logo
08.08.2015 18:10
1
Zdravíčko,

posledně jste mi pomohli posunout bývalý web k dokonalosti. Ač mi je negativní odezva nepříjemná, její kladný efekt zpochybnit nelze. Proto se na vás obracím znovu.

Web jsem na papírech promýšlel půl roku. Když jsem plánoval itinerář na Hawaii, už jsem věděl, jaké fotky tam musím nafotit a jakou budou mít kompozici (např. fotka u 'Mám rozhled' je 1:1 ke skice, tak, jak jsem chtěl). Vhodná slova k fotkám jsem také hledal velmi dlouho.

Texty jsem formoval tak, aby pokud možno potenciálního zákazníka zaujaly a 'prodaly mě'. Stejně tak fotky a hlavně úvodní montážo-malba, která, doufám, vzbudí "wow" anebo přinejmenším "hm, pěkný" efekt. Plus jsem dbal i na to, abych odprezentoval i sám sebe a posílil tak osobní značku.

Teď jde ale o to, jaký to má efekt na ostatní. A to jak z hlediska grafického zpracování, tak hlavně z hlediska textů. Zkrátka jestli jsem to nějak nepřehnal, jestli něco nepůsobí třeba moc namyšleně a ve výsledku nedůvěryhodně.. Nevím, nedokážu předvídat cizí pocity, proto mi pomůže naprosto cokoli. :)

PS. Diskusi o mailu na seznamu předem zavírám. Už jsem to zde řešil vícekrát, mám k tomu pádné důvody, jak osobní, tak praktické, tak i 'marketingové', takže pod seznamem si představte třeba gmail a neřeště ho, děkuji. :)

Jo a web je tu: http://vachudatomas.cz/

Pokud by někdo mé staré portfolio znal a zajímal by ho důvod změny, tak je prostý - původní mě prezentoval jako grafika obecně. Sice s důrazem na loga, ale prezentoval jsem tam spoustu jiné grafiky. Teď se chci posunout. Osekat, co osekat lze a věnovat se (co se týče nových zakázek) už jen logům (+ samozřejmě běžnou grafickou prací pro stálé klienty). A zároveň - jelikož už vidím, že logo samotné nestačí - se začínám vzdělávat v brandingu, do kterého doufám proniknu v následujících letech, ale zatím nemám dostatečný um a tudíž to nechci prezentovat jako plnohodnotnou součást mých služeb.
08.08.2015 18:17
2
Já mám pouze drobnost a tou je váš email.. Nemyslím si, že profesionál by měl používat email od seznamu a pokud ho již máte rád, tak bych určitě vytvořil na webu formulář pro odesílání poptávek a nezveřejnil bych daný email.

Jinak se mi vaše loga moc líbí a i stránka je super ;-)
08.08.2015 18:26
3
Prvni vec, vlezu na web a myslim si, ze jste kouzelnik... Takove zavadejici fotky jsou k nicemu, mel byste prezentovat primarne vasi praci.

Druha, zbytecne dlouhe texty, prestal jsem cist po prvnim odstavci...

Na mobilu ten bily pruh v headeru ma funkci jakou?

K mailu, je uplne jedno jaky mate email, pokud klienta oslovi vase prace napise/zavola kamkoli.
08.08.2015 18:29
4
U mě dobrý. Dokonce si i některá loga vybavuji, že jsem je už někde viděl, takže splňují svůj účel, "uložit" se lidem v hlavě, na jedničku :-) Web se mi líbí, není přeplácaný efekty a sdělí veškeré potřebné informace, které se navíc krásně čtou.
08.08.2015 18:30
5
Tomáš Maňhal > Děkuji, jsem rád, že se některá loga vybavila. :) Rád slyším i to, že se texty dobře čtou, to bylo cílem.



msgexpert > Kouzelník / tvůrce, chtěl jsem odrazit tytp archetypy, je to nadsázka, metafora, protože logo je tvář společnosti. Zbytečně dlouhé texty? Vždyť to je všehovšudy polovina A4, ani to ne. :) Dlouhé texty mám jen u osobního infa, to nikdo číst nemusí a textace u zbylých fotek je myslím ok.

Mobilní verze je rozházená, to vím. Způsobuje to "neviditelný" header, který lze v této šabloně odstranit pouze tím, že se tam vloží průhledné logo určitého rozměru.. Štve mě to také, ale co nadělám.



VOSICKA > Díky, jsem rád, že se loga líbí.

