COPY: Hľadáme CZ, SK a HU prekladateľov a copywriterov
Stránka 2 z 2 PrvníPrvní 12
Zobrazují se odpovědi 31 až 53 z 53

Nejčastější chyby PPC kampaní

  1. No tymto som narazal na to, ze niektori klienti sa stazuju, ze oni maju iba 200 navstev podla google analytics ale etarget a google adw im zaratalo 260 klikov a s tymto problemom sa stretavam dost casto a maloktori zakaznik je dost fvzdelany v oblasti webu, aby vedel ze tieto informacie su iba orientacne a berie to ako pismo svete.
    Ze ci to petra dajak meria alebo zistuje, ci ma nato system alebo nieco podobne.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Kusi, kliknutí především není to samé, co návštěva. GA má takovou metodiku, že pokud návštěvník během 30 minut stránku navštíví znova, bere se to jako jedna návštěva. Toto téma se v minulosti na Webtrhu rozebíralo už několikrát, takže zkus pohledat...

    Z hlediska PPC je tohle časté u příliš obecných a nevýrazných reklam. Případně u reklam, které slibují něco jiného, než pak stránka nabídne.

    Příklad: Návštěvník hledá, uvidí reklamu a klikne. Na webu ho nic nezaujme, tak stránku zavře a hledá jinde. Pokud později ve fulltextu vyskočí ta reklama zase, může návštěvník zapomenout, že vede na stránku, kde už byl...

  4. Z principu věci a fungování například GA nemůžou nebo spíše jen v málo případech ty čísla budou identická...

    ...na druhou stranu si myslím, že značkování je v GA vcelku dobře uděláno a především propojení s GAdWords je triviální. Ovšem na tom příkladu bych možná i hledal problém někde jinde.

  5. Robime flame a ja som zacal. Pardon teda :)
    A dakujem za radu, mozem zakaznikom odvovodnit, preco im GA ukazuje menej ako je to v skutocnosti :)

    Chcem sa spytat: robil niekto PPC pre firmu s predajom vina a ochutnavkami vina, hody a podobne? Ake s tym mate skusenosti? Je podla Vas lepsie zobrazovat sa priamo na strnkach ci vo vysledkoch vyhladavania?
    Chcem pouzit eTarget :)

  6. Citace Původně odeslal Dave Zobrazit příspěvek
    Na Etargetu a Skliku mi tyto kampaně běží bez problému (u většiny slov) za minimální cenu, s velmi slušnými CTR. Bohužel v AdWords se mi ani po vytvoření nových sestav zaměřených na konkrétní interprety nepodařilo CPC snížit. Slova byla po pár zobrazeních opět zastavena. Upřímně řečeno platit 4 Kč/klik a více se mi za propagaci nekomerčního webu nechce ani náhodou. V kampani pochopitelně využívám vylučujících slov, texty mám imho také "zajímavé", tak už nevím, jak to protlačit... Kdyby mi to neběželo jinde s dobrými výsledky, tak bych si myslel, že jsem máslo.
    Jednou se mi stalo, že jsem zkopíroval anglickou kampaň a zapoměl jsem přepnout jazyk. Zkontroluj si zemi, kde se ti reklama zobrazuje. Podle popisu to vykazuje podobné znaky.

  7. Má smysl používat i jiné systémy než SKLIK a ADWORDS?

  8. Citace Původně odeslal iniziosro Zobrazit příspěvek
    Má smysl používat i jiné systémy než SKLIK a ADWORDS?
    Pokud máš dobře fungující odladěné kampaně, můžeš zkusit pomocí pár fíglů přenést kampaň do adFOXu a nechat si zde u podpory vypnout zobrazování v obsahu. Z adFOXu pak můžeš získat pár konverzí navíc s minimální údržbou (ta totiž jinak není dost dobře možná). Podobně pokud budeš brát v potaz rozdíly Etargetu, můžeš zkusit i jej (nezapomeň vypnout zobrazování na herních a porno webech).

    Z "alternativních" systémů mám osobně nejlepší zkušenost se slovenským Etargetem, kde dokonce v některých případech dosahuji nižší CPA než u AdWords. Asi díky nižší konkurenci. Což jsem asi neměl říkat :rolleyes:

  9. Dle mých zkušeností je u PPC rozhodující volba klíčových slov- ta vychází z povahy nabízeného produktu a reklamní sdělení, které musí být zajímavé. Doporučuji si během PPC kampaně s reklamním sdělením i klíčovými slovy hrát, jelikož dle průběžných výsledků zjistíte co zabírá a co je naprosto zbytečné. Následná konverze a objemy nákupů se dá velmi lehce spočítat. Celkově PPC kampaň představuje velmi živý a dynamický systém, kterému se musíte věnovat několikrát denně. Potřebujete mít dobré nápady a kreativní intuici.

