnost, roste její komunita, roste aktivita její komunity, tento "program" zvyšuje naší pozici při vyhledávání, a proto je to pro nás dobré, nicméně samozřejmě vidím i mnoho věcí proti, ale to se holt nedá nic dělat...

přijde mi toto lepší než třeba audit SOS, kde si jen někdo přečte Vaše obchodní podmínky, tady se hodnotí reálná zkušenost s nákupem/reklamací/vrácením, tedy nikoliv jen psaný text, ale reálné chování...
14.05.2009 11:20
20
Původně odeslal VlastimilVa
Heurece se posila jenom email zakaznika. Nic dalsiho se posilat nemusi. Volitelne se muzou uvest nakoupene produkty.
Hmm, takže jenom někomu posíláš funkční kontakt na klienta a informaci co nakupuje (i pokud ji neuvedeš, tak se ten nákup dá odvodit od zaměření obchodu). To je skutečně 'naprosto bezcenná informace' pro jakéhokoliv obchodníka...:censored:

Osobně odmítám něco takového na shopu provozovat, představa že bych komukoliv posílal takové údaje o klientech je pro mě nepředstavitelná. A jako klient si dokážu představit, že by mě to dokonce odradilo od nákupu na shopu kde tento systém funguje. Konkurence je velká tak proč bych měl nakupovat někde, kde se moje objednávky 'hlásí' někomu, koho neznám a komu je po mých soukromých objednávkách prdlajs?

No ta to už radši nemluvím o tom, že nechci spolupracovat s firmou neustále parazitující na vyhledávání slova 'recenze' ve vyhledávačích, kde se v 99% případů nakonec dozvím krásně optimalizovaný velmi užitečný text typu:

'Bohužel zde zatím není žádná recenze produktu XXXX. Máte tak obrovskou možnost napsat vlastní recenzi s Vašimi zkušenostmi s produktem XXXX. Ovlivníte tak rozhodující se uživatele, proto prosím buďte objektivní. Uživatelé mohou hodnotit přínosnost Vaši recenze a z Vás se tak může stát guru v daném oboru!'
14.05.2009 13:49
21
Ahoj, díky za zajímavou diskusi. Pokusím se k tomu přidat pohled z naší strany.

1) Ověřeno zákazníky
Podle zákona o ochraně osobních údajů je Heureka technickým správcem služby, podle definice zákona se nejedná o předávání údajů třetí osobě. Z tohoto pohledu je to v pořádku i po konzultaci s ÚOOÚ.

Mnozí z vás mají námitky spíše ve smyslu nebezpečí zneužití dat, které jsou určitě pochopitelné. Pokusím se vysvětlit, proč jsou ale zbytečné?

a) Po odeslání dotazníku máme email už v pouze zahashovaném tvaru a nejsme schopni tedy zjistit autora - ve finále je to nevýhoda pro eshop, jak píše meloun, nejsme schopni obchodu dát zpětně kontakt na autora konkrétní recenze. (To ale obchod může zjistit sám - podle konkrétního data a času objednávky, kdy byla provedena si sám může tuto informaci u sebe dohledat - my to ale nezjistíme.)
b) V zahashovaném tvaru to máme jen proto abychom, neposílali zákazníkům dotazník vícekrát, pokud k tomu dají nesouhlas.
c) Jak už bylo také řečeno, emaily chodí z adresy eshopu, zákazník si tam heureky povětšinou ani nevšimne.
d) Z našeho pohledu je nepředstavitelné udělat jakýkoliv pochybný krok vůči zapojeným obchodům. Naprosto bychom ztratili jejich důvěru, na které je prakticky založená.
e) Nesporná výhoda v tomto přístupu je v tom, že recenze zákazníků jsou zaštítěny nezávislou službou. Když si dáte na web pozitivní ohlasy zákazníků, tak to nemá takovou vypovídající hodnotu, jako když řeknete, že se nebojíte veřejné zpětně vazby a necháváte si ohodnotit vaše služby vašimi zákazníky. (V blízké době chystáme pro obchody možnost si všechny recenze vygenerovat a načítat přímo na stránky.)
f) Poskytujeme výbornou zpětnou vazbu od zákazníků. Jak již také zaznělo, obchody, které s tím umí pracovat, z toho mohou jen těžit.
h) A v poslední řadě prozradím, že v blízké době chystáme na základě tohoto certifikátu speciální službu, která dá reálnou hmatatelnou výhodu nejen eshopům ale i zákazníkům, kteří nakupují v ověřeném obchodě.