K mailu - kdybych to nepsal v úvodním příspěvku. :) Dobrá, tak aby se to neopakovalo a nepsali to i další, zde jsou mé důvody:
• Formulář pro odesílání poptávek mi vždy přišel neosobní a 'chladný'. Servery si občas dělají, co chtějí a já prostě nechci, aby někde objednávka zamrzla. Chci je na mailu.
• Mám několika klientů, co mají mail na vlastním serveru a dvěma klientkám pravidelně musím psát (cca 1x měsíčně) na alternativní mail, jelikož jim něco zasílám a přijde mi MAILER:DAEMON, že mají plnou schránku, anebo jim někdy vůbec nedorazí nějaká příloha, přestože nebyla nijak zvláště velká (a to i v případech, že plnou schránku nemají). Pokud by se to stalo u mně a někomu přišel mailer daemon, přišel bych o zákazníka a působilo by to daleko neseriózněji, než mail na seznamu.
• Seznam mi vyhovuje po všech stránkách, mám v něm korespondenci z posledních let a komunikuji přes něj již s desítkama aktivních klientů. Pokud bych měl řešit komunikaci ještě na dalším místě, měl bych v tom zmatek a hlavně bych ztrácel zbytečně moc času.
• Další důvod, proč mi Seznam vyhovuje je ten, že působím méně strojeně, firemně a více lidsky, uchopitelně. Že nejsem robot. Že nejsem povrchní a neřeším takovéto malichernosti, ale nechávám za sebe mluvit svou práci.
• Posledním důvodem může být to, že pokud někdo takto povrchní je a bude soudit podle mailu, je to mind-set, se kterým spolupracovat nechci.

Zatím se cílím na menší / střední firmy a malé podnikatele. Až budu dělat branding a cílit se na velké korporace, mail možná změním, protože tam už se to hodí. Ale v této chvíli můj mail tak nějak 'rezonuje' s tím, co chci klientům sdělit. Stačí? :-)
09.08.2015 00:48
6
Omlouvám se, první příspěvek jsem četl částečně :-)
Ano, celkem jste mě přesvědčil :-)
Nicméně já měl problém v minulosti právě se Seznamem a občas mi nedošel email, tak od té doby používám Gmail ;-) no rozebírat už to nemusíme :-)
09.08.2015 01:40
7
Jako případnému zákazníkovi mi vadí nutnost vyplňování dotazníku extra vedle a pak vkládání do e-mailu a odesílání... moc složité/práce = neoslovím Vás. Ocenil bych raději hned dotazník/formulář k zadání poptávky napřímo, který se Vám odešle následně na Váš jakýkoliv e-mail.

O to více pokud je tam napsáno: Vyplňte prosím následující dotazník, tak ho tam nikde nevidím = neoslovím Vás.

Dost klientů i ocení tel. kontakt... nechce nic psát, ale chce si rovnou např. domluvit telefonicky schůzku... ne všichni fungují jen přes on-line komunikaci...

Ještě u textu "Chcete zazářit v galaxii konkurence?" bych raději uvítal hvězdu/zář mimo text "konkurence". Tím to slovo není tolik čitelné...
09.08.2015 11:39
8
Proč je v hlavním slidu jinej font, než v těch dalších?

Minulej slide byl sice dost výraznej, ale rozhodně kvalitnější než tohle, vypadáš fakt jak kouzelník na dětský narozeniny.

Píšeš, že netvoříš obrázky, ale je to vlastně opačně (podle referencí), pokud nelze prohlédnout vizuální styl a rozpracování loga. Nicméně většině lidí stačí vidět logo, rozhodne se a následně zadá i vizuály a tiskoviny.

Fotka u Já a kontakt je divná.
09.08.2015 15:55
9
Mě se to líbí, loga mne dokázali upoutat a to je asi účel. Dokonalý web neznám :o) tenhle je fajn.
09.08.2015 16:06
10
lahwin > Děkuju. Ano, upoutání byl účel. Jsem rád, že se web i loga líbí.


VOSICKA > V pohodě. Rozumím. To já zatím z mé strany se seznamem problém nemám. :)


svetluska > Děkuji za názor. Každý klient, který mi vyplňoval dotazník, mi k tomu do mailu něco připsal, anebo položil určité otázky, nebo přiložil nějaké přílohy. Určitě by šel vytvořit online dotazník, který by nabízel vše zmíněné, ale i tak to je uzavřené a neflexibilní. Mailová komunikace musí začít tak jako tak. Proto v tom problém nevidím.

Textaci jsem změnil na "Stáhněte si prosím...". To tlačítko vedle vidět doufám je.

Co se týče telefonu, mám k tomu také osobní a praktické důvody. Mám spoustu klientů a musím se přes den věnovat zakázkám. Pokud mě někdo telefonicky vyruší během workflow, trvá mi pak tak 15 minut, než se dostanu do stejné 'zóny', jako jsem byl předtím. Proto preferuji asynchronní komunikaci (ale i tak odpovídám vcelku rychle a každý druhý klient mi poděkuje za pohotovou odpověď). Pokud někdo na můj web narazí, očividně online funguje a ten mail napsat může. Poté se můžem případně domluvit na schůzce / hovoru.