  10. Myslím, že toto téma začalo zprostředka. Pro většinu lidí je největší chybou vůbec volba PPC reklamní kampaně.
    Abych shrnul své poznatky za poslední rok.

    1) PPC nikdy nemůže být hlavním prodejním kanálem. Spousta eshopařů zakládá svůj "byznys" pouze na PPC.
    - Vysledoval jsem následující model. Podnikatel založí eshop, nakliká všechny možné PPC kampaně a začne sledovat grafy. Po dvouměsíčním každodenním měněním klíčových slov dosáhne svého výsledku, kdy si vpodstatě provozovatel PPC kampaně bere procento z obratu eshopu. Takže eshop běží a je spočítáno, že za X Kč zaplacených na PPC se získá X Kč obratu. Takže po několika měsíčním úsilí jste si vlastné vytvořili jakýsi affiliate program nad kterým musíte denně bdít a zabývat se ním. A do tohoto kulhajícího affiliate programu jste nainvestovali spoustu času a peněz na testování klíčových slov.

    2) PPC přitahuje lidi, kteří nedokáží vytvořit kvalitní reklamní banner nebo prodejní text. Dojdou k tomu způsobem:
    a) Vytvoří si tragický banner / text
    b) Poptají CPT kampaň
    c) Změří pouze kliky nic jiného neberou jako výsledek
    d) Vyhodnotí kampaň jako drahou.
    Je potřeba vnímat to, že reklamní kampaň není pouze o "kliku". V TV se také nekliká, reklamní kampaň vytváří podvědomí o firmě / eshopu / produktu. PPC kampaň oproti CPT inzerenta netlačí dodávat špičkové texty nebo bannery. Jednoduše odpovědnost za špatný banner přehodí na server poskytující prostor. V očích inzerenta znamená špatný banner pouze málo kliků a tím méně nákladů. Ze strany serveru je špatný banner málo kliků = málo peněz bez šance něco ovlivnit. Inzerent si nevědomky kazí svoji reputaci na trhu a to jen proto, že chce zodpovědnost za kvalitu reklamy přenášet na poskytovatele prostoru.
    Výsledek takovéto kampaně je zase opět kruh, kde vy si ničíte reputaci a za X Kč na PPC dosahujete X Kč obratu.


    Je nutné položit si otázku. "Proč volím PPC kampaň?". Pokud na tuto otázku nemáte odpověď, tak se snažíte vytvořit kulhající kruh.

  11. Rouballik nemáš celkom pravdu. Začínajúci eshop nemôže bez PPC prežiť resp. sa naštartovať. Kým sa ako tak dokáže vo vyhľadávači niekde objavovať potrvá to a tiež to nie je zadarmo... PPC kampaň je fajn, ale je dobré to robiť pomaly, začať s pár slovami a postupne pridávať. Nie nabúchať 200 kW , 200 kampaní a bez výsledku ako som to robil ja na začiatku... :) To je môj názor...

  12. Dobrý den,

    můžete mi někdo poradit jak nejlépe stanovit cenu prokliku? Hýbete s hodnotami každý měsíc a sledujete, z čeho vyždímete více peněz a nebo na to máte nějakou zjednodušující strategii. Např. pokud vím, že průměrný zisk z objednávky je 200Kč, tak budu cenu prokliku nastavovat tak, abych měl cenu konverze např. nějakých 100Kč, tedy 50% z průměrného zisku na objednávku. Škoda, že se nikde nedá sehnat graf, nebo číselně vyjádřená závislost konverzí či počtu prokliků na průměrné ceně prokliku.
    Jakou strategii používáte vy?

    Mějte se hezky

  13. Citace Původně odeslal rouballik Zobrazit příspěvek
    Myslím, že toto téma začalo zprostředka. Pro většinu lidí je největší chybou vůbec volba PPC reklamní kampaně.
    Abych shrnul své poznatky za poslední rok.

    1) PPC nikdy nemůže být hlavním prodejním kanálem. Spousta eshopařů zakládá svůj "byznys" pouze na PPC.
    - Vysledoval jsem následující model. Podnikatel založí eshop, nakliká všechny možné PPC kampaně a začne sledovat grafy. Po dvouměsíčním každodenním měněním klíčových slov dosáhne svého výsledku, kdy si vpodstatě provozovatel PPC kampaně bere procento z obratu eshopu. Takže eshop běží a je spočítáno, že za X Kč zaplacených na PPC se získá X Kč obratu. Takže po několika měsíčním úsilí jste si vlastné vytvořili jakýsi affiliate program nad kterým musíte denně bdít a zabývat se ním. A do tohoto kulhajícího affiliate programu jste nainvestovali spoustu času a peněz na testování klíčových slov.

