Zadejte hledaný výraz...

Shoptet a platby kartou

empeee
verified
rating uzivatele
29. 3. 2015 01:06:00
Postupně stavím e-shop u Shoptetu a nesmírně mě štve, že pro platby kartou je možná jediná platforma, a sice z mého pohledu předražené PayU. Řešil jsem několikrát, zda by nebylo možné jiné řešení, vždy to skončilo odkázáním na knihu přání a "možná, někdy v budoucnu, není to náš vytýčený směr, protože jsme si vybrali spolehlivé PayU" apod.
Proč to řeším: na českém trhu jsou, pokud vím, cca 4 relativně rozšířené a s konkrétní bankou neprovázané systémy pro platby kartou v e-shopech, a sice Comgate (dříve Agmo), GoPay, GP Webpay a PayU. Comgate a GoPay mají vstupní poplatek 0 Kč, PayU požaduje 3900 Kč bez DPH (GP Webpay jsem nezkoušel). Comgate a GoPay mají měsíční paušál 0 Kč, PayU požaduje cca 190 Kč. Comgate a GoPay nadto mají nižší provize z jednotlivých transakcí.
Proč to sem píšu: přímo u Shoptetu nemám šanci zjistit, kolik je dalších zákazníků, kteří řeší stejnou věc a buď mají PayU a skřípou zubama, nebo ho naštvaní odmítají jako já a buď to se Shoptetem vůbec neřeší, nebo se spokojili s tím, že jim bylo odpovězeno podobně jako mě a bránu prostě stejně jako já nemají.
O co mi tedy jde: ozvěte se mi prosím vy, kdo toto téma čtete, máte e-shop u Shoptetu a taky byste chtěli jinou platební bránu pro platby platebními kartami než je PayU. Třeba se nás sejde dost na to, abychom pak mohli Shoptetu říct: "Podívejte se, je nás nespokojených xy, to už není jeden nebo dva zákazníci. Nechcete to ještě přehodnotit a jinou bránu nám implementovat?"
29. 3. 2015 01:06:00
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102177
Kniha prani u Shoptet funguje tak, ze tam napisete navrh a on se ukazem vsem ostatnim a pokud je to zaujme a maji pocit, ze danou funkci chteji take, pak pro ni hlasuji. A admini pak podle toho nove funkce resi ci ne. Nebylo by opravdu vhodnejsi to resit prave tam? Jinak sam mam smlouvu jak s PayU, tak Gopay s pres PayU mam vic probehlych transakci, nez kdyz jsem pouzival sveho casu Gopay. Takze mne tech 190,- mesicne netrapi, protoze mi to vyvazi fakt, ze mam mnohem mene casu s parovanim plateb rucne ze sve banky.
29. 3. 2015 08:48:57
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102176
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 3. 2015 23:33:37
Ono je to ještě trochu jinak. Ten poplatek neplatíte provozovateli platební metody, ale jedná se o poplatek za registraci Vašeho subjektu u karetních organizací. Některé společnosti (záměrně nebudu jmenovat) toto obchází tak, že mají vyřízenou registraci pouze jednu a to na sebe. Všechny svoje klienty, pak u karetní asociace vydávají za něco jako svoji pobočku. Dokud bude vše fungovat je to super, co se ale poměrně jednoduše může stát je několik fraud plateb (podvodných plateb) a následná blokace peněz ze strany karetních asociací.
Důležité je upozornit, že s Vámi se následně nikdo bavit nebude, protože nemáte s nikým smlouvu a nic není na Vaše jméno vedeno.
29. 3. 2015 23:33:37
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102175
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 3. 2015 06:20:48
skranc: To máte někde černé na bílém? Protože já myslím, že je to pěkná blbost. Poplatky za akceptaci karet jsou českým vynálezem a hlavně se značně liší i u bank. A Shoptet určitě nemá na srdci blaho zákazníků, ale jde mu o provize od PayU za přivedeného klienta.
30. 3. 2015 06:20:48
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102174
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 3. 2015 09:04:22
Napsal empeee;1181374
Postupně stavím e-shop u Shoptetu a nesmírně mě štve, že pro platby kartou je možná jediná platforma, a sice z mého pohledu předražené PayU. Řešil jsem několikrát, zda by nebylo možné jiné řešení, vždy to skončilo odkázáním na knihu přání a "možná, někdy v budoucnu, není to náš vytýčený směr, protože jsme si vybrali spolehlivé PayU" apod.