Textu "Chcete zazářit" jsem posílil stín, snad už to bude lepší. Děkuji za podnět.


vodička > Věř, že změna fontu mě velmi štve. Ale z nějakého důvodu, když otevřu web v Chromu, tak ten Montserrat všude diakritiku má, ale v headlinu v úvodce ji prostě nezobrazoval. Nepochopil jsem to a nelíbí se mi ta nekonzistence, ale jiná cesta bohužel nebyla.

Ok, díky za názor. Jak jsem psal výše, je to nadsázka a využití archetypu kouzelníka.. Původní fotka na někoho působila moc drsně, tak jsem to chtěl napravit, abych nepřipomínal vládce typu Jan Řezáč na trůnu. :) Spíš jsem chtěl odprezentovat hravost, kreativitu, odlišnost a odlehčenost. S mými klienty mám fajn, pohodovou spolupráci (kterou si klienti chválí). Chci tedy, aby to naznačoval i můj web, zkrátka že nebudu jen nějaký kravaťák, co je ultraseriózní a ultravážný.

Tvorba obrázků je diskutabilní. Já tím narážel na mnoho lidí, co to jako obrázky vnímá ("tak prostě něco nakreslete, vždyť to je hned"). Je to sice grafický symbol, ale ne obrázek. :) Jinak ano, až budu tvořit identity, tak se budou ta loga prezentovat lépe, když to člověk uvidí v kontextu a že to opravdu není jen logo, ale komplexní záležitost.

Fotka u Já a kontakt - bylo to ve výšce 4200m, bylo tam 0° a o 40% méně kyslíku. Byl jsem rád, že jsem dokázal stát. :) Nebo v čem je divná? Výraz? Zpracování? Barvy na pozadí jsem musel v levé části ztmavit, aby byl dobrý kontrast mezi fotkou a textem.
09.08.2015 17:09
11
Ta fotka u Kontaktu na mě prostě působí divně, nevim, jak to popsat, na první pohled bych prostě po spolupráci nezatoužil. Asi bych tam dal někam do rohu malým písmem poznámku kde to je, když už teda, ale jinak bych použil jinou.
10.08.2015 10:44
12
Tak na první pohled je poznat, že to je nad mrakama, takže to asi bude vysoko (a že tam tedy bude asi chladno). Nevím no, mně naopak přijde dobrá, obvykle mám takovej bitchy-resting-face a tady mám výjimečně výraz přirozenej. Pokud se někomu zalíbí práce ale kvůli obličeji se mnou nebude chtít online spolupracovat, tak je něco špatně a není to má fotka. :)

Pokud bych na to začal mít více podobných reakcí, tak to ještě zvážím. Ale zatím mám od známých i neznámých reakci "to je super fotka". Budu ji tam asi muset nechat tak jako tak, protože lepší nemám. Buďto mám fotky "zezadu" (výhledy na přírodu), anebo zpoceně na tůrách, anebo polonahý na plážích v Thajsku. Takže oproti tomu všemu je myslím tato fotka vhodnější.

// Jinak, podařilo se mi zprovoznit diakritiku v headlinu (přes plugin Full UTF-8), takže je to konečně fontově-konzistentní. :)
10.08.2015 18:11
13
Neřikám, že bych nezatoužil, ale ta fotka tě prostě neprodává. Neřikám, ať máš ty klasický navoněný hipsterský fotky, ale tohle vypadá jako průměrná fotka z dovolený a oproti těm ostatním (když pominu, že i úprava tý první tvojí je zvláštní) je o třídu níž.
10.08.2015 18:34
14
Chápu, ale není to módní přehlídka. Prodávám loga, ne escort. :) Jak už jsem psal výše, nejsem povrchní a neřeším vzhled. Pokud působí fotka průměrně, je to dobře, průměr je "normální" a mám působit jako běžnej člověk, ne nějaká atrapa. Co se týče fotky samotné, tak v plných barvách ten západ slunce v pozadí působí podobně majestátně, jako ty ostatní fotky. Jen by na tom byl text nečitelný, tak jsem to ztmavil. A pokud fotka z Mauna Kea, kam málokdo zavítá, má být má průměrná fotka, tak jsem s tímto verdiktem spokojen.