2) Význam Heureky
Ano, nejsme největší co do počtu přivedených uživatelů. V některých odvětvích se ke Zboží přibližujeme rychleji, v nepokrytých segmentech je to horší. V takovém případě se snažíme obchodům nabízet další důvody.

U shopů, které mají dobře nastavené zobrazování, mají certifikát atd. má Heureka největší konverzní poměr. Zakládáme si na tom, že investované prostředky se ihned vrací a přímo je to vidět ve statistikách. A to do toho nejsou započítávány výhody, které Heureka přináší dlouhodobě a přímo nemusí být pozorovatelné.



Každopádně díky za váš pohled, je to pro mě důležité vidět i z druhé strany.
14.05.2009 14:07
22
1) Ok, tak podle zákona se nejedná o předávání údajů. Ale když už u eshopu kupují věci, tak očekávám jen produkt a žádné dotazníky skrz mail. Upozornění na slevy a new produkty bych ještě brál. Divíte se proč hodně lidí neodešle dotazník zpět. Proč asi, protože o to nestojí. Chcete dát dotazník na vyplnění spotřebitelům? Dejte si ho na web, slibte nějaký menší produkt zdarma při vyplnění a objednávce a je to. Tudíž nevidím smysl využít heureku. Sám si to udělám líp, mám lepší přehled a nikdo mi do toho nevidí - kdo co vyplnil.

Poslat mi eshop dotazník, končím s ním. Bude to mít v podmínkách, není problém najít jiný eshop.

2) Heureku nevidím z mého hlediska jako moc velký přinos. Domluvím se s Frantou, Honzou a s jinýma a zneškodním konkurenční obchod díky heurece, recenzi a hlasy.

Pokud fakt chcete mít žebříček kvalitních eshopů, tak to dělejte jinak. Jde to.
14.05.2009 14:21
23
Původně odeslal Tomve
2) Heureku nevidím z mého hlediska jako moc velký přinos. Domluvím se s Frantou, Honzou a s jinýma a zneškodním konkurenční obchod díky heurece, recenzi a hlasy.
Tohle mě pobavilo, tak budeme mít 8000 recenzí a 4 záporný, vzhledem k tomu, že jich denně přibude několik desítek je mi to celkem jedno... a abyste jich poslali třeba 2000, tak tě to bude stát 2000x vyplnit objednávku s jiným emailem, to už si imho rozmyslíš... hlavně to je takový to typicky český jednání - nemusím být nejlepší - hlavně že někoho poškodím:-) Možná by bylo lepší se snažit být lepší než konkurence něčím poctivým... tedy konkurenci dohánět, ne se jí snažit "zkopnout" na svou úroveň.

Jinak třeba u nás předáme Heurece email jen pokud se při objednávce registrujete i pro odběr newsletteru, pak je jasné, že Vám nějaké newslettery budou chodit, protože je chcete... takže proto můžete očekávat i takovýto dotazník. Zajímavé, že cca 80% lidí si newslettery zaregistruje.
14.05.2009 14:50
24
Původně odeslal Tomve
Divíte se proč hodně lidí neodešle dotazník zpět. Proč asi, protože o to nestojí.
Určitě vám takovýto postoj neberu, je mi jasné, že někteří lidé se na to takto dívají. Ale v rozhovoru jsem řekl, že dotazník vyplní více než každý třetí zákazník. To mi přijde jako vysoké číslo. Spolu s tím, jak jsme četli, že obchody nemají prakticky žádné negativní reakce (maximálně v řádu promile), je vidět, že lidé dotazníky vyplňují.