    2) PPC přitahuje lidi, kteří nedokáží vytvořit kvalitní reklamní banner nebo prodejní text. Dojdou k tomu způsobem:
    a) Vytvoří si tragický banner / text
    b) Poptají CPT kampaň
    c) Změří pouze kliky nic jiného neberou jako výsledek
    d) Vyhodnotí kampaň jako drahou.
    Je potřeba vnímat to, že reklamní kampaň není pouze o "kliku". V TV se také nekliká, reklamní kampaň vytváří podvědomí o firmě / eshopu / produktu. PPC kampaň oproti CPT inzerenta netlačí dodávat špičkové texty nebo bannery. Jednoduše odpovědnost za špatný banner přehodí na server poskytující prostor. V očích inzerenta znamená špatný banner pouze málo kliků a tím méně nákladů. Ze strany serveru je špatný banner málo kliků = málo peněz bez šance něco ovlivnit. Inzerent si nevědomky kazí svoji reputaci na trhu a to jen proto, že chce zodpovědnost za kvalitu reklamy přenášet na poskytovatele prostoru.
    Výsledek takovéto kampaně je zase opět kruh, kde vy si ničíte reputaci a za X Kč na PPC dosahujete X Kč obratu.


    Je nutné položit si otázku. "Proč volím PPC kampaň?". Pokud na tuto otázku nemáte odpověď, tak se snažíte vytvořit kulhající kruh.
    Na toto se dovolím reagovat.
    Poslední dobou mě příjde super že je na grafické bannery méně prokliků než u textové ve vyhledávání.
    Pokud tedy potřebuji masově rozšířit povědomí o značce, je velmi efektivní mít mnoho bannerů na které nikdo nemusí klikat (né uplně nikdo). Takto funguje reklama např. na youtube. Velmi málo prokliků v porovnání s ppc ve vyhledávání. Z toho důvodu tyto kampaně vedou velcí hráči na trhu - masově oslovují i když nikdo nekliká - nedá se tedy říci že by se jim reputace snížila.
    Pokud tedy cílím na rozšíření o povědomí o značce je vhodné použít bannery s platbou za klik. A to obzvlášť pokud je např. doména snadno zapamatovatelná.
    Takto se mi to alespoň jeví, podle toho co na trhu vidím za grafické bannery s platbou za klik.

    Zdá se mi to jako logické, protože takto funguje i tv.

  14. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,

    můžete mi někdo poradit jak nejlépe stanovit cenu prokliku? Hýbete s hodnotami každý měsíc a sledujete, z čeho vyždímete více peněz a nebo na to máte nějakou zjednodušující strategii. Např. pokud vím, že průměrný zisk z objednávky je 200Kč, tak budu cenu prokliku nastavovat tak, abych měl cenu konverze např. nějakých 100Kč, tedy 50% z průměrného zisku na objednávku. Škoda, že se nikde nedá sehnat graf, nebo číselně vyjádřená závislost konverzí či počtu prokliků na průměrné ceně prokliku.
    Jakou strategii používáte vy?

    Mějte se hezky
    zkuste tento nástroj: http://pronetmedia.cz/kalkulacka/ppc.php

  15. Jsem tu novy a chci se zeptat:

    1] lisi se slova v jednotnem a mnoznem cisle? Stejne tak pady?
    2] Proc mit vic kampani, kdyz muzu vsechna klicova slova narvat do jedne? Kvuli prehlednosti a analyze?
    3] jestli jsem to pochopil spravne, kdyz nastavim CPC, tak platim jenom za skutecne prokliky?
    4] Vyhledavani vs obsah?
    5] short tail vs long tail? Kdyz u short tail, jednoslovny vseobecny kw i s malym CPC mam 1.-3. misto?

    Diky :)

    Jeste posledni otazka. Necham-li bezet kampan s neomezenym rozpoctem ale velmi nizkym CPC, nezalezi mi na mnozstvi zakazniku, ale na tom, abych byl ve vyhledavani videt, je toto spravna uvaha a spravne nastavene?