Takže ano, v tuto chvíli je tato fotka, oproti těm ostatním, slabší, ponurá, nudnější. Ale zatímco v prvních případech šlo o to prodat i související nadpis - jak galaxie konkurence, tak mám rozhled - tak tady neprodávám nic, jen se prezentuju takový, jaký jsem. Nevýraznost fotky je spíš plus, protože člověk se má zaměřit v této sekci na text, takže ho aspoň nic nerozptyluje. Myslím, že je fotka - oproti jiným 'seriovým vrahům' (nebo tak mi někdy některé fotky na portfoliích připadají) anebo jiným, přehnaně entuziastickým až falešným fotkám - v pohodě.. Tohle už je hodně subjektivní věc. Vím, co myslíš, ale asi nemá cenu se v tom dále vrtat.
10.08.2015 19:59
15
mě se to taky líbí,

Jen malá poznámka ke zvážení.

V textu "Já a kontakt" máš vypíchnuté svoje +......
Dle mě v té bíle barvě zaniknou stejně bílé tučné linky na " Grafické typy a první...".
Tam bych asi zvolil jinou barvu odkazu - rozhodně navede uživatele rychleji na odkaz. Jiné barvy si rychleji a lépe všimne
Já si toho všiml podvědomou jízdou myší-:)
Můj názor

---------- Příspěvek doplněn 10.08.2015 v 20:01 ----------

doplnění:

ještě velý písmena "Jsem Na Volné Noze"
ostatní je malý
10.08.2015 20:53
16
Jasně, nevrtejme v tom, já jen, že je tu po delší době diskuze, kde sem se zapojil, tak se vybíjím naplno :)
11.08.2015 09:39
17
Radekovic > Děkuji za pochvalu i podněty. Odkazy jsem zabarvil. Já chtěl co nejméně narušit vzhled odstavců, proto pouze ta tučnost. Ještě je odkaz u INFJ, ale ten když jsem zamodřil, tak vynikl jak sněhulák na poušti. Takže ho ponechám 'skrytý' a kdo bude chtít spojení zkopírovat (a přenést do googlu), tak uvidí, že je tam odkaz. To už je spíš detail, to si může kdokoli dohledat tak jako tak.

Písmena Na Volné Noze jsem zmenšil, asi to působilo opravdu divně. Původní důvod velkých písmen byl ten, že jde přímo i o název portálu, tak aby to skutečně působilo více jako název. Což byl ale krok vedle, jelikož on je koukám ten oficiální název malýma písmenama. :) Takže díky.

vodička > Chápu. :) Snad ti to budu někdy moct oplatit, pokud plánuješ v budoucích letech aktualizaci portfolia. Jen taková poznámka na okraj, už od chvíle, co jsem tě poprvé zahlédl, ti neskutečně závidím tvé příjmení a jak se s tím dá skvěle hrát (hlavně ten slogan.. vrrr, závidím). :) Vím, že ty jsi spíš na ten minimalismus, já se vyžívám v montážích, takže kdybych byl Vodička já, tak se nafotím jak poseidon s trojzubcem a všude bude spousta vody. :D
11.08.2015 17:46
18
Pokud vetsina, tech zkusenejsich, tvrdi, ze ty fotky se nehodi, asi na tom neco bude... Chapu, ze k nim mas nejaky vztah, ale nech si poradit, takhle to opravdu nebude fungovat, tak jak ocekavas.

Loga delas hodne dobre, tak si to nekaz prezentaci, umet prezentovat praci klientum je 90 % uspechu, ale to urcite vis ;)
11.08.2015 17:55
19
Díky. Prezentací si to ale myslím nekazím. Zatím tu napsal jen kolega Vodička, že se ta finální fotka nehodí. :) Co se týče úvodky, tak tu bylo 2x řečeno (jím + tebou), že to je trochu divné a že vypadám jak nějaký kouzelník - to bylo cílem. Radit si určitě ponechám, ale ne v něčem, co mi doteď funguje - umění se odlišit netradiční a nadsázkovou úvodkou. Věř, že osobnímu brandingu se ve volném čase věnuji už přes rok a mám toho nasledováno mnoho a funguje mi to. Získává mi to přesně typ klientů, které získávat chci, takže tak. :) I u původního portfolia jsem měl dost haterů, co říkali, že tohle přeci fungovat nebude, že to bude zákazníky odrazovat taková děsivá fotka (měl jsem tam plameny v rukou), ale kupodivu přicházela jedna zakázka za druhou..

Je jedna věc, když mi to tu hodnotí povětšinou ti, kteří stojí na té opačné straně (tzn. sami tvoří weby, loga, sami mají nějaké portfolio) a druhá věc je, jak to působí na cílovou skupinu. Já naopak již dostal od pár stálých a teď nových klientů echo, že je nová prezentace parádní a že je zaujala.. Nezaujme všechny, to mi je jasné. Ale lidi, co mají podobné smýšlení, jak já (a tudíž je vysoká šance, že si sedneme i při spolupráci), to snad zaujmout může.
11.08.2015 18:32
20
Původně odeslal lVlorf3us
Zdravíčko,

posledně jste mi pomohli posunout bývalý web k dokonalosti. Ač mi je negativní odezva nepříjemná, její kladný efekt zpochybnit nelze. Proto se na vás obracím znovu.