What? Keď eshop len "postupne staviaš", tak sa zober a choď inam, kde ti vyhovejú.
Okrem toho plačeš na nesprávnom hrobe
30. 3. 2015 09:04:22
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102173
empeee
verified
rating uzivatele
30. 3. 2015 10:51:49
Napsal Michal Kubíček;1181382
Kniha prani u Shoptet funguje tak, ze tam napisete navrh a on se ukazem vsem ostatnim a pokud je to zaujme a maji pocit, ze danou funkci chteji take, pak pro ni hlasuji. A admini pak podle toho nove funkce resi ci ne. Nebylo by opravdu vhodnejsi to resit prave tam? Jinak sam mam smlouvu jak s PayU, tak Gopay s pres PayU mam vic probehlych transakci, nez kdyz jsem pouzival sveho casu Gopay. Takze mne tech 190,- mesicne netrapi, protoze mi to vyvazi fakt, ze mam mnohem mene casu s parovanim plateb rucne ze sve banky.
Jak funguje kniha přání vím a na to jsem se neptal. Když o tom ale píšete, za více než 3 měsíce jsem nezaznamenal, že by se nejvíce hodnocené návrhy realizovaly, samozřejmě Shoptet stále inovuje a každou chvíli je něco nového, ale nevšiml jsem si, že by ty novinky jakkoli odrážely knihu přání. Protože jsem neuspěl s knihou přání ani s přímým oslovením Shoptetu, zkouším tady najít jejich další zákazníky, kteří by také raději něco jiného než PayU.
Je hezké, že vás netrápí 190 Kč měsíčně, nejspíš vás netrápil ani vstupní poplatek cca 4700 Kč (3900 Kč bez DPH) a asi je vám i buřt, že platíte vyšší poplatek z každé platby. Možná, že jste jedním z těch, kdo mají i bankovní účet u "tradiční banky" a měsíčně je to stojí řádově stokoruny až tisícikoruny, a třeba si taky pochvalujete, jak to bezvadně funguje. Mě to ale jedno není, firemní účet mám bezpoplatkový u Fio banky a platební bránu bych si taky rád vybral podle sebe, fungující, ale bez zbytečně vyhozených peněz. Potíž je v tom, že mi to poskytovatel řešení Shoptet neumožní.
---------- Příspěvek doplněn 30.03.2015 v 10:53 ----------
Napsal marat;1181562
skranc: To máte někde černé na bílém? Protože já myslím, že je to pěkná blbost. Poplatky za akceptaci karet jsou českým vynálezem a hlavně se značně liší i u bank. A Shoptet určitě nemá na srdci blaho zákazníků, ale jde mu o provize od PayU za přivedeného klienta.
Ano, mě třeba tvrdili, že jim jde o blaho klienta, že je PayU nejlepší a prověřený a blabla, a že jinou bránu určitě v dohledné době zavádět nebudou, ale mám z toho úplně stejný pocit, nějakým provizím bych se vůbec nedivil. Jak jinak si vysvětlit tu neochotu k jakémukoli jinému řešení, kde jsou vstupní i paušální poplatky nula a provize z každé platby je nižší?
---------- Příspěvek doplněn 30.03.2015 v 10:56 ----------
Napsal ixemin;1181575
What? Keď eshop len "postupne staviaš", tak sa zober a choď inam, kde ti vyhovejú.
Okrem toho plačeš na nesprávnom hrobe
To je jednoduché:
1) nenašel jsem na trhu lepší systém za měsíční paušální platbu (obecně)
2) investoval jsem do toho už dost času
3) vadí mi jen pár věcí (jediná možnost pro platby kartou, jediná možnost pro externí e-mailing + pár drobností, které až tak neřeším), celkově mi ten systém vyhovuje a líbí se mi
Na správném hrobě už jsem plakal a bez výsledku, tak to zkouším i na jiném, ale jak to vypadá, asi zbytečně ;)
30. 3. 2015 10:51:49
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102172
Ucet mam u RB, Fio a Mbank. Poplatek jsem si vyjednal u PayU nizsi. Neplakal jsem a jednal. Nevadi mi, jsem rad, ze to funguje a za to jsem ochoten platit. S PayU jsem mel smlouvu uz driv, takze nemyslim, ze by shoptet inkasoval zrovna za mne nejake provize. Ne vzdy to levne je i lepsi. Externi reseni mailingu mam od Silverpopu. Kdyz se chce, tak to jde:)
Fucus na jedno reseni z pohledu Shoptet ma logiku. Proc udrzovat x ruznych alternativ, kdyz mohu delat dobre jednu? Dobre je to videt u ruznych prepravnich spolecnosti. Neustale vypinani a zapinani pobocek, kdo na to ma porad reagovat?