A ono je to i přirozené chování, pokud jsem spokojen s nákupem v internetovém obchodě, obchod mi přinesl nějakou službu, proč já bych jim za to nevěnoval dvě minutky a neohodnotil jejich služby. A pokud náhodou spokojen nejsem, tím spíš se ozvu. Na recenzích je často dokonce vidět, že se mínění těchto zákazníků dokonce zlepší, pokud se obchod ozve sám od sebe.
14.05.2009 15:10
25
Původně odeslal davidn
Tohle mě pobavilo, tak budeme mít 8000 recenzí a 4 záporný, vzhledem k tomu, že jich denně přibude několik desítek je mi to celkem jedno... a abyste jich poslali třeba 2000, tak tě to bude stát 2000x vyplnit objednávku s jiným emailem, to už si imho rozmyslíš... hlavně to je takový to typicky český jednání - nemusím být nejlepší - hlavně že někoho poškodím:-) Možná by bylo lepší se snažit být lepší než konkurence něčím poctivým... tedy konkurenci dohánět, ne se jí snažit "zkopnout" na svou úroveň.

Jinak třeba u nás předáme Heurece email jen pokud se při objednávce registrujete i pro odběr newsletteru, pak je jasné, že Vám nějaké newslettery budou chodit, protože je chcete... takže proto můžete očekávat i takovýto dotazník. Zajímavé, že cca 80% lidí si newslettery zaregistruje.
Já eshop nemám a snad ani nebu plánovat, ale jaksi řekl, je to typický český jednání. Ono když někdo bude chtít zničit tvůj eshop, tak si na to najde finance a nemusí to být jen jeden člověk.

S těmi newslettery to je teda jiný. Pokud dáš email heurece jen když si zakázník nechá poslat newsletter, tak s tím souhlasím. Měl jsem ale namyslí, že provozovatel dá heurece mail bez jeho vědomý. (Osobně si nenechávám zásilat newsletter - krom 2 eshopů a to jsem za rok udělal zisk asi 10 eshopům, celkově přes 20k kč, jsem jen koncovník)

---------- Post was amended at 15:22 ----------

Původně odeslal TH
Určitě vám takovýto postoj neberu, je mi jasné, že někteří lidé se na to takto dívají. Ale v rozhovoru jsem řekl, že dotazník vyplní více než každý třetí zákazník. To mi přijde jako vysoké číslo. Spolu s tím, jak jsme četli, že obchody nemají prakticky žádné negativní reakce (maximálně v řádu promile), je vidět, že lidé dotazníky vyplňují.

A ono je to i přirozené chování, pokud jsem spokojen s nákupem v internetovém obchodě, obchod mi přinesl nějakou službu, proč já bych jim za to nevěnoval dvě minutky a neohodnotil jejich služby. A pokud náhodou spokojen nejsem, tím spíš se ozvu. Na recenzích je často dokonce vidět, že se mínění těchto zákazníků dokonce zlepší, pokud se obchod ozve sám od sebe.
Já jsem asi moc staréj :D. Pro mě email, který dám eshopu znamená, že bude v případě potřeby se mnou komunikovat. Eventuálně si nechám zaslat newsletter, avšak dotazníky přes email není pro mě. Kdo to má stahovat na pc, ukládát, dát do přílohy a poslat - předpokládám, že dotazník je ve wordu, excelu. Tím spíš je pro mě lepší naklikat to a napsat na webovém dotazníku.