Web jsem na papírech promýšlel půl roku. Když jsem plánoval itinerář na Hawaii, už jsem věděl, jaké fotky tam musím nafotit a jakou budou mít kompozici (např. fotka u 'Mám rozhled' je 1:1 ke skice, tak, jak jsem chtěl). Vhodná slova k fotkám jsem také hledal velmi dlouho.

Texty jsem formoval tak, aby pokud možno potenciálního zákazníka zaujaly a 'prodaly mě'. Stejně tak fotky a hlavně úvodní montážo-malba, která, doufám, vzbudí "wow" anebo přinejmenším "hm, pěkný" efekt. Plus jsem dbal i na to, abych odprezentoval i sám sebe a posílil tak osobní značku.

Teď jde ale o to, jaký to má efekt na ostatní. A to jak z hlediska grafického zpracování, tak hlavně z hlediska textů. Zkrátka jestli jsem to nějak nepřehnal, jestli něco nepůsobí třeba moc namyšleně a ve výsledku nedůvěryhodně.. Nevím, nedokážu předvídat cizí pocity, proto mi pomůže naprosto cokoli. :)

PS. Diskusi o mailu na seznamu předem zavírám. Už jsem to zde řešil vícekrát, mám k tomu pádné důvody, jak osobní, tak praktické, tak i 'marketingové', takže pod seznamem si představte třeba gmail a neřeště ho, děkuji. :)

Jo a web je tu: http://vachudatomas.cz/

Pokud by někdo mé staré portfolio znal a zajímal by ho důvod změny, tak je prostý - původní mě prezentoval jako grafika obecně. Sice s důrazem na loga, ale prezentoval jsem tam spoustu jiné grafiky. Teď se chci posunout. Osekat, co osekat lze a věnovat se (co se týče nových zakázek) už jen logům (+ samozřejmě běžnou grafickou prací pro stálé klienty). A zároveň - jelikož už vidím, že logo samotné nestačí - se začínám vzdělávat v brandingu, do kterého doufám proniknu v následujících letech, ale zatím nemám dostatečný um a tudíž to nechci prezentovat jako plnohodnotnou součást mých služeb.
Ahoj,

stránky jako takové na mě působi přesvědčivě. Asi bych si tě vybral, kdybych se sám grafice trochu nevěnoval, nebo měl víc peněz :D.

Jen osobní postřehy:
1. Chybí mi na stránce navigace, která by přesouvala návštěvníka do určitých pasáží stránky (jako např zde: http://ironsummitmedia.github.io/startbootstrap-agency/)
2. Formulář v doc? Nebyl by lepší webový formulář?
3. V mém Chromu (44.0) je u prvního textu "Dám vašemu byznysu tvář" špatně vyobrazena diakritika u "š" a "ř".

Filip
11.08.2015 19:34
21
Ahol Filipe,

díky za podněty. Chrom mi pije krev. Také mám 44.0 a nezobrazovalo se mi š a ř, ale po instalaci pluginu už ano.. Font jsem pro jistotu změnil, tento by měl mít diakritiku všude. Dej prosím vědět, zda už je v pořádku.

Co se týče navigace, web je proscrollovaný do pár vteřin (6 mezerníků) - toť první důvod a druhý důvod je ten, že by to rušilo fotky a zmenšovalo velikost prohlížení (sice málo, ale přeci.. takto je to čistější). Vím, že to není úplně ideální, ale web je opravdu kraťoučký a navigace dle mě není potřeba.

Formulář v .doc pro větší flexibilitu (vkládání obrázků k odpovědím, formátování textu atd.). Webový formulář jsem zavrhnul výše, protože mi přijde neosobní a nenabízí tolik možností, co nabízí .doc. Navíc tím, že mi klient zašle dotazník na mail, ihned začíná komunikace a má jistotu, že se zpráva odeslala. Pokud by ale odeslal formulář, tak si nemůže být jistý, jestli server zrovna nemá "své dny" a zda opravdu odpověď někam odešla. Ale i zde si jsem vědom toho, že to jiní preferují. Já naopak, když vidím někde formulář, tak mě to odrazuje..
11.08.2015 19:59
22
Původně odeslal lVlorf3us
Ahol Filipe,

díky za podněty. Chrom mi pije krev. Také mám 44.0 a nezobrazovalo se mi š a ř, ale po instalaci pluginu už ano.. Font jsem pro jistotu změnil, tento by měl mít diakritiku všude. Dej prosím vědět, zda už je v pořádku.

