Kdo notebook poškodil, nikdo nezjistí. Jde o slovo proti slovu.
Uvědomte si, že se tam točí obří objemy objednávek za obří prachy. Pokud vyběhnou třeba jen se 3% reklamací tak, že odrbou zákazníka, kšeft jim to nepokazí, zbývajících 97% přeřve nespokojence. A do firemní kasy přibudou každý rok hezké milionky.
Tak balík nepřevzat a posláno zpět. Jinak jsem kontaktoval ofic. servis Asus, co s NT nedělali.
Ano, servis výrobek přijal, zdokumentoval, fotografie poškození i s vyjádřením servisu zaslal společnosti SWS, která výrobek do servisu zasílala.
Navržená placená oprava byla zamítnuta a výrobek nebyl opravován.
Kdo ví kolik lidí se v tom šťouralo, no uvidíme, míč je na straně zelenýho mimozemskýho skřeta.
Jako závada je uvedeno: nefunkční základní deska
Šlo určitě o nový nb ne označený jako rozbalený? Respektive byl opravdu originálně zabalen z továrny?
Osobně mám zkušenost s Dellem zakoupeným v Alze jako rozbaleným. Při první závadě technik Dellu, který přijel na opravu zjistil, že nb byl nejen používaný, ale také neodborně opravovaný. Chybějící nebo stržené šroubky, olámané plastové zácvaky. Alza má údajně partu kutilů, co opravuje i nb v záruce na základě servisních smluv s výrobcem. To nevypadá na tenhle případ, ale poškození je stejné...
Ještě taková otázka mimo. Teoretická situace:
26.9. (středa) - Přijato
26.10. (pátek) - Minutu před "zavírací dobou" uzavřená reklamace, datum, podpis, razítko...
26.10. (pátek) - Svoz od přepravce už se nestihl
29.10. (pondělí) - Předáno přepravci
Bylo to vyřízeno do 30 dní, nebo ne?
Stejná situace i v kamenném obchodě. Minutu před zavíračkou SMS/mail, že je reklamace vyřízena, ale k vyzvednutí z mé strany může dojít nejdříve následující den.
Mne alza nedávno zamítla reklamaci vapky. Poslali balík zpět. Byl jsem už nachystaný se dohadovat. Po převzetí balíku a odzkoušení vapky jsem se nestačil divit, že vše funguje. Nakonec jsem v balíku dohledal i podklady ze servisu Bosch, že byla kvůli závadě vyměněna za novou. Doteď mi v alze svítí reklamace jako zamítnutá ale vapku mám novou.
To jsem taky zazil. Segra koupila boty pro rok a pul stare mimino, nejake spesl. Nejprve pri prodeji prodavacka odmitla prodat za vystavenou cenu, ze pry chyba brigadnice (nakonec byly drazsi). Po 2 mesicich se rozpadlo zapinani. Moje mama by to za 2 hodiny opravila, ale za ty penize at se snazi. Pri predani na reklamaci neskutecny kecy jako “no jo, noha vyrostla tak jdeme reklamovat” (po 2 mesicich asi ne...). Ze to sesiji a maji na to 30 dni.... 30. den mi v sobotu 5 minut pred zavirackou prisla sms, ze je bota opravena a pripravena k vyzvednuti.
Pristup jak polib mi pr*el. Aneb zakaznicky servis na prvnim miste :)
Díky, Radku.
Takže autorova citace z mailu od Alzy: "Produkt je již zabalen a bude Vám dnes, 29.10.2018 odeslán" nemusí nutně znamenat, že se reklamace nestihla v termínu. Opět to beru spíše teoreticky - neznám všechny podrobnosti komunikace (zmíněná povinnost informování).
Presne tak, nicmene podstaten je, kdy byl spotrebitel o ukonceni reklamace informovan. Pokud to dali v terminu, pak je vse v poradku. Nejake predani nejake dorucovaci firme v tom nehraje zadnou roli. Pokud ji sice ukoncili v terminu ale neinformovali v terminu, pak taky nesplnili co meli.
Pánové, 26.9 dostali, + dávám den na seznámení reklamace takže od 27.09.2018 a 29.10 odesláno, jak počítám tak počítám pořád je to 33 dní. Nikdo nás neinformoval o průběhu reklamace až v pondělí kdy jsem začal řešit.
Radku, ještě poslední věc. Ono informování musí být nutně řešeno formou SMS/emailu/telefonicky..., nebo je možná i forma, kdy se v systému změní "stav reklamace" na "vyřízeno"? Samozřejmě s tím, že k tomu sledování stavu má zákazník přístup.
Reklamace zacina bezet ode dne nasledujiciho. A pokud ukonceni padne na vikend ci svatek, pak konec plati prvni nasledujici pracovni den.
takze z toho co pisete, reklamace zacala bezet toho 27.9. a jelikoz 27.10. padlo na sobotu, tak vas meli informovat 29.10. coz se nakonec ocividne stalo. Ze jste byl vy aktivni a diky tomu se to dovedel v tom nehraje roli. Mel jste to resit v utery.