  16. 1) Záleží na shodě klíčových slov - ve volné se časuje, skloňuje, používá se množné číslo, ve frázové ani přesné ne
    2) Kvůli relevanci ;)
    3) Ano
    4) Vyhledávání je reklama ve vyhledávací síti, tzn. textová reklama vedle či nad výsledky vyhledávání. Obsah = reklamní síť - reklama na různých webových stránkách spadajících do reklamní sítě. Může být textová, bannerová, animovaná ... rozhodně vytvářet kampaně zvlášť!
    5) Oba. Short tails mají zpravidla vyšší CPC, vyšší traffic a menší konverze. Je s nimi méně práce. Ovšem "výnosnější" jsou long tails, sice to dá hodně práce, ale je u nich menší konkurence a přivedete zákazníky, kteří mají větší "snahu" konvertovat.

    Pokud dáte velmi nízké CPC, záleží na tom, jaká je konkurence. Pokud budete na druhé stránce vyhledávání, tak vidět nebudete. Jinak nerozumím tomu, proč Vám nezáleží na množství zákazníků, ale na tom být vidět, pro tzv. budování značky slouží spíše reklama v reklamní síti při platbě za zobrazení (CPM) ;)

  17. Citace Původně odeslal unlucky Zobrazit příspěvek
    nezalezi mi na mnozstvi zakazniku, ale na tom, abych byl ve vyhledavani videt
    K cemu vam bude byt videt v textove reklame?

  18. Unlucky to možná myslí tak, že když má kampaň u skliku, tak tím pádem ho může seznam brát vážněji ve vyhledávačích. Je to opravdu tak?

  19. Citace Původně odeslal lamps08 Zobrazit příspěvek
    Unlucky to možná myslí tak, že když má kampaň u skliku, tak tím pádem ho může seznam brát vážněji ve vyhledávačích. Je to opravdu tak?
    Myslíte to tak, že když Seznamu sypete peníze, můžete se zobrazovat výše? :)) Není to vyloučeno, ale je to spekulace :)

  20. Citace Původně odeslal DHorava Zobrazit příspěvek
    Myslíte to tak, že když Seznamu sypete peníze, můžete se zobrazovat výše? :)) Není to vyloučeno, ale je to spekulace :)
    Ne desítkách eshopů jsem si již vyzkoušel že to je tak a nejedná se o náhodu. Zrovna tak můžete počítat s tím že kdyš přestanete platit sklik, po pár týdnech vaše stránky často zamíří strmě dolů. Zřejmě to je systém jak vás donutit platit.

  21. Ahoj, trochu z jiného soudku. Spustil jsem kampaň v reklamní síti Seznamu a Google Analytics mi hází zcela nesmyslné statistiky návštěvnosti - řádově 100x až 1000x více, než mi vykazuje Sklik. Tyto návštěvy mi GA hází do kanálu (Other) s označením kampaně seznam|nějakéumístění.rajce.idnes.cz, zatímco by měly být v display (utm_medium=cpm). Helpdesk Skliku klasicky selhal, nemáte někdo podobnou zkušenost? Díky za info.

  22. Citace Původně odeslal Jaroslav Pilný Zobrazit příspěvek
    Ahoj, trochu z jiného soudku. Spustil jsem kampaň v reklamní síti Seznamu a Google Analytics mi hází zcela nesmyslné statistiky návštěvnosti - řádově 100x až 1000x více, než mi vykazuje Sklik. Tyto návštěvy mi GA hází do kanálu (Other) s označením kampaně seznam|nějakéumístění.rajce.idnes.cz, zatímco by měly být v display (utm_medium=cpm). Helpdesk Skliku klasicky selhal, nemáte někdo podobnou zkušenost? Díky za info.
    Ahoj, dřív se mi to u Skliku stávalo a pomohlo UTM připojovat pomocí # místo ? (www.aa.cz#utm_source...) - musí se pro to ale myslím trochu upravit Analytics kód. Jestli to GA háže do jiného kanálu, tak jsou špatně UTM. Používáš autotagging, nebo vyplňuješ ručně?

  23. Citace Původně odeslal lukas31 Zobrazit příspěvek
    Ahoj, dřív se mi to u Skliku stávalo a pomohlo UTM připojovat pomocí # místo ? (www.aa.cz#utm_source...) - musí se pro to ale myslím trochu upravit Analytics kód. Jestli to GA háže do jiného kanálu, tak jsou špatně UTM. Používáš autotagging, nebo vyplňuješ ručně?
    Tagguju to ručně a nikdy s tím nebyl problém.

  24. Díky za zajímavé a důležité podněty.

Stránka 2 z 2 PrvníPrvní 12
Hostujeme u Server powered by TELE3