Co se týče navigace, web je proscrollovaný do pár vteřin (6 mezerníků) - toť první důvod a druhý důvod je ten, že by to rušilo fotky a zmenšovalo velikost prohlížení (sice málo, ale přeci.. takto je to čistější). Vím, že to není úplně ideální, ale web je opravdu kraťoučký a navigace dle mě není potřeba.

Formulář v .doc pro větší flexibilitu (vkládání obrázků k odpovědím, formátování textu atd.). Webový formulář jsem zavrhnul výše, protože mi přijde neosobní a nenabízí tolik možností, co nabízí .doc. Navíc tím, že mi klient zašle dotazník na mail, ihned začíná komunikace a má jistotu, že se zpráva odeslala. Pokud by ale odeslal formulář, tak si nemůže být jistý, jestli server zrovna nemá "své dny" a zda opravdu odpověď někam odešla. Ale i zde si jsem vědom toho, že to jiní preferují. Já naopak, když vidím někde formulář, tak mě to odrazuje..
Diakritika se mi už zobrazuje správně. Co se týče ostatního, vidím, že máte pro vše vysvětlení :). Každý určitě preferuje něco jiného.
Přeji hodně zakázek!!

Filip
11.08.2015 20:06
23
Děkuji! Jinak ano, nad vším jsem přemýšlel a musel řešil vícero dilemat a každou volbu si nějak odůvodnit. Nikdy se samozřejmě nezavděčím všem, ale snažil jsme se jít vstříc těm, na které web cílím. Jen čas ukáže, zda to funguje, či nikoli a zda bych neměl něco změnit.
11.08.2015 20:15
24
Původně odeslal lVlorf3us
Děkuji! Jinak ano, nad vším jsem přemýšlel a musel řešil vícero dilemat a každou volbu si nějak odůvodnit. Nikdy se samozřejmě nezavděčím všem, ale snažil jsme se jít vstříc těm, na které web cílím. Jen čas ukáže, zda to funguje, či nikoli a zda bych neměl něco změnit.
Já se s tímto problémem potýkám. Nevím, zda je to webem, ale konverze mám žálostně malé.
11.08.2015 23:04
25
Tak jinak, klidne se s vami vsadim, ze vas web podle mych rad bude fungovat minimalne o 300-500 % lepe nez to, co tam mate ted...
Muzete udelat A/B testovani a uvidite sam... ;)

Jen moc nechapu, pokud mate vse promyslene/zjistene, proc davate web ke kritice?

A posledni prispevek je uplne nej, jen cas ukaze? Takze v podstate sve myslenky/odpovedi nemate nijak podlozene a presto jim verite?

Nemyslim to nijak zle, ale protirecite si, a to nemam rad!
12.08.2015 14:12
26
A jaké jsou tedy Vaše rady, které zvednou úspěch o 300-500 %? Úvodku nezměním (aspoň ne v násl. letech), ani kdyby do mě hučeli všichni. :) Vyjadřuje to, co vyjadřovat chci a odráží archetyp, kterým chci své služby odprezentovat a zároveň zatím na všechny, krom Vás dvou, působí dobře a propracovaně (taky že dala zabrat). Prostě chci jít vlastní cestou, ne jak přes kopírák dle nějakých "best practice", jako ostatní. Doteď se mi to vyplácí.

Web ke kritice dávám pro doladění technických věcí. Před rokem jsem dostal rady týkající se obsahu - např. že nějaké texty jsou zbytečné (pro klienta) a naopak by místo nich mohlo být něco jiného. Pak jsem dostal podněty k tomu, že určité náhledy jsou jinak vyřezané, než jiné a že to působí nesourodě, já si toho ani nevšiml. Pak podněty, že se stránka dlouho načítá (na mé straně to bylo v pohodě, ale při webtestu to opravdu hodilo 15sec, takže jsem to zkomprimovat a dostal jsem se pod 5 vteřin). A další drobnosti.

Díky odezvě jsem to tedy doladil k dokonalosti a totéž očekávám i zde. I těch pár drobností, které jsem na webu díky tomuto topicu opravil (textaci u dotazníku, zabarvení odkazů, posílení stínu fontu nad hvězdou), to posunuly zas o fous dále a jsem za ty podněty rád. Takže tak.

Jinak nevím jak Vy, ale já nejsem vědma. Čerpajíc z hromady literatury a článků týkajících se odlišení / marketingu / archetypů / osobního brandingu / psychologie uživatelů atd. - z toho všeho jsem usoudil, že by toto mohlo fungovat. Plus jsem přičetl zkušenosti s minulým webem, který měl úspěch a stylově jsem na něj navázal. Ale nepředvídám budoucnost a vše může být jinak. To není protiřečení, to jen stojím nohama na zemi.

Opravdu nevím, jak bych si to mohl podložit. Když bych dělal průzkum, vůbec nic to neřekne, protože by se to dostalo +- k lidem, jako jsem já (sami nabízí služby, nejsou to klienti). A ti na to mají kritičtější a techničtější pohled. Automaticky to hodnotí a hledají nedostatky. Jenže to běžný klient nedělá. Ten na sebe nechává web působit a buď ho zaujme, nebo ne. Pak "proskenuje", zda nabízím to, co hledá a pokud ano, ozve se mi. Ale žádný z klientů, které jsem za poslední cca rok měl, se nepohyboval ve vodách, ve kterých bych býval nějaké ty průzkumy sdílel... ;)

---------- Příspěvek doplněn 12.08.2015 v 17:30 ----------

Původně odeslal FilipHradil
Já se s tímto problémem potýkám. Nevím, zda je to webem, ale konverze mám žálostně malé.
To může být čímkoli.. Určitě bych se mrknul na texty / styl psaní. Já dokud to neřešil, tak web taky zrovna neprosperoval. Plus tedy nějaké to zaujetí zákazníků.. Pro ty texty doporučuji kraťoučké free e-booky od Otta Bohuše (na ottocopy.cz je jde přes mail adresu 'objednat'), ty by ti měly pomoct, jsou hodně dobré. A co se týče "věcí navíc" pro zákazníka, pomohla mi tato kniha: https://www.kosmas.cz/knihy/165856/okouzleni/ a pak, ikdyž se mi některé části četly trochu hůře (některá 'finanční angličtina' se mi hůře pobírala, ale je to i v ČJ), bych doporučil i tuto knihu, která by ti mohla pomoct s tím prodáváním, resp. konverzi: http://www.melvil.cz/kniha-prodavat-je-lidske/ Obě knihy se dají dohledat v pdf / mobi, příp. si je jako old-schoolák zakoupíš. :)
12.08.2015 19:10
27
Původně odeslal lVlorf3us
A jaké jsou tedy Vaše rady, které zvednou úspěch o 300-500 %? Úvodku nezměním (aspoň ne v násl. letech), ani kdyby do mě hučeli všichni. :) Vyjadřuje to, co vyjadřovat chci a odráží archetyp, kterým chci své služby odprezentovat a zároveň zatím na všechny, krom Vás dvou, působí dobře a propracovaně (taky že dala zabrat). Prostě chci jít vlastní cestou, ne jak přes kopírák dle nějakých "best practice", jako ostatní. Doteď se mi to vyplácí.

Web ke kritice dávám pro doladění technických věcí. Před rokem jsem dostal rady týkající se obsahu - např. že nějaké texty jsou zbytečné (pro klienta) a naopak by místo nich mohlo být něco jiného. Pak jsem dostal podněty k tomu, že určité náhledy jsou jinak vyřezané, než jiné a že to působí nesourodě, já si toho ani nevšiml. Pak podněty, že se stránka dlouho načítá (na mé straně to bylo v pohodě, ale při webtestu to opravdu hodilo 15sec, takže jsem to zkomprimovat a dostal jsem se pod 5 vteřin). A další drobnosti.

Díky odezvě jsem to tedy doladil k dokonalosti a totéž očekávám i zde. I těch pár drobností, které jsem na webu díky tomuto topicu opravil (textaci u dotazníku, zabarvení odkazů, posílení stínu fontu nad hvězdou), to posunuly zas o fous dále a jsem za ty podněty rád. Takže tak.

Jinak nevím jak Vy, ale já nejsem vědma. Čerpajíc z hromady literatury a článků týkajících se odlišení / marketingu / archetypů / osobního brandingu / psychologie uživatelů atd. - z toho všeho jsem usoudil, že by toto mohlo fungovat. Plus jsem přičetl zkušenosti s minulým webem, který měl úspěch a stylově jsem na něj navázal. Ale nepředvídám budoucnost a vše může být jinak. To není protiřečení, to jen stojím nohama na zemi.

Opravdu nevím, jak bych si to mohl podložit. Když bych dělal průzkum, vůbec nic to neřekne, protože by se to dostalo +- k lidem, jako jsem já (sami nabízí služby, nejsou to klienti). A ti na to mají kritičtější a techničtější pohled. Automaticky to hodnotí a hledají nedostatky. Jenže to běžný klient nedělá. Ten na sebe nechává web působit a buď ho zaujme, nebo ne. Pak "proskenuje", zda nabízím to, co hledá a pokud ano, ozve se mi. Ale žádný z klientů, které jsem za poslední cca rok měl, se nepohyboval ve vodách, ve kterých bych býval nějaké ty průzkumy sdílel... ;)