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2018 v 08:32 ----------
Spotrebitel musi byt aktivne informovan. Tzn. je povinnost prodavajiciho s vysledkem a ukoncenim spotrebitele informovat. Nestaci neco nastavit v systemu ci tak.
Nech pocitam ako pocitam.. Tak 27.9 zacala bezat 30 denna lhuta.. Podla mojich vypoctov je 30-ty den 26.10... Nemam sice vysoku skolu "matematicku", ale tak mi to proste vychadza.. Vtedy bol piatok, a bol to teda posledny mozny den, kedy predavaju musel reklamaciu vybavit.. napr. informovanim zaslanim doporuceneho listu o prevzati, ale odoslany musel byt najneskor v ten piatok.
Ako si Radek dosiel ku 27.10 ?
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2018 v 08:55 ----------
to bola len moja spekulacia.. nieco podobne totiz robili vo firme v ktorej som pred niekolkymi rokmi pracoval, preto ma to napadlo ako prve..
Uprimne ja to vubec nepocital. Pokud to vyslo na patek, tak fajn. Pokud to vyslo na patek, tak to vyslo na patek a beru zpet co jsem napsal. Ten den navic mi uprimne nedosel.
Pripadam si tu jak u soudu, ktery ma vynest rozsudek, ktery bude platit, pritom jsem v diskuzi, ktera uprimne nic nevyresi, jenom se muzeme poplacat po zadech a dodat si odvahu.
Pokud nesplnili zákonný termín pro reklamaci, tak se obraťte na ČOI, nedávno jsem s nimi řešila spor ohledně koupě telefonu a jeho reklamace. Reklamaci neuznali, ale my jsme telefon nepřevzali a nechali ho na pobočce k vyzvednutí. Chtělo to pak asi 60 emailů a vyhrožování právníky, čoi atd . Nakonec mi došla trpělivost a napsala jsem, že si telefon vyzvedneme a necháme ho zkontrolovat soudním znalcem a pak se s nimi budeme bavit. Telefon jsem do hodiny vyzvedla a ještě ten den mi napsali, že je možné, že neudělali všechny kroky správně a tudíž souhlasí s odstoupením od smlouvy. Za 2 dny jsme měli peníze zpět.
Tak nakonec zvítězila pravda nad lží a můžeme toto vlákno uzavřít
Byl to boj, a šílená komunikace:
- nejdříve zkoušeli že zboží obdrželi až 1.10 - toto jsme rozporovali 5 e-maily a dokumentací z Geisu
- den klid
- mimozemšťan: zásilku jste převzali 30.10 a tudíž považujeme reklamaci za vyřízenou - tady je jasně správné rozhodnutí balík nepřevzít
- já: ne zásilku jsme nepřevzali a vrátila se vám zpět, máte ji na skladu
- den klid
- mimozemšťan: 11.10 jsme vám poslali e-mailem návrh na placenou opravu záruční opravy, kterou jste nám v dalším e-mailu zavrhl.
- já: (opravdu nasranej) nic jsem od vás neobdržel a žádný email jsem neposílal a tuto lež mi prosím dokažte přeposláním toho e-mailu
- den klid
- alzák: vracíme vám peníze zpět
Takže si Radku můžeme poplácat po zádech - 15-ti letýho kluka neobrali o celoživotní úspory na NT v ceně 18 000 Kč
Nejlepší na tom je že ten šíleně poškozený a neopravitelný NT je znovu v prodeji a za super cenu 21 000,-
ASUS FX753VD-GC261T Black Metal - Herní notebook | Alza.cz
Tak to je teda pecka... fakt se divím, že jim to za to stojí. Já osobně teda neměl nikdy s reklamací v Alze problém. Ale vždy jsem měnil okamžitě na místě za ten stejný produkt a řekl jsem na rovinu dost razantně, že chci hned výměnu kusu. Takže tam se pak asi postupuje jinak.
Ja som nikdy s RMA v Alze problém nemal, problém je len v komunikácii. A pravda mohla byť aj tak niekde inde...
Ak RMA, tak nič neposielať, ale zájsť si na pobočku, odovzdať RMA, dostaneš doklad o prijatí s RMA s popisom vád/ rozshahom opotrebenia atp,a a tam už potom to potom nejde vrátiť späť... napr. ako tu. že tam bol zásah do NB atp...
Ak niečo pošleš a napr. poškodí sa to atp, tak to je tvoj problém, nie ich...
Je fakt, ze ja bych nikdy na reklamaci nic neposlal. Vzdy jen osobni vyrizeni. A jak videt, je to dostl dulezity prvek, pokud chci s reklamaci ci vymenou uspet.