30. 3. 2015 11:47:22
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102171
Nemůžete někdo poskytnout Print screen nastavení pro podaní online v konfiguraci podaní online?
30. 3. 2015 13:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102170
empeee
verified
rating uzivatele
30. 3. 2015 20:52:21
Napsal Michal Kubíček;1181634
Ucet mam u RB, Fio a Mbank. Poplatek jsem si vyjednal u PayU nizsi. Neplakal jsem a jednal. Nevadi mi, jsem rad, ze to funguje a za to jsem ochoten platit. S PayU jsem mel smlouvu uz driv, takze nemyslim, ze by shoptet inkasoval zrovna za mne nejake provize. Ne vzdy to levne je i lepsi. Externi reseni mailingu mam od Silverpopu. Kdyz se chce, tak to jde:)
Fucus na jedno reseni z pohledu Shoptet ma logiku. Proc udrzovat x ruznych alternativ, kdyz mohu delat dobre jednu? Dobre je to videt u ruznych prepravnich spolecnosti. Neustale vypinani a zapinani pobocek, kdo na to ma porad reagovat?
Děkuji za doplnění. V tom bude možná ta vaše výhoda, že se vám nějak podařilo vyjednat si u PayU nižší poplatek. Já jsem se o to také snažil a bohužel bez úspěchu, zkusil jsem to přes Shoptet, bez úspěchu, poprosil jsem je o jiné řešení, bez úspěchu. Takže co s tím:
a) vykašlat se na Shoptet (jenže jsem nenašel na trhu lepší pronajímané řešení a kromě toho PayU mi Shoptet vyhovuje)
b) vykašlat se na PayU (jenže v dnešní době jsou platby kartou spíše povinnost dobrého obchodníka)
c) vykašlat se na mou averzi vůči PayU cenové politice a zaplatit (jenže do toho se mi sakra nechce, už z principu)
d) zkusit Shoptet přesvědčit, že nejsem sám, koho PayU štve a doufat, že by mohli zavést alespoň jednu alternativu (o to se teď pokouším)
V tom, že zaměření na jedno funkční řešení ušetří Shoptetu nemalé prostředky, je lépe odladěné a v případě komplikací se netříští pracovní síla mezi více variant, se shodneme a z jejich pohledu to naprosto chápu. Nic to ale nemění na tom, že z pohledu zákazníka je nemožnost výběru, alespoň pro mě osobně, přinejmenším spojená s "blbým pocitem" (ber nebo nech být...)
Ještě mě napadá e) zkusit nové jednání s PayU, byť výsledku moc nevěřím, protože jsou si podle mě moc dobře vědomi toho, že když mám e-shop u Shoptetu, nic jiného než vzít jejich řešení nebo nemít nic mi nezbývá... :(
30. 3. 2015 20:52:21
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102169
Divate se na PayU jen jako na poskytovatele platebniho reseni pro karty, ty pritom cini jen mene nez polovinu transakci (alespon u nas). https://twitter.com/michalkubicek/status/574875827768262656
Poradim vam figl: zkousejte sjednat jen platebni karty a oni vam navrhnou nejakou cenu. Pak jim nabidnete, ze vezmete i dalsi kanaly, pokud slevni poplatky za karty:)
30. 3. 2015 21:37:53
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102168
empeee
verified
rating uzivatele
31. 3. 2015 01:21:40
Napsal Michal Kubíček;1181884
Divate se na PayU jen jako na poskytovatele platebniho reseni pro karty, ty pritom cini jen mene nez polovinu transakci (alespon u nas). https://twitter.com/michalkubicek/status/574875827768262656
Poradim vam figl: zkousejte sjednat jen platebni karty a oni vam navrhnou nejakou cenu. Pak jim nabidnete, ze vezmete i dalsi kanaly, pokud slevni poplatky za karty:)
Díky za tip. U nás to, předpokládám, bude trochu jiné (tedy pokud si Babiš silou neprosadí ty nesmyslné elektronické pokladny), v druhém e-shopu nám hodně dělá osobní odběr a platba hotově, spíš se lidi ptají po terminálu na místě, takže i tady očekávám, že část koláče si ukrojí hotovost a osobní odběr, navíc sami rozvážíme, často za hotové.