---------- Příspěvek doplněn 12.08.2015 v 17:30 ----------



To může být čímkoli.. Určitě bych se mrknul na texty / styl psaní. Já dokud to neřešil, tak web taky zrovna neprosperoval. Plus tedy nějaké to zaujetí zákazníků.. Pro ty texty doporučuji kraťoučké free e-booky od Otta Bohuše (na ottocopy.cz je jde přes mail adresu 'objednat'), ty by ti měly pomoct, jsou hodně dobré. A co se týče "věcí navíc" pro zákazníka, pomohla mi tato kniha: https://www.kosmas.cz/knihy/165856/okouzleni/ a pak, ikdyž se mi některé části četly trochu hůře (některá 'finanční angličtina' se mi hůře pobírala, ale je to i v ČJ), bych doporučil i tuto knihu, která by ti mohla pomoct s tím prodáváním, resp. konverzi: http://www.melvil.cz/kniha-prodavat-je-lidske/ Obě knihy se dají dohledat v pdf / mobi, příp. si je jako old-schoolák zakoupíš. :)
Super! Moc díky. Na ebooky se vrhnu hned a ty knihy si asi pořídím, až dokončím anglickou verzi webu. Ještě jednou děkuju :)
12.08.2015 22:17
28
Nemáš zač. :) Ty e-booky chodí po měsíci (jsou 3 díly), ale přišlo mi to ideální, protože jsem mohl informace z jedné e-knihy vstřebat a odzkoušet. Ono je to přečtené za hoďku / dvě, ale aplikace na web chvíli trvá a pokud máš rozsáhlejší web, než jen nějaké portfolio jako já, tak o to více času strávíš nad zamýšlením nad tím, co bys mohl napsat jinak / poutavěji. Jak říkám, mně to hodně pomohlo a web to posunulo. Stejně tak ty další 2 knihy, které posunuly komplet mé přemýšlení nad svou prací a nad tím, jak nové klienty zaujmout a jak stálé klienty nadále pozitivně překvapovat, protože spokojení klienti plodí další spokojené klienty. :)
28.08.2016 11:35
29
Zdravím po více jak roce. Web jsem upravil a budu moc rád za jakoukoli odezvu (nechcete-li scrollovat k prvnímu příspěvku, web je zde: http://vachudatomas.cz/)

Původní "kouzelnický" web fungoval dobře a přinášel mi přesně takové klienty, s jakými jsem chtěl spolupracovat. Nicméně vedle toho se našli lidé, ve kterých kouzelník nevzbudil moc důvěry a serióznosti. Ač mi nevadí jít proti proudu a nedělám si hlavu s tím, co mi lidé doporučují (protože se mi mnohokrát prokázalo, že ikdyž jsem něco udělal opačně, fungovalo to také), tak jsem i tak měl v hlavě brouka, který mi říkal, že to možná fakt není ideální.

S původním webem jsem rezonoval tak na 95 %. Kombinoval jsem tam osobní archetyp dobrodruha a byznysový archetyp kouzelníka. Opět, lidi mi doporučovali konzistenci, ale i tak jsem se nedal a nechal jsem tam oba archetypy. Postupem času jsem však cítil, že to není 100% autentické a že spíš než si hrát na kouzelníka (který přináší změnu k lepšímu, což na mnoho klientů fungovalo), tak přestanu osobní značku přizpůsobovat ostatním, ale vyložím pěkně karty na stůl a do webu odrazím čistě sebe sama – dobrodruha, snílka, milovníka fantasy a jiných světů. Dříve jsem měl na webu sekci s osobní tvorbou a kupodivu se mi ozvalo pár jednotlivců ne proto, že je zaujali loga, ale právě ta fantasy tvorba. Že z ní zkrátka něco vycítili – přecijen je to tvorba a odrážím do ní něco ze sebe, takže řekne více, než 1000 slov. Ale na webu mi ta sekce překážela a pár profesionálů mi doporučilo, že na web o logách se tvorba nehodí, tak jsem ji dal pryč, ale pořád jsem se s tím nemohl smířit a přemýšlel jsem, jak bych ji tam zakomponoval...

Nu, přetočím ke konci – díky pár lidem, kteří mi dali skvělé impulzy, jsem se nad záležitostí znovu zamyslel a nakonec jsem dospěl k této dobrodružné verzi, se kterou rezonuji už na 99.99 % a snad se brzy dostanu ke stovce. Konečně mám u webu pocit, že jsem "doma" a že to jsem opravdu já. Nevím, jak bude web fungovat, to zjistím až časem, ale s podobou jsem spokojen.

Postupem času budu ještě pilovat texty. Nevím, zda někde moc netlačím na pilu, anebo něco nevyznívá divně či dvojsmyslně – to bych právě rád slyšel od vás. Stejně tak napadne-li vás cokoli jiného, uvítám. Předem díky za případné reakce. :)
28.08.2016 17:36
30
Ahoj,

jen bych k diskuzi výše doplnil, že mail od Seznam.cz můžeš mít i na vlastní doméně.