Pokud je to kvalitní eshop jako czechcomputer.cz, alza.cz, tak opakovaně u nich nakupují a to se mě zdá dost hodnotnější, když u nich utrátí jeden kocovník víc jak 15k kč ročně. A pokud nejsem spokojen, tak do 14 dnů můžu vrátit zboží bez udání důvodu a už tam nekoupím nic. Nebo zablogují na blogu - síla blogu je větší než síla jakékoliv formě na heurece, protože stížnost na eshop na blogu si přečtou ti co tam nakupujou, kdež to na heurece musím eshop hledat - navíc chybí zásadní funkce jako hledat nebo jsem slepéj.
14.05.2009 15:26
26
Bohužel s těmi newslettery je to tak, že hodně provozovatelů eshopů ve snaze získání hodně recenzí postupuje tak, jak říkáš ty, tedy předá Heurece email úplně každého... což je diskutabilní (má to rozhodně svá pro, ale rozhodně i proti)...

U nás třeba ty výsledky z Heureky dále zpracováváme (kvůli napárování atd.), takže pokud by během dne přišlo třeba přes 50% zaporných, tak si toho hnedle všimneme a budeme řešit, podobný "útok" bychom tedy asi zachytili rychle.

Nicméně souhlasím s tím, že obchod s třeba 50-100 recenzema by se dal výrazně poškodit poměrně jednodušše. Ale to jde už teď třeba na konkurečních HledejCeny.cz nebo NejlepsiCeny.cz a daleko snáze - bez nutnosti naklikávat objednávky, kam může napsat kdokoliv cokoliv a nedohledáš nic... a taky to nikomu nepřijde tak divné a všichni tam feedy posílají.

Dotazník je online - nic nestahuješ, neposíláš atd... je to cca 10 kliknutí v prohlížeči na unikátním linku, jež ti příjde emailem.

Právě, že výhoda tohoto dotazníku oproti blogování je v tom, že ji vyplní i spokojení lidé (asi všichni víme, že blogují hlavně ti nespokojení) a hlavně i ti, kteří žádný blog nemají a vůbec si s internetem až tak "netykají", což je dost často z odpovědí v dotazníku znát, viz. odpovědi typu "jsem důchodce - 65 let - ale tenhle nákup byl můj první po internetu a snadný" - takový člověk prostě blog nemá a tohle je i pro něj lehké a jasné...
14.05.2009 15:40
27
Já hlavně zbrojím proti tomu, aby někdo komu jsem udělal zisk poslal heurece můj mail, připádně i ostatní údaje, bez mého vědomí.
14.05.2009 15:42
28
Tomve, tvoje myšlenkový pochody jsou mi záhadou...
14.05.2009 15:46
29
Proč? Že properu všechny možnosti?
14.05.2009 17:21
30
Původně odeslal Tomve
Poslat mi eshop dotazník, končím s ním. Bude to mít v podmínkách, není problém najít jiný eshop.
Pohled provozovatele e-shopu:
Promysli jaký máš efektivní nástroj k tomu, abys mohl shromažďovat názory zákazníků a ponaučit se z toho. Pokud jsou pozitivní jaký je důvod aby nebyly veřejné?

Sami nabízíme oblíbený modul do e-shopu, který také nabídne dotazník zákazníkovi po odeslání objednávky. Je nenásilný, dobrovolný. Divil by ses kolik se z nich nasbírá podnětných věcí pro provozovatele.

Heureka nemá tak dokonalý dotazník, na druhou stranu má tyto komentáře veřejné.

Z pohledu zákazníka:
Pokud mi přijde jakýkoliv dotazník, tak si pomyslím "aha snaží se, třeba je zajímá můj názor ... (třeba je to jen automat a nezajímá je to, ale kdo ví)". No a pokud mi to vadí, tak to hold ignoruji. Jako spam to nepovažuji.

Ale každý má svůj pohled na věc, nikomu ho neberu. Diskutujících je tu málo. Jak zde padlo, chvály je vždycky mnohem méně než rýpalů :-D