Nicméně ještě to tedy jednou s PayU zkusím. :)
31. 3. 2015 01:21:40
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102167
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 3. 2015 09:42:05
Napsal marat;1181562
skranc: To máte někde černé na bílém? Protože já myslím, že je to pěkná blbost. Poplatky za akceptaci karet jsou českým vynálezem a hlavně se značně liší i u bank. A Shoptet určitě nemá na srdci blaho zákazníků, ale jde mu o provize od PayU za přivedeného klienta.
No to teda moc nevím, kde jste přišel na to, že poplatky u karet jsou pouze v ČR. Na každé transakci se živí tolik subjektů (českých i zahraničních) až to hezké není. A je to všude ve světě. Jen někde je jich více a někde méně. černé na bílém máte v každé smlouvě o poskytování karetních transakcí to, že nesmíte možnost akceptace umožnit 3. osobě.
Zkuste se dotázat někoho, kdo Vám nabízí platby kartou bez aktivačního poplatku (a nemáte milionové obraty), zda Vás registruje u karetních asociací napřímo nebo na sebe.
Jaký je třeba postup PayPal v těchto případech je známé. Zablokuje celé konto do vyřešení klidně na několik měsíců. Pročpak to asi ten velký PayPal dělá? Protože ví velmi dobře, že pokud to neudělá tak si jej podají karetní asociace. V ČR působí v zásadě 2 platební brány. Jednu provozuje GP Europe (bývalé MUZO) a druhou Česká spořitelna. Tyto poplatky vybírají tyto instituce nikoliv banka, která Vás připojí. Tyto instituce v zásadě odevzdají cca 50USD za každou registraci VISE a 50USD MASTERCARDU. Zbytek je pravděpodobně jejich a pokrývá náklady na připojení.
31. 3. 2015 09:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102166
empeee
verified
rating uzivatele
31. 3. 2015 15:20:18
Napsal skranc;1181957
...Zkuste se dotázat někoho, kdo Vám nabízí platby kartou bez aktivačního poplatku (a nemáte milionové obraty), zda Vás registruje u karetních asociací napřímo nebo na sebe...
...V ČR působí v zásadě 2 platební brány. Jednu provozuje GP Europe (bývalé MUZO) a druhou Česká spořitelna. Tyto poplatky vybírají tyto instituce nikoliv banka, která Vás připojí. Tyto instituce v zásadě odevzdají cca 50USD za každou registraci VISE a 50USD MASTERCARDU. Zbytek je pravděpodobně jejich a pokrývá náklady na připojení...
Takže podle váš každý, kdo nepožaduje registrační poplatek, "skryje" pod svým vlastním účtem všechny své zákazníky? To mi ale v zásadě nepřijde až tak špatně, snad kromě rizika blokace celého účtu v případě podvodné transakce, což ale lze vyřešit několika účty s možností přepnutí v reálném čase, pokud k blokaci dojde. Mě jako zákazníkovi může být jedno, s kým má nebo nemá smlouvu můj poskytovatel řešení a jestli ji náhodou nemám mít já přímo s karetními asociacemi. Naopak, pokud bych měl smlouvu přímo já, a došlo by k blokaci, budu čekat na odblokování, zatímco pokud můj poskytovatel bude mít více smluv, může "přepnout na záložní" a jede se dál. Mimochodem, odkud tuto informaci máte, dá se jí věřit? A kdo mi dá jistotu, že to třeba právě PayU nedělá stejně, jen si "mastí kapsu" registračním poplatkem?
Nakonec i kdyby vše co uvádíte byla pravda a třeba podle nějakého smluvního pravidla má být spolupráce uzavřena pouze napřímo, bez zprostředkovatele, i kdyby PayU "dělalo vše správně" a ostatní ne, pak poplatek 2x 50 USD rozhodně není 3900 CZK bez DPH (jaké "náklady na připojení" máte na mysli?).
31. 3. 2015 15:20:18
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102165
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 3. 2015 19:55:07
Nebudu Vám vyvracet teorii přepínání účtů jen je třeba si uvědomit s jakou marží oproti objemu peněz operuje takový zprostředkovatel plateb. Pokud si to propočtete pak zjistíte, že nějaké přepínání nepřipadá v úvahu, protože na to, aby se vše vyplatilo a fungovalo potřebujete obrovský obnos peněz a než to "přepnete" zablokuje se Vám taková částka, že to v zásadě nemá nikdo šanci ustát.
PayU pouze přefakturovává to, co platí dále tedy aktivační poplatek od ČSOB. Ta přefakturovává pouze to, co platí dále GP Europe. Tato částečně přefakturovává to, co platí karetním asociacím a zbytek je jejich a použije se na aktivaci karetního účtu.
Co mám informace, tak PayU připravuje vlastní bránu včetně 3D secure a uložení karet. Implementační poplatek by měl klesnout, ale o kolik přesně to bude netuším.
V každém případě si ovšem myslím, že další diskuze na toto téma je bezpředmětná. Přesvědčit PayU, aby neúčtovalo něco, co na druhé straně musí zaplatit je nesmysl a pochybuju o tom, že se Vám to podaří.
Plně chápu Shoptet, proč mají pouze ověřeného agregátora. Vzhledem k tomu, že jsem taky výrobcem e-shopů vím, že mě taktéž oslovují různí zprostředkovatelé. Vždy ale implementace kohokoliv do systému znamená něco jako doporučení a prostě jen za mě já nedám doporučení někomu z Horní Dolní, základním vkladem 200 000Kč a méně k tomu, aby pracoval s cash flow mých klientů a v případě jeho pádu (který je leckdy téměř nevyhnutelný) je stáhl s sebou.
A v neposlední řadě Vy nechcete jiný systém než Shoptet a tím se kruh uzavírá.
Budete muset někde udělat kompromis.
31. 3. 2015 19:55:07
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102164
empeee
verified
rating uzivatele
31. 3. 2015 22:02:22
Dobře, teorii neřešme, zkuste napsat jak to reálně funguje, pokud to víte. Pokud ne, pak i od vás je to jen teorie.
Jestli se nepletu, tak třeba GoPay i Comgate mají poměrně dost klientů, fungují na trhu nějakou dobu, zdají se důvěryhodní podobně jako PayU - jen za nimi nestojí silná skupina Allegro, což vy nejspíš považujete za výhodu. Kdo z nás ale plně vidí do aktivit Allegra? Kdo z nás může tvrdit, že GoPay nebo Comgate nemají dostatečné zázemí a riziko jejich pádu je větší? Jen proto, že to nejsou firmy se základním kapitálem 121 mega, ale mají základní kapitál kolem 10 mega? (nevím, kde jste vzal, že by měly základní kapitál jen 200 tisíc) Co říká o firmě základní kapitál - jak je stabilní, jaký má majetek, čím disponuje? To asi ne, viďte? Mimochodem, zákazníci Comgate (dříve Agmo) jsou třeba Česká pošta, Tescoma, Centrum, Seznam atd., GoPay má pravda referenčních zákazníků výrazně méně, ale taky nějaké uvádí.
To, že PayU přefakturovává něco od ČSOB, která přefakturovává něco od GP Europe, která přefakturovává, co platí karetním asociacím, je v mých očích spíš důkaz neschopnosti PayU udělat to jinak, bez ČSOB, pokud možno i bez GP. Jestliže to Comgate a GoPay umí udělat jinak, x let fungují a nepadají, pak to pro mě nejsou žádné firmy "z Horní Dolní se základním vkladem 200 tisíc". Nicméně, ta informace o připravovaném vlastním řešení u PayU je zajímavá, pokud nedostaneme dostatečně dobrou nabídku teď, na druhý pokus, pak se jich na to zkusím zeptat napřímo.
S posledními dvěma větami souhlasím, aktuálně je na řadě kompromis s lepšími podmínkami od PayU. Když nepřijdou, budu hledat řešení dál.
31. 3. 2015 22:02:22
https://webtrh.cz/diskuse/shoptet-a-platby-kartou/#reply1102